سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رکورد جدید مایکل مور

رکوردشکنی فیلم تازه مایکل مور

فروش کم نظیر فیلم «سیکو»، در آخر هفته گذشته در سراسر آمریکا، توجه دست اندرکاران صنعت سینمای هالیوود را به ارزش گیشه فیلم های «مستند» از نوع صادقانه جلب کرد.
فروش کم نظیر فیلم جسور«سیکو» ساخته مایکل مور، در آخر هفته گذشته در سراسر آمریکا از جمله در لس آنجلس باعث شد که برای نخستین بارتهیه کنندگان و دست اندرکاران صنعت سینما در هالیوود به ارزش گیشه فیلم های «مستند» و نمایشگری از نوع واقعی و صادقانه آن پی ببرند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

شهدا

بسم رب الشهدا والصدیقین

لاله های ملکوت

وصیت نامه های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تنها با نام لاله های ملکوت ذکر شده است.

وبلاگ لاله های ملکوت

اینهم لینک وبلاگ

http://www.lalehaymalakot.parsiblog.com

 

 



کلمات کلیدی :

به یاد حاج احمد

به مناسبت چهاردهم تیرماه سالگرد اسارت چهار دیپلمات ایرانی؛

ناگفته‌هایی درباره حاج‌احمد متوسلیان


متن زیر گفتگویی است که به مناسبت سالگرد اسارت چهار دیپلمات ایرانی به دست صهیونست‏ها با حاج ‌محسن رفیقدوست وزیر سپاه وقت انجام شده است. به امید آزادی این چهار اسیر دربند.

ـ لطفاً از اولین‌برخورد و آشنایی‌تان با حاج‌احمد متوسلیان‌بگویید:
رفیقدوست:من اولین‌بار، زمانی با حاج‌احمد آشناشدم که فرمانده‌سپاه ‌مریوان‌بود. آن‌روز ما برای‌بازدید ازمنطقه رفته‌بودیم. در سپاه‌مریوان سراغش راگرفتم. دم درسپاه، من‌دیدم یک آقایی ایستاده‌، پرسیدم که اواینجا چه‌می‌کند‌؟ گفتند: «او رئیس یکی‌از ادارات شهرمریوان است‌، صبح‌به‌صبح می‌آید اینجا، حاج‌احمد یک‌سیلی به اومی‌زند و او‌می‌رود سر‌کارش.» در همین‌حین دیدم که حاج‌احمد آمد ویک چک به‌آن مرد زد‌، اوهم رفت سرکارش. ازحاجی پرسیدم که قضیه چی‌بود؟ حاج‌احمد‌گفت: «این بانیروهای ضدانقلاب همکاری‌داشته وحالا تا چندروز باید این‌جریمه رابکشد تا اصلاح‌شود.» 



