سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از گرانی نان تادادگاه سههزار میلیاردی

گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
از گرانی نان تادادگاه سه‌هزار میلیاردی
جام جم آنلاین: روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور و جهان پرداخته‌اند از جمله «سوریه ، دو نما از بیرون و درون»،«از گرانی نان تا دادگاه سه هزار میلیاردی»،«واگرایی همگرایانه و یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری»،«هزینه های پزشکی و خط فقر ایرانیان»،«افزایش سن ازدواج در کنار بی توجهی ها»،«انگیزه جدید عربستان در اوپک»،«مقایسه دو موج تورمی در 18 ماه گذشته»و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.

کیهان:سوریه ، دو نما از بیرون و درون

«سوریه ، دو نما از بیرون و درون»عنوان یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم سعدالله زارعی است که در آن می‌خوانید؛تحولات سوریه یک نمای نزدیک و یک نمای دور دارد. نمای نزدیک همان نمایی است که شهروندان داخل سوریه هر روز با آن مواجه اند و نمای دور همان نمایی است که ما هر روزه از طریق رسانه ها با آن مواجه می شویم. این دو نما با یکدیگر تفاوت اساسی و بنیادین دارد.

دوستان میتوانید برای دیدن متن کامل به لینک پی نوشت مراجعه فرمائید

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، از گرانی نان تادادگاه سه‌هزار میلیاردی

به دنیای «تجارت با فرکانس بالا» خوش آمدید

به دنیای «تجارت با فرکانس بالا» خوش آمدید
جام جم آنلاین: باهوشترین کارگزاران بورس و بازارهای مالی را دیگر فراموش کنید. از این پس روبات های کارگزار هستند که بازارهای مالی را به لرزه در می آورند. کارگزاران بی رحمی که موجب میلیاردها خسارت به بانک‌ها می شوند، دیگر به گذشته تعلق دارند. آنها با روبات هایی جایگزین می شوند که به مراتب سریع تر بوده اما به همان اندازه همکاران انسانی خود فریبکار هستند. آنها بازارها را بی ثبات می کنند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از نیوزنت، این روبات ها می توانند پول زیادی در بازارهای مالی به دست آورند. اما در عین حال می توانند فاجعه هایی را ایجاد کنند.

به دنیای " تجارت با فرکانس بالا" خوش آمدید. در ایالات متحده دوسوم نقل و انتقلات سهام بورس توسط رایانه ها انجام می شوند. در فرانسه ، یک سوم. این روبات های سوپر سریع دستورهای مالی را در میکرو ثانیه ارسال می کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اقتصادی، به دنیای «تجارت با فرکانس بالا» خوش آمدید

کهکشان 2، پنجه در پنجه با آیپد

مقایسه تبلت گلکسی تب دو 1‌/‌10 اینچی و آیپد اپل
کهکشان 2، پنجه در پنجه با آیپد
تفاوت‌ها بین رایانه لوحه‌ای (تبلت) کهکشان دو 1‌/‌10 اینچی سامسونگ (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) و 3 آیپد اپل (Apple iPad) آنچنان عمیق است که مقایسه این دو رایانه لوحه‌ای را بسیار مشکل می‌کند. امروزه انتخاب بین آیپد و گلکسی تب با توجه به نزدیکی مشخصات و ویژگی‌های آنها برای بیشتر طرفداران دشوار است.

دومین تبلت کهکشان 1‌/‌10 اینچی را باید نسل دوم تبلت‌های گلکسی سامسونگ به حساب آوردکه با مجموعه‌ برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی مختص خودش که سامسونگ آنها را به‌صورت پیش تنظیم روی آن نصب و به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که آیپد علاوه بر پرفروش‌ترین رایانه لوحه‌ای فعلی بازار، تا به امروز عنوان پرطرفدارترین وسیله رایانه‌ای را نیز به خود اختصاص داده است. البته هدف شرکت سازنده گلکسی دو 1‌/‌10 تنها رقابت با آیپد نبوده است، اما خواه‌ناخواه هر کسی که قصد تهیه و خرید یک رایانه لوحه‌ای جدید را دارد، ناگزیر این سوال در ذهن او جرقه خواهد زد که کدام برای من بهتر است و باید گلکسی تب سامسونگ را بخرم یا آیپد اپل را؟ ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، کلیک، کهکشان 2، پنجه در پنجه با آیپد

تفسیر برخیها از اصل 113 ناصواب است

سخنگوی شورای نگهبان:
تفسیر برخی‌ها از اصل 113 ناصواب است
جام جم آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه قطعا تشکیل هیئت نظارت بر قانون اساسی خلاف قانون است، تصریح کرد: تفسیری که برخی دوستان در دولت از اصل 113 دارند تفسیر ناصوابی است و تفسیر شورای نگهبان از این اصل به زودی اعلام خواهد شد. کدخدایی در باره احتمال حضور چهره های شاخص اصلاح طلب همچون سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: پیشاپیش قضاوتی نخواهیم داشت آنچه نظر شورای نگهبان است این است که فعالیت همه کسانی که در چارچوب قانونی اساسی فعالیت می کنند بلامانع است و شورای نگهبان مانعی برای این افراد نخواهد داشت.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری ظهر روز شنبه خود در پاسخ به سئوالی درباره هیئت نظارت بر قانون اساسی که از سوی رئیس جمهور ایجاد شده است پرسید که کدخدایی گفت: شورای نگهبان در سال 59 و 65 به تشکیل هر گونه نهاد و هیئت بازرسی در قانون اساسی ایراد گرفته و اصل 113 اختیارات بیشتری برای شخص رئیس جمهور در نظر گرفته است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، تفسیر برخی‌ها از اصل 113 ناصواب است

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

در پی درگذشت امام جمعه لارستان
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
جام جم آنلاین: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(شنبه) با صدور پیامی درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله آقای حاج سید عبدالعلی آیت اللهی، امام جمعه لارستان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم جلیل القدر مرحوم مغفور آیت الله آقای حاج سید عبدالعلی آیت اللهی رحمه الله علیه را به عموم علماء و روحانیون و مردم عزیز استان فارس بخصوص اهالی مومن و غیور خطه ی لارستان و بالاخص به خاندان مکرم ایشان و به بیت رفیع آیت اللهی و وابستگان آنان تسلیت عرض می کنم.

آن عالم بزرگوار که همچون گذشتگان عالی مقام این بیت شریف، ملجاء و مرجع امور دینی و اجتماعی و سیاسی مردم آن سامان بوده و عمر با برکت خود را در خدمت به دین و دنیای مردم سپری کرده اند، بیشک یکی از ارکان مردمی نظام جمهوری اسلامی در آن خطه بودند و فقدان ایشان خسارتی است که باید به توفیق الهی و با تعقیب نیات و اهداف ایشان جبران گردد، انشاالله.

از خداوند متعال نزول رحمت و برکات الهی را بر روح این عالم ربانی مسالت می کنم و صبر و اجر بازماندگان محترم را خواستارم.

سید علی خامنه ای

20/خرداد/1391

(جام جم)



کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

بازتاب عکسی که منتشر شد

بازتاب عکسی که منتشر شد
کروبی را چاق کردند تا سکته کند
جام جم آنلاین: پس از انتشار تصاویر دیدار خانواده کروبی با وی در باغ منزلش که او را با چهره ای بشاش و سر حال نشان می داد و هیچ گونه آثاری از شکنجه و زندان در چهره اش نبود،عکس العمل طرفداران اندک فتنه در فضای مجازی دیدنی و جالب بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛انتقاد گسترده فتنه گران که از وضعیت روبه راه وی ناراحت بودند ، خطاب به فرزندش اینگونه مطرح شده بود:‌" این چگونه حصری است که می گویید بدتر از زندان است و شیخ شجاع چنین تپل و سرحال است که غم و غصه دوستان زندانی از چهره اش می بارد! این عکس را چگونه از سلول مخفی و ترسناک پدر انداختی! آدرس بدهید که ما هم برویم آنجا  و دلی از عزا در بیاوریم!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، بازتاب عکسی که منتشر شد، کروبی را چاق کردند تا سکته کند

قالیباف جدیترین رقیب عارف

نظر زیباکلام در باره انتخابات ریاست جمهوری:
قالیباف جدی‌ترین رقیب عارف
جام جم آنلاین: این روزها اگرچه کشور انتخابات مجلس نهم را پشت سر گذرانده است و هنوز یک سال و اندی تا انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم باقی مانده است، اما در این میان هنوز گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی این انتخابات بر سر زبان‌هاست، چه آنکه اخیرا نیز محسن رضایی پیش‌بینی کرد هفت نفر خود از سیاستمداران بنام خود را برای این انتخابات کاندیدا کنند.

پیش‌بینی درباره کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ارزیابی از میزان شانس هر یک از کاندیداها و وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده از موضوعاتی بود که در مورد آن با صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران به گفت‌و‌گو نشستیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، قالیباف جدی‌ترین رقیب عارف

قیمت جدید نان در تهران

قیمت جدید نان در تهران
جام جم آنلاین: رئیس اتحادیه نان فانتری قیمتهای جدید نان در تهران را اعلام کرد.

جواد کرمی اظهار داشت: قیمت جدید نان سنگک در استان تهران 600 تومان، نان بربری 500 تومان ، نان تافتون 300 تومان و نان لواش 160 تومان تعیین شده است.

وی افزود: قیمت نان فانتزی متناسب با نان سنتی افزایش قیمتی بین 20 تا 30 درصد خواهد داشت.(فارس)

 

(جام جم)



کلمات کلیدی : جام جم، اقتصادی، قیمت جدید نان در تهران

28 عضو کمیسیون امنیت ملی

نماینده مشهد به جام‌جم آنلاین اعلام کرد:
28 عضو کمیسیون امنیت ملی
جام جم آنلاین: نماینده مشهد گفت: از میان 40 داوطلب 28 نماینده برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

جواد کریمی قدوسی عصر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با بیان این که روسای شعب پانزده گانه برای تعیین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه داشتند گفت: در این جلسه معیارها و ضوابطی برای عضویت نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت پس از رای‌گیری از میان این داوطلبان 28 نماینده انتخاب شدند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، 28 عضو کمیسیون امنیت ملی

متاهلان بیکار حقوق می گیرند

ماهانه 230 هزار تومان
متاهلان بیکار حقوق می گیرند
جام جم آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس نهم از تخصیص 2000 میلیارد تومان برای اجرای قانون بیمه بیکاری خبر داد و گفت:‌ بر اساس این قانون، برای افراد بیکار متاهل ماهانه 215 تا 230 هزار تومان و برای مجردین 180هزار تومان پرداخت خواهد شد.

علیرضا منادی از تخصیص 2000 میلیارد تومان برای اجرای قانون بیمه بیکاری خبر داد و افزود: طرح بیمه بیکاری به منظور حمایت از بیکاران، صاحبان علم و فن و فارغ‌التحصیلان جویای شغل از سوی مجلس تدوین شده و به تصویب رسید که در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، متاهلان بیکار حقوق می گیرند

<      1   2   3   4   5   >>   >