سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک کارشناس نظامی امریکایی

یک کارشناس نظامی امریکایی
ایران،ارتش اسرائیل را تار و مار می‌کند
جام جم آنلاین: یک کارشناس نظامی امریکایی می‌گوید، در صورت حمله نظامی احتمالی اسرائیل به ایران، تهران می‌تواند به سرعت ارتش رژیم اسرائیل را که با میزان بالای نارضایتی داخلی روبروست، تار و مار کند.جوانان اسرائیلی می‌گویند که از شنیدن هراس‌افکنی‌های مکرر خسته شده‌اند و دیگر هیچ یک از تهدیدهای رژیم لیکود را باور ندارند."

«گوردون داف»، سردبیر ارشد وترنز تودی (Veterans Today) در مقاله‌ای که در وب‌سایت پرس تی‌وی منتشر شد خاطرنشان کرد، در صورت حمله، ارتش اسرائیل به راحتی از سوی ایرانی‌ها کنار زده خواهد شد، زیرا ارتش تل‌آویو توانایی اجرای عملیات لجستیک را ندارد و هم اکنون در داخل با مردمی روبروست که خواستار پایان خدمت وظیفه عمومی اجباری هستند.

وی گفت: "جوانان اسرائیلی می‌گویند که از شنیدن هراس‌افکنی‌های مکرر خسته شده‌اند و دیگر هیچ یک از تهدیدهای رژیم لیکود را باور ندارند."

داف افزود، بیش از 50 درصد جوانان اسرائیلی از رفتن به خدمت سربازی که یهودیان ارتدوکس افراطی پیش‌تر از آن معاف شده‌اند، امتناع می‌کنند.

داف نوشت: "در گفتگو با وابسته نظامی پیشین امریکا در اسرائیل، متوجه شدم که تنها یگان‌های کمی از ارتش اسرائیل درجه یک هستند و باقی یگان‌ها توانایی کمتری دارند."

وی تاکید کرد که اسرائیل به خاطر هراس از ایران، ممکن است به هر تدبیری برای ورود دیگر کشورها به جنگ علیه ایران متوسل شود.

وی گفت: "اسرائیل احتمالا تلاش می‌کند تا با حمله به نیروهای امریکا در منطقه خلیج فارس یا حمله به یکی از کشورهای اروپایی عضو ناتو در مسابقات المپیک، تهاجم به ایران را تسریع بخشد... اطلاعات به شدت موثقی وجود دارد که مؤید برنامه ریزی برای ترتیب دادن حمله‌ای به مسابقات المپیک است."

داف افزود: اسرائیل پس از حمله به کشتی امریکایی در خلیج فارس یا المپیک لندن، از لابی قدرتمندش در امریکا و رسانه‌های بین‌المللی برای نکوهش ایران به اتهام ارتکاب این حملات، استفاده خواهد کرد.

داف در پایان نتیجه گیری کرد: "در حالی که اقتصادهای جهان در ورطه نابودی قرار دارند، هر گونه درگیری مهم به ویژه جنگی که پای چین را به وسط بکشاند یا بدتر از آن امریکا در آن نقشی تجاوزگر ایفا کند و ارتش اسرائیل بار دیگر همراه واشنگتن باشد، به لحاظ تاریخی قابل تحمل نخواهد بود."

( متن خبر ... )



کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، ویژه نامه، تیر 91، یک کارشناس نظامی امریکایی

اروپا اشتباه بزرگی مرتکب میشود

آقای هاشمی رفسنجانی:
اروپا اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود
جام جم آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار سفیر اسپانیا با بیان اینکه کشورهای اروپایی با افزایش سوءظن نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی در حال ارتکاب اشتباه بزرگی هستند ابراز امیدواری کرد که اسپانیا در رفع این اشتباهات و سوءظن‌ها گام بردارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار "پدرو ویینا" سفیر جدید اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران خطاب به وی گفت: کشورهای اروپایی با افزایش سوءظن نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی در حال ارتکاب اشتباه بزرگی هستند که امیدواریم کشور شما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا در رفع این اشتباهات و سوءظن‌ها قدم‌های مؤثری بردارد.

وی همچنین، به مسائل جاری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد و با اشاره به مساله هسته‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمهوری اسلامی ایران را صلح‌طلب خواند و افزود: سلاح هسته‌ای امروز بازدارندگی خود را از دست داده است و استفاده از آن از سوی هر کشوری خسارات وسیع و جبران‌ناپذیری برای ملت‌ها و نسل‌های آینده دربرخواهد داشت.
 
در این دیدار همچنین، سفیر اسپانیا در تهران روابط دو کشور را دیرینه و سنتی خواند و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا همواره روابطی حسنه و رو به گسترش داشته‌اند و نزدیکی‌های فرهنگی و مشترکات دو کشور در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.(مهر)

( متن خبر... )



کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، تیر 91، اروپا اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود

ناگفتههای سوء قصد به رهبر انقلاب

ناگفته‌های سوء قصد به رهبر انقلاب
جام جم آنلاین: جمعی از اعضای تیم حفاظت و اعضای تیم پزشکی حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای بعد از 25 سال، در محضر رهبر انقلاب به بیان خاطرات و ناگفته‌هایی از حادثه تلخ ترور در ششم تیر1360 پرداختند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،در این مراسم که نزدیک به 4 ساعت به طول انجامید، آقایان خسروی وفا، حاجی‌باشی، جباری، جوادیان، پناهی و حیاتی از محافظان قدیمی رهبر انقلاب، به همراه 3 نفر از تیم پزشکی ایشان ــ دکتر میلانی، دکتر زرگر و دکتر منافی ــ به مرور خاطرات خود از ششم تیر 1360 پرداختند. آنچه می‌خوانید روایتی است کوتاه از این نشست.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، تیر 91، ناگفته‌های سوء قصد به رهبر انقلاب

واکنش صهیونیستها به پیروزی مرسی

واکنش صهیونیستها به پیروزی مرسی
جام جم آنلاین: «بنیامین بن الیعازر» همزمان با اعلام پیروزی «محمد مرسی» در اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سقوط رژیم «حسنی مبارک» متحد دیرین اسرائیل، نگرانی شدید درونی اسرائیل را نشان داد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی  با انتقاد از سران تل‌آویو که هشدارهای وی را جدی نگرفته بودند، تاکید کرد که بهار عربی (انقلاب‌های عربی) به بهار اسلامی تبدیل شده است.

روزنامه هاآرتص به نقل از این مقام بلندپایه اعلام کرد: زمانی که گفتیم بهار عربی در نهایت بهار اسلامی خواهد شد، همه به ما خندیدند اما الان همه دنیا فهمیده است و می‌بیند که کار به کجا رسیده است.

این سخنان در حالی بیان شد که پایگاه خبری روزنامه یدیعوت آحارونوت پس از اعلام پیروزی محمد مرسی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور داده است که وزرای کابینه‌اش در این خصوص سکوت کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، تیر 91، واکنش صهیونیستها به پیروزی مرسی

کنترل اجاره و راه اندازی سایت قیمت مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
کنترل اجاره و راه اندازی سایت قیمت مسکن
جام جم آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی سایت قیمت مرجع مسکن از فردا در تهران و کرج خبر داد و گفت: هدف از این کار دسترسی همگانی به قیمت های واقعی مسکن است.وی هدف اصلی از بلوک بندی قیمت ها را شفاف سازی بازار و ارائه اطلاعات به خریداران و مستاجران اعلام کرد و گفت : این سامانه به ایجاد بانک اطلاعاتی برای سیاست گذاری و کنترل لازم در بازار مسکن هم کمک خواهد کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، ابوالفضل صومعلو امروز در نشستی خبری اظهارداشت: با روش جانمایی اطلاعات املاک بر روی نقشه تهران قیمت ها را در سایت hmi.mrud.ir از فردا برای خرید و فروش مسکن و از هفته آینده برای اجاره در اختیار عموم قرار می دهیم و کاربران می توانند با استفاده از این سایت اطلاعات مورد نیاز را در محدوده، مکان و کیفیت ساختمان به دست اورند و قیمت های معامله شده در هر منطقه را مشاهده کنند.