ـ درباره رفتن او به‌لبنان بگویید:
رفیقدوست:هنگامی که اسرائیل به‌لبنان حمله‌کرد‌، قرارشد تعدادی‌از نیروهای‌سپاه را به‌آنجا ببریم. من آن‌زمان مسئول‌تدارکات وپشتیبانی سپاه بودم که به‌همراه عده‌ای به‌سوریه رفتیم. در دمشق، یک پادگان تهیه‌شد که آن‌را تعمیرکردیم و اطلاع‌دادیم و اولین‌هواپیمایی که500 نفر نیرو سوارش‌بودند‌، آمد. من‌رفتم به‌فرودگاه برای‌استقبال ازآنها، و وقتی ازپله‌های هواپیما بالا‌رفتم‌، دیدم حاج‌احمد دارد برای بچه ‌بسیجی‌ها سخنرانی ‌می‌کند. او می‌گفت: «ما آمده‌ایم تا اینجا پای کوه ‌صهیون‌، جواب صهیونیست‌ها را بدهیم...»
یک سخنرانی‌غرایی کرد وبعد بچه ها پیاده‌شدند. حاجی نیروها را سازمان‌دهی کرد ومن یکی دوبار درطی آن‌مدت، برگشتم‌ایران. یک‌روز توی سفارت‌ایران دردمشق بودیم. آن‌زمان آقای محتشمی‌پور، سفیرایران درسوریه بود، که دیدم حاج‌احمد آمدتو. تقی رستگار هم با او بود. او اطلاعاتی از مناطق‌درگیر درلبنان می‌خواست. آنجا من خیلی به‌حاجی اصرارکردم وگفتم که نرو، ولی اوگفت: «نه. من‌می‌خواهم بروم آنجا را بازدیدکنم وببینم که اوضاع واحوال چگونه‌است... من به‌دلم برات شده که بایدبروم.»
من ازسفارت رفتم به‌ پادگان‌زبدانی که محل‌استقرار نیروهابود. وقتی برگشتیم‌سفارت، گفتند که حاج‌احمد رفت. رفت که‌رفت. دیگر ازاوخبری نداشتیم که معلوم‌شد همراه آن سه‌نفر اسیر‌شده‌اند و تا امروز از سرنوشت‌شان خبری‌نیست.
ـ چه‌زمانی خبراسارت حاج‌احمد را شنیدید؟
رفیقدوست:وقتی حاج‌احمد رفت ودیگرخبری از اونشد، فردایش خبردارشدیم به‌مکانی که قراربوده درلبنان برود‌، نرسیده‌است. بابچه‌هایی که توی لبنان‌داشتیم‌، درجاهای مختلف مثل بقاع‌، بعلبک و در منطقه‌شیاح دربیروت‌، همه‌جا تماس‌گرفتیم ولی خبرمشخصی نشد. اول حدس‌زدیم که شایدبرایشان اتفاقی افتاده‌باشد. فردا خبرآمد که یک گروه‌ایرانی به‌کمین فالانژها افتاده و دستگیر شده‌اند.

ـ پس‌از این که خبراسارت حاج‌احمد آمد‌، چه عکس‌العملی صورت‌گرفت؟
رفیقدوست:خب خیلی‌فعالیت شد، ولی آن‌موقع توی‌لبنان جنگی بود بین‌اسرائیل و‌فالانژها از یک‌طرف‌، مسلمان‌ها به پشتیبانی ایران وسوریه از طرف‌دیگر. مثل بچه‌هایی‌بودند که توی جبهه اسیرمی‌شدند. خیلی‌نمی‌شد کاری‌کرد. بعد‌ها که‌مقداری اوضاع ساکت‌شد‌، خیلی مذاکرات صورت‌گرفت، خیلی پی‌گیری‌ها شد‌، ولی چون هیچ‌کس خبرقطعی نمی‌داد که چه‌بلایی سراینها آمده‌است‌، تا الان‌هم که یک خبردست‌اول نبود. مثلاً آخرین‌خبری که دوسال‌پیش داشتیم، سمیر جعجع می‌انداخت گردن ایلی حبیقه، اوهم می‌انداخت گردن یکی‌دیگر. ولی بعضی از نیروهای‌فالانژ که گیر بچه‌های ما افتاده‌بودند‌، این‌طور مطرح‌می‌کردند که خیلی قابل‌اعتماد نیست. یکی‌از این‌فالانژها می‌گفت: «وقتی اینها گیر ما افتادند‌، یکی‌از آنها مقاومت کرد ودرگیرشد که‌همانجا کشتیمش.» ولی بعدها بچه‌هایی که‌از زندان‌های ‌اسرائیل آزادمی‌شدند، می‌گفتند: «چهارایرانی آنجا باهم بودند که نمی‌گذاشتند کسی آنها را ببیند». حاج‌احمد کسی‌نبود که اسیرشود.
ـ قضیه خلبان‌اسرائیلی ران آراد چیست که اسرائیل گاهی مدعی‌می‌شود اگر ایران خبری از آراد بدهد‌، آنها از گروگان‌های‌ایرانی خبرمی‌دهند؟
رفیقدوست:بی‌خود می‌گوید. اخباری که ماداریم، قطعاً ران آراد در همان‌جا کشته و درهمان لبنان دفن شده‌است. آن راهم ما تحقیق‌کردیم. اصلاً مصطفی دیرانی و شیخ‌عبدالکریم عبید را هم به‌همین بهانه دزدیدندوبردند. دیرانی خبرداشته وهمه چیزرا بهشان گفته‌است. آنها می‌خواهند از آراد به‌عنوان یک اهرم‌فشار استفاده‌کنند. اینها ادعامی‌کنند که ران آراد ایران‌است‌‌، درحالی‌که من‌خودم توی بیروت ودمشق پرسیدم. تنها کسی هم که بیشترین‌خبر راداشت، همین مصطفی دیرانی است که الان توی دست اسرائیلی‌ها اسیراست. این‌که می‌گویند اگر از آراد خبری داده‌شود‌، آنها از گروگان‌های‌ایرانی خبرمی‌د‌هند‌، یک ادعای‌بی‌خود است. چون ران آراد درهمان لبنان کشته‌شده، اینها فوقش‌می‌‌گویند که گروگان‌های‌ایرانی هم کشته‌شده‌اند و در فلان‌جا دفن‌هستند. بیش‌از این‌که به ما خبرنمی‌دهند‌، آن‌هم اگر بخواهندبگویند .
ـ کسی خبرقطعی از شهادت چهار گروگان‌ایرانی داده‌است؟
رفیقدوست:دوسه‌بار خبرهایی‌داده‌اند. مثلاً همین سمیر جعجع، ولی چون اینها آدم‌های مطمئن و قابل‌اعتمادی نیستند‌، نباید به‌حرف‌شان اعتناکرد. آنها برای این‌که خودشان را راحت‌بکنند، می‌گویند که آنها کشته‌شده‌اند. فعلاً‌هم ایلی حبیقه وسمیر جعجع این‌قضیه را به‌گردن همدیگرمی‌اندازند. بعدهم که همان‌اوایل تحقیقات‌میدانی شده‌بود‌، می‌گفتند یکی‌از گروگان‌های‌ایرانی تیرخورده و وقتی گیرمی‌افتاده مجروح‌شده‌، حالش هم وخیم‌بوده که به‌شهادت رسیده‌است. اگر فرضاً اینها را کشته‌باشند، بعدها بوده نه همان‌جا که به‌دام افتادند. حداکثر یکی‌شان کشته‌شده که معلوم‌نیست کدام‌بوده. همه‌اش حدس وگمان‌است. کسی‌هم نمی‌تواند محکم‌بگوید که حالا احتمالاً کشته‌شده‌اند.
ـ ظاهراًخانواده سیدمحسن موسوی اسنادی‌دارند که زنده‌بودن آنها را نشان‌می‌دهد. آنها‌چیست؟
رفیقدوست:من برادرموسوی را که توی وزارت‌خارجه پی‌گیر ماجرابود‌، دیدم و به او گفتم که اگرچیزی داری بده ما هم‌ببینیم‌، اوگفت که هنوز کسی مدرک‌قطعی نداده وهمه‌اش همین حرف‌هایی‌است که ازقول‌بعضی‌ها شنیده‌می‌شود. به‌نظرمن سرنوشت حاج‌احمد اینها مثل شهید «محمدجواد تندگویان» شده‌. تندگویان اسیر شده‌بود و چندسال دست‌عراق بود، ولی آخرسر جنازه‌اش را به‌ایران دادند. همه او را دراسارت دیده‌بودند وحتی با او صحبت کرده‌بودند.



کلمات کلیدی :

روز مادر مبارک باد

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم مبارک باد.

روز مادر به تمامی مادران دنیا مبارک باد

سالروز ولادت ام ابیها مادر امامت، همسر ولایت و دخت نبوت را بر تمامی دوستداران حضرتش مبارک باد.



کلمات کلیدی :

نامه منتشر نشده شهید بهشتی

نامه منتشرنشده شهیدبهشتی درباره «زن» پس از چهل سال

در حال آماده کردن مطلبی برای روز میلاد حضرت زهراء (س) و روز مادر و زن بودم که به نامه منتشر نشده شهید آیت الله بهشتی برخورد کردم و  حیفم آمد که خوانندگان عزیز نافذ از آن محروم باشند. لذا این مطلب را به عنوان تبریک روز میلاد از نافذ بپذیرید. ‏همچنین سالروز میلاد رهبر کبیر انقلاب نیز گرامی باد.

