سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملت ایران از حق خود نمی گذرد

آیت الله جنتی درنمازجمعه تهران:
ملت ایران از حق خود نمی گذرد
جام جم آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن اجلاس مسکو خطاب به اعضای1+5 گفت: بدانید که حکومت و مردم ما امکان ندارد از حقوق خود بگذرند، ما منطق و حرف حساب داریم و می گوییم مذاکره کنید اما بدون فشار و پس از مذاکره ببینید حق به جانب ماست یا شما؟

 آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز، افزود: این منطق باید در اجلاس مسکو نیز حاکم باشد و آنها از تاریخ عبرت بگیرند و بدانند که مردمی که همه سختی ها را تحمل کرده است حاضر نیست پای میز مذاکره از حق مسلم خود بگذرد.

وی گفت: به این اجلاس امیدهایی داریم، تا الان اجلاس بغداد خوب بوده و از دبیر شورای عالی امنیت ملی که در این زمینه خوب عمل کرده است قدردانی می کنم.


امام جمعه موقت تهران همچنین دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ای را کاری مهم ارزیابی کرد و خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: همه مردم پشتیبان شما هستند و در حق شما دعا می کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، ویژه نامه، ملت ایران از حق خود نمی گذرد

ملت ایران، شاخص قدرت و وحدت در منطقه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه 4 سیما:
ملت ایران، شاخص قدرت و وحدت در منطقه است
جام جم آنلاین: نام مقاومت در لبنان مدت‌هاست که با حزب‌الله و مبارزان خستگی ناپذیرش گره خورده است. این جریان سال‌هاست که شهرت و آوازه‌اش مرزهای لبنان را در نوردیده و طرفدارانی در گوشه و کنار دنیا پیدا کرده است. بی‌شک استقامت و پایداری این گروه در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شاخصه‌ای است که در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است.

این گروه اسلامی در سال‌های مبارزه خود علیه رژیم اشغالگر قدس حوادث تلخ و شیرین فراوانی را تجریه کرده است، اما بی شک روز 25 ماه می‌سال 2000 به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای اعضای حزب الله و طرفداران آن در اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است. در چنین روزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از 22 سال اشغال، از جنوب لبنان به صورت ذلت باری عقب‌نشینی کرد؛ عقب نشینی که بعدها افسران نظامی این رژیم از آن به عنوان فرار یاد کردند. به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان این عقب‌نشینی به دلیل حملات سخت مقاومت اسلامی لبنان صورت گرفت. 

برای خواندن ادامه مطلب لطفا به لینک پی نوشت مراجعه فرمائید

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، ملت ایران، شاخص قدرت و وحدت در منطقه است

به دریای آرام هم اعتماد نکنید

10 هزار نفر طی دهه اخیر طعمه دریا شدند
به دریای آرام هم اعتماد نکنید
جام جم آنلاین: 35 جسد خیس با چهره‌های پریشان و ترسیده، شکم‌های آماسیده و پوست‌های چروک‌خورده از ماندنی طولانی در آب که همگی در 10 روز گذشته، در سواحل خزر غرق شده‌اند و هنوز معلوم نیست تا پایان تعطیلات تابستانی که فصل اوج سفر به شمال کشور به حساب می‌آید، چند خانواده دیگر سیاهپوش غرق‌شدگانشان در دریا می‌شوند؟ تلفات غرق‌شدگی در کشورمان هر سال 1007 تا 1015 نفر بوده که دست‌کم 10 هزار نفر در یک دهه اخیر در کشورمان غرق شده‌اند.

 

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، استان مازندران با 23 نفر غرق شده، بیشترین آمار غرق‌شدگی را در میان استان‌های ساحلی کشور داشته است که از میان آنها، 20 نفر مرد و سه نفر زن بوده‌اند.

استان گیلان نیز در این مدت 11 مرگ ناشی از غرق‌شدگی داشته که 10 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. یک نفر نیز در استان گلستان غرق شده است.

آمارهای سازمان پزشکی قانونی خبرهای بد دیگری هم دارد، مثلا می‌گوید در 10 سال گذشته، تلفات غرق‌شدگی در کشورمان هر سال 1007 تا 1015 نفر بوده که دست‌کم 10 هزار نفر در یک دهه اخیر در کشورمان غرق شده‌اند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، ویژه نامه، به دریای آرام هم اعتماد نکنید

عناوین خبری روزنامههای صبح امروز : مجلس نهم قانع نشد

عناوین خبری روزنامه‌های صبح امروز
مجلس نهم قانع نشد
جام جم آنلاین: روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون هشدار به مسافران تابستانی خزر،احتمال تعطیلى بازار لوازم خانگى،مجلس نهم قانع نشد،مشت و مال اقتصادی مجلس و دولت،تساوی بی‌مزه،افق مذاکرات مسکو روشن شد،کارنامه اقتصادی زیر ذره‌بین مجلس نهم و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.

جام جم

هشدار به مسافران تابستانی خزر
گزارش اقتصادی دولت به مجلس
ضرغامی: همه جوانان خودی هستند
اعتراض تهران به اعدام 5 ایرانی در عربستان

کیهان

بررسی راه‌های مهار گرانی؛مسئولان اقتصادی به مجلس رفتند
12 میلیون متر مربع از اراضی ملی به بیت المال برگشت
جلیلی:پیشرفت مذاکرات در گرو موضع روشن 1+5 است
دادگاه آل خلیفه موقتاً کودک 11 ساله را آزد کرد

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، عناوین خبری روزنامه‌های صبح امروز، سیاسی، مجلس نهم قانع نشد

صبح یک اعدامی

صبح یک اعدامی
جام جم آنلاین: صبح یک روز زمستانی بود، هنوز پس از گذشت سال‌ها آخرین نگاه‌ها و درخواست مرد اعدامی که قرار بود مقابل زندان به دار مجازات آویخته شود را از یاد نمی‌برم.

چند ماه قبل از اجرای حکمی که قرار بود اجرا شود به اتفاق قاضی حسینی کوه‌کمره‌ای که مسوولیت وقت قاضی کشیک ویژه قتل تهران را به عهده داشت در یک صحنه جنایت در حوالی مجیدیه تهران حضور پیدا کردم؛ جنایت در طبقه دوم یک آپارتمان رخ داده بود.

وقتی وارد اتاق شدیم، جسد زن جوانی را که دختر خردسالش را در آغوش گرفته بود و هر دو با ضربات متعدد چاقو جان باخته بودند، فضای رعب‌آوری را برای هر فردی که وارد اتاق می‌شد ترسیم می‌کرد. صحنه به قدری تکاندهنده بود که به وضوح لرزش صدای قاضی قدیمی و باتجربه‌ای را که از این صحنه‌ها بسیار دیده بود به خصوص هنگام دستور به ماموران انتظامی را کاملا احساس کردم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، صبح یک اعدامی

وام ازدواج 8 میلیون تومان

 

برای مهریه های110 تا 114سکه
وام ازدواج 8 میلیون تومان
جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی از افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از شش به هشت میلیون تومان برای زوج هایی که میزان مهریه خود را 110 تا 114 سکه تعیین می کنند، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،محمود بهمنی که در جلسه مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسایل اقتصادی کشور حضور یافته بود، اظهار داشت: به هر یک از زوجـــین مــبلغ سه میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد که با تعیین مهریه مذکور این رقم دو میلیون تومان دیگر افزایش می یابد.

وی گفت: بانک مرکزی در طول سال های گذشته تلاش های زیادی را برای تخصیص تمام منابع قرض الحسنه به مصارف این بخش انجام داده است.

بهمنی تصریح کرد: میزان تخصیص منابع به مصارف بخش قرض الحسنه در حدود 3.5 سال پیش حدود 39 درصد بود که این رقم هم اکنون به 96 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تنها چهار درصد از منابع این بخش صرف تسهیلات قرض الحسنه نمی شود که تلاش می شود این میزان نیز تخصیص یابد.

(جام جم)



کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، وام ازدواج 8 میلیون تومان

چند لغتنامه و مترجم آنلاین

چند لغتنامه و مترجم آنلاین
جام جم آنلاین: شاید خیلی مواقع پیش آمده باشد که شیوه درست املای کلمه‌ای را ندانید: «غلت زدن» یا «قلت زدن» یا...؟ شاید مواقعی معنای کلمه‌ای برایتان نامشخص بوده، اما دسترسی به هیچ کتاب و فرهنگ و لغتنامه‌ای نداشته‌اید.

شاید گاهی پیش آمده باشد که حین خواندن راهنما و دستورنامه‌ای به اصطلاح یا کلمه‌ای بیگانه رسیده و معنای آن اصطلاح تخصصی یا ترجمه آن کلمه را نمی‌دانسته‌اید.

اگر به اینترنت دسترسی دارید، در این مواقع طی چند ثانیه می‌توانید به جواب خود برسید:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، فرهنگ و سینما، چند لغتنامه و مترجم آنلاین

عبور از قراردادهای یک میلیاردی

عبور از قراردادهای یک میلیاردی
جام جم آنلاین: اوضاع فوتبال حسابی در فصل نقل و انتقالات شلوغ شده است و کار به آنجا رسیده که یک مدیر غیرفوتبالی همتای غیرفوتبالی‌اش در تیم رقیب را متهم به این می‌کند که به دلیل بی‌تجربگی بازار را به هم ریخته و از کنترل خارج کرده است.

مدیران استقلال و پرسپولیس در حالی در رقابت آشکار و پنهان برای جذب ستاره‌ها، یکدیگر را متهم به بریز و بپاش‌های غیرمتعارف می‌کنند که خود پیش از این به صراحت اعلام کرده بودند که نمی‌توانند خود را پایبند و متعهد به سقف قراردادها ببینند!

بر اساس آنچه مسوولان اعلام کرده‌اند سقف 350 میلیونی قرارداد بازیکنان در سال 90 با احتساب 15 درصد افزایش به 410 میلیون تومان رسیده است که اگر در نظر بگیریم این رقم برای بازیکنان ملی‌پوش در سال گذشته 420 میلیون تومان بوده است، می‌توان گفت که این سقف امسال حول و حوش 480 میلیون تومان می‌گردد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا می‌توان پذیرفت که بازیکنان و ستاره‌های ملی‌پوش دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن با همین مبلغ به پرسپولیس پیوسته‌اند؟ البته از یک نظر پاسخ به این سوال مثبت است، چون به هر حال هیات‌های فوتبال استان‌ها به لحاظ قانونی، قراردادهای خارج از سقف قرارداد را ثبت نمی‌کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : ورزشی، جام جم، عبور از قراردادهای یک میلیاردی

داروی شفابخش ترفند زن شیاد

داروی شفابخش ترفند زن شیاد
جام جم آنلاین: زنی شیاد که به بهانه تهیه دارو برای درمان دردپای زن میانسال او را فریب داده و طلاهایش را دزدیده بود،تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زن میانسالی با حضور در شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران علیه زن جوانی به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد.

شاکی گفت: در حال رفتن به خانه‌ام در شمال غرب تهران بودم که یک زن جوان با عجله به من نزدیک شد. او پس از احوالپرسی، خودش را همسایه جدیدمان معرفی کرد و با ادعای این که از همسایه‌ها شنیده که پاهای من درد می‌کند، دارویی را نشانم داد و گفت با مصرف این دارو، پادردت بسرعت درمان می‌شود. با حرف هایش اعتمادم به وی جلب شد و او را به خانه‌ام دعوت کردم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، داروی شفابخش ترفند زن شیاد

ویژگیهای کفش مناسب

ویژگی‌های کفش مناسب
جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

 

 

امروز دکتر حلی‌ساز، متخصص طب فیزیک به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

چگونه کفش راحت و مناسب بخریم؟

حتما شنیده‌اید که پا قلب دوم ماست بنابراین دانستن این که چه کفشی انتخاب شود، بسیار اهمیت دارد. کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.

در خرید کفش مناسب نباید فقط به رنگ و استیل و شکل آن توجه کرد، بلکه باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم آن را کفش استاندارد بنامیم؛ مانند کفش‌های ارتوپدی که معمولا این کفش‌ها خصوصیاتی دارد که برای پا مناسب است.کفش باید حتما به اندازه پا باشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، دانش، ویژگی‌های کفش مناسب

   1   2   3   4   5   >>   >