سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنان عجیب کواکبیان در مورد آرا خود

سخنان عجیب کواکبیان در مورد آرا خود
‌کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده ‌بیشترین رای را ‌بعد از خاتمی دارا هستم، ولی با این وجود ادعایی ندارم.

مصطفی کواکبیان عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه زنجان در پاسخ به سئوالاتی که پرسش کننده پس از طرح کردن آن می‌خواست از سالن خارج شود و با تذکر کواکبیان به صندلی خود بازگشت، گفت: هیچکس در کشور موافق اقدامات انجام شده در مورد سفارت انگلیس نبود.

 

*در مقطعی انتقاد از احمد‌نژاد غیر‌ممکن بود

وی به حمایت‌های بی‌چون چرای اصولگرایان از احمدی‌نژاد در مقطع خاصی اشاره ‌کرد و افزود: در مقطع خاصی کوچک‌ترین انتقاد از احمد‌نژاد منجر به برخورد فیزیکی حامیان اصولگرای وی می‌شد.

 

به گزارش فارس؛ دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه تدریس زبان آذری در مدارس منع قانونی ندارد، اضافه کرد: آذربایجان قطعه جدا‌ناپذیر ایران است و همتای آن طرفی آن باید به وطن اصلی بازگردد.

 

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اصل عدم اسطوره‌سازی شخصیت‌ها در بین اصلاح‌طلبان و منجی معرفی شدن هاشمی گفت: هاشمی از یاران صمیمی امام راحل و مقام معظم رهبری محسوب می‌شود که خدمات فراوانی‌ را به انقلاب کرده است.

 

کواکبیان حضور هاشمی را در انتخابات یک فرصت مغتنم دانست و اضافه کرد: معرفی کردن وی به عنوان ناجی توهین به دیگران از جمله خود من محسوب می‌شود.

 

وی کم کردن فاصله طبقاتی را از برنامه‌های همه دولت‌ها دانست و افزود: شیوه‌های انجام این کار با هم متفاوت است.

 

*امر به معروف و نهی از منکر نباید در حوزه حجاب و عفاف محدود شود

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سئوالی در مورد اخلاق در جامعه و دانشگاه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط به حوزه حجاب و عفاف معطوف شود بلکه باید همه حوزه‌ها را در بر بگیرد.

 

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمانی محقق می‌شود که همه بتوانند حرف‌ها و تذکرات خود را در مورد مباحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ابراز کنند بدون اینکه ترسی از رد صلاحیت شدنشان داشته باشند.

 

کواکبیان با بیان اینکه اکثر جوانان دلبسته همین جامعه ایران هستند، افزود: باید با کسانی که هنجارهای جامعه را می‌شکنند، برخورد شود.

 

*مذاکرات فعلی بین ایران و 1+5 مذاکره برای مذاکره است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه چطور می‌توان با آمریکایی که 34 سال است حقوق ما را به رسمیت نمی‌شناسد ظرف شش ماه به توافق برای برقراری رابطه رسید، گفت: باید متوجه بود که تعارض بین انقلاب و استکبار از جمله آمریکا ابدی است ولی نحوه برخورد با این تعارض فرق می‌کند.

 

دبیر کل حزب مردم‌سالاری تقابل تا آخر را یکی از راه‌حل‌های تعارض موجود بین دولت آمریکا با انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حل مشکلات موجود در کشور از جمله تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای در گرو برقراری رابطه با آمریکا است.

 

وی با بیان اینکه برخی علاقمند به برقراری رابطه با واسطه‌های دست چندم هستند، اضافه کرد: در حال حاضر مذاکرات موجود بین ایران و پنج کشور مذاکره برای مذاکره محسوب می‌شود که هیچ عایدی ندارد.

 

کواکبیان بهترین شیوه مذاکره برای مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 را مذاکرات برد، برد دانست و گفت: باید متوجه بود که در مذاکرات تسلیمی در کار نیست و از طرفی آنها هم کوتاه نمی‌آیند پس باید به دنبال راه حلی در این بین بود.

 

وی با یادآوری وجود تعارض بین ایران و آمریکا تصریح کرد: این تعارض به معنی عدم برقراری رابطه نیست و باید این تابو شکسته شود.

 

دبیر کل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: رئیس جمهور در کشور توان اجرایی دارد کما اینکه احمدی نژاد فراتر از اختیارات قانونی خود عمل می‌کند.

 

*حزب مردم‌سالاری تنها حزب فعال در سراسر کشور است

وی حزب مردم‌سالاری را تنها حزب فعال اعلام کرد که در همه استان‌های نماینده فعال دارد.

 

کواکبیان به تهمت‌های زده شده از طرف برخی اصلاح‌طلبان به وی و حزب مردم‌سالاری اشاره کرد و افزود: یک اصلاح‌طلبی هستم که خواهان تعیین تکلیف از طریق صندوق رای است.

 

وی با بیان اینکه ورود هاشمی معادلات را بر هم زده است، اضافه کرد: نظر‌سنجی‌های انجام شده بیانگر بیشترین رای بعد از خاتمی هستم، ولی با این وجود ادعایی ندارد.

 

115



کلمات کلیدی : سخنان عجیب کواکبیان در مورد آرا خود