در سال 1966، یکی از ایرانیان مسلمان مقیم آلمان، در نامه‌ای از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، به عنوان رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، پرسش‌هایی پیرامون حقوق زن در اسلام، مطرح و درخواست پاسخ می‌کند:
شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در پاسخ به این نامه چنین نوشته است:
بسمه‌تعالی
1/2/1966
آقای آقایی عزیز
سلام بر شما و بر دوستان محفل بحث شما. از خدای یکتا خواستارم همواره تندرست و از نشاط ایمان و نیکوکاری بهره‌مند باشید.
نامه 18 ژانویه شما رسید.قبلا نامه دیگری همراه با دو کتاب از شما رسید و بسی متشکرم. کوشش شما در آشنا ساختن علاقه‌مندان به مسائل اسلامی از راه نشر کتاب‌های سودمند و بحث‌های جلسات دوستانه، مایه خوشوقتی است و امیدوارم در کار خود موفق باشید.
درباره سؤالاتی که طرح کرده‌اید، قبلا باید بگویم که هر یک از سؤال‌ها، موضوع یک رساله یا مقاله می‌تواند باشد و پاسخ به آنها طی یک نامه، کافی به نظر نمی‌رسد. در زمینه مسائل مورد نظرتان، رساله‌ها یا مقاله‌هایی که تا حدودی سودمند است، نوشته شده و به تدریج برایتان خواهیم فرستاد و اینک پاسخ سؤالات به اختصار:
1. اگر ازدواج به صورت عادی انجام گیرد، زن حق طلاق ندارد، ولی زن می‌تواند موقع قرارداد ازدواج برای خود، حق طلاق در شرایط خاصی به وجود آورد. در عین حال، حق طلاق مرد نیز شرایط و محدودیت‌های خاصی دارد.
2. حجاب اسلامی این است که زنان مسلمان بدون آرایش و ساده بیرون آیند و دست‌ها تا مچ، پاها تا مچ، و غیر از صورت، جاهای دیگرشان در لباس پوشیده باشد و چادر و توابع آن لازم نیست. زن می‌تواند با داشتن حجاب اسلامی، چنان لباس بپوشد که هم باحجاب باشد و هم لباسش، دست و پاگیر او نباشد و چابک و چالاک بتواند زندگی کند.


3. از آنجا که در شرایط عادی زن شوهر دارد و هزینه‌های عادی زندگی او با شوهر است، اگر فرض کنیم از دارایی معمولی هر کس، یک سوم خرج هزینه‌های جاری زندگی و یک‌سوم خرج هزینه‌های تفننی و غیرعادی و یک‌سوم پس‌انداز می‌شود، بهره زن و مرد یکسان از کار درمی‌آید. زیرا از مال، یک‌سوم صرف مخارج مشترک زندگی می‌شود و به مسئول آن، یعنی مرد سپرده می‌شود و یک‌سوم برای خود مرد در نظر گرفته می‌شود و به خود او داده می‌شود و یک‌سوم برای خود زن در نظر گرفته و به خود او داده می‌شود.
4. در نصوص اسلامی، زن به هیچ وجه تحقیر نشده است. تنها در برخی از روایات و عبارات دیگر جمله‌هایی به چشم می‌خورد که شاید در نظر انسان اینطور جلوه کند. این روایات و عبارات در دست و دهان کسانی که از روی خودخواهی می‌خواهند زن را استثمار کنند فراوان دیده می‌شود. در صورتی که اولااین روایات بسیار معدود و کم است ثانیا اصالت آنها معلوم و محرز نیست و ثالثا مفاد آنها آنطور که این تحقیرکنندگان زن وانمود می‌کنند، نیست.
به هر حال آنچه لازم است بگویم، این است که تا آنجا که من مطالعه کرده‌ام و ادعا نمی‌کنم که مطالعه من صد درصد کامل است، هیچ دلیل معتبر اسلامی سراغ ندارم که زن را انسانی کم‌ارزش بشمارد، به این جهت که زن است و مرد نیست.
5. در نظام اجتماعی اسلام، کم و بیش تفاوت‌هایی میان وضع زن و مرد دیده می‌شود. این تفاوت‌ها متناسب با اختلافات طبیعی زن و مرد از یک طرف و عنایت و اهتمام اسلام به فضیلت و پاکی و تکامل انسانی مرد و زن از طرف دیگر است و تا آنجا که من درک می‌کنم، جنبه کاستن از ارزش شخصی و اجتماعی زن ندارد. امیدوارم این توضیحات کوتاه و مختصر، مبنای بینش صحیحی درباره حقوق زن در اسلام باشد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته                 
محمد حسینی بهشتی                         
13/11/1344                                 


متن نامه به این شرح بوده است:


جناب آقای بهشتی (دام عزه العالی)
هجدهم ژانویه 1966
با تقدیم سلام
سلامتی و موفقیت جنابعالی را همواره از درگاه ایزد یکتا آرزو دارم. چند روز پیش با عده‌ای از دوستان درباره مسائل زیرکه به صورت سؤال مطرح می‌شود، بحثی در گرفت. من ناچار برای این‌که این دوستان را قانع کرده باشم، به شما مراجعه و امیدوارم که جواب صحیح آنها را از شما دریافت کنم.
1. آیا در دین اسلام، حق طلاق به زن نیز داده شده یا این‌که فقط حق طلاق متعلق به مرد است؟
«من شخصا معتقدم که دین اسلام حق طلاق را به زن داده است».


2. آیا حجابی که امروزه بانوان در کشورهای اسلامی دارند، مطابق حجابی است که اسلام آورده است؟ یا این‌که حجاب زن از نظر اسلام، پوششی است که زن می‌باید از خود بنماید، نه به صورتی که امروزه در کشورهای اسلامی متداول است، چه اگر زنان اسلامی این چنین خود را بپوشانند، نمی‌توانند وظیفه خود را در اجتماع و کار کردن دوش به دوش مرد و پیشبرد اجتماع شرکت کنند. توضیح شما، ان‌شاءالله قانع‌کننده خواهد بود.
3. چند دلیل برای این‌که دختر نصف پسر از سهم پدر و مادر ارث می‌برد، ذکر کنید.
4. آیا اسلام زن را پست و محقر و موجود ضعیف و پست قرار داده یا این‌که به زن شخصیت بخشیده و مقامی ارجمند برای زن در اجتماع قایل شده؛ به چه دلیل؟
می‌توانم در انتظار دریافت جواب قانع‌کننده و درستی ازشما باشم؟ در خاتمه از درگاه خداوند توفیق خدمت به مردم مسلمان و اسلام را برای شما آرزو دارم.دو عدد کتاب «کلیات منظوم» و «فضلیت صلوه بر ذکر» مدتهاست جهت جنابعالی ارسال داشته‌ام. آیا آنها را دریافت کرده‌اید؟ ممنونم اگر از رسیدن آن مطلع شوم.
ارادتمند ـ آقائی

در زمان مسئولیت شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ، ایشان از سوی عده‌ای از دانشجویان مسلمان در شهر مونستر آلمان دعوت به سخنرانی پیرامون موضوع «ضرورت تحول و انقلاب در برداشت‌های اسلامی» می‌شود و پیشتر از ایشان می‌خواهند خلاصه‌ای از زندگینامه خود را جهت معرفی ارسال نماید. شهید بهشتی در پاسخ چنین نگاشت:
برادر گرامی آقای میراب‌‌زاده
سلام بر شما و رفقای عزیز مونستر، از دریافت نامه 15 بهمن شما متشکرم. اطلاعاتی درباره زندگی من برای معرفی خواسته بودید که به طور مختصر در این نامه توضیح می‌دهم.
1. تولد: 2 آبان 1307= 24/10/1928، در اصفهان، ایران.
2. تحصیلات: در اصفهان، سپس در قم (صرف‌نظر از تحصیلات دبستان و دبیرستان )ادبیات عربی و علوم اسلامی، فلسفه و ادبیات اسلامی در اصفهان پنج سال و در قم پانزده سال.
3. در دانشکده الهیات و معارف اسلامی (معقول و منقول سابق) دوره لیسانس، پایان آن در سال 1330 =1951 و دوره دکتری پایان آن 1338= 1959 موضوع رساله دکتری: مسائل مابعدالطبیعه (متافیزیک)در قرآن.
4. آمدن به هامبورگ، آوریل 1965 به دعوت مراجع دینی و بدون هیچ‌گونه ارتباط با حکومت.
5. مرکز فعالیت‌های اسلامی ما: مسجد هامبورگ (به آدرس بالا) و تحت عنوان مرکز اسلامی هامبورگ.
6. میدان اصلی فعالیت: منطقه آلمانی‌زبان اروپا، آلمان، اطریش و سوئیس.
7. در عین حال ارتباط با مناطق دیگر در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا درحدودامکان.
8. برخی از نشریات مرکز به پنج زبان آلمانی، انگلیسی، عربی، فارسی و ترکی منتشر شده است.
از مطالب بالا آنچه را لازم می‌دانید، برای معرفی در اختیار رئیس قسمت دانشجویان خارجی بگذارید.
همه دوستان را سلام می‌گویم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمدحسینی بهشتی
16/11/1347

 



کلمات کلیدی :

طرح رهروان بانوی آسمانی

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت مادر، انسیه حورا، فاطمه زهرا علیها سلام و روز مبارک زن ، طرحی با عنوان رهروان بانوی آسمانی که از سوی یکی از کاربران سایت پیشنهاد شده، که از تاریخ پنجشنبه 14/4/86 مصادف با ولات حضرت و شروع هفته زن، در وبلاگ های پارسی بلاگ اجرا خواهد شد. در این طرح آمده است:

    « به مناسبت میلاد حضرت زهرا ( سلام الله علیها) و هفته بزرگداشت مقام زن با توجه به نقش دعا در خودسازی بر آن شدیم که برای فراهم نمودن زمینه های عمل به اخلاق اسلامی در اینترنت حرکتی داشته باشیم .
    در این مسیر در یک هفته هر روز با نیایشی که برگرفته از یکی از هزاران صفات عالیه آن بانوی آسمانی و کلام معصومین ( علیهم السلام) می باشد به ایشان توسل می جوییم .
    امید است این حرکت گامی در جهت ترویج اخلاق اسلامی در دنیای مجازی باشد .»

روز تولد حضرت فاطمه زهرا(س)و روز زن بر تمامی بانوان جهان مبارک باد.



کلمات کلیدی :

اهانت به ارزش‏های انقلاب

اهانت یک بازیگر زن به ارزشهای انقلاب

ف .م بازیگر مطرح سینما که به تازگی در سفری به آمریکا در کنفرانس دستاوردها  و چالشهای ایران شرکت کرده  طی مصاحبه ای نظرات شایان توجه و قابل تاملی را بیان کرده است.
کنفرانس دستاوردها و چالشهای ایران به همت بنیاد پژوهشهای ایران که مورد حمایت جدی مراکز امنیتی آمریکا قرار دارد در ایالت مریلند برگزارشده و برای شرکت در آن از برخی بازیگران زن ایرانی دعوت به عمل آمد، اما وزارت خارجه آمریکا از میان آنان تنها به ف.م اجازه حضور در آمریکا را داد.
ف. م  در حاشیه این کنفرانس و درمصاحبه با رادیو فردا (وابسته به سیا) با تقسیم بندی نسلهای معاصر ایران به نسل  قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و متولدین سالهای انقلاب گفته است که در سالهای بعد از انقلاب پیدایش سبک جدیدی در فیلمسازی که با حذف سه عامل سکس، خشونت و الکل همراه بود، عملا سینمای  ایران را از مهم ترین وجوه جاذبه در سینما محروم کرد و در نتیجه زنان در  سینما حذف شدند.
وی توضیح نداد در صورت حذف زنان از سینمای ایران ،امثال وی در سینمای کدام کشور و کدام نظام مطرح و مشهور شده اند.
بنا بر این گزارش، وی در ادامه مصاحبه خود سینمای ایران را در دوره پس از انقلاب و با حضور مدیرانی چون بهشتی و انوار را مترقی ارزیابی نمود و گفت: ولی امروز در سینمای ایران، زنان حضوری بی کفایت و سطحی دارند.
گفتنی است این بازیگر زن که ید طولایی در مصاحبه های این چنینی و در حمایت از حقوق به ظاهر از دست رفته زنان در سینمای ایران در سالهای پس از انقلاب و تمسخر ارزشهای دینی ملت ایران دارد،پیش از این نیز به همراه ح . ج  بازیگر هم تیمی خود در فیلمهای متعدد، به استهزاء برخی سروده های مذهبی و انقلابی پرداخته  و هشت سال دفاع مقدس را مورد توهین و هتاکی قرارداده بود.




