سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رد صلاحیت مشایی قطعی است

رد صلاحیت مشایی قطعی است/ جزئیات نامه افشاگرانه ای که به شورای نگهبان رفت
محمدحسین قدیری ابیانه از ارائه نامه‌ای به شورای نگهبان خبر داد و گفت: این گزارش مربوط به نمایش مجسمه‌های مستهجن در مکزیک از سوی مشایی به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ ایرانی است.

محمدحسین قدیری ابیانه از اخبار و اتفاقات روی داده و رفتارهای نماینده جریان انحرافی در روز ثبت نام خود در ستاد انتخابات کشور خبر داد و بیان کرد: من هنگام نام نویسی و حضور در بخش مربوط به شورای نگهبان تصاویری از مجسمه‌های زننده تسلیم آن‌ها کردم.

 

وی در گفت‌‌وگو با فارس ادامه داد: این تصاویر مجسمه‌‌هایی است که مشایی شش سال پیش در بین آثار تاریخی ایران به عنوان نماد فرهنگ و تاریخ ایران با هزینه‌های گزاف به مکزیک ارسال کرده بود و خود نیز آن را افتتاح کرده بود و وقتی بنده به عنوان سفیر خواستار برچیده شدن آن بودم، او از طریق ملک‌زاده به بنده پیغام داد که سخت نگیرم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک اضافه کرد: پس از پیغام مشایی بنده عنوان کردم به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اجازه ادامه نمایش این مجسمه‌ها را نمی‌دهم.

 

وی تاکید کرد: با این وجود این مجسمه‌ها در نمایشگاه بعدی نیز به نمایش گذاشته شدند که همان جا بنده شدیداً به مشایی، بقایی و سازمان میراث فرهنگی انتقاد کردم که این موضع منجر به جمع‌آوری‌ این مجسمه‌ها از نمایشگاه مذکور شد.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه از آنجا که مطمئنم شورای نگهبان مشایی را رد صلاحیت می‌کند و احمدی‌نژاد درصدد تحمیل وی به نظام است اعلام کردم که اگر مشایی ثبت نام کند تصاویر این مجسمه‌ها را منتشر می‌کنم که بر این اساس علاوه بر ارایه یک نامه به شورای نگهبان تصاویر سانسور شده یکی از مجسمه‌های مستهجن را در سایت شخصی‌ام قرار دادم تا مردم بدانند چرا مشایی می‌گوید دوره اسلام گرایی گذشته و از مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی و شعار زنده باد بهار به جای شعار زنده باد اسلام سخن می‌گوید.

 

وی افزود: در روز ثبت نام دیدم احمدی نژاد و مشایی در پشت تریبون قرار گرفته و ابتدا مشایی و سپس احمدی نژاد به تعریف و تمجید از مشایی پرداخت.

 

رایزن اسبق مطبوعات در ایتالیا ادامه داد: صدها خبرنگار و دوربین آنجا بودند. بعد از پایان سخنرانی آن دو در ساختمان وزارت کشور بنده پشت تریبون رفتم و اطلاع دادم که نامه‌ای را در مورد مجسمه‌های مستهجن به نمایندگان شورای نگهبان تقدیم کردم، سپس به حضور رئیس جمهور در کنار مشایی اشاره و آن را نشانه سوء استفاده از قدرت دانستم و گفتم دم خروس پیدا شد و معلوم شد که سفرهای استانی اخیر و برگزاری‌ همایش‌ها و نمایش‌ها با هزینه‌های گزاف از بیت المال به نفع مشایی است و این امر توهین به شعور ملت است و در اینجا یکی از مسئولان روزنامه ایران که از هواداران سرسخت مشایی بود به روی سن آمد و آن ماجراها اتفاق افتاد.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181816



کلمات کلیدی : رد صلاحیت مشایی قطعی است

بازی جدید مشایی و احمدی نژاد!/عکس

بازی جدید مشایی و احمدی نژاد!/عکس
لباس کاملا مشابه مشایی و رئیس جمهور…



کلمات کلیدی : بازی جدید مشایی و احمدی نژاد!/عکس

مطالبه عمومی در خصوص مشایی و هاشمی

مطالبه عمومی در خصوص مشایی و هاشمی
سخنگوی جبهه پایداری ردصلاحیت مشایی و هاشمی را مطالبه عمومی از شورای نگهبان دانست.

سید امیر حسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه انتظار می‌رود شورای نگهبان صلاحیت نامزدها که عوامل و مجرمین فتنه و انحراف هستند، تایید نکند، تصریح کرد: در صورتی که مشایی و هاشمی رد صلاحیت شوند و حضور آنها در انتخابات منتفی باشد، دلیلی نمی‌بینیم که نظر خود را درباره نامزد اصلح که مورد وثوق علماست تغییر دهیم.

 

وی در گفت‌‌وگو با فارس با بیان اینکه جبهه پایداری انتظار برخورد قاطع شورای نگهبان با عوامل فتنه و انحراف را دارد و انتظار مطالبه عمومی است، تصریح کرد: امیدواریم شرایط سرگردانی جامعه فراهم نشود.

