سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش ترافیک تهران

اعتراف معاون خاتمی در مورد سهمیه بندی بنزین

کاهش محسوس ترافیک تهران

با آغاز اجرای سهمیه‌بندی بنزین، خیابان‌های تهران امروز برخلاف گذشته دیگر با ترافیک سنگین مواجه نبود.
در روزهای گذشته با اعلام اینکه به زودی زمان سهمیه بندی بنزین در کشور اعلام می شود پمپ بنزین‌ها هر شب تا صبح با ازدحام جمعیت روبرو بود که با اعلام قطعی سهمیه بندی بنزین در شب گذشته این ازدحام به حد اعلای خود رسید و تا نیمه های شب ادامه داشت.
سهمیه‌بندی بنزین خودروها که از بامداد امروز آغاز شده، نتایج اولیه آن از خلوت شدن خیابان‌های تهران در روز چهارشنبه حکایت دارد. امروز دیگر از آن ترافیک‌های همیشگی در خیابان‌های تهران خبری نیست
رئیس قوه مقننه هم امروز در جمع خبرنگاران از اجرای سهمیه‌بندی بنزین به عنوان حرکتی بزرگ برای تغییر یک عادت دیرینه در راستای منافع ملی یاد کرد و متذکر شد: مردم عزیز عاقلانه و با تدبیر خود را با این کار تطبیق می دهند و سختی زودگذر را برای رفاه خود و نسل های آینده تحمل می کنند.

اعتراف معاون خاتمی در مورد سهمیه بندی بنزین

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم به طیف حامیان طرح سهمیه بندی بنزین پیوست و این طرح را برای اقتصاد کشور، کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار مفید دانست
معصومه ابتکار طی یاداشتی در وبلاگ خود به بررسی طرح سهمیه بندی بنزین پرداخته و با تاکید بر اینگه سهمیه بندی بنزین امروز"چارشنبه" موضوع اول و آخر همه(رسانه ها و مردم)این طرح را مثبت و سازنده عنوان کرد. 
رئیس اسبق سازمان محیص زیست همچنین در حمایت از سهمیه بندی بنزین در ادامه یاداشت خود آورده است اما با تکیه بر تعقل و تجربه می توان اثبات کرد که سهمیه بندی بنزین تصمیم درستی است. البته در مرحله بعدی دولت باید با درایت کافی نسبت به ابعاد مختلف این سهمیه بندی به سمت واقعی شدن قیمت حامل های انرژی حرکت کند. در واقع این تکلیف قانون برنامه چهارم توسعه بوده که در سال های پایانی دولت آقای خاتمی مکررا مطرح  و مرحله اول تهیه کارت هوشمند نیز آغاز شد و یکی از ارگان ها مسئولیت اجرای رایانه ای آن را بر عهده گرفت. به خاطر دارم که یک بار در دوره آقای دکتر ستاری فر  و  دو بار هم در دوره آقای دکتر شرکاء ( روسای اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)  ادامه کار در هیات وزیران مطرح شد،  ولی نگرانی اصلی دولت قبل،  عدم وفاق بر سر موضوع و بهره برداری سیاسی در مراحل اجرایی این طرح حساس بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه به هر حال باید اذعان داشت این طرح برای اقتصاد کشور، کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار مفید است آورده مشروط بر اینکه به درستی اجرا شود و عوامل تورم زا به موازات آن مهار شوند.  در کنار این طرح باید اقدامات زیربنایی برای گسترش شبکه تامین اجتماعی و اشتغال زایی صورت گیرد و مهم تر از همه اینکه سهم جبرانی این کاهش مصرف در توسعه حمل و نقل عمومی لحاظ شود.



کلمات کلیدی :