وی افزود: این سامانه ، بانک اطلاعاتی قابل اطمینان برای متقاضیان است و به  اعمال کنترل در بازار مسکن کمک می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اجرای طرح تعزیراتی بازار اجاره بها از امروز خبر داد و گفت: مالکان اجازه افزایش قیمت بیش از 13 تا 15 درصد را ندارند، در غیر این صورت مستاجران می‌توانند از مالکان شکایت کنند.

صومعلو با بیان اینکه امسال قصد نداشتیم طرح تعزیراتی مسکن را اجرایی کنیم، گفت: درخواست‌های مردم مبنی بر افزایش قیمت اجاره بها و اینکه سال گذشته این طرح توانست قیمتها را تا حدود زیادی کنترل کند، باعث شد امسال هم این طرح را اجرایی کنیم.

( متن خبر... )



کلمات کلیدی : جامجم، اقتصادی، تیر 91، کنترل اجاره و راه اندازی سایت قیمت مسکن

تعادل قیمت مرغ تا سه روز آینده

وعده جدید؛
تعادل قیمت مرغ تا سه روز آینده
جام جم آنلاین: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز قیمت مرغ و تفاهم نامه ها و توزیع نهاده ها بررسی خواهد شد و سعی می کنیم تا سه روز آینده قیمت مرغ متعادل شود.

حسن رادمرد در نشست خبری مسئولان وزارت صنعت در تشریح اقدامات این وزارتخانه برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان افزود:ذخیره سازی گوشت مرغ به اندازه کافی نداشتیم و علت آن هم این بود که وزارت جهادکشاورزی آمار تولید داخلی را بالا اعلام کرده بود.

وی گفت : در عمل کاهش در تولید اتفاق افتاد و از سویی دیگر وزارت جهادکشاورزی با واردات برخی کالاها مخالفت می کرد که مرغ هم از جمله آن بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری هایی که از اسفند گذشته انجام دادیم ارز برای واردات اختصاص داده شد و با سفارش خرید هم اکنون روزانه 800 تن مرغ وارداتی در سردخانه های وزارت صنعت، معدن و تجارت ذخیره سازی می شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اقتصادی، تیر 91، تعادل قیمت مرغ تا سه روز آینده

موضع ایران، حمایت از آرمان فلسطین

وزیر امور خارجه اعلام کرد:
موضع ایران، حمایت از آرمان فلسطین
جام جم آنلاین: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) با ماهر طاهر دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد و در خصوص مسائل و تحولات منطقه و اوضاع فلسطین گفتگو و تبادل نظر نمود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر موضع راهبردی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف ابراز اطمینان کرد : بطور قطع با تحقق موج بیداری اسلامی در بین ملتهای منطقه و برآمدن حکومتهایی منبعث از خواست و اراده مردم مسلمان شاهد انزوای هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی و برجسته شدن هر چه بیشتر و تقویت آرمان مقدس فلسطین در بین ملتها و دولتها خواهیم بود.

وی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران به تحولات کنونی در سوریه از منظر جایگاه مهم این کشور در حمایت از مقاومت می نگرد و راه حل مسائل کنونی این کشور را به شکل سوری - سوری و بدون هرگونه مداخله خارجی و از طریق اجرای روند اصلاحات جاری و تحقق مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم این کشور می داند که منجر به حفاظت جایگاه سوریه در جبهه مقاومت خواهد شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، تیر 91، موضع ایران، حمایت از آرمان فلسطین

خودکشی از فراز برج ایفل

خودکشی از فراز برج ایفل
جام جم آنلاین: پلیس پاریس اعلام کرد که یک مرد 24 ساله از برج ایفل خود را به پایین پرتاب کرد و در دم جان سپرد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی پلیس پاریس گفت: شامگاه یکشنبه  یک مرد 24 ساله بریتانیایی از سازه برج ایفل بالا رفت و هنگامی که بین طبقات دوم و سوم در ارتفاع بیش از 125 متری بود خود را به پایین افکند و در دم کشته شد.

این سخنگو خاطرنشان کرد: این نوع خودکشی ازبرج ایفل نسبتا رایج است اما به ندرت اتفاق افتاده که شخصی بتواند تا این ارتفاع بالا برود.

سخنگوی پلیس پاریس ابراز داشت: این حادثه حوالی ساعت 20 و 30 دقیقه (به وقت محلی ) رخ داد. مرد جوان که یک کوله پشتی به دوش داشت و به زبان انگلیسی سخن می گفت مانند یک آکروبات از پایه برج ایفل شروع به بالا رفتن کرد و هنگامی که در میان راه بود ماموران پلیس از ماجرا مطلع شدند. بلافاصله تجهیزات امنیتی در پیرامون برج ایفل مستقر شده و ماموران آتش نشانی نیز از راه رسیدند.

وی تاکید کرد: ماموران امداد آتش نشانی تلاش کردند او را از بالا رفتن بیشتر منصرف کرده و مرد جوان را مجاب کنند که دست از این کار بردارد. اما جوان بریتانیایی هنگامی که بین طبقات دوم و سوم بود خود را از فراز ارتفاع بیش 125 متری به پایین پرتاب کرد.

هنگام این حادثه کلیه توریست هایی که در حال بازدید از داخل برج ایفل بودند، تخلیه شدند.

ارتفاع بانوی آهنین شهر پاریس 324 متر است و طبقه دوم آن 125 متر از سطح زمین  فاصله دارد. مترجم: بهرام افتخاری.

(متن خبر...

 



کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، تیر 91، خودکشی از فراز برج ایفل

دایی به فینال یورو 2012 دعوت شد

از سوی یوفا
دایی به فینال یورو 2012 دعوت شد
جام جم آنلاین: در پی دعوت یوفا از مفاخر فوتبال جهان، علی دایی به فینال یورو 2012 دعوت شد.

مسئولان یوفا، مفاخر جهان را برای فینال جام ملت‌های اروپا دعوت کردند. از همین رو در ایمیلی به علی دایی از او درخواست کردند در فینال یورو 2012 حاضر شود.

در بخشی از این ایمیل آمده است: «آقای دایی امیدوار هستیم شما را به عنوان یکی از مفاخر فوتبال در فینال یورو 2012 ببینیم.»

دیدار نهایی جام ملت‌های اروپا یکشنبه آینده برگزار خواهد شد. مرجله نیمه نهایی هم چهارشنبه با دیدار اسپانیا و پرتغال و پنجشنبه با رقابت ایتالیا و آلمان برگزار می‌شود. (فارس)

( متن خبر... )



کلمات کلیدی : ورزشی، جام جم، ویژه نامه، تیر 91، دایی به فینال یورو 2012 دعوت شد

زنی گلوی یک مرد برید

زنی گلوی یک مرد برید
جام جم آنلاین: پلیس پاریس از کشته شدن یک مرد توسط یک زن آلمانی 27 ساله در شامگاه یکشنبه شب خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس پاریس اعلام کرد که یک زن آلمانی 27 ساله در ایستگاه قطار گار دو لیون مردی را که برایش مزاحمت ایجاد کرده بود با ضربه چاقو به گلویش از پای درآورد.

مقامات پلیس افزودند: قاتل و مقتول هر دو فاقد نشانی  مشخص بوده و براساس گفته شاهدان زن آلمانی از حدود 10 روز پیش از این ماجرا در ایستگاه گار دو لیون پرسه می زده است و از همان زمان از مزاحمت های  مرد مقتول که سن و هویت او مشخص نشده شکایت داشته است.

به گفته شاهدان عینی قتل، زن جوان پس از اینکه مرد بار دیگر به شیوه ای خشونت بار مزاحم او شد به شدت ترسید و چاقویی را از کیفش در آورد و آن را در گلوی مرد فرو کرد.

مرد بر اثر جراحت شدید جانش را از دست داد و پلیس راه آهن زن آلمانی را دستگیر کرد. شاهدان گفتند که زن تلاش کرد وسیله قتاله را دور بیاندازد. پلیس قضایی پاریس پس از دستگیری این زن تحقیقات در مورد جزییات قتل را آغاز کرده است. مترجم : بهرام افتخاری. 

 



کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، تیر 91، زنی گلوی یک مرد برید
   1   2   3   4   5      >