سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروپاشی خانواده در آمریکا

رکورد تازه‌ در فروپاشی نهاد خانواده در آمریکا

بررسی آخرین دستاوردهای جامعه مدرن در بخش اخلاق و خانواده، از پیشرفتی شتابان! در تغییر ماهوی زندگی بشر و تلاش برای کنار زدن نهاد خانواده حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که در ایالات متحده آمریکا بیش از یک سوم کودکان متولد سال ۲۰۰۵ نامشروع بوده و حتی ۴۷ درصد زنان و مردان بین ۳۰ تا ۴۰ سال نیز در چارچوبی غیر از خانواده زندگی مشترک دارند.
به گزارش «یو.اس.ای.تودی»، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جوانان و بزرگسالان آمریکایی، بسیار کمتر از گذشته نگران برچسب ننگینی هستند که به خاطر بچه‌دار شدن در قالب زندگی‌های بدون ازدواج به آنها زده می‌شود که نشان‌دهنده خلأ رفتاری این نسل در ارتباط با ازدواج، طلاق، ایفای نقش والدینی و زندگی طبیعی است.
نظرسنجی مرکز تحقیقات «pew» نشان می‌دهد که این جوانان بیشتر به بچه‌دار شدن خارج از چهارچوب ازدواج و زندگی در کنار یکدیگر، آن هم بدون ازدواج، متمایل شده‌اند.
با استفاده از داده‌های اداره آمار آمریکا و نتایج نظرسنجی از 2020 جوان آمریکایی در بهار گذشته، نتایج تحلیل‌های مؤسسه «pew» نشان می‌دهد که میزان تولد نوزادان خارج از پیوند ازدواج در سال 2005 در آمریکا، به 36 درصد کل تولدها در آمریکا افزایش یافته است؛ آماری که در سال 1960 تنها 5 درصد بوده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

آب به آسیاب دشمن ریختن

نتایج اقدام تعجب بر انگیز رادیو جوان و سایت بازتاب

آب به آسیاب دشمن ریختن

نظرسنجی یا نظرسازی - وبلاگ پاکدیده (2/4/86)

در سالگرد حماسه سوم تیرماه و در یک اقدام عجیب روابط عمومی رادیو جوان و سایت بازتاب در عملی مشکوک اقدام به برگزاری نظرسنجی در خصوص میزان محبوبیت دولت نهم کردند.
این اقدام در حالی صورت می‏گرفت که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‏های مختلف از اقدامات و عملکرد دولت نهم به شدت حمایت کرده و این دولت را دارای شجاعت در تصمیم‏ و اقدام معرفی کرده بودند.
هر چند رهبر انقلاب از نوع اطلاع رسانی دولت و ضعف آن در حوزه روابط عمومی‏ها نیز به عنوان نقص یاد کرده و خواستار رفع سریع و عاجل آن نیز شده‏اند. 

 

 

 

 

 

 

 به هر حال انتشار نتایج نظرسنجی بازتاب باعث شادی محافل بیگانه و ضد انقلاب شده است. از همین رو سایت ضدانقلاب روز در شماره امروز خود با درج تیتر درشت  « ریزش 62 درصدی رای دهندگان احمدی نژاد» به شادمانی پرداخته است.
جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع از نتایج اقدامات نابخردانه رادیو جوان و سایت بازتاب مت نکامل گزارش روز از سوی نافذ منتشر می‏شود.

ریزش 62 درصدی رای دهندگان احمدی نژاد

در هفته گذشته و به مناسبت گذشت دو سال از حضور محمود احمدی نژاد در جایگاه ریاست جمهوری، دو نظرسنجی عمومی درباره میزان مقبولیت وی انجام شد که نتایج هر دو نشان از ریزش شدید آرای وی دارد.

