سفارش تبلیغ
صبا ویژن

40 داوطلب کنکور و چرخبال

در یک اقدام قابل تقدیر

40 داوطلب کنکور توسط چرخبال به محل امتحان منتقل شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت‏ه است که تعداد 40 نفر داوطلب کنکور که براثر بارندگی در محاصره سیل قرار گرفته بودند توسط چرخبال به سراوان منتقل شدند. 
غلامحسین حسینی که با خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان گفتگو می کرده است  افزوده است: بدنبال اعلام فرمانداری شهرستان سراوان مبنی بر محاصره قرار گرفتن تعداد 40 نفر داوطلب شرکت در کنکور سراسری که در منطقه جالق سراوان گرفتار شده بودند جمعیت هلال احمر استان با اعزام یک فروند چرخبال این تعداد داوطلب را به شهر سراوان برای شرکت در امتحان کنکور منتقل کرد.
وی اضافه کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته و باتوجه به ضرورت این مهم چرخبال که کار امداد رسانی و رساندن محموله‌های امدادی را بر عهده داشت با اعزام به منطقه جالق این داوطلبان را به شهر سراوان انتقال داد.



کلمات کلیدی :

داغ همیشه ماندگار

 داغ همیشه ماندگار « یک ملت» برای امت ما


ساعت 30 : 20 روز یکشنبه 7 تیر 1360، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و … به تدریج به سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه ی تهران وارد شدند. نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده ی الهی می داد. پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی آغاز سخن نمود. بحث درباره ی تورم بود، اما عده ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود.


دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد:
ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی گیرند، انتخاب شوند.


این کلمات که از لبان حقگوی ایشان بیرون تراوید. ناگهان برقی جهید و نوری خیره کننده و صدایی مهیب برخاست. زمین تکان سختی خورد و دیوارها به شدّت لرزید. در کمتر از ثانیه ای از سالن جز تلی از خاک چیزی باقی نماند. بیش از هفتاد تن از بهترین عزیزان انقلاب، زیر خروارها خاک مدفون شدند و روح فرزندان رشید اسلام و معلمان بزرگ شهادت و ایثار در ملکوت اعلی به پرواز درآمد. همگان ذکر خدا بر لب به سوی وعده گاه الهی رهسپار شدند و بدین ترتیب جنایتی که تاریخ بشری شبیه بدان را در صفحات خود ثبت نکرده و به یاد نداشت، به وقوع پیوست و توحش غربی و نفاق داخلی، همگام با هم به جشن شهادت فرزندان امام خمینی «قدس سره» پایکوبی کردند.

 

عامل بمب گذاری، منافق نفوذی به نام محمّدرضا کلاهی بود که خود جزء نیروهای خدماتی حزب به حساب می آمد و پس از انفجار موفق به فرار گردید و راهی فرانسه شد.


 

مختصری از زندگی شهید دکتر بهشتی


 

آیة الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان سال 1307 در محله لومبان اصفهان به دنیا آمد. شهید بهشتی تحصیلات خود را تا پایان سال دوم دبیرستان در آن شهر گذراند. به خاطر علاقه شدیدی که به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه اصفهان وارد شد. دروس علمی را تا اواخر سطوح عالیه در همان حوزه خواند و در سال 1325 راهی حوزه علمیه قم گردید. ایشان پس از طی یک سلسله آموزش ها و کسب فیض از محضر اساتید و مراجع، به خصوص امام خمینی (ره) با عده ای از فضلای حوزه، درس اصول و فقه آیة الله داماد را که مورد علاقه طلاب جوان بود بنیانگذاری کرد. همچنین به همراه دوستان دیگرچون آیة الله شهید مطهری و فقهای دیگر در درس خارج امام خمینی ( ره) حاضر شدند.

شهید بهشتی پس از اخذ دیپلم در سال 1330 دوره لیسانس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و همچنین در سال 1338 دوره دکترای این دانشکده را به پایان رسانید. وی از سال 1330 تدریس در دبیرستانهای قم را آغاز کرد و در سال 1333 دبیرستان دین و دانش قم را تاسیس نمود. از جمله خدمات فرهنگی ارزنده شهید بهشتی، می توان ایجاد امکانات آموزش زبان و علوم روز را برای فضلای حوزه علمیه قم نام برد. درهمین رابطه کانون اسلامی دانش آموزان و فرهنگیان قم را پایه گذاری کرد. شهید بهشتی در سال 1342 مدرسه علمیه حقانی را تاسیس کرد و به کمک جمعی از فضلای حوزه علمیه اقدام به تشکیل گروه تحقیقاتی پیرامون حکومت در اسلام نمود. در همان اوقات توسط سازمان امنیت " ساواک" از قم به تهران انتقال یافت و در سال 1343 در تهیه برنامه جدید تعلیمات دینی مدارس شرکت کرد و یک سال بعد یعنی در سال 1344 به آلمان عزیمت کرد. در آنجا علاوه بر یک سلسله آموزشها و حرکتها که به طور طبیعی ناشی از اصالت فکری و عمق مغز ایدئولوژیک وی بود به بنیانگذاری گروه فارسی زبان در انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا اقدام کرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

کاهش ترافیک تهران

اعتراف معاون خاتمی در مورد سهمیه بندی بنزین

کاهش محسوس ترافیک تهران

با آغاز اجرای سهمیه‌بندی بنزین، خیابان‌های تهران امروز برخلاف گذشته دیگر با ترافیک سنگین مواجه نبود.
در روزهای گذشته با اعلام اینکه به زودی زمان سهمیه بندی بنزین در کشور اعلام می شود پمپ بنزین‌ها هر شب تا صبح با ازدحام جمعیت روبرو بود که با اعلام قطعی سهمیه بندی بنزین در شب گذشته این ازدحام به حد اعلای خود رسید و تا نیمه های شب ادامه داشت.
سهمیه‌بندی بنزین خودروها که از بامداد امروز آغاز شده، نتایج اولیه آن از خلوت شدن خیابان‌های تهران در روز چهارشنبه حکایت دارد. امروز دیگر از آن ترافیک‌های همیشگی در خیابان‌های تهران خبری نیست
رئیس قوه مقننه هم امروز در جمع خبرنگاران از اجرای سهمیه‌بندی بنزین به عنوان حرکتی بزرگ برای تغییر یک عادت دیرینه در راستای منافع ملی یاد کرد و متذکر شد: مردم عزیز عاقلانه و با تدبیر خود را با این کار تطبیق می دهند و سختی زودگذر را برای رفاه خود و نسل های آینده تحمل می کنند.

اعتراف معاون خاتمی در مورد سهمیه بندی بنزین

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم به طیف حامیان طرح سهمیه بندی بنزین پیوست و این طرح را برای اقتصاد کشور، کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار مفید دانست
معصومه ابتکار طی یاداشتی در وبلاگ خود به بررسی طرح سهمیه بندی بنزین پرداخته و با تاکید بر اینگه سهمیه بندی بنزین امروز"چارشنبه" موضوع اول و آخر همه(رسانه ها و مردم)این طرح را مثبت و سازنده عنوان کرد. 
رئیس اسبق سازمان محیص زیست همچنین در حمایت از سهمیه بندی بنزین در ادامه یاداشت خود آورده است اما با تکیه بر تعقل و تجربه می توان اثبات کرد که سهمیه بندی بنزین تصمیم درستی است. البته در مرحله بعدی دولت باید با درایت کافی نسبت به ابعاد مختلف این سهمیه بندی به سمت واقعی شدن قیمت حامل های انرژی حرکت کند. در واقع این تکلیف قانون برنامه چهارم توسعه بوده که در سال های پایانی دولت آقای خاتمی مکررا مطرح  و مرحله اول تهیه کارت هوشمند نیز آغاز شد و یکی از ارگان ها مسئولیت اجرای رایانه ای آن را بر عهده گرفت. به خاطر دارم که یک بار در دوره آقای دکتر ستاری فر  و  دو بار هم در دوره آقای دکتر شرکاء ( روسای اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)  ادامه کار در هیات وزیران مطرح شد،  ولی نگرانی اصلی دولت قبل،  عدم وفاق بر سر موضوع و بهره برداری سیاسی در مراحل اجرایی این طرح حساس بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه به هر حال باید اذعان داشت این طرح برای اقتصاد کشور، کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار مفید است آورده مشروط بر اینکه به درستی اجرا شود و عوامل تورم زا به موازات آن مهار شوند.  در کنار این طرح باید اقدامات زیربنایی برای گسترش شبکه تامین اجتماعی و اشتغال زایی صورت گیرد و مهم تر از همه اینکه سهم جبرانی این کاهش مصرف در توسعه حمل و نقل عمومی لحاظ شود.



کلمات کلیدی :

نقش بیگانگان در آشوب‏های تهران

افشای نقش عوامل بیگانه در آشوب‏های دیشب تهران

چه کسانی پمپ بنزین های پایتخت را به آتش کشیدند؟

یک منبع مطلع ، منابع اصلی به اتش کشیدن پمپ بینرینهای پایتخت را فاش کرد.
بنابرین گزارش، سرویسهای جاسوسی اسرئیل و امریکا که طی ماه های گدشته تلاش های  گسترده ای برای فروپاشی حکومت از درون اغاز کرده بودند با همکاری گروهی از عوامل مشکوک داخلی پس از انتشار خبر غافلگیر کننده ی سهمیه بندی بنزین  اقدام به اتش سوزی بی مورد تعداد زیادی از پمپ بنزینهای پایتخت کردند.
خبرنگار انتخاب می افزاید: سرویس های جاسوسی امریکا و اسرائیل طی ماه های گذشته پس از ناموفق شدن در حمله ی نظامی به ایران، استراتژی فروپاشی نظام از درون را با تحریک نمودن توده های مختلف مردم و برخی عوامل مشکوک اغاز کرده است.

گفتنی است ماه گذشته، رسانه های مختلف جهان به نقل از رییس سازمان سیا از دستور و پیگیری جدی جرج بوش  برای به ثمر رساندن استرتژی مذکورخبر داده بودند.

همچنین لازم به ذکر است که برخی جریانات مشکوک داخلی که وابستگی آنها به بیگانگان برای همگان آشکار است، شب گذشته همراه با سایر شبکه های ماهواره‏ای فارسی زبان مردم را به اشوب و اغتشاش دعوت می‏کردند.

نکته جالب اینکه متاسفانه برخی از بلاگرهای پارسی بلاگ نیز شب گذشته و در اقدامی هماهنگ با ماهواره های ضد انقلاب اقدام به درج اخبار نادرست و پیام‏های عمومی تحریک کننده نمودند که در نافذ آمادگی دارد تا در صورت تداوم این گونه اقدامات ضد ملی زوایای پنهان این وبلاگ‏ها را منتشر نماید.



کلمات کلیدی :

دستگیری ریگی

عبدالمالک ریگی دستگیر شد

یک منبع آگاه اعلام کرد، رهبر گروه تروریستی جنداله بعدازظهر امروز سه شنبه در بیمارستانی در کراچی پاکستان دستگیر شد.
به گزارش این منبع آگاه، عبدالمالک ریگی که در درگیری با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان زخمی شده بود، بعدازظهر امروز توسط نیروهای امنیتی پاکستان شناسایی و دستگیر شد. این منبع آگاه افزود: قرار است این سرکرده اشرار به زودی به مقامات امنیتی کشورمان تحویل داده شود.

ریگی مسبب بسیاری از قتل و غارت ها و قاچاق مواد مخدر در شرق کشور به شمار می رود.
شایان ذکر است، گروه حرکت جند اله یکی از گروهک های وابسته به گروه تروریستی طالبان است. گفته می شود در درگیری اشرار با نیروهای نظامی و انتظامی ایران که چندی پیش عبدالمالک ریگی در آن زخمی شد، برادر وی به هلاکت رسیده بود.



کلمات کلیدی :

ششم تیر سال 60

بازخوانی پرونده ششم تیرماه سال 60

آن روز خداوند خامنه‌ای را برای امروز نگهداشت

حاشیه نگاری از نشست یادمان "6 تیر" در حضور رهبر فرزانه انقلاب

ششم تیر ماه 1360، ساعت یک بعد از ظهر، ما بین نماز ظهر و عصر

آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران، نماینده امام در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ایستاده در پشت تریبونی در مسجد اباذر، برای انبوهی از جمعیت گردآمده در خانه خدا، مشغول سخنرانی و روشنگری است. هنوز چند روزی از فتنه و آشوب منافقین در روز 30 خرداد نگذشته است. روسای سازمان منافقین پس از آن که بنی صدر - یار و همراه خود- را در آستانه عزل از مسند ریاست جمهوری دیدند، بااعلام شورش مسلحانه، نیروهای خود را به خیابانها فرا خواندند و ناگهان جمعی اسلحه به دست و یا چاقو و تیغ موکت بری در کف بقصد رویارویی با مردمی که تنها جرمشان حمایت از نظام و انقلاب بود، در اینجا و آنجا ظاهر شدند. هر چند این عده در مقابل خیل عظیم دوستداران انقلاب بیش از قطره ای در برابر دریا نبودند اما در آن لحظات نخست توانستند با حمله به افرادی بیگناه تعدادی را به شهادت رسانده و جمعی را نیز زخمی و مجروح نمایند.


شاید در چنین اوضاع و احوالی، حسابگریهای دولتمدارانه اقتضای آن را داشت که آیت الله خامنه ای نه تنها به عنوان یکی از بلند پایگان نظام بلکه به مثابه شخصیتی که از ابتدای پیروزی انقلاب تمام هم و غم خود را مصروف بیان حقایق و روشنگری اذهان کرده و بویژه قشر جوان و دانشجو را در میان امواج سهمگین دروغ و تهمت و شایعه و شبهه، دلیل و راهنما بوده و حقه و کینه منافقین و معاندین را به جان خریده بود از حضور در اجتماعات اجتناب ورزد و در انتظار بماند تا امواج بلا فرو نشیند، اما او چنین نکرد چرا که مرد روزهای سخت بود. از همان سالهای آغازین نهضت امام خمینی که گام در این راه پرخطر گذارد، از خدای خود ایمان وعلم و اراده ای را خواسته بود که او را تا پایان این راه به پیش برد و استجابت این درخواست او را در زندان و زیر شکنجه و یا در تبعید و فشار، استقامت وتوانایی بخشید و حلقه ای از جوانان پرشور و مومن و آگاه را پیرامون او گرد آورد.

 

آیت الله خامنه ای برای جمع کثیر گرد آمده در مسجد اباذر درباره شایعه و نقش تخریبی آن سخن می گوید و مردم را به هوشیاری دربرابر ترفندهای دشمنان انقلاب فرا می خواند. این حضور روشنگرانه در جامعه و در میان اقشار مختلف، سنتی است که از همان اوان انقلاب، علی رغم مشغله ها و مسوولیتهای بسیار، هیچگاه از سوی ایشان ترک نشد و اینک نیز علیرغم آن حضور در جبهه و رسیدگی به امور جنگ، وقت و انرژی فراوانی می برد اما از فرصت اقامت کوتاه در تهران نیز برای انجام این وظیفه بزرگ نیز استفاده می شود.


بی تردید همین روحیه و توانمندی بود که وقتی جمعی از دانشجویان مسلمان از امام (ره) خواسته بودند تا بعد از شهادت استاد مطهر نماینده ای را از جانب خود برای حضور در جمع آنها معرفی کند، امام آنها را به آسیدعلی آقای خامنه ای، ارجاع داده بود: "اشخاصی که می توانند در آنجا بیایند حرف بزنند بروید پیدایشان کنید بردارید بروید، دعوتشان کنید به دانشگاه ننشینید که من تعیین کنم البته من آسیدعلی آقا را صالح می‌دانم برای این کار.23/3/58"


 

آیت الله خامنه ای در حال پاسخگویی به سوالات است و ضبط صوتها جزیکی در حال ثبت و ضبط کردن سخنان ایشان جمعیت سراپا گوش است ناگهان صدای انفجاری مهیب، خبر از عملی شدن توطئه ای شوم می‌دهد. نماینده امام جراحتی عمیق بر می دارد و محراب به خونش رنگین می گردد. مردم هراسان و نگران در پی نجات جان امام جمعه و جماعت خویش بر می آیند اشکها بر گونه ها جاری می گردد و دستها به دعا بلند.

و اراده خداوندی بر آن تعلق می گیرد که آیت الله خامنه ای از میانه آن آتش و خون، جان به سلامت برد و همچنان دلیل و راهنمای جامعه باشد.




کلمات کلیدی :

تهدید به تحریم عمره

تهدید آیت‌الله مکارم به تحریم عمره


آیت‌الله مکارم شیرازیی گفت: مسئله توهین سلفی‌ها به شیعیان در عربستان باید خاتمه یابد در غیر این صورت به همراه دیگر مراجع عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.
شب‌گذشته جمعی از ائمه جماعات تهران با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسجد و جایگاه آن در کشور باید احیا شود و به مکان مناسبی برای جذب جوانان به دین و اسلام باشد. وی ادامه داد: مساجد باید محلی برای نجات جوانان از شبهات به وجود آمده توسط دشمنان باشد.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اقدام ملکه انگلستان در اعطای نشان به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی گفت:‌ انگلستان با این اقدام خود تمام اسلام و مسلمانان را جریحه دار کرد و به تمام مسلمانان جهان نشان داد که آنان هنوز دشمن اسلام و مسلمانان هستند. ناصر مکارم شیرازی همچنین با اشاره به توهین‌های متعدد سلفی‌های متعصب عربستان نسبت به شیعیان در قبرستان بقیع در مدینه گفت: این مسائل در کشور عربستان باید رفع شود و کسی جرأت اهانت به شیعه را نداشته باشد.


وی اظهار داشت: اگر این مسائل در عربستان رفع نشود به همراه دیگر مراجع عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد. استاد حوزه علمیه قم با برشمردن جایگاه شیعه در جهان گفت: جایگاه شیعیان نباید تضعیف شود بلکه باید روز به روز در تقویت آن بکوشیم.
وی در پایان گفت: مسئولان مربوطه باید با پیگیری مجدد، مسئله توهین به زائران بقیع را خاتمه بخشند. همچنین آیت‌الله حسین وحید خراسانی نیز در دیدار با ائمه جماعات استان تهران با وی در سخنانی با بیان اینکه در آیات و روایات زیادی بر حضور در مسجد تاکید شده است افزود: اگر مردم اهمیت و فضیلت حضور در مساجد را بدانند همواره برای حضور در این اماکن مقدس پیش قدم می شوند. این مرجع تقلید بر آشنایی هرچه بیشتر مردم با فضیلت‌های مساجد تاکید کرد و گفت: باید مساجد به محلی برای تهذیب نفس مردم تبدیل شود. وی تلاوت آیات قرآن، قرائت دعای عهد و برگزاری مراسم‌های ایام شهادت حضرت زهرا (س) را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که باید در مساجد به اجرا در آید.


 



کلمات کلیدی :

سنگ‌اندازی نژادپرستان

سنگ‌اندازی نژادپرستان مقابل ساخت یک  مسجد در اروپا


ساخت یکی از بزرگ‌ترین مساجد اروپا در نزدیکی یکی از مناطق معروف مسیحی، باعث جوسازی‌های بسیاری در آلمان شده است.
به گزارش «واشنگتن‌تایمز»، مهاجرت و ادغام، دو مقوله بسیار حساس در آلمان هستند که خانه چند میلیون ترک است، اما تقریبا در سایه کلیسای «کلن»، مسلمانان شروع به ساخت مسجدی با ظرفیت دو هزار نفر کرده‌اند که ارتفاع مناره‌های آن تا 170 متر هم می‌رسد.
«سیدا کن»، یک روحانی اسلامی در اتحادیه اسلامی ترک‌ها در شهر «کلن» می‌گوید: «مسلمانان چهل سال است در اینجا هستند، ولی هنوز هم باید در اتاق‌های پشتی نماز بخوانند. این در حالی است که حدود 120 هزار مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند که 12 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد؛ پس ما نباید پنهان شویم».
کار ساخت مسجد سی میلیون دلاری که شامل گنبدهای بزرگ شیشه‌ای و سنگی و دو مناره شش طبقه است، از پاییز امسال آغاز خواهد شد.
خانم کن که به روانی آلمانی صحبت می‌کند، از طرفداران سرسخت این مسجد بوده و بر این باور است که پس از تکمیل آن در سال 2009، کمک زیادی به ادغام قشری خواهد کرد که سال‌ها به عنوان بیگانه به آنان نگاه می‌شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

چرا اشتباهات ما را تکرار نمی‌کنید!

در حاشیه نامه 57 منتقد اقتصادی دولت؛

چرا اشتباهات ما را تکرار نمی‌کنید!


روزهای گذشته‌ای نامه‏ای که به امضاء 57 مدرس اقتصاد دانشگاه‌های تهران رسیده بود، خطاب به رئیس‌جمهور و در خصوص بحران‌های اقتصادی پیش‌روی کشور صادر شد.
اگر چه این نوشته حاوی مطالب بسیار زیادی بود، که اتفاقا اکثر آنها قابل پاسخگوئی است ، اما ما در این نوشته قصد نقد آن را نداریم و آن را به فرصتی دیگر و اهل فن واگذار می‌کنیم. اما اشاره به چند نکته می‌تواند مفید باشد.
نخست اینکه بسیاری از این افراد خود سال‌های متمادی عهده‌دار مسئولیت‌های کلان اقتصادی کشور بوده‌اند، برنامه‌های پنج‌ساله اول، دوم، و به ویژه سوم و چهارم طبق دیدگاه و نظر این آقایان تهیه و تنظیم شده است و عمده سیاست‌هایی که طی 16 سال گذشته در عرصه اقتصاد کشور پیاده و اجرا شده از تفکر آنها نشات گرفته است، حتی دو نفر از کسانی که نامه را امضاء کرده‌اند خود برای سال‌ها عهده‌دار مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده‌اند.

 

حال کسانی که باید در مقام پاسخگویی باشند و در خصوص معضلات و مشکلات و شرایط نامساعد اقتصادی کشور و نابسامانی‌های موجود محاکمه شوند، تبدیل به پرسشگر شده‌اند، و دولت نهم را متهم به ناکارآمدی می‌کنند.
نکته بعدی اینکه این اساتید در نامه خود دولت را به عدم رعایت قواعد حکمرانی خوب متهم کرده‌اند، این در حالی است که به عقیده اکثر کارشناسان داخلی و خارجی، دولت نهم، از مردمی‌ترین دولت‌های پس از انقلاب است که در آن رابطه بسیار نزدیکی بین مردم و مسئولان وجود دارد. سفرهای استانی مردم و سرکشی به شهرها و شهرستان‌های کوچک از نمونه این اقدامات است. این در حالی است که در دولت‌های گذشته، سفرهای استانی مسئولین دولتی، بیشتر جنبه تشریفاتی داشت.
این آقاین نسبت به عزل و نصب‌های دولت اعتراض کرده‌اند، در حالی که فراموش کرده‌اند در دولت اصلاحات که اتفاقا برخی از آقایان عهده‌دار سازمان مدیریت آن دولت بودند، در برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشور حتی به بخشدارها هم رحمت نکردند.
نکته سوم که عدم رعایت دقت در ارائه آمار و ارقام می‌باشد. استناد به آمارهای سال‌های قبل برای محکوم کردن دولت در شان مجامع علمی و دانشگاهی ما نیست. در حالی که برخی از آمارهای ارائه شده اتفاقا در خصوص دورانی است که سیاست‌های این اساتید در کشور پیاده می‌شده است.
کلام آخر اینکه بحرانی نشان دادن شرایط اقتصادی کشور در شرایط فعلی آب به آسیاب دشمن ریختن است. کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی از قبیل بیکاری و تورم و ... در کشور نیست، اما آنچه که مهم است، لزوم تلاش‌ و همکاری برای حل مشکلات و حرکت به سمت جامعه نمونه اسلامی می‌باشد.
رهبر معظم انقلاب نیز در دیدارمسئولان نظام وظایف دولت و مجلس اصولگرا در شرایط فعلی را حل مشکلات و مسائل اقتصادی عنوان کردند.
در خوشبینانه‌ترین دید می‌توان نامه این اساتید را این چنین تعبیر کرد که « اشتباهات ما را تکرار نکنید»


 



کلمات کلیدی :

مناظره شهید بهشتی با کیانوری

ششم تیر از شبکه تهران پخش می‌شود؛


مناظره شهید بهشتی با کیانوری در برنامه «شیفتگان خدمت»


بخش‌هایی از مناظره شهید بهشتی با نورالدین‌کیانوری عضو حزب توده و حبیب‌الله پیمان عضو جنبش مسلمانان مبارز در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی، ششم تیر در قالب برنامه «شیفتگان خدمت» به روی آنتن می‌رود.
برنامه «شیفتگان خدمت» محصول تازه گروه سیاسی شبکه تهران است که در شب هفتم تیر روانه آنتن این شبکه خواهد شد.
بنا بر این گزارش، «بازشناسی جریان گروهک فکری منافقین»، «بررسی شرایط اجتماعی سیاسی کشور در جریان حادثه هفتم تیر، عزل بنی‌صدر و اتحاد استراتژیک بنی‌صدر و منافقین»، «‌فلسفه تأسیس حزب جمهوری اسلامی» و «ترور آیت‌الله خامنه‌ای در حادثه ششم تیر» بخش‌های مختلف این برنامه ویژه را تشکیل می‌دهند. در این برنامه برای نخستین بار بخش‌هایی از مناظره شهید بهشتی با نورالدین‌کیانوری عضو حزب توده و حبیب‌الله پیمان عضو جنبش مسلمانان مبارز در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی، ششم تیر در قالب برنامه «شیفتگان خدمت» روی آنتن می‌رود.

 

در این برنامه بخش‌هایی از مناظرات شهید بهشتی با مخالفان خویش جهت آشنایی افکار عمومی و خصوصآ نسل سوم برای نخستین بار پخش خواهد شد.
بخش دیگری از این برنامه، شامل عکس‌های ویژه‌ای از حادثه ششم تیر و ترور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد اباذر و نیز عکس‌هایی از حزب جمهوری اسلامی خواهد بود.


ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

<   <<   6   7      >