سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهدید به تحریم عمره

تهدید آیت‌الله مکارم به تحریم عمره


آیت‌الله مکارم شیرازیی گفت: مسئله توهین سلفی‌ها به شیعیان در عربستان باید خاتمه یابد در غیر این صورت به همراه دیگر مراجع عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.
شب‌گذشته جمعی از ائمه جماعات تهران با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسجد و جایگاه آن در کشور باید احیا شود و به مکان مناسبی برای جذب جوانان به دین و اسلام باشد. وی ادامه داد: مساجد باید محلی برای نجات جوانان از شبهات به وجود آمده توسط دشمنان باشد.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اقدام ملکه انگلستان در اعطای نشان به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی گفت:‌ انگلستان با این اقدام خود تمام اسلام و مسلمانان را جریحه دار کرد و به تمام مسلمانان جهان نشان داد که آنان هنوز دشمن اسلام و مسلمانان هستند. ناصر مکارم شیرازی همچنین با اشاره به توهین‌های متعدد سلفی‌های متعصب عربستان نسبت به شیعیان در قبرستان بقیع در مدینه گفت: این مسائل در کشور عربستان باید رفع شود و کسی جرأت اهانت به شیعه را نداشته باشد.


وی اظهار داشت: اگر این مسائل در عربستان رفع نشود به همراه دیگر مراجع عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد. استاد حوزه علمیه قم با برشمردن جایگاه شیعه در جهان گفت: جایگاه شیعیان نباید تضعیف شود بلکه باید روز به روز در تقویت آن بکوشیم.
وی در پایان گفت: مسئولان مربوطه باید با پیگیری مجدد، مسئله توهین به زائران بقیع را خاتمه بخشند. همچنین آیت‌الله حسین وحید خراسانی نیز در دیدار با ائمه جماعات استان تهران با وی در سخنانی با بیان اینکه در آیات و روایات زیادی بر حضور در مسجد تاکید شده است افزود: اگر مردم اهمیت و فضیلت حضور در مساجد را بدانند همواره برای حضور در این اماکن مقدس پیش قدم می شوند. این مرجع تقلید بر آشنایی هرچه بیشتر مردم با فضیلت‌های مساجد تاکید کرد و گفت: باید مساجد به محلی برای تهذیب نفس مردم تبدیل شود. وی تلاوت آیات قرآن، قرائت دعای عهد و برگزاری مراسم‌های ایام شهادت حضرت زهرا (س) را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که باید در مساجد به اجرا در آید.


 



کلمات کلیدی :