این نظرسنجی ها در شرایطی انجام شده که آیت الله جنتی، امام جمعه تهران در آغاز سومین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد، با تقدیر از وی و تاکید بر اینکه "مردم هم قد خود را انتخاب کردند" نتایج آن انتخابات را نشانه‌ای از "خواست خداوند برای نچرخیدن در بر پاشنه غلط" خوانده بود.
اولین نظرسنجی در یکی از برنامه‌های رادیو جوان برگزار شد که نفس برگزاری آن با بازتاب های گسترده ای همراه بود و با واکنش شدید هواداران احمدی نژاد نیز روبرو شد. به طوری که در پی اعلام این نظرسنجی، یک سایت حامی احمدی‌نژاد این اقدام را "زمینه‌سازی برای برکناری رئیس جمهور دانست". سایت رجانیوز که به عناون تریبون غیررسمی دولت شناخته می‌شود، شبکه جوان صدای جمهوری اسلامی را متهم کرد که با این اقدام زمینه‌ای برای کناره‌گیری محمود احمدی‌نژاد فراهم می‌کند. در این نظرسنجی از مخاطبان برنامه رادیویی "ساعت 25" خواسته بود فرض کنند الان روز انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 است و آنها می‌توانند با ارسال پیام کوتاه SMS به شماره 30000825 نامزد انتخاباتی خود را از بین هفت رقیب این انتخابات برگزینند.
البته نتایج این نظرسنجی هیچ گاه از این برنامه صدای جمهوری اسلامی اعلام نشد، اما گزارش خبرنگار روز حاکی است در محافل سیاسی نتایج این نظرسنجی به این شکل نقل می‌شود که آرای احمدی نژاد به کمتر از ده درصد مجموع آرا کاهش یافته و در عوض آرای هاشمی رفسنجانی، مصطفی معین، محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی (به همین ترتیب) افزایش داشته است.
در نظرسنجی دیگری نیز که در همین زمان به شکل اینترنتی و توسط سایت بازتاب وابسته به محافظه‌کاران انجام شده، نتایجی مشابه نظرسنجی رادیو جوان بدست آمده است. در این نظرسنجی از بازدیدکنندگان سایت خواسته بود اعلام کنند در انتخابات سوم تیر و در آینده به احمدی‌نژاد رأی داده و می‌دهند، یا نه؟ در این نظرسنجی، از میان بیش از 20 هزار و 177 رأی مستقل و غیرتکراری از میان کاربرانی که اظهار کرده‌اند در انتخابات سوم تیر به محمود احمدی‌نژاد رأی داده‌اند، 5.37 (سی و هفت و نیم) درصد گزینه نخست را برگزیده، اعلام کرده‌اند، بار دیگر نیز به احمدی‌نژاد رأی می‌دهند. همچنین 5.62 (شصت و دو و نیم) درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که گفته‌اند در سوم تیر به احمدی‌نژاد رأی داده‌اند، با انتخاب گزینه سوم اعلام کردند این بار به وی رأی نمی‌دهند.
از سوی دیگر در میان شرکت‌کنندگانی که اظهار کرده‌اند در سوم تیر به احمدی‌نژاد رأی نداده‌اند، 3.5 (پنج و سه دهم) درصد با انتخاب گزینه دوم اظهار کرده‌اند، این بار به او رأی می‌دهند، اما 94.7 (نود و چهار و هفت دهم) درصد کسانی که گفته‌اند در سوم تیر ماه به احمدی‌نژاد رأی نداده‌اند، اعلام کرده‌اند این بار نیز به وی رأی نمی‌دهند.
با این حساب، نتایج نظرسنجی سایت محافظه‌کار بازتاب حاکی از این است که پس از گذشت دو سال، احمدی‌نژاد با 5.62 درصد ریزش آرای کسانی که به وی رأی داده‌اند و 3.5 درصد رویش از میان کسانی که به وی رأی نداده‌اند، روبه‌رو شده و نظر 5.37 درصد از موافقان و 94.7 درصد از مخالفان وی هم تغییری نکرده است.
به عقیده کارشناسان اگرچه نظرسنجی‌های اینترنتی معمولا به دلیل تفاوت جامعه آماری آنها با جامعه واقعی دچار حدی از انحراف معیار از نظرات واقعی افکار عمومی هستند، اما اگر حداقلی از ملزومات فنی و روشی برای جلوگیری از تقلب گسترده مراعات شود، سمت و سوی کلی تحول در نگرش افکار عمومی به طور صحیح به دست می‌آید. سایت بازتاب با تاکید بر اینکه "آمادگی دارد نتایج مشروح نظرسنجی را در اختیار دفتر دکتر احمدی‌نژاد برای بررسی‌های تکمیلی قرار دهد" با اشاره به نتایج نظرسنجی های قبلی خوداعلام کرده که نتایج نظر سنجی های بازتاب با واقعیت نزدیک است.
یادآوری می شود که سال گذشته نیز شنوندگان شبکه رادیویی جوان به کارنامه محمود احمدی نژاد، نمره 11 داده بودند. به گزارش مهر (11 شهریور 85) روابط عمومی این شبکه رادیویی از مردم خواسته بود که به یک سال فعالیت دولت نهم نمره دهند. بنابراین آنچه که روابط عمومی رادیو اعلام کرد، از میان هزار پیام کوتاه رسیده به برنامه "ساعت 25" رادیو جوان نمراتی از صفر تا 20 به آقای احمدی نژاد داده شد و در نهایت معدل اخذ شده از جمیع نمرات ایشان نمره 11 را دریافت کرد.
نتایج این نظر سنجی ها در شرایطی اعلام می شود که مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی در سخنان اخیر خود به مناسبت سالگرد انتخاب احمدی نژاد وی را با صفات فراوانی تحسین واز او قدردانی کرده اند.

 

 



کلمات کلیدی :

مفسدان اخلاقی در بیت‏المقدس

حضور مفسدان اخلاقی در بیت‏المقدس

رژیم صهیونیستی با موافقت در مورد برگزاری جشنواره سالانه فاسدان و منحرفان جهان در شهر مقدس و تاریخی قدس آشکارا به مسجدالاقصی و مسلمانان اهانت کرده و زمینه های ارائه چهره مخدوش و غیر واقعی بی بند و باری خاورمیانه را در رسانه های جهانی فراهم کرده است...
به گزارش باشگاه خبرنگاران جهان اسلام هر روز شاهد تعرض به شهر تاریخی و مقدس قدس و مسجدالاقصی است و بی آنکه نسبت به اتفاقاتی که در این شهر می گذرد واکنشی نشان دهد، گذرا از کنار آن عبور می کند تا اینکه کار از کار بگذرد .
رژیم اشغالگر اسرائیل فعالیتهای خود را با اشغال فلسطین، ساخت زیرگذر در مسجدالاقصی، ساخت کنیسه، تخریب ساختمانهای شهر، اخراج فلسطینیان و خالی کردن برخی مناطق از شهروندان مسلمان فلسطینی، ساخت واحدهای مسکونی برای یهودیان به ویژه برای متمولان انگلیسی و آمریکایی به منظور یهودی سازی شهر اسلامی قدس ادامه داد تا اینکه طی اقدامات اخیر خود ضمن اجازه راهپیمایی به افراد بی بند و بار و لاابالی، به آنها اجازه داد که در فضای معنوی و ملکوتی نزدیک دیوارهای مسجدالاقصی گرد هم آمده و به هتاکی بپردازند .
عملی که سال گذشته به دلیل ترس از عکس العمل مسلمانان به ویژه مردم فلسطین از اجرای آن سر باز زدند و اینک با وقیحانه ترین عمل کار خود را ادامه دادند، بی آنکه از سوی رسانه ها، مردم و مجامع اسلامی مورد بازخواست قرار گرفته و مؤاخذه شوند.
این در حالی است که طی چند روز اخیر حکومت اسرائیل با تجمع و گردهمایی فاسدان، بزهکاران، افراد لاابالی، بی بند و بار و همجنس باز جهان به منظور برگزاری جشنواره سالانه در سرزمین مقدس قدس، نزدیک مسجدالاقصی و در کنار دیوار آن موافقت کرد .
از این رو هزاران نفر از فاسدان جمعه 8 تیر ماه در خیابانهای نزدیک مسجدالاقصی با آواز خواندن و سر دادن شعارهای منافی اخلاق به رد اسلام پرداختند و رسانه های گروهی عبری نیز با پوشش خبری و تصویری این جشنواره، هیجانهای گروههای فاسد و بزهکار جهان را از اسرائیل ابلاغ و بر حمایت اسرائیل از آنها تأکید کردند.

به مناسبت این روز جهانی سازمان فاسدان و منحرفان عالم به نام " افتخار جهان" بیانیه ای صادر کرده که در آن آمده شهر قدس را به علت عرق و اصالت دین در خاورمیانه انتخاب کرده است.  سال گذشته که اولین جشنواره برگزار شد، بسیار مشتاق بودند که آن را در قدس برگزار کنند تا حق آنها به شهروندان عرب و فلسطینی اثبات شود، بنابراین هیچ مکانی را بهتر از قدس نیافتند. اما سال گذشته به دلیل ترس از واکنشهای مسلمانان و به ویژه مردم فلسطین، این جشنواره را در شهر رم نزدیک مقر پاپ برگزار کردند و امسال با حمایتهای رژیم اشغالگر اسرائیل در قدس برگزار شد.  
این سازمان اعلام کرد: زیر پا گذاشتن مسائل دینی در قدس از اهداف برگزاری این جشنواره بوده تا تعرضات خود را به جهان اسلام و تعرض به ارزشهای دینی و اجتماعی مسلمانان شهر قدس اعلام کنند .
این در حالی است که اسرائیل طی یک برنامه تلویزیونی هدف از برگزاری این جشنواره را نشان دادن روحیه بی بندوباری در خاورمیانه خواند. 



کلمات کلیدی :

افزایش سن ازدواج

هشدار به خانواده‏ها

سن ازدواج در حال افزایش است


دفتر مطالعات فرهنگی  مرکز  پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی "نقش حکومت در حل مشکل افزایش سن ازدواج" تصریح کرده است  که در حال حاضر متوسط سن ازدواج برای دختران به ‪۲۷/۹‬ سال و برای پسران به ‪ ۲۹/۷‬سال افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش،این در حالی است که میانگین سن ازدواج در سال ‪۱۳۷۵‬ برای پسران تقریبا ‪ ۲۶‬سال و برای دختران حدود ‪ ۲۳‬سال بوده است.
مرکز پژوهشها با اشاره به تاکیدات شریعت و همچنین پیامبراسلام (ص) بر ضرورت تعجیل و تسریع در ازدواج پس از فرا رسیدن مرحله بلوغ تاکید کرد: اکنون حتی در میان روستاییان نیز شاهد افزایش سن ازدواج، بخصوص در بین دختران روستایی هستیم و در مجموع سن ازدواج در میان دختران بیش از پسران بالاتر رفته است.

 

در این گزارش با اشاره به علل و عوامل موثر و متعدد در بروز تاخیر در ازدواج تصریح شده است :تاثیر برخی از عوامل مانند عامل اقتصادی، از قبیل اشتغال و مسکن در این زمینه آشکارتر و تاثیر برخی عوامل دیگر همچون ایجاد تحول در دیدگاهها نسبت به مفهوم ازدواج و مفاسد اخلاقی کمتر مشهود است.
دربخش دیگری‌از این گزارش، تاخیر در ازدواج و نیز عدم ازدواج از خصایص بارز جامعه کنونی ایران برشمرده شده و آمده است: این وضعیت دارای آثار و تبعات جسمی و روحی - روانی و فردی و اجتماعی متعدد و گسترده‌ای است که در صورت تداوم می‌تواند جامعه را به سوی بیماری، عدم تعادل و انحراف سوق دهد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

بحران در انگلیس

وضعیت امنیتی انگلیس در "بحران"

در پی برخورد خودرویی شعله ور به فرودگاه گلاسکو و لغو تمام پروازهای این فرودگاه، دولت انگلیس سطح تهدید امنیتی را به درجه "بحرانی" افزایش داده است.
همزمان خبر می رسد دو مرد در محل حادثه توسط پلیس دستگیر شده اند و پلیس می گوید آنها وسایل مشکوکی با خود داشته اند. پلیس با فرض تروریستی بودن این حادثه با آن برخورد کرده است.

یکی از مظنونین که دچار سوختگی شدید است به بیمارستان رویال الکساندرا در گلاسکو منتقل شده است.
روز جمعه نیز دو خودروی بمبگذاری شده در مرکز لندن توسط پلیس کشف شد.
مقامات پلیس گفته اند میان این دو حادثه شباهت های بارزی وجود دارد و پلیس حادثه فرودگاه گلاسکو را اقدامی تروریستی می داند.
دیدار امنیتی دولت، سومین نشست اضطراری وزرای دولت، پلیس و نیروهای امنیتی در سه روز گذشته بود که این بار مقامات اسکاتلند نیز از طریق ارتباط ویدئویی همزمان در این جلسه شرکت کردند.
بالا بردن سطح تهدید امنیت ملی به این معناست که حمله تروریستی قریب الوقوع است.
پیشتر در هفتم ژوئیه سال 2005 نیز پس از حمله تروریستی در لندن سطح تهدید امنیت ملی به بالاترین حد ممکن افزایش یافت.



کلمات کلیدی :

اهانت به مقدسات

اهانت به مقدسات اسلامى در یک کتاب ضاله وهابى

مقدسات اسلامى مسلمانان باردیگر در کتابى تحت عنوان"رساله شریعت " در جمهورى آذربایجان مورد اهانت قرار گرفت .
یک منبع مطلع در بازار کتب و لوازم دینى جمهورى آذربایجان گفت : در کتاب " رساله شریعت " نوشته على خان موسى اف یکى از فعالان وهابى حکایت هاى جعلى و اهانت آمیز درباره پیامبر گرامى اسلام (ص) و حضرت على (ع) درج شده است .
براساس این گزارش این کتاب در سطح گسترده در جمهورى آذربایجان منتشر شده است . 



کلمات کلیدی :

دخترا مواظب باشند!!

دختران، هدف اصلی حملات اینترنتی

نتایج بررسی‌های جدید مرکز Pew Internet Project نشان می‌دهد، یک سوم نوجوانان آنلاین آمریکایی مورد حملات سایبر قرار می‌گیرند.
به گزارش ایتنا، بیشترین شکایات نوجوانان آمریکایی در دنیای آنلاین مربوط به سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها می‌شود و این افراد معتقدند که تهدیدهای شخصی کمتر از سرقت اطلاعات برای آن‌ها رخ می‌دهد.
در این مطالعات مشخص شده است که دختران بیش از پسرها مورد حملات آنلاین قرار می‌گیرند و در این میان گفته می‌شود، نوجوانان و جوانانی که اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین در اختیار دیگر کاربران می‌گذارند بیش از همه آسیب‌پذیر هستند.
طبق آخرین گزارش‌های به‌دست آمده، 32 درصد نوجوانانی که در این مطالعات شرکت کرده بودند، از طریق پست الکترونیکی یا سرویس IM دست‌کم یک بار مورد حملات اینترنتی قرار گرفته‌اند.
کارشناسان اقبال نوجوانان به سایت‌های دوست‌یابی نظیر MySpace و Facebook را یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش حملات آنلاین می‌دانند.



کلمات کلیدی :

انحراف جنسی کاتساو

دادستان کل اسرائیل :

موشه کاتساو داراى انحراف جنسى بوده است

مناچم مازوز Menachem Mazuz دادستان کل اسرائیل گفت:تحقیقات اجراء شده درباره موشه کاتساو Moshe Katsav رئیس جمهور پیشین اسرائیل که به سوء رفتار جنسى و تجاوز جنسى متهم است نشان داد که وى داراى انحراف جنسى و سوابقى در این زمینه است.
مازوز درگفتگو با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت:با رئیس جمهور دیدار کردیم و پى بردیم که دربرابر مردى قرار داریم که براى چندین سال داراى انحراف جنسى بوده است و سوابقى در این زمینه دارد.موشه کاتساو 61 ساله روزجمعه رسماً ازسمت خود استعفاء کرد.
مازوز روز پنجشنبه از دست یابى به توافق با موشه کاتساو و متهم نشدن وى به جرم تجاوز جنسى خبر داد.کاتساو درپى این توافق از احتمال زندانى شدن رهایى یافت.
براساس این توافق،کاتساو به چندین رفتار ناشایست جنسى دربرابر متهم نشدن وى به جرم تجاوز جنسى اعتراف کرد.مازوز گفت:به علت ناکافى بودن مدارک و دلایل جرم تجاوز جنسى حذف گردید.روزنامه هاوانجمن هاى زنان دراسرائیل ازاین توافق انتقاد کردند.
کاتساو روزیکشنبه دردادگاه حاضر مى شودوبه رفتارهاى ناشایست جنسى خود اعتراف مى کند.انجمن هاى زنان و قربانیان کاتساو شنبه شب تصمیم گرفتند تظاهرات اعتراض آمیزى را در محکومیت این توافق برگزار کنند.



کلمات کلیدی :

امت مظلوم!!

چند خاطره ی تلخ از شهید بهشتی (ره)


تصمیم داشتم علیرغم اخطار شورای عالی امنیت ملی، یک مطلب تحلیلی در خصوص حوادث دو سه روز گذشته بنویسم. اما به دو دلیل منصرف شدم. اولا خاطرات تلخی از زندگی شهید مظلوم انقلاب دیدم که حیفم آمد آنها را منتشر نکنم.  دلیل دوم هم احترام به قانون و البته شورای فخیمه عالی امنیت ملی بود.


فقط همین خبر را از من نشنیده بگیرید که در میان 70 دستگیر شده آشوب های تهران، در حدود 35 نفر دارای پرونده عضویت رسمی در گروهک مجاهدین خلق هستند.  باقی بماند برای بعد.


1 - یکی ازروحانیون معروف که درسال های اول انقلاب دردستگاه قضایی بودوبه شدت ازبنی صدر طرفداری می کرد وبا مرحوم بهشتی مخالفت می نمود، را روزی هنگامی که وارد دفتر حضرت امام - رضوان اللّه تعالی علیه - می شدم، دیدم. به او گفتم : بنی صدر چه امتیازی دارد که توازاو حمایت می کنی ؟! پاسخ داد: بنی صدر امتیازی ندارد، حمایت من از او برای مخالفت کردن با بهشتی است
(یکی ازروحانیون معروف که درسال های اول انقلاب دردستگاه قضایی بودوبه شدت ازبنی صدر طرفداری می کرد وبا مرحوم بهشتی مخالفت می نمود، را روزی هنگامی که وارد دفتر حضرت امام - رضوان اللّه تعالی علیه - می شدم، دیدم. به او گفتم : بنی صدر چه امتیازی دارد که توازاو حمایت می کنی ؟! پاسخ داد: بنی صدر امتیازی ندارد، حمایت من از او برای مخالفت کردن با بهشتی است.) (1)

 

2 - مسئول وقت دبیر خانه ی حزب جمهوری اسلامی:
(یک شب درمسجدمحله پامنار نشسته بودم که یکی ازبه ظاهر روحانیان به مردم گفت :آقایان چه نشسته اید که آقای بهشتی ، آقای خامنه ای وآقای رفسنجانی هواپیمای اختصاصی شان رادرفرودگاه آماده کرده اندتااگر اتفاقی پیش آمد، باسرمایه هایشان به لبنان فرار کنند.) (2)
3- حجت الاسلام والمسلمین سید منیرالدین حسینی شیرازی : (قدری که بنده با... مرحوم بهشتی صحبت کردم ،ناگهان ایشان با لحن قاطعشان گفتند؟آقای حسینی ! شمااخلاص راچگونه تعریف می کنید ؟ وقتی این تعبیر رابه کاربردم ، قاطعیت ایشان به نرمی تبدیل شدوگفتند : بله ! این بالاترین حداست . واحتمالاً افزودم :با مرگ ، هم هویت اجتماعی وتاریخی شخص وهم آرمانش احیا می شود.) (3)

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

اختلال در واردات بنزین ایران

طرح مختل کردن صادرات بنزین به ایران


نعیم سبحانی، دفتر بی بی سی، واشنگتن

آنچه که در ادامه می‏خوانید متن کامل گزارش بی بی سی فارسی زبان است . نافذ بدون هیچ گونه توضیح اضافی این گزارش را منتشر کرده است تا مورد قضاوت آزادگان و آزاد اندیشان قرار گیرد.

هماهنگی احتمالی مواضع برخی از سایت‏ها و وبلاگ‏ها با موضع بنگاه سخن پراکنی بی‏بی‏سی نیز کاملا اتفاقی است.
  
کنگره آمریکا همچنین می کوشد دولت بوش را وادار به اجرای قانون تحریم های ایران و لیبی کند
تنها دو روز پس از جیره بندی بنزین در ایران، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده اند که واردات بنزین از سوی ایران که این کشور شدیدا به آن نیاز دارد را هدف قرار می دهد.
هدف طرح که شرکت های تامین کننده بنزین برای ایران را نشانه می گیرد، فشار بر آن کشور برای تعلیق بخش های حساس برنامه اتمی اش عنوان شده است.



 

مارک کِرک از حزب جمهوریخواه و رابرت اندروز از حزب دموکرات که دو سال قبل یک گروه کاری در امور ایران در کنگره تشکیل دادند، تنظیم کنندگان طرح هستند. هدف آن گروه افزایش آگاهی نمایندگان در مورد برنامه اتمی ایران و کشف راه هایی برای پرهیز از مناقشه با آن کشور بود.
آنها سرپیچی ایران از دو قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران و نیز حمایت ایران از گروهایی مانند حزب الله لبنان که آمریکا آنها را تروریست می داند را دلیل تلاش خود برای محدود کردن فروش بنزین به ایران اعلام کرده اند.
بر اساس این طرح، هر شرکت خارجی که مستقیما به ایران بنزین بفروشد یا به هر نحوی در فروش بنزین به ایران دخالت داشته باشد حق صدور بنزین به آمریکا را نخواهد داشت.
این امر می تواند برای خیلی از شرکت های خارجی ناخوشایند باشد چرا که آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده فرآروده های نفتی در جهان است.

اجرا از شش ماه دیگر

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواهی که تحریم صادرات بنزین به ایران را مطرح کرده اند می خواهند مجازات های در نظر گرفته شده از ابتدای سال میلادی آتی یعنی حدود 6 ماه دیگر به اجرا گذاشته شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >