سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افشای‌ جزئیات طرح محرمانه

افشای‌ جزئیات طرح محرمانه واشنگتن

برای سرنگونی دولت مالکی

 

منابع آگاه‌ برخی‌ از مفاد گزارش‌ مشترک‌ سفیر امریکا در بغداد و فرمانده‌ نظامیان‌ این‌ کشور مستقر در عراق‌ را که‌ قرار است‌ سپتامبر آینده‌ به‌ کنگره‌ امریکا ارائه‌ شود ‌ فاش‌ کردند‌.‌
به‌ نوشته‌ روزنامه‌ البینه‌ الجدیده‌، این‌ منابع آگاه‌ سیاسی‌ اعلام‌ کردند: در گزارش‌ مشترک‌ رایان‌ کروکر و ژنرال‌ دیوید پتروس‌ به‌ کنگره‌ پیشنهادهایی‌ برای‌ تشکیل‌ دولتی‌ جدید براساس‌ دوری‌ از مسائل‌ فرقه‌ای و طایفه‌ای به‌ نخست‌ وزیری‌ شخص‌ دیگری‌ به‌ غیر از نوری‌ مالکی‌ تعلیق‌ فعالیتهای‌ مجلس‌ عراق‌ و برگزاری‌ انتخابات‌ زودهنگام‌ در ماه‌ آگوست‌ سال‌ ‌2008‌ میلادی‌ ‌ مرداد سال‌ ‌‌1387‌ ارائه‌ خواهد شد‌.‌ بنابر اعلام‌ این‌ منابع در این‌ گزارش‌ به‌ این‌ نکته‌ اشاره‌ خواهد شد که‌ نیروهای‌ امریکایی‌ و عراقی‌ در بهبود اوضاع‌ امنیتی‌ عراق‌ شکست‌ خورده‌اند و به‌ همین‌ سبب‌ باید راهبرد جدیدی‌ به‌ کمک‌ کشورهای‌ همسایه‌ عراق‌ برای‌ برقراری‌ امنیت‌ در این‌ کشور در نظر گرفته‌ شود.‌ به‌ نوشته‌ روزنامه‌ البینه‌ الجدیده‌ اگر نوری‌ مالکی‌ درپی‌ ناکام‌ کردن‌ این‌ طرح‌ امریکایی‌‌ها باشد باید به‌ سرعت‌ طرح‌‌هایی را اجرا کند‌.

مالکی‌: آماده تحویل گرفتن بصره هستیم


در همین حال نخست‌ وزیر عراق‌ اعلام‌ کرد: به‌ محض‌ تحویل‌ مسوولیت‌ امنیت‌ بصره‌ از سوی‌ نیروهای‌ انگلیسی‌ در اوایل‌ سپتامبر ‌ نیروهای‌ امنیتی‌ عراق‌ آماده‌ به‌ عهده‌ گرفتن‌ این‌ مسوولیت‌ها خواهند بود‌. نوری‌ مالکی‌ در دیدار با هیات‌ نمایندگان‌ کمیته‌ دفاعی‌ مجلس‌ عوام‌ انگلیس‌ اعلام‌ کرد: نیروهای‌ عراقی‌ برای‌ به‌ عهده‌ گرفتن‌ مسوولیت‌ اصلی‌ برقراری‌ امنیت‌ با پشتیبانی‌ نظامیان‌ انگلیسی‌ در مواقع لزوم‌ آماده‌ شده‌‌اند. این در حالی است که تنها با گذشت یک روز از اعلام جورج بوش مبنی بر این که شمار سربازان امریکایی در عراق به تصمیم فرماندهان ارتش کشورش بستگی دارد، گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس از تعیین جدول زمانی برای خروج سربازان انگلیسی از عراق خودداری کرد.
نخست‌وزیر انگلیس در گفتگو با رادیو چهار BBC گفت: ما در قبال سازمان ملل در خصوص مساله‌ عراق تعهداتی داریم. ما همچنین در قبال دولت منتخب عراق نیز متعهدیم. وی تصریح کرد: قصد ندارم جدول زمانی صوری تعیین کنم.

دیگر حوادث عراق


از سوی دیگر ارتش‌ امریکا روز چهارشنبه‌ اعلام‌ کرد: دست‌کم‌ 2 نفر‌ در گلوله‌ باران‌ یک‌ فروند بالگرد جنگی‌ امریکا در شمال‌ عراق‌ کشته‌ و 7 کودک‌ نیز زخمی‌ شدند‌.
یک مقام پلیس شهر نینوا نیز از حملات خمپاره‌ای صبح روزچهارشنبه به دفتر تلویزیون عراق در نینوا خبر داد، که این حادثه به کشته شدن یک کودک عراقی و مجروح شدن پدرش منجر شد. دفتر نخست‌وزیری عراق در منطقه الخضراء نیز هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت. این حمله به کشته شدن 3 تن و مجروح شدن 25 تن دیگر منجر شد که یک نظامی امریکایی نیز بین کشته‌شدگان وجود دارد.
در همین حال خبرگزاری کویت به نقل از یک مقام عراقی از کشف 23 جسد ناشناس در مناطق مختلف بغداد خبر داد. به این ترتیب آمار اجساد ناشناس کشف شده در مناطق مختلف بغداد تا 10 ژوئیه 2007 به 162 تن رسید. فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه‌ آلمان نیز در برلین اظهار داشتکه هانیلوره کراوزه گروگان آلمانی بعد از 155 روز در عراق آزاد شده اما هنوز پسر این زن گروگان آلمانی آزاد نشده است.


کلمات کلیدی :