 

قاضی‌ز‌اده با اشاره به کارناوال هاشمی و مشایی مقابل وزارت کشور، تصریح کرد: با توجه به تجمعی که مقابل وزارت کشور صورت گرفت آمادگی فتنه در عوامل فتنه و انحراف مشهود بود.

قاضی‌زاده اظهارات منتسب به خود درباره جلیلی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود را تکذیب کرد و گفت: مواضع جبهه پایداری درباره برادرمان آقای جلیلی روشن است.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181580



کلمات کلیدی : مطالبه عمومی در خصوص مشایی و هاشمی

تبلیغ اصلاح طلبان یا تهدید ایران؟!

 

تبلیغ اصلاح طلبان یا تهدید ایران؟!
یورونیوز: «ایران می تواند از شکست جلوگیری کند، در صورتی که اصلاح طلبان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند.»
جام بین الملل: سایت شبکه خبری یورونیوز (euronews) در خبری پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: «ایران می تواند از شکست جلوگیری کند، در صورتی که اصلاح طلبان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند.»

 

یورونیوز با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات افزود: «شورای نگهبان در تاریخ 23 مه لیست کاندیداهای تائید شده را منتشر خواهد کرد لیستی که در سال 2009 تنها 4 نفر صلاحیت حضور در رقابت های انتخاباتی را به دست آوردند.»

 

این سایت در ادامه، همچون دیگر رسانه های غربی به تبلیغ برای هاشمی رفسنجانی پرداخته و نوشت: «بسیاری از کارشناسان معتقدند که هاشمی رفسنجانی بزرگ ترین شانس را برای پیروزی در انتخابات پیش رو در اختیار دارد شخصیتی که اصلاح طلبان و برخی از اصولگرایان از او حمایت می کنند. از دیگر چهره های بارز در انتخابات از سوی اصولگرایان: محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و رئیس پلیس اسبق ایران، علی اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر و غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی است که ائتلاف 1+2 را تشکیل داده اند.»

 

یورونیوز افزود: «شاید شناخته ترین چهره در میان کاندیداها، سعید جلیلی، مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای باشد که بخش سیاست خارجی اروپا و آمریکا کاملا با وی آشنایی دارند.»

 

یورونیوز همانند سایر رسانه های غربی مهمترین کاندیداها را هاشمی رفسنجانی و مشایی معرفی کرد و به نقل از تقی رحمانی، تحلیلگر مسائل ایران در پاریس نوشت: «مشایی و رفسنجانی رقابت اصلی در انتخابات را در اختیار خواهند داشت که می توانند چالشی جدی را برای نظام ایران به وجود آورند.»

 

رحمانی گفت: «تعیین آرایش نهایی بسیار دشوار است. انتخاب بین لنکرانی و ولایتی از یک سو و نزدیک بودن قالیباف به هاشمی و پشتیبانی کامل اصلاحات از هاشمی از سوی دیگر می تواند معادلات را بسیار پیچیده کند.»

 

رحمانی همچنین گفت: در صورتی که هاشمی بتواند رای بیاورد می تواند سیاست های رهبری را تغییر دهد و تا مقدار زیادی حضور نظامیان را در عرصه سیاسی، عقب براند.»502

 

t7xxbsqdokl91ak32cg1.jpg (657×974)

http://jamnews.ir/detail/News/181519

 



کلمات کلیدی : تبلیغ اصلاح طلبان یا تهدید ایران؟!

هاشمی همان هاشمی است/ ایده جدید و توانی هم ندارد

 

هاشمی همان هاشمی است/ ایده جدید و توانی هم ندارد
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی در این دوره همان هاشمی دوره پنجم و ششم ریاست‌جمهوری است البته با توان کمتر، در آن زمان با فکری جوان‌تر و اید‌ه‌ای نوتر بود اما در شرایط کنونی دیگر ایده جدید و توانی نیست.

حسین نجابت  با بیان اینکه بهترین نمونه برای ارزیابی کارنامه کاری هاشمی رفسنجانی ارزیابی هشت سال ریاست‌جمهوری وی است گفت: هاشمی سازندگی در کشور را به گونه‌ای آغاز کرد که دفاع از سرمایه‌داری بود که شکاف طبقاتی و در نهایت نارضایتی عمومی را به دنبال داشت و راه‌پیماییهای مشهد، شیراز و... از این قبیل است.

 

وی در گفتگو با فارس با اشاره به تورم 48 درصدی در دوره ریاست‌جمهوری هاشمی افزود: هاشمی در این دوره همان هاشمی دوره پنجم و ششم ریاست‌جمهوری است البته با توان کمتر، در آن زمان با فکری جوانتر و اید‌ه ای نوتر بود اما در شرایط کنونی دیگر ایده جدید و توانی نیست.