کلمات کلیدی :

افروغ را دریابید

توصیه یک مقام عالیرتبه:  افروغ  را دریابید

یکی از مقامات عالی رتبه نظام خواستار بهره مندی بیشتر از توانایی های افروغ در مجلس شد.
به گزارش « فردا »، حجت الاسلام عباسعلی اختری که اخیرا با یکی از مقامات عالی رتبه نظام دیدار داشته است، در جمع برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است : ایشان از بنده خواسته اند تا از ظرفیت های دکتر افروغ استفاده بیشتری صورت گیرد .


بنا بر این گزارش، رئیس جدید کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که چندی پیش با یک رای بیشتر نسبت به عماد افروغ به این سمت انتخاب شد افزوده است : در این دیدار این مقام عالی رتبه نظام با اشاره به اینکه ایشان - عماد افروغ - یک چهره فرهنگی توانا هستند خواستار توجه بیشتر مجلس به ایشان شده اند .
گفتنی است در پی انتقادات دکتر افروغ نسبت به برخی کاستی های دولت نهم، از زمان روی کار آمدن آن، برخی اشخاص و رسانه های منسوب به دولت اقدام به تخریب شخصیت وی کرده اند.



کلمات کلیدی :

اسکناس نوی شاهنشاهی

کشف 45 بسته اسکناس نوی شاهنشاهی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف 45 بسته اسکناس نوی 500 ریالی زمان طاغوت در این شهرستان خبر داد.
فرج‌الله وفادار افزود: مأموران اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان شاهرود امروز این اسکناس‌ها را که کوچک‌ترین تاخوردگی نیز در آنها مشاهده نمی‌شود، از منزل فردی در شهر شاهرود کشف کردند.
وی تصریح کرد: این اسکناس‌ها به قدری نو بوده که تصور می‌شود به تازگی توسط بانک مرکزی به چاپ رسیده است. فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود اظهار داشت: این موضوع هم‌چنان در دست پیگیری است و صاحب اسکناس‌ها در اعترافاتش مدعی شده که این اسکناس‌ها را سال 54 از بانک ملی شاهرود تحویل گرفته و پس از مدتی فراموش کرده است که هنوز آنها را در اختیار دارد.
وفادار ادامه داد: اسکناس‌های کشف شده در مجموع 2 میلیون و 250 هزار ریال زمان طاغوت ارزش دارند. وی اضافه کرد: صاحب اسکناس‌های شاهنشاهی برای تتمیع و جلب رضایت مأموران پلیس، به آنها 50 میلیون ریال رشوه پیشنهاد کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در پایان گفت: در منزل این فرد، مقادیری مشروبات الکلی و مواد مخدر، تعدادی سی‌دی مستهجن، سلاح و آلات استعمال مواد مخدر کشف شد.



کلمات کلیدی :

سالگرد 12 تیر

سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی

مدال شجاعت برای وحشی‏گری

در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 398 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.


در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه های جنگ بود.
پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.
با این حال مقام های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام نمودند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست. 

شرح حادثه:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >