سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبتنام همزمان گزینههای فتنه و انحراف چه معنایی دارد

ثبت‌نام همزمان گزینه‌های فتنه و انحراف چه معنایی دارد
قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: ثبت‌نام مشترک گزینه‌های فتنه و انحراف امری برنامه‌ریزی شده محسوب می‌شد و نشان‌دهنده همگرایی و همراهی آنها بود.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به آرایش سیاسی جریان‌های حاضر در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار داشت: شاید از حدود 2 سال پیش این پیش‌بینی وجود داشت که جریان فتنه، انحراف و اطلاح‌طلبان به یک همپوشانی در انتخابات 92 برسند.

 

وی افزود: البته این مسئله پیشگویی نبود زیرا آثاری از رفتار این 3 طیف دیده می‌شد که نشان‌دهنده نزدیک‌تر شدن مواضع آنها در بعضی از موضوعات بود.

 

به گزارش تسنیم؛ سروری موضوعاتی مانند مذاکره با آمریکا، سازش مقابل نظام سلطه و ولایت‌گریزی و ولایت‌ستیزی را از جمله این موضوعات دانست و تصریح کرد: این جریان‌ها در موضوعاتی مانند نفی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی مانند بیداری اسلامی، مسئله فلسطین و نزدیک‌ شدن به مواضع غربی و موضوعاتی از این دست روز به روز به یکدیگر نزدیک می‌شدند و این نشان دهنده نزدیک شدن  دیدگاه‌های آنها به همدیگر بود.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:  فصل مشترک بین این دو طیف هجمه به اردوگاه اصولگرایان بود، یعنی دشمن مشترک خود را اصولگرایان می‌دانستند و طبیعی بود که در انتخابات 92 رقیب مشترک و دشمن مشترک خود را اصولگرایان فرض می‌کنند.

 

سروری خاطرنشان کرد: آنها برای مقابله با دشمن مشترک نیازمند همپوشانی بودند و به همین دلیل دیده می‌شود جریان انحرافی رفته رفته از نقد اصلاح‌طلبان فاصله می‌گرفت و تمرکز خود را بر نقد اصولگرایان قرار می‌داد.

 

وی تاکید کرد: البته آنها در ظاهر علیه همدیگر شعار می‌دادند، اما نزدیکی و همگرایی آنها در مواضع به خوبی دیده می‌شد.

 

قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه در حال حاضر نیز یک‌سو بودن مواضع این طیف‌ها به خوبی دیده می‌شود، یادآور شد: در کنار این مسئله ثبت‌نام مشترک گزینه‌های این جریان‌ها که امری برنامه‌ریزی شده محسوب می‌شد نشان‌دهنده القاء نوعی پیام به جامعه هدف‌شان مبنی بر همگرایی و همراهی آنها بود.

 

سروری در پایان با تاکید بر اینکه فصل مشترک و جریان مقابل این طیف‌ها، اصولگرایان هستند، تاکید کرد: با وجود این مسائل می‌توان نتیجه گرفت در انتخابات 92، جریان انحرافی، اصلاح‌طلبان و فتنه به همگرایی و همپوشانی و وحدت در مقابل اصولگرایان دست زدند تا به گزینه‌ای مشترک در این انتخابات برسند.

 

115

http://jamnews.ir/detail/News/182368



کلمات کلیدی : ثبت‌نام همزمان گزینه‌های فتنه و انحراف چه معنایی دارد