سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهادت امام موسی کاظم(ع)

شهادت امام موسی کاظم(ع)

سلام بر تو ای هفتمین فروغ امامت! سلام بر تو ای وارث شهادت! سلام بر تو ای قبله نیازمندان! سلام بر تو ای آزادترین اسیر و ای آزاده ترین زندانی! تو که زندان، گلستان عبادت و خلوت تو شده بود و زندانیان سنگ دل، اسیر کرامت و زرگواری ات. تو که زنجیرهای ستم و تازیانه های دشمنی و کینه، قبل از شکنجه و آزار تو به سجده افتادند و دل بی رحمشان در برابر خلق نیکوی تو به رحم آمد. سلام خدا بر تو ای امام هفتمین که تن رنجیده و روح بلندت، شاهد مظلومیت خاندان توست. سلام و درود بی پایان الهی بر تو و دودمان پاک تو باد.

 

 

شهادت امام موسی کاظم برتمامی مسلمانان جهان تسلیت باد

ادامه خبر

کلمات کلیدی :

سیدمحمد خاتمی در دیدار شماری از دانشجویان تبریز؛

حرکت های دانشجویی در عرصه سیاسی ایفای نقش کنند
گروه سیاسی؛سیدمحمد خاتمی ابراز امیدواری کرد حرکت های دانشجویی بتوانند به عنوان نیروهای تاثیرگذار نقش خود را به خوبی در عرصه های سیاسی ایفا کنند.
 
به گزارش ایسنا خاتمی در دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، جنبش دانشجویی این منطقه را از پایگاه های مهم و تاثیرگذار در عرصه های گوناگون سیاسی دانست.

وی همچنین بر حرکت های دانشجویی به عنوان حرکت های تاثیرگذار تاکید کرد. البته خاتمی این سخنان را در شرایطی ابراز کرد که هرچه بر روزهای بازداشت 16 فعال دانشجویی اضافه می شود، تعداد معترضان نسبت به دور جدید برخورد با دانشگاه ها نیز افزایش می یابد.با گذشت پنج روز از دستگیری شش عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) و 10 نفر از فعالان دانشجویی در دفتر سازمان ادوار تحکیم، حجم بیانیه ها، نشست ها و سخنرانی ها در انتقاد از رویه یی که در برخورد با دانشگاه ها طی شده رشد قابل توجهی داشته است. واکنش هایی که گروه های مختلف سیاسی، دانشجویی و حقوق بشر در روزهای اخیر نشان داده اند همگی در چند مورد اشتراک داشته اند. اعتراض به نحوه رویکرد در تحدید فضای دانشگاه ها و درخواست آزادی فوری و بی قید و بند دانشجویان زندانی، دو موضوعی است که همه معترضان به آن پرداخته اند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ایران در رشته ریاضی المپیاد علمی دانشجویی تیم برتر شناخته شد

ایران در رشته ریاضی المپیاد علمی دانشجویی تیم برتر شناخته شد

 

ایرنا: تیم دانشجویی ایران برای هشتمین سال متوالی در رشته ریاضی دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویی برتر شناخته شد.
مراسم پایانی این دوره از المپیاد روز گذشته (جمعه) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور ، رییس و معاونان سازمان سنجش در دانشگاه تهران پایان یافت.
دکتر محمد محمدی‌اقدم ، معاون سازمان سنجش در مراسم اختتامیه گفت: در رشته ریاضی این المپیاد که به صورت بین‌المللی برگزار شد ، تیم ایران با کسب ‪ ۲۹۴‬امتیاز از ‪ ۴۰۰‬امتیاز کل رتبه اول را به دست آورد.
وی افزود: تیم اوکراین با ‪ ۲۲۶‬امتیاز رتبه دوم، تیم چین با امتیاز ‪ ۲۰۱‬رتبه سوم ، تیم هلند با امتیاز ‪ ۱۸۸‬رتبه چهارم ، تیم بحرین با ‪۴۰‬ امتیاز رتبه پنجم ، تیم تاجیکستان با ‪ ۲۶‬امتیاز رتبه ششم و تیم بنگلادش با 15.5 ‬امتیاز رتبه هفتم را به خود اختصاص دادند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارش‌ شدید باران‌ در کلمبیا

