سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افشای‌ جزئیات طرح محرمانه

افشای‌ جزئیات طرح محرمانه واشنگتن

برای سرنگونی دولت مالکی

 

منابع آگاه‌ برخی‌ از مفاد گزارش‌ مشترک‌ سفیر امریکا در بغداد و فرمانده‌ نظامیان‌ این‌ کشور مستقر در عراق‌ را که‌ قرار است‌ سپتامبر آینده‌ به‌ کنگره‌ امریکا ارائه‌ شود ‌ فاش‌ کردند‌.‌
به‌ نوشته‌ روزنامه‌ البینه‌ الجدیده‌، این‌ منابع آگاه‌ سیاسی‌ اعلام‌ کردند: در گزارش‌ مشترک‌ رایان‌ کروکر و ژنرال‌ دیوید پتروس‌ به‌ کنگره‌ پیشنهادهایی‌ برای‌ تشکیل‌ دولتی‌ جدید براساس‌ دوری‌ از مسائل‌ فرقه‌ای و طایفه‌ای به‌ نخست‌ وزیری‌ شخص‌ دیگری‌ به‌ غیر از نوری‌ مالکی‌ تعلیق‌ فعالیتهای‌ مجلس‌ عراق‌ و برگزاری‌ انتخابات‌ زودهنگام‌ در ماه‌ آگوست‌ سال‌ ‌2008‌ میلادی‌ ‌ مرداد سال‌ ‌‌1387‌ ارائه‌ خواهد شد‌.‌ بنابر اعلام‌ این‌ منابع در این‌ گزارش‌ به‌ این‌ نکته‌ اشاره‌ خواهد شد که‌ نیروهای‌ امریکایی‌ و عراقی‌ در بهبود اوضاع‌ امنیتی‌ عراق‌ شکست‌ خورده‌اند و به‌ همین‌ سبب‌ باید راهبرد جدیدی‌ به‌ کمک‌ کشورهای‌ همسایه‌ عراق‌ برای‌ برقراری‌ امنیت‌ در این‌ کشور در نظر گرفته‌ شود.‌ به‌ نوشته‌ روزنامه‌ البینه‌ الجدیده‌ اگر نوری‌ مالکی‌ درپی‌ ناکام‌ کردن‌ این‌ طرح‌ امریکایی‌‌ها باشد باید به‌ سرعت‌ طرح‌‌هایی را اجرا کند‌.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

هفتاد و یک‌ کشته‌ و زخمی‌

هفتاد و یک‌ کشته‌ و زخمی‌ در

انفجارهای‌ انتحاری‌ نزدیک‌ فلوجه

یک‌ منبع پلیس‌ شهر فلوجه‌ در پنجاه‌ کیلومتری‌ غرب‌ بغداد دیروز چهارشنبه‌ اعلام‌ کرد در حملات‌ انتحاری‌ در خانه‌ یکی‌ از روسای‌ قبایل‌ در نزدیکی‌ این‌ شهر دستکم‌ بیست‌ و یک‌ نفر کشته‌ و پنجاه‌ تن‌ دیگر زخمی‌ شدند‌.

یک‌ منبع پلیس‌ شهر فلوجه‌ در پنجاه‌ کیلومتری‌ غرب‌ بغداد دیروز چهارشنبه‌ اعلام‌ کرد در حملات‌ انتحاری‌ در خانه‌ یکی‌ از روسای‌ قبایل‌ در نزدیکی‌ این‌ شهر دستکم‌ بیست‌ و یک‌ نفر کشته‌ و پنجاه‌ تن‌ دیگر زخمی‌ شدند‌.
به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ شین هوا، ‌‌این‌ منبع پلیس‌ گفت‌ یک‌ عامل‌ انتحاری‌ دیروز کمربند انفجاری‌ خود را در منزل‌ شیخ‌ مشحن‌ الخلف‌ رییس‌ قبیله‌ الجمیلات‌ در مرکز منطقه‌ الکرمه‌ در شرق‌ فلوجه‌ منفجر کرد‌.
در پی‌ این‌ انفجار ساکنان‌ منطقه‌ برای‌ کمک‌ به‌ قربانیان‌ این‌ حمله‌ خونینی‌ در محلی‌ جمع شده‌ بودند که‌ ناگهان‌ دو عامل‌ انتحار دیگر کمربندهای‌ انفجاری‌ خود را منفجر کردند‌ بر اثر این‌ انفجارها دستکم‌ بیست‌ و یک‌ نفر کشته‌ و پنجاه‌ تن‌ دیگر زخمی‌ شدند‌.
به‌ گفته‌ این‌ منبع حال‌ بسیاری‌ از زخمی های‌ این‌ انفجارها وخیم‌ است‌.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

رییس‌جمهورمی‌خواهند بخش روانی تورم را تقویت کنند

رییس‌جمهورمی‌خواهند بخش روانی تورم را تقویت کنند
ساختار مدیریتی ما نیازمند کانون اندیشه است

رییس‌جمهورگفت: موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح ممکن است و ما از لحاظ تاثیرگذاری در رده‌های اول هستیم.

 

به گزارش خبرهفته دکتر محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: برخی نمی‌خواهند که ما پیشرفت کنیم ولی ما تلاش خود را می‌کنیم و شما نتایج آن را می‌بینید. ما با کمک مردم مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی تهدید برخی نیروهای القاعده علیه ایران گفت: این‌ها حرف جدیدی نیست. آن‌ها اگر می‌توانستند ضربه‌ای بزنند تاکنون زده بودند. ملت ایران ملتی قوی و مستحکم است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد ورود بازرسان سازمان انرژی هسته‌یی به ایران و همچنین گزارش اخیر البرادعی مبنی بر این‌که فعالیت‌های ایران در زمینه انرژی هسته‌یی به صورت محسوس کاهش پیدا کرده است، گفت: موضوع هسته‌یی ما یک مساله‌ کاملا مشخص و معلومی است. نصب سانتریفیوژها نیز یک کار اجرایی است که ممکن است در یک هفته تند صورت بگیرد و در یک هفته کند. ما از همان اول تمام کارهای‌مان را تحت مقررات آژانس انجام داده‌ایم. ما به دنبال حق ملت ایران هستیم و سر سوزنی از این حق عقب‌نشینی نمی‌کنیم. مسیر حرکت ما روشن است و ما زیر نظر آژانس حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما اهل گفت‌وگو هستیم و هرکس ابهامی دارد می‌تواند، بپرسد که رفع شود. کسی نباید توقع داشته باشد که ما از حق ملت ایران بگذریم و روند کار را متوقف کنیم. ما مسیر حرکت‌مان بر اساس قانون است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت برخی لبنیات اظهارکرد: نایاب شدن کره به خاطر مشکل فنی بوده که این مشکل در حال برطرف شدن است. به تازگی مسوولیتی بر عهده‌ وزارت رفاه و بازرگانی گذاشته شده تا در مورد کارخانجات لبنیاتی تحقیقات لازم را انجام دهند به نحوی که قیمت لبنیات به قبل برگردد و ما در این ارتباط نیز تاکیدات لازم را انجام داده‌ایم.

رییس‌جمهور همچنین در مورد گرانی خودرو نیز گفت: بعد از این‌که اعلام شد بنزین سهمیه‌بندی می‌شود برخی از افراد که درآمدهای بالایی داشتند برای این‌که کارت سوخت دومی داشته باشند اقدام به خرید ماشین کردند و این خود تبعاتی را به همراه داشت، ولی قیمت ماشین با توجه به سیاست‌هایی که ما اتخاذ کرده‌ایم، به قیمت قبلش باز خواهد گشت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

داستان باغ مرموز قلهک

داستان باغ مرموز قلهک چیست؟


تا به امروز کدام باغ برای شما مرموزتر و سوال برانگیزتر بوده است؟ باغ سفارت انگلیس را چقدر می‌شناسید؟ از جمله مناطقی که شاید تا به امروز نگاه کنجکاو بسیاری را به خود جلب کرده و سؤالات زیادی را در ذهن‌ها ایجاد کرده باشد، باغ سفارت انگلیس در قلهک می‌باشد.
دیوار آجری قرمز رنگ این باغ مشجر که در افواه عموم بیشتر با نام «باغ قلهک» معروف می‌باشد، در خیابان شریعتی، حد فاصل خیابان دولت و پل صدر با چند درب بزرگ و کوچک، فلزی و چوبی، و با سیم‌خاردارهایی برنده و تیز بر بالای خود، با وسعتی بالغ بر مساحت چند شهرک، به راستی چه رازی بر سینه کهن‌سال خود دارد؟ هر یک از درختان سر به فلک کشیده چنار و کاج این باغ که عمری بیش از یکصد سال دارند،شاهد کدامین ماجراهای گفتنی و شنیدنی و یا ناگفتنی و ناشنیدنی بوده‌اند؟



دوقرن زیر چکمه انگلیسی‌ها

این باغ حامل خاطرات فراوانی از بیش از یکصدوهفتاد سال تاریخ ایران می‌باشد. ساکنان محله قلهک و خیابان دولت، سال‌های سال است که با این باغ و رویدادهای آن مانوس می‌باشند.
شاید در بین مردان و زنان کهن‌سال قریه قلهک، هنوز هم بتوان افرادی را یافت که خاطرات جنگ جهانی اول و دوم و سال‌های حضور انگلیسی‌ها در این باغ و قریه قلهک را به خاطر آورند. اما داستان این باغ مرموز و حضور انگلیسی‌ها در آن چیست؟

مال‌الاجاره 30 تومانی

از دیرباز قریه قلهک از شمالی‌ترین و زیباترین قریه‌های تهران بوده و آب و هوای خنک و فرح‌بخش این منطقه، زبان‌زد همه ناظران بوده است. در سال 1251 قمری که «سرجان کمپبل» وزیر مختار انگلیس در ایران بود، محمد شاه این باغ را که جزو «تیول» شاهی بوده، به دولت انگلستان اجاره داد و سفارت انگلیس ییلاق خود را در قلهک بنا کرد. پس از چندی، شاه از درآمد اجاره آن نیز صرف‌نظر نمود و این محل را تلویحاً به طور رایگان در اختیار هیأت سیاسی انگلیس نهاد. مال‌الاجاره این محل در آن زمان ماهی 30 تومان یا 15 لیره بیشتر نبود، ولی این مرحمت شاهانه اعتبار فراوانی برای وزیر مختار انگلستان به ارمغان آورد و باعث افزایش شخصیت و اعتبار او در بین دیگر عوامل کشورهای خارجی در ایران شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

سایت فارسی اسرائیل!!

راه اندازی سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل

روزنامه اسرائیلی از راه اندازی وب سایت وزارت خارجه اسرائیل به زبان فارسی خبر داد.
روزنامه اورشلیم پست نوشت: "وزارت خارجه اسرائیل روز دوشنبه با هدف افزایش آگاهی مردم ایران درباره سرزمین یهودیان نسخه فارسی وب سایت اینترنتی خود را راه اندازی کرد."
"اورشلیم پست" آغاز به کار بخش فارسی وب سایت وزارت خارجه اسرائیل را به عنوان بخشی از اقدامات دیپلماتیک برای آموزش مردم ایران درباره سرزمین یهودیان دانست و ادعا کرد که این سایت مخصوص ایرانیانی است که عمدا از کسب اطلاعات درباره اسرائیل دور نگه داشته شده و از دروغ های تهران بیزار شده اند!

براساس این گزارش، راه اندازی این سایت ثمره فکری دکتر "زیون آورونی"، سفیر کنونی اسرائیل در ایرلند است که پیشتر ریاست برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه این رژیم را بر عهده داشت.
به نوشته اورشلیم پست، سایت مورد نظر توسط دپارتمان ارتباطات عربی در بخش دیپلماسی دولتی وزارت خارجه اسرائیل اداره خواهد شد و "مناش امیر"، مدیر سابق سرویس فارسی رادیو اسرائیل سردبیر ارشد آن خواهد بود.
"امیر" با بیان اینکه انتظار می رود بازتاب وسیعی از جانب خوانندگان این سایت صورت گیرد، اظهار داشت: "مطالعات نشان می دهد که بیش از 60 درصد جمعیت ایران زیر 40 سال سن دارد و تعداد کاربران اینترنت در این کشور چیزی حدود 11 میلیون نفر است. بنابراین اینترنت در حال حاضر یکی از موثرترین ابزار ارتباط با مردم ایران به شمار می رود."

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

در پی شدت یافتن مخالفت ها

سیاست امریکا در عراق تغییر می یابد
در شرایطی که نارضایتی های جمهوریخواهان درخصوص سیاست دولت بوش درباره عراق به اوج خود رسیده است، مقامات رسمی کاخ سفید از تصمیم بوش برای تجدید نظر در سیاست های دولت ایالات متحده در خصوص عراق خبر دادند. البته مقامات کاخ سفید اعلام کردند بوش قصد اعمال تغییرات اساسی در سیاست های خود در خصوص عراق را ندارد اما گروهی را تشکیل خواهد داد تا بر روی موضوع کاهش نیروهای امریکایی در عراق و محدود کردن وظایف عملیاتی آنها در صورت بهبود اوضاع امنیتی عراق، بررسی بیشتری انجام دهد.

روزنامه واشنگتن پست از آغاز رایزنی های مقامات دولت بوش با برخی سناتورهای جمهوریخواه برای همراه کردن آنها با بوش خبر داد.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند بوش در نظر دارد با اجرای این طرح جدید به مردم امریکا اطمینان دهد که وی نیز حقیقتاً خواستار بازگشت تفنگداران امریکایی مستقر در عراق به خانه های شان است.بدین ترتیب، پس از گذشت چند روز از تنش ها و مجادلات داخلی، کاخ سفید مجبور شد در استراتژی سیاسی خود تجدیدنظر کند تا شاید بتواند نظر مساعد برخی از سناتورهای جمهوریخواه را که در مقابل سیاست های جنگ طلبانه بوش ایستادند را به دست آورد.

روزنامه واشنگتن پست درباره سیاست جدید کاخ سفید می نویسد؛«بوش تصمیم داشت به رغم نظرات مخالف، تفنگداران بیشتری را در تابستان امسال به عراق بفرستد، اما او و مشاورانش به این نتیجه رسیدند که با توجه به مخالفت های اخیر نیاز است تا بوش در لحن و گفتمان سیاسی خود تغییراتی ایجاد کند تا نشان دهد اهدافش با آنچه که جمهوریخواهان مخالف در ذهن دارند و آنچه که توسط عموم مردم مطرح می شود، نقاط اشتراک بسیاری دارد.» یکی از مقامات کاخ سفید که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، گفت؛«رئیس جمهور درک می کند که امریکایی ها خسته شده اند. ما مدت ها است که به این نتیجه رسیده ایم.»

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

داستان پسامدرن

  داستان پسامدرن و پارادایم زباله‌جمع‌کنی

در جهانی که فرهنگ پسامدرن در آن سیطره یافته است، حرکت به عقب و گذشته به جای آن‌که مصالح و چیزها را به کار گیرد، آن‌ها را به زباله بدل می‌کند چراکه دیگر این چیزها به صورت اجزائی به کار گرفته می‌شوند که از کلیتی جدا شده‌اند و دوباره قابل گردآمدن در کلیتی نیستند. این اجزا برای کل بی‌معنا شده است و کل نیز برای اجزا. در این حالت، ادبیات با تلی از زباله گذشته روبه‌رو است و دیگر توان استفاده معنادار از آن‌ها را از دست داده است. او با دنیایی آن چنان انباشته از امکانات روبه رو شده که عملاً مساله انتخاب بی‌موضوع شده است. «زباله‌ی گذشته» گرایشی ایجاد می‌کند مبنی بر بازبینی و بازیابی به هدف خلاصی از زباله؛ در چنین وضعیتی شاهد احیای نومیدانه همه‌ی شکل‌ها هستیم. در این نوشتار، «شهریار وقفی‌پور»، داستان‌های پسامدرن را ارزیابی کرده است.

رمان صدسال تنهایی گابریل گارسیا مارکز به نوعی با تاریخ نگاری سروکار دارد؛ اما او از همان ابتدا، کار را با دهکده ای خیالی آغاز می کند و افسانه ها را به عنوان مصالح اصلی کار خود معرفی می کند؛ اما آنچه در این رمان جالب است، سرنوشت خود تاریخ و در نتیجه تاریخ نگاری است. آئورلیانو، آخرین فرد خانواده بوئندیا، به مکاتیب ملکیادس، که همان تاریخ خانواده است، دست می یابد و آن را کشف رمز می کند؛ اما خواندن این رمز و قرائت کتاب با اضمحلال واقعیت و در نتیجه اضمحلال کتاب همراه است. در اینجا حکم هگل در باب زبان پیچ و تابی می یابد، این حکم که «زبان با نامیدن شیء آن را نابود می کند» به این گزاره بدل می شود که «مفسر با خواندن متن نابودش می کند» یا «مورخ با نوشتن تاریخ آن را نابود می سازد».1

ریشه کلمه تاریخ، یعنی هیستوریا، به معنای تجسس است از همین رو وظیفه آرمانی تاریخ نگار کشف معنای حال به وسیله عمل تجسس در گذشته بوده است؛ و همین عمل او را به کارآگاه پیوند می دهد. وقتی از اضمحلال تمثیلی شخصیت کارآگاه در مقام تیپ آرمانی شخصیت مدرن سخن می گوییم، مورخ را نیز در نظر داریم و اینکه جای هر دو را خاطره پرداز گرفته است. برای خاطره پرداز آینده ای متصور نیست؛ برای او تنها گذشته وجود دارد و اشباح گذشته زنده تر و قدرتمندتر از حال او است؛ او دیگر فردیتی ندارد بلکه تصور می کند خود و نفس او نیز بازتابی از اشباح گذشته است.2 این دریافت خودبنیادی سوژه و فرد انسانی را زیر سوال می برد. وقتی فرد چیزی جز انعکاس گذشته ای باشد که بر آن اختیاری ندارد، چگونه می تواند با آزادی تام و صرفاً با استمداد از نیروهای روشن عقل آینده را بسازد یا به شناسایی بی غرضانه حال نائل شود؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

جنجال برای سانسور فیلم برتر جشنواره کن

در فرانسه

سانسور فیلم برتر جشنواره کن، جنجال آفرید

خبرگزاری فارس: سانسور فیلم «4 ماه، 3 هفته، 2 روز»، برنده نخل طلای جشنواره کن 2007، توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه، در این کشور جنجال آفرید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه حقوق بشر(LDH) از اگزویه دارکو، وزیر آموزش و پرورش فرانسه خواسته است که دستور خود را مبنی بر سانسور فیلم رومانیایی «4 ماه، 3 هفته، 2 روز» در نسخه دی‌وی‌دی این فیلم برای دانش‌آموزان، پس بگیرد.
این فیلم که به کارگردانی کریستیان مونگیو است، جایزه نخل طلا جشنواره بین‌المللی کن 2007 و همچنین جایزه ملی آموزش و پرورش فرانسه را دریافت کرده است.
در نامه‌ سرگشاده اتحادیه حقوق بشر که به تاریخ دوشنبه 9 ژوئیه نوشته شده و در روز سه‌شنبه منتشر شده است، اگنس تریکوار، نماینده ناظر آزادی بیان در این اتحادیه، تصمیم وزارت آموزش و پرورش را بی‌معنی خوانده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

القاعده پررو می‏شود

فرصت دو ماهه القاعده به ایران

شاخه «القاعده» در عراق در تازه ترین نوار صوتی خود ایران را تهدید به جنگ کرد.
«ابو عمر البغدادی» که رهبر گروه امارت اسلامی عراق است و جانشین زرقاوی به شمار می‌رود، در نواری صوتی ایران را تهدید کرد در صورتی که ایران از حمایت شیعه در عراق دست بر ندارد، علیه ایران وارد جنگ می شود.
البغدادی گفت: به ایرانی ها و بالاخص مقامات آن دو ماه فرصت می دهیم تا از حمایت دولت شیعی عراق دست بردارند در غیر این صورت جنگی بزرگ در انتظار آنان خواهد بود.
وی همچنین کشور های سنی را نیز تهدید کرد ظرف دو ماه روابط خود با ایران را به پایان برسانند
البغدادی گفت: «ما به تک تک تجار سنی داخل ایران و یا کشورهای عربی هشدار می‌دهیم که با هیچ تاجر شیعه‌ای معامله نکنند».
وی همچنین رهبران کرد را به خاطر اتحاد با شیعیان دولت عراق به باد انتقاد گرفت.



کلمات کلیدی :

ارتباط با عالم اجنه!!

اطلاعات جدیدی از یک مدعی ارتباط با عالم ارواح و اجنه

چندی پیش در برخی رسانه ها اخباری مبنی بر بازداشت خانمی که در منطقه چیذر تهران مدعی ارتباط با عالم ارواح و نیابت از ائمه بوده و از این طریق از مردم اخاذی می کرده است ، منتشر شد.
این خانم که «ب.ب» نام دارد در منطقه چیذر تهران زندگی می کند ، تحصیلاتش دوم راهنمایی است و با بهره گیری از آموزش های پدرش(که او نیز رمال است) مدتی است شروع به ادعاهای ماورایی نموده است. پدر این فرد که از قبل از انقلاب رمال و دعانویس بوده و مدعی است که کارهای خود را از مرتاضان هندی یاد گرفته است ، مدتی در ورامین و اکنون در مشهد ساکن است.
خانم ب مدعی است که با عالم ارواح و اجنه در ارتباط بوده و دارای همزاد جنی است که برخی کارهای روزمره او را انجام می دهد. به عنوان مثال در یک جلسه زنانه شرکت می کرده اما بعدا" مدعی می شده که فرد شرکت کننده در جلسه همزاد او بوده و خود وی در آن تاریخ در سفر سوریه بوده است. یا از برخی افراد پول قرض می کرده اما بعدا" آن را به همزاد خود نسبت می داده است.
بنا بر این گزارش ، اقدامات این فرد به گونه ای بوده که عده زیادی فریب او را خورده و حرف هایش را باور می کرده اند. خانم ب عطر مخصوصی به خود زده و مدعی بوده که این عطر از عرق بدنش متصاعد می شود و برخی خانم ها عرق صورت و بدن او را پاک کرده و به لباس و بدن خود می مالیده اند تا عطر جاودانه بگیرند!
خانم ب همچنین به برخی افرادی که نزدیکانشان فوت کرده اند عنوان می کرده که فرد متوفای وابسته به آنها در عالم برزخ سرگردان است و آنها باید مبلغی پرداخت کنند تا از سرگردانی رهایی یابد. شگرد خانم ب در این مواقع این بوده که پس از خواندن اورادی و انجام محاسباتی در حضور افراد ، مبلغ فدیه (برای رهایی متوفا از سرگردانی) را به صورت ریز (مثلا" دو میلیون و چهار صد و بیست و سه تومان!) بیان می کرده تا ادعا واقعی تر به نظر برسد!
این گزارش حاکی است خانم ب مبالغ دیگری را از افراد به عنوان رد مظالم و جرایم گناهان و... دریافت می کرده است. وی همچنین به عنوان تهیه جهیزیه برای دختران مستمند و...از مردم پول می گرفته است که محل هزینه این پول ها هنوز مشخص نیست.



کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >