سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت فارسی اسرائیل!!

راه اندازی سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل

روزنامه اسرائیلی از راه اندازی وب سایت وزارت خارجه اسرائیل به زبان فارسی خبر داد.
روزنامه اورشلیم پست نوشت: "وزارت خارجه اسرائیل روز دوشنبه با هدف افزایش آگاهی مردم ایران درباره سرزمین یهودیان نسخه فارسی وب سایت اینترنتی خود را راه اندازی کرد."
"اورشلیم پست" آغاز به کار بخش فارسی وب سایت وزارت خارجه اسرائیل را به عنوان بخشی از اقدامات دیپلماتیک برای آموزش مردم ایران درباره سرزمین یهودیان دانست و ادعا کرد که این سایت مخصوص ایرانیانی است که عمدا از کسب اطلاعات درباره اسرائیل دور نگه داشته شده و از دروغ های تهران بیزار شده اند!

براساس این گزارش، راه اندازی این سایت ثمره فکری دکتر "زیون آورونی"، سفیر کنونی اسرائیل در ایرلند است که پیشتر ریاست برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه این رژیم را بر عهده داشت.
به نوشته اورشلیم پست، سایت مورد نظر توسط دپارتمان ارتباطات عربی در بخش دیپلماسی دولتی وزارت خارجه اسرائیل اداره خواهد شد و "مناش امیر"، مدیر سابق سرویس فارسی رادیو اسرائیل سردبیر ارشد آن خواهد بود.
"امیر" با بیان اینکه انتظار می رود بازتاب وسیعی از جانب خوانندگان این سایت صورت گیرد، اظهار داشت: "مطالعات نشان می دهد که بیش از 60 درصد جمعیت ایران زیر 40 سال سن دارد و تعداد کاربران اینترنت در این کشور چیزی حدود 11 میلیون نفر است. بنابراین اینترنت در حال حاضر یکی از موثرترین ابزار ارتباط با مردم ایران به شمار می رود."

اورشلیم پست در ادامه مدعی شد که احتمالا این سایت فارسی زبان مورد حملات اینترنتی قرار خواهد گرفت چرا که دولت ایران، اینترنت را به عنوان تهدیدی قوی برای حفظ قدرت خود می بیند و به ویژه درباره نفوذ فرهنگی و مذهبی غرب از طریق اینترنت نگران است.
یک نماینده وزارت خارجه اسرائیل در این باره ادعا کرد که ایران فعالانه با گسترش آزادی اینترنتی مقابله می کند و وزارت خارجه اسرائیل یک دپارتمان برای مقابله با این امر تشکیل داده است."
برپایه این گزارش، بخش های خبری، سرگذشت جامعه یهود و اطلاعاتی در مورد هولوکاست و انکارکنندگان آن در این سایت قرار گرفته است.
گفتنی است سایت وزارت خارجه اسرائیل پیش از این به زبان های عبری، عربی و انگلیسی در دسترس بوده است.




کلمات کلیدی :