 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی که می‌گوید در دوره ریاست‌جمهوری خود مشکل اشتغال را مرتفع کرده است باید به نارضایتی اقشار مستضعفان در دوره ریاست‌جمهوری خود توجه کند و از سوی دیگر برخی مفاسد در میان قشر ثروتمند جامعه در دوره دولت سازندگی اتفاق افتاد.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181509



کلمات کلیدی : هاشمی همان هاشمی است/ ایده جدید و توانی هم ندارد

شوخی بابا پنجعلی با کاندیداها

شوخی بابا پنجعلی با کاندیداها







کلمات کلیدی : شوخی بابا پنجعلی با کاندیداها

تایید صلاحیت مشایی به ضرر هاشمی است

 

تایید صلاحیت مشایی به ضرر هاشمی است
صادق زیباکلام درباره آرایش سیاسی انتخابات اظهار داشت: اگر مشایی تایید صلاحیت و وارد انتخابات شود، به ضرر اصلاحات و هاشمی است، چون رأیی که قرار است هاشمی به دست آورد اگر مشایی نمی‌آمد به سبد هاشمی ریخته می‌شد.

صادق زیباکلام صبح امروز در همایش جریان‌شناسی انتخابات در سالن کنفرانس مصباح دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در جمع دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه آمدن هاشمی، خیلی چیزها را به هم ریخت، اظهار داشت: احساس میکنم آمدن هاشمی به صحنه انتخابات، می‌تواند در کشور شور و هیجان ایجاد کند.

 

تحلیل من تا این لحظه هنوز ناقص است

وی درباره آرایش سیاسی انتخابات، اظهار داشت: تحلیل من تا این لحظه هنوز ناقص است چون هنوز یک جز از انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و آن تایید یا رد صلاحیت مشایی است.

 

به گزارش فارس؛ زیباکلام با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت مشایی چه واکنشی را از سوی احمدی‌نژاد دارد و آیا جریان نزدیک به دولت، در صورت رد صلاحیت مشایی، نامزد دیگری دارد، گفت: بگذارید با بخش پیچیده کار شروع کنم که جریان اصولگرایان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان، در این انتخابات با مسائل پیچیده‌ای روبه رو هستند، تصریح کرد: در جریان‌شناسی اصولگرایان با رهبری آیت‌الله مهدوی‌کنی، لایه‌های معتدل که جریان موتلفه هستند و بعد جبهه پایداری، این جریان را تشکیل می‌دهند، همین تحلیل را برای اصلاح‌طلبان و هر جریان سیاسی دیگری در دنیا، می‌توان داشت.

 

زیباکلام با بیان اینکه مشکل اصولگرایان این است که ظرف چند هفته و یکی دو ماه اخیر نتوانستند به اجماع پیرامون اینکه چه کسی نامزد جریان اصولگرا باشد، برسند، اظهار داشت: حداد عادل و ولایتی و ائتلاف 1+2 نامزدهای طیف آیت‌الله مهدوی کنی هستند، در ورود قالیباف به جریان اصولگرا هم از این قسمت است، طیف میانه اصولگرایان هم حدود شش نامزد دارد، متکی، باهنر، ابوترابی‌فر، پورمحمدی، فلاحیان و ... این طیف را تشکیل می‌دهند و بخش دیگر به رهبری آقای مصباح و جبهه پایداری است که جلیلی، باقری لنکرانی و زاکانی در این جبهه هستند.

 

وی با اشاره به نامزد‌های متعدد این سه طیف از اصولگرایان، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه توافق زیادی صورت نگرفته که با یک نامزد، وارد انتخابات شوند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تا قبل از آمدن هاشمی و اصلاح‌طلبان، اصولگرایان دلشان می‌خواست به اجماع برسند و یک نامزد را معرفی کنند و البته برخی اصولگرایان هم معتقد بودند که چند نامزد داشته باشند و تنور انتخابات را گرم کنند، متذکر شد: با آمدن هاشمی به عرصه انتخابات، اصولگرایان دیگر نمی‌توانند با چند نامزد، به پیکار اصلاح‌طلبان و هاشمی بروند و مجبور هستند یک نامزد را به میدان بفرستند.

 

رضایی خود را اصولگرای مستقل می‌داند / قالیباف پا در هوا است

زیباکلام با اشاره به اینکه این همان مشکلی است که همواره در بین اصولگرایان بوده، ادامه داد: تا قبل از آمدن هاشمی، این مشکل برای اصولگرایان، مشکل اساسی و فلج‌کننده نبود چراکه یک بچه کلاس اولی هم به شما می‌گوید اگر در مقابل یک رقیب نیرومند، با چهار یا پنج نامزد وارد شوید، به معنای خودکشی است.

 

وی با بیان اینکه در این میان، مشکل آقای رضایی هم وجود دارد و وی خود را اصولگرا می‌داند، گفت: البته وی خود را اصولگرای مستقل می‌داند و قالیباف هم همچنان پا در هوا است.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه کمی پیش‌تر، صحبت‌ها از این بود که ولایتی نامزد اصلی اصولگرایان است و بعد از پیروزی در انتخابات، قالیباف معاون اول او است، افزود: البته خود قالیباف، هیچ ‌وقت رسما این موضوع را نپذیرفت و دلیل آن هم واضح است چون معتقد است رای، محبوبیت و کارنامه او بالاتر از ولایتی است و چرا او به عنوان معاون یکی از اینها باشد و چرا خودش رئیس‌جمهور نشود و در حالی که صحبت از ائتلاف بود، قالیباف سوار بر مرکب خود، ستادهایش را تشکیل داد.

 

زیباکلام یادآور شد: بعید به نظر می‌رسد در هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات، اصولگرایان بتوانند نامزدهای خود را کاهش داده و روی یک نامزد ائتلاف کنند.

 

* قالیباف اساسی‌ترین مشکل جریان ارزشی است

زیباکلام با بیان اینکه مشکل اساسی‌ جریان ارزشی با آقای قالیباف است، تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد جریانات ارزشی اصولگرا، حاضر نیستند با قالیباف همراهی کنند.

 

وی یادآور شد: از دیدگاه آنها، قالیباف به ارزش‌هایی که برای این جریان ارزشی مهم است، خیلی پایبند نبوده است و معتقدند که قالیباف با تکنوکرات‌ها کار می‌کند و اگر رئیس‌جمهور شود، نمی‌تواند که این افراد را همراه خود به نهاد ریاست‌جمهوری نیاورد.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه ارزشی‌ها این تکنوکرات‌ها را قبول ندارند، گفت: بعید به نظر می‌رسد بتوانند این مشکلات را رفع کنند.

 

احمدی‌نژاد درباره مشایی پنهان‌کاری نکرد

وی در رابطه با حضور نامزد جریان دولت در انتخابات با بیان اینکه تمام هم و غم دولت بر حضور مشایی بوده است، خاطرنشان کرد: هر ایرادی که به احمدی‌نژاد وارد بدانیم، اما نمی‌توان این ایراد را به او وارد کرد که در رابطه با مشایی، پنهان‌کاری کرده است، احمدی‌نژاد از ابتدا پشت مشایی است و نامزد او هم مشایی بوده است.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد اصولگرایان را به مرگ گرفته که به تب راضی شوند، گفت: یعنی اگر مشایی نباشد، با هاشمی‌ثمره و یا الهام توافق کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی بر این باور هستند احمدی‌نژاد مشایی را مانند سیبل به جلو هل داده اما نامزد جریان دولت، فرد دیگری است، تصریح کرد: من هیچ‌وقت با این نظر موافق نبودم و می‌دانستم که نامزد دولت، رحیم‌مشایی است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: سئوال اساسی این است که اگر مشایی بیاید چه اندازه از آرای احمدی‌نژاد به مشایی اختصاص می‌یابد، چرا که هیچ تحقیق و نظرسنجی در این زمینه صورت نگرفته است به همین دلیل این موضوع را نه می‌توان رد و نه می‌تواند تایید کرد.

 

وی افزود: همه این مسائل، ما را به آنجا می‌کشاند که اگر مشایی تایید صلاحیت شود، به هیچ وجه نمی‌توان او را دست کم گرفت.

 

ورود مشایی به ضرر اصلاحات و هاشمی است

زیباکلام با بیان اینکه همه این مسائل تا 20 اردیبهشت یعنی قبل از ورود اصلاح‌طلبان، مطرح بود و اکنون این سئوال وجود دارد که وقتی اصلاح‌طلبان آمده‌اند، وضعیت چگونه می‌شود، اظهار داشت: اگر مشایی تایید صلاحیت و وارد انتخابات شود، به ضرر اصلاحات و هاشمی است، چون رأیی که قرار است هاشمی به دست آورد اگر مشایی نمی‌آمد به سبد هاشمی ریخته می‌شد و آمدن مشایی در شرایط فعلی به صورت غیرمستقیم به نفع اصولگرایان است.

 

مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود

وی در ادامه گفت: با تمام این تفاسیر فکر می‌کنم مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود.

 

زیباکلام با با بیان اینکه آیا برای تایید صلاحیت مشایی از حکم حکومتی استفاده می‌شود، این را هم بعید می‌دانم، متذکر شد: آیا احمدی‌نژاد، انتخابات را متوقف می‌کند، فکر نمی‌کنم بشود این کار را کرد.

 

بخشی از مکانیزم توقف انتخابات در دست احمدی‌نژاد است

وی ادامه داد: وقتی رهبری گفتند که انتخابات در موعد مقرر انجام می‌شود، فکر نمی‌کنم منظورشان با من بوده باشد، منظور ایشان، احمدی‌نژاد است که بخشی از مکانیزمی که انتخابات را متوقف کند در دست دارد.

 

احمدی‌نژاد به راحتی از قطار پاستور پیاده نمی‌شود

زیباکلام با بیان اینکه گفته می‌شود احمدی‌نژاد اسنادی در دست دارد که می‌خواهد افشاگری کند، گفت: اینکه چیزی در دست دارد یا نه، مسائلی است که من علم و اطلاع ندارم و تنها چیزی که می‌دانم این است که احمدی‌نژاد به این آسانی‌ها از قطار پاستور پیاده نمی‌شود و به این سادگی‌ها از قدرت کنار نمی‌رود؛ احمدی‌نژاد، هاشمی و خاتمی نیست و مجبور هستیم این چند روز را صبر کنیم ببینیم تکلیف وی چیست.

 

رد صلاحیت هاشمی شوخی است

وی رد صلاحیت هاشمی را بیشتر یک شوخی قلمداد کرد و گفت: اگر هاشمی رد صلاحیت شود، بسیاری مسائل از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر سئوال می‌رود.

 

زیباکلام با بیان اینکه این پرسش مطرح است که ممکن است برخی اصلاح‌طلبان به نفع هاشمی، کنار نروند، تصریح کرد: پاسخ من این است که آنها اصلاح‌طلب نیستند و فقط خودشان، خودشان را اصلاح‌طلب می‌دانند و اصولگرایان هم آنها را اصلاح‌طلب می‌دانند.

 

وی وضعیت اصلاح‌طلبان در این دوره را بهتر ارزیابی کرد و افزود: اصلاح‌طلبان برخلاف سال 84 به صورت هولناک در برابر احمدی‌نژاد ایستاده بودند، این‌بار عکس آن قضیه اتفاق افتاده و انسجام دارند.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181538



کلمات کلیدی : تایید صلاحیت مشایی به ضرر هاشمی است

بدون شرح ترین بیانیه دفتر رئیس جمهور!

بدون شرح ترین بیانیه دفتر رئیس جمهور!
مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور در واکنش به اعتراضات گسترده صورت گرفته در همراهی رئیس جمهور با مشایی در ستاد انتخابات کشور، اطلاعیه ای صادر کرد.
جام گیشه؛

 روزنامه کیهان به اطلاعیه مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور با روتیتر «بدون شرح!» واکنش نشان داد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: در پی برخی شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌ای مبنی بر مجرم شناختن ریاست جمهوری که نه تنها برخلاف قواعد حقوقی و اخلاق اسلامی است بلکه حاوی اتهام و اهانت به ریاست محترم جمهوری نیز می‌گردد، توضیحات زیر را به اطلاع عموم ملت عظیم‌الشأن و تصمیم‌ساز ایران عزیز می‌رساند:

1. ملت ایران از رشد و آگاهی و قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برخوردار بوده و هیچ‌کس در هیچ شرایطی نمی‌تواند اراده خود را بر ملت بزرگ، مصمم و فرهنگ‌ساز ایران تحمیل نماید.

2. ارتباط و اتحاد متقابل ملت و دولت، ارتباطی قلبی و در عمق باور آنها جای دارد و دولت امانت‌دار صادق ملت تا آخر خواهد ماند و هیچ‌گاه رابطه حاکم و محکوم و سلطنت و سلطه یکسویه نبوده و نخواهد شد.

3. حضور و همراهی دکتر احمدی‌نژاد با جناب آقای مشایی در هنگام ثبت‌نام رفتاری غیرقانونی نیست و در چارچوب آزادی عقیده و رفتار سیاسی و شخصی است.

مطابق ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های تبلیغی داوطلبان بعد از اعلام رسمی اسامی آنان از سوی شورای محترم نگهبان آغاز می‌شود و ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی عنوان رفتار تبلیغاتی ندارد چنانکه رفتار رسانه‌ای نیز بر این مبنا قابل توجیه است، چراکه در غیر اینصورت بسیاری از اقدامات رسانه ملی نیز تبلیغ محسوب می‌شود.

آنچه که در قانون انتخابات جرم شناخته شده است حمایت مقامات اجرایی و نظارتی دخیل در امر انتخابات و در زمان رسمی تبلیغات است. ریاست جمهور جزو مقامات اجرایی که مستقیما در انتخابات مداخله دارند محسوب نمی‌شوند. مهمترین دلیل آن، این است که در زمانی که رییس‌جمهور کشور داوطلب انتخابات می‌شود ضرورت و نیازی به استعفا ندارد و نمی‌تواند هم داوطلب باشد و هم مسئول برگزاری مستقیم انتخابات! بنابراین ماده 73 قانون انتخابات منصرف از رییس‌جمهور است و حتی در زمانی که داوطلبی با اعلام رسمی تحقق یافته باشد، مشمول این حکم قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر نیست که نظر و عقیده شخص رییس‌جمهور موضوعی متمایز و متفاوت از مبحث استفاده از امکانات دولتی است و خلط این دو مبحث مغالطه حقوقی است. خداوند متعال همگان را در دقت در اعلام نظر و انصاف در داوری توفیق عنایت فرماید.

http://jamnews.ir/detail/News/181703



کلمات کلیدی : بدون شرح ترین بیانیه دفتر رئیس جمهور!

20 ایراد اقتصادی دولت نهم و دهم به روایت یک اقتصاددان

 

20 ایراد اقتصادی دولت نهم و دهم به روایت یک اقتصاددان
در مناظره شب گذشته برنامه پایش که به موضوع بررسی عملکرد اقتصادی دولت اختصاص داشت، جعفر قادری اقتصاددان و نماینده مجلس 20 مورد از ایرادات اقتصادی دولتهای نهم و دهم را برشمرد .

جعفر قادری در برنامه زنده تلویزیونی پایش، سیاستهای غلط و ایرادات اقتصادی دولتهای نهم و دهم را بی توجهی به اسناد بالادستی و قوانین مادر ، نرخ بالای بیکاری ، جهش مطالبات معوق بانکی ، رشد بالای نقدینگی ، کاهش شدید قدرت خرید پول ملی ، افزایش شدید واردات و شدت منفی شدن تراز تجاری بدون نفت ، استفاده بی رویه از حساب ذخیره ارزی ، اتخاذ سیاستهای ضد تولیدی و منافع ملی عنوان کرد.

 

وی در ادامه با برشماری دیگر سیاستها و ایرادات این دولت گفت: تاکید بر اشتغال زایی از طریق ارائه تسهیلات ، ضعف نظارت پولی ، ناسازگاری سیاست های اقتصادی ، جهت گیری های سیاست خارجی ، نداشتن الگوی روشن در اقتصاد ، بی ثباتی در مدیریت ها و وخامت محیط کسب و کار ، عدم استفاده از ظرفیت نخبگان ، رویه شدن مکرر قانون گریزی ، کاهش شفافیت و عدم ارائه آمار و اطلاعات ، نداشتن تعامل با قوا ، عدم استفاده از ظرفیت های توسعه ای و نهاد های عمومی غیر دولتی ، شروع بی رویه طرح های عمرانی و بی توجهی به بخشهای تولیدی از دیگر ایرادات اقتصادی دولتهای نهم و دهم است.

 

محمدرضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور دیگر میهمان این برنامه و مدافع سیاستهای اقتصادی دولت در واکنش به این سخنان قادری گفت : من اعتقاد دارم که اینها ایراد نیست و اگر این مواردی که آقای قادری برشمردند، ایراد باشد، عامل آن مجلس است نه دولت.

 

معاون رئیس جمهور افزود: مثلا تغییرات مکرر قانون هدفمندی یارانه ها در یکی دو سال اخیر بر عهده مجلس بوده و دولت مقصر نیست.

مهر

110

http://jamnews.ir/detail/News/181713

 



کلمات کلیدی : 20 ایراد اقتصادی دولت نهم و دهم به روایت یک اقتصاددان

تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟

تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟
محسن رضایی گفت: تاثیری که با حضور خود در صحنه می‌بینم، بسیار بیشتر از آقای هاشمی است پس نمی‌توانم خودم را قانع کنم که به نفع ایشان کنار روم.

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع آقای هاشمی از عرصه انتخابات کنار خواهید رفت؟ گفت: چرا باید به نفع آقای هاشمی کنار روم؟ در حالیکه برنامه‌های من متفاوت است و برنامه‌های آقای هاشمی تست شده‌اند و جدید نیستند و من در بعد فرهنگی و مدیریت با ایشان متفاوت هستم.

 

به گزارش مشرق، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب این سوال که شما در انتخابات 88 شکست سنگینی خوردید پس چطور شد بار دیگر به صحنه آمدید، گفت: من شکست سنگین نخوردم و تنها کسی که در آن انتخابات پیروز شد من بودم که در بعد اخلاقی، برنامه و نتیجه پیروز شدم و شما باید ببینید آنهایی که پیروز شدند کجا رفتند و پیروزی را نباید به شکل برد و باخت دید، بلکه باید دید نتیجه پیروزی‌ها چه شد و به قول شما نتیجه شکست به کجا رسید.

 

وی در جواب این سوال که کابینه شما را چه کسانی تشکیل خواهند داد،‌با بیان این‌که یک کابینه 77 میلیون نفره خواهیم داشت، تصریح کرد: تمام تصمیمات را به مشارکت مردم می‌گذاریم و با دولت فراگیری که از همه توانایی‌های کشور از جمله سیاسی، قومی، استانی و قشری بهره می‌گیرد همه توانایی‌های ملی را در کابینه با در نظر گرفتن دو شاخص کارآمدی و قبول داشتن نظام و رهبری به کار می‌گیریم.

 

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا آماده ائتلاف هستید؟ تاکید کرد: دوران ائتلاف من با دیگران تمام شده، چون نتیجه خوبی نگرفتیم و اوضاع کشور بدتر شد، البته اگر دیگران به کمک من آیند استقبال می‌کنم، اما اینکه ائتلاف کنم ببینم چه نتیجه‌ای خواهم گرفت، خیر.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در رابطه با میزان رای‌آوری خود، گفت: در گذشته من فقط 30 روز وقت داشتم، اما مطمئن باشید این بار فرق دارد و امیدوار باشید.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بهتر است شما در سپاه بمانید، گفت: چنین چیزی را رهبری نگفته‌اند، چون من برای اقتصاد کشور نگرانم و احساس خطر می‌کنم، بنابراین در این زمینه مطالعات، تحقیقات و تحصیلات فراوان کرده‌ام تا بعدها حرف‌های منطقی و راهگشا داشته باشم و صحبت‌هایم رویایی نباشد.

 

رضایی در پاسخ به صحبت‌های دانشجویی مبنی بر این‌که شما گفته بودید اگر آقای مشایی بیایند، حرف‌هایی خواهید زد، پاسخ داد: من فردی سیاسی هستم که تا ضرورتی پیش نیاید حرف نمی‌زنم و نسبت به آقای مشایی، هاشمی و کاندیداهای دیگر نیز همین‌ نظر را دارم که تا ضرورت پیدا نشود، صحبت نمی‌کنم و اگر هم صحبت کنم از جنس تخریب نیست، بلکه از جنس نقد است چون باید مردم تفاوت‌های من را با دیگر کاندیداها بدانند و من حتما تفاوت‌های خود را نسبت به دیگر کاندیداها خواهم گفت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: معتقدم مسائل فرهنگی را نباید با زور و فشار درست کرد چون مسائل فرهنگی دلی و اعتقادی است، البته من به شدت به حجاب معتقدم و نباید مثل مالزی شویم که حجاب را تشریفاتی می‌دادند.

 

رضایی با تاکید بر این‌که باید حیا در کشور تقویت شود و دولتمردان ما بداخلاقی نکنند تا به جامعه سرایت پیدا کند، افزود: حیا و ارزش‌های اخلاقی اگر حفظ شود مسائل فرهنگی جامعه حل می‌شود و البته در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را مثل نماز می‌دانم و به آن معتقدم، اما بهتر است خود مردم در این زمینه وارد شوند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حوادث سوریه نیز گفت: امروز حادثه‌ای در سوریه شکل می‌گیرد که بسیار خطرناک‌تر از القاعده و طالبان است و به زودی وارد کشورهای عربی و اروپایی می‌شود پس بهترین راه برای سوریه، نشستن بر سر میز سه جانبه بین مردم، دولت و معارضین سوریه است تا دولت ائتلافی با ایجاد تغییراتی در قانون اساسی شکل گیرد.

 

رضایی در جواب این سوال که شما در سال 84 به نفع هاشمی کنار رفتید و در سال 88 جزو ساکتین بودید، گفت: من در سال 84 به نفع هاشمی کنار نرفتم، بلکه به نفع ملت ایران کنار رفتم و در سال 88 هم اصلا سکوت نکردم و هر هفته یک یا دو اطلاعیه می‌دادم و باید تاکید کنم، من حاضر نیستم آزادگی‌ام را به هیچ جناح و گروه بفروشم، بنابراین بر اساس تشخیص خود عمل می‌کنم و به هیچ وجه در عمرم کپی‌پیس نظرات دیگران نبوده‌ام.

 

وی همچنین در رابطه با اظهارنظرهای گذشته خود مبنی بر این‌که در نسل جدید همت‌ها و باکری‌ها را شناسایی خواهد کرد، گفت: اگر به جوانان ما میدان داده شود و آنها را شناسایی کنیم کمتر از گذشتگان نیستند، اما تا وقتی نتوانیم عرصه را برای آنها باز کنیم، این حرف در حد شعار است، اما متاسفانه در سه دولت گذشته شاهدیم که برای آینده‌سازی کاری نشده است و اکثریت بالای 70 سال هستند، در حالیکه فقط 10 سال وقت داریم نسل سوم و چهارم را برای آینده آماده کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد یارانه‌ها و این‌که میزان آن را به 110 هزار تومان خواهد رساند، توضیح داد: شاید بیشتر هم بشود، البته من معتقدم ریل یارانه‌ها از اول اشتباه گذاشته شد و در جنبه مصرفی به کار خود ادامه داد، اما در مرحله دوم باید روش جدیدی را در پیش گرفت و برای تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال به کار برد، چون از این راه می‌توان شش ماهه 30 هزار تومان به پس‌انداز اضافه کنیم و از آن در جهت رشد و تولید بهره بگیریم، بنابراین دیگر سکه‌های داغ به دست مردم نمی‌دهیم، بلکه سکه‌های خنک به دست مردم می‌دهیم.

 

رضایی همچنین با تاکید بر این‌که بانک مرکزی باید از حالت دم‌دستی بیرون آید، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی از رسالت و وظایف خود خارج شده است، پس باید از دست‌اندازی دولت بیرون آید.

 

وی با اشاره به این‌که ریال ما با نخی به دلار نفتی نصب شده است، گفت: باید سبد پشتوانه پول ملی ما منحصر به دلار نفتی نباشد چون این موضوع باعث شکننده شدن آن می‌شود و در همین راستا حتی در زمان آقای هاشمی در سال 73 و 74 شاهد افزایش تورم از حدود 40 درصد به حدود 50 درصد بودیم و در نتیجه آن در پنج یا شش شهر ایران تظاهرات به پا شد و چند نفر کشته شدند، پس باید ارتباط ریال و دلار نفتی را بازسازی کنیم و سبد پشتوانه پول ملی را تعریف کنیم که صرفا به دلار نفتی مرتبط نباشد و سبد پشتوانه پول ملی از حالت آسیب‌پذیری دور شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این‌که در 300 سال گذشته عقب نگه داشته شده بودیم، گفت: ما مسیر رو به رشد در پیش گرفته‌ایم و در این مسیر هر چه شتاب‌زدگی کنیم، عقب می‌رویم و همچنین هر نوع محافظه‌کاری داشته باشیم باعث آسیب‌پذیریمان می‌شود.

 

وی با تاکید بر این‌که قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است، اظهار کرد: من به آینده امیدوارم و معتقدم باید با صبر، تحمل و گفت‌وگو از نواقص عبور کنیم و در آنها نمانیم.

 

رضایی در جواب سوالی در مورد بحث‌هایی که درباره تقلب در انتخابات 88 شد، گفت: من نگران شکل‌گیری منازعه جدید هستم که مردم زیر بار آن له می‌شوند و معتقدم منازعات در کشور ما، بس است.

 

وی ادامه داد: در سال 88 دو اعتراض قانونی و خیابانی در کشور اتفاق افتاد و من راه قانونی را در پیش گرفتم تا این‌که قاضی در نهایت نتیجه رای خود را اعلام کرد و من به آن تمکین کردم و مطمئنم عمل به قانون ما را زودتر به نتیجه می‌رساند تا ساختارشکنی و قانون‌شکنی، البته تحمل و ایثار بالا می‌خواهد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نحوه مواجهه با تحریم‌ها، گفت: یکستراتژی، مذاکره مقدم بر تولید ملی است. یک استراتژی، تولید ملی مقدم بر مذاکره است که من معتقدم هر دوی اینها جواب نمی‌دهد و استراتژی دیگری به نام قیچی را قبول دارم که یک لبه آن کارآمدی اقتصادی است و لبه دیگر آن شکل‌گیری تیم قوی دیپلماتیک می‌باشد.

 

رضایی با بیان این‌که ما پیشنهاد یک به یک را با 1+5 مطرح می‌کنیم، توضیح داد: یعنی یک امتیاز می‌دهیم و یک امتیاز می‌گیریم و حداقل آن باید حفظ غنی‌سازی باشد تا بقیه کارها با چانه‌زنی یک به یک پیش برود.

 

وی ادامه داد: در زمانی که با آقای لاریجانی کار می‌کردیم در مذاکرات با سولانا روی دو هزار و 700 سانتریفیوژ به توافق رسیدیم و همچنین در شورای عالی هسته‌یی به خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدیم و نظرات خود را مطرح می‌کردیم اما وقتی دولت آقای احمدی‌نژاد روی کار آمد تیم‌ها عوض شد و به مسیر دیگری رفتیم که باعث ایجاد تحریم‌های اقتصادی شد اما ما همیشه نظرهایمان را داده‌ایم وگاهی به نظرات ما عمل نشده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد رابطه اخلاق و دین با سیاست، گفت: الان به نام تحجر، دین را از سیاست جدا می‌کنند و به جای آنکه فرهنگ، هنر و اقتصاد، دینی شود فرهنگ سیاسی شده است و در این راستا من با هر نوع سکولاریسم مخالفم چه به نام دین و چه به نام فرد، چون اگر بخواهیم با سیاسی کردن امور، خلاء اسلامی کردن آنها را رفع کنیم فاجعه به بار می‌آید.

 

رضایی همچنین با بیان این‌که من به ایستادگی و مقاومت معتقد هستم، تاکید کرد: ضمن اینکه ارزش‌های انقلاب را حفظ می‌کنیم، باید منافع ملی را حفظ کنیم، پس برنامه من توجه به زندگی مردم است و محور اصلی کارم تحول در فرهنگ و اقتصاد جامعه است چون معتقدم اقتصاد باید مردمی شود و از حالت تک‌محصولی در بیاید.

 

وی با اشاره به این‌که در سه دولت گذشته بیشتر تمرکز روی زیربناها بوده است، گفت: در اقتصاد سه مفهوم زیرساخت‌ها، زیربناها و فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد و ما در اقتصاد می‌خواهیم توجه‌مان به زیرساخت‌ها باشد.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181706



کلمات کلیدی : تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟
   1   2   3   4   5   >>   >