بارش‌ شدید باران‌ در کلمبیا یکصد هزار بی‌ خانمان‌ بر جا گذاشت‌

مقامات‌ محلی‌ کلمبیا اعلام‌ کردند بر اثر بارش‌ شدید باران‌ و بالا آمدن‌ آب‌ دو رودخانه‌ در استان‌ کوردوبا در شمال‌ غربی‌ این‌ کشور حدود 100 هزار نفر از ساکنان‌ منطقه‌ ناگزیر به‌ ترک‌ خانه‌ های‌ خود شدند‌.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ شین‌ هوا ، سازمان‌ هواشناسی‌ کلمبیا از ادامه‌ بارش‌ باران‌ و احتمال‌ بیشتر جاری‌ شدن‌ سیل‌ خبر داد‌ مسئولان‌ صلیب‌ سرخ‌ کلمبیا اعلام‌ کردند از زمان‌ آغاز فصل‌ بارش‌ باران‌ در این‌ کشور در ماه‌ مارس‌ گذشته‌ تاکنون‌ 58‌ نفر کشته‌ و بیش‌ از 600 هزار نفر بی‌ خانمان‌ و 107‌ نفر نیز زخمی‌ شدند‌.



کلمات کلیدی :

با حضور وزیر نیرو

عملیات اجرایی نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان یک آغاز شد

اکونیوز: عملیات اجرایی نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان به عنوان چهارمین نیروگاه کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شود.

 

به گزارشخبرهفته، کلنگ احداث نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان یک، صبح امروز با حضور پرویز فتاح وزیر نیرو در کیلومتر 7 شهرستان خمیر در استان هرمزگان به زمین زده شد.

 ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

سید محمد خاتمی:

سید محمد خاتمی

حرکت‌های دانشجویی نقش تاثیرگذاری در عرصه‌ی سیاسی دارند

اعضای شورای مرکزی تشکل کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با رییس جمهور سابق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش خبرهفته به نقل از روابط عمومی بنیاد

اعضای شورای مرکزی تشکل کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با رییس جمهور سابق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

رییس جمهور:‌ اگر در ورزش باورمحوری به وجود بیاید

رییس جمهور:‌
اگر در ورزش باورمحوری به وجود بیاید، جوانان ما همه‌ی عرصه‌ها را فتح می‌کنند

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر توجه به خودباوری در ورزش‌های قهرمانی گفت: سال گذشته گفتم آن چه بیشتر در معرض دید یک ملت است و انگیزاننده است و امید و نشاط می‌دهد ورزش قهرمانی است. در این عرصه یک باورمحوری

 

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر توجه به خودباوری در ورزش‌های قهرمانی گفت: سال گذشته گفتم آن چه بیشتر در معرض دید یک ملت است و انگیزاننده است و امید و نشاط می‌دهد ورزش قهرمانی است. در این عرصه یک باورمحوری اگر به وجود بیاید جوانان ما همه‌ی عرصه‌ها را فتح می‌کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

معاون مدیرکل آژانس در پاسخ به ایسنا:

معاون مدیرکل آژانس در پاسخ به ایسنا:‌
در مذاکرات پیشرفت خوبی داشتیم

 

معاون البرادعی در امور پادمان‌ها گفت: بازگشت پرونده‌ی هسته‌یی ایران به آژانس با توجه به فعالیت‌های هسته‌یی جاری ایران به شورای امنیت مربوط است و این نهاد در این باره تصمیم می‌گیرد. به گزارش خبرنگار انرژی . . .

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

تحلیلگران امور پاکستان

تحلیلگران امور پاکستان سیاست های مشرف را بررسی می کنند
روزهای سخت در انتظار ژنرال

نادر مازوجی

«پرویز مشرف با دستور حمله به مسجد لعل، بازی با آتش را آغاز کرده است.»

این جمله تیتر اول بسیاری از مطبوعات انگلیس از جمله گاردین، تایمز، دیلی تلگراف، ایندپیندنت و ... در پی حمله دو روز قبل ارتش پاکستان به مسجد لعل یا سرخ این کشور در اسلام آباد بود. به دنبال این حمله که به دستور شخصی مشرف به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح پاکستان صورت گرفت، ده ها تن از تحصن کنندگان در آن که تندروهای مذهبی بودند کشته شدند و ده ها تن دیگر نیز خود را تسلیم کردند. از دو رهبر این جماعت به نام های مولانا عبدالعزیز غازی و مولانا عبدالرشید غازی که دو برادر بودند نیز یکی دستگیر و کشته شد.

تحولات داخلی پاکستان طی 10 روز گذشته در صدر اخبار و گزارش های بین المللی قرار داشت. رسانه های جهانی در گزارش های مربوطه به صراحت تاکید کردند که مشرف رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح پاکستان با صدور دستور حمله به مسجد لعل وارد بازی جدید و خطرناکی شده که همان بازی با آتش است؛ به ویژه آنکه دولت جرج بوش اقدام دولت مشرف در حمله به مسجد مذکور را ستود. تندروهای پاکستانی از زمانی که جهاد بر ضد روس ها در افغانستان را آغاز کردند به میزان زیادی در جنگ ها و نبردها به خصوص جنگ های چریکی کارآزموده شده اند تا جایی که از تجارب جنگی خود در کشمیر و پنجاب هند و حتی بنگلادش نیز استفاده کردند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

معاون البرادعی به ایران آمد

مذاکرات حساس هسته یی در تهران

گروه سیاسی، مریم جمشیدی؛ اولی هاینونن معاون محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته یی در شرایطی برای مذاکرات اتمی با مقامات ایران وارد تهران شده است که بسیاری از تحلیلگران مسائل ایران نتیجه این دور از گفت وگوها را حساس تعریف کرده اند. حساسیت گفت و گوهای هسته یی مرد شماره دو آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی از آن روی اهمیت دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است تا شهریورماه مباحث مربوط به صدور قطعنامه تحریم های جدید علیه ایران را به تعویق انداخته است. فرصت دو ماهه یی که حدود یک ماه از آن گذشته است تاکنون به گشایشی در بن بست هسته یی موجود بین ایران و آژانس منجر نشده است. اما این امیدواری وجود دارد در دور جدید گفت وگوهای هسته یی بین ایران و آژانس راهی برای شکست بن بست پیدا شود. در واقع سفر معاون البرادعی برای بحث درباره چند پیشنهادی است که اخیراً به ایران داده شده است. مهمترین پیشنهاد که به طرح آف تایم- تعلیق همزمان تحریم ها و غنی سازی- مشهور است تاکنون از طرف ایران پذیرفته نشده است. بر اساس این طرح تا زمان یافتن راه حلی برای حل بحران هسته یی ایران همزمان تحریم های سازمان ملل علیه ایران تعلیق می شود و ایران نیز متقابلاً غنی سازی اورانیوم را تعلیق می کند. این طرح و طرح های مشابه آن از طرف ایران پذیرفته نشده است اما به صورت کامل هم رد نشده است به همین دلیل امیداوری هایی به وجود آمده که به نوعی منجر به توافق طرفین شود. البته این یک وجه ماجرا است زیرا در سوی دیگر مقامات ارشد سازمان ملل متحد شورای امنیت و آژانس انرژی اتمی قرار دارند و اعلام کرده اند منتظر نتایج مذاکرات هستند. طرف های هسته یی ایران تاکید کرده اند توقف مباحث مربوط به ادامه تحریم های ایران در شورای امنیت مقطعی است، هر چند به صورت غیررسمی مذاکرات درون گروهی را ادامه می دهند تا به استراتژی واحدی در قبال ایران برسند. به هر حال آنگونه که از محتوای موضع گیری های مقامات آژانس و اعضای شورای امنیت ملل متحد به ویژه امریکا و انگلیس بر می آید آنان طرح تعویق مذاکرات را تنها تا شهریورماه

می پذیرند و بعد از آن جلسات شورای امنیت را برای رسیدگی مجدد به پرونده هسته یی ایران از سر می گیرند. بنابراین می توان حدس زد که گفت وگو های مقامات آژانس با ایران در تهران حساس است و می توان آن را به عنوان آخرین مذاکرات قبل از پایان مهلت دوماهه جدید به ایران قلمداد کرد. مشروح خبر را در صفحه 7 بخوانید.



کلمات کلیدی :
   1   2   3   4   5   >>   >