سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرز شد

 

عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرز شد
«با اینکه عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرض شده است، ولی باز هم تا انتخابات صبر می کنیم تا با آرامش بیشتر و بدون ایجاد تنش انتخابات را باشکوه برگزار کنیم.»

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن انتقاد از رفتار اخیر رئیس جمهور در معرفی و ثبت نام کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر این گونه رفتارهای احمدی نژاد ادامه پیدا کند، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد؟ گفت: مجلس در برخورد با این گونه رفتارها وظیفه قانونی ندارد.

وی اظهار داشت: ما می توانیم به رئیس جمهور تذکر داده و یا از وی سوال کنیم و تنها نسبت به اقدامات غیرقانونی رئیس جمهور می توانیم نامه ای از سوی نمایندگان و یا کمیسیون اصل 90 به رئیس قوه قضائیه ارسال کنیم و علی القاعده برخورد قانونی با قوه قضائیه خواهد بود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از تذکر و سوال نوبت بررسی عدم کفایت رئیس جمهور می رسد، گفت: فکر می کنم در این شرایط که در آستانه انتخابات هستیم حقیقتا وقت مجلس اجازه چنین کاری را نمی دهد.

حیدرپور با اشاره به اینکه ما به عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد رسیده ایم، تصریح کرد: فردی که در پست و منصب ریاست جمهوری قرار دارد به راحتی قوانین جمهوری اسلامی ایران را زیرپا می گذارد و فرمایشات رهبری مبنی بر رعایت قانون را نادیده می گیرد.

 

 

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با اینکه عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرض شده است، ولی باز هم تا انتخابات صبر می کنیم تا با آرامش بیشتر و بدون ایجاد تنش انتخابات را باشکوه برگزار کنیم.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه احمدی نژاد قصد دارد بعد از رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای دولت سناریوهایی را همچون استعفا، عدم برگزاری انتخابات و یا اقداماتی از این قبیل را انجام دهد و در این صورت مجلس چه واکنشی نشان می دهد، گفت: مجلس با هر گونه اقدام غیرقانونی و خلاف قاعده ای که بخواهند انجام دهند تا کشور را با چالش و بحران روبرو کند، برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد.

 

111



کلمات کلیدی : عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرز شد

معرفی اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی

 

معرفی اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی
«تا پایان امروز مسئولین اصلی ستاد مرکزی را معرفی خواهیم کرد و طی دو روز آینده نیز اعضای ستاد استانها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»
اسحاق جهانگیری رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتصابش به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی، اظهار کرد: از امروز فعالیت های ستاد به صورت جدی آغاز می شود.

وی افزود: تا پایان امروز مسئولین اصلی ستاد مرکزی را معرفی خواهیم کرد و طی دو روز آینده نیز اعضای ستاد استانها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

 

جهانگیری با بیان اینکه شخصیت‌های مختلفی برای عضویت در ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح هستند، گفت: مطهری نیز از جمله شخصیت‌هایی است که به احتمال زیاد به عنوان سخنگوی ستاد معرفی خواهد شد.

وی با تکذیب برخی اظهارنظرها مبنی بر سفر ناطق نوری و سید محمد خاتمی به استان‌های مختلف برای کارهای تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این خبرها صحت ندارد. البته شخصیت های مختلفی برای این منظور پیش بینی شده است که در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/181704

 



کلمات کلیدی : معرفی اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی

مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی

مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی
در این چند دهه گذشته هرگاه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی حرکت کرده ایم، نتیجه آن افتخار آمیز بوده و باعث افزایش اقتدار ملی و بین المللی شده است...

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز مناظره بین نمایندگان دکتر کامران باقری لنکرانی و دکتر محسن رضایی در تالار دکتر طاهری این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش سایت اخبار انتخابات 92؛ در این مناظره نمایندگان کاندیداهای مدعو اقدام به بیان دیدگاهها و برنامه های کاندیدای مورد نظر خود پرداخته و از برنامه های آنها دفاع نمودند. در ادامه به پرسش های دانشجویان پاسخ داده شد. ساعت کمی به 3 بعد از ظهر روز یک شنبه 22/2/92 مانده بود،  که نماینده دکتر لنکرانی وارد سالن طاهری دانشگاه صنعتی شیراز شد. هنوز سالن خلوت و به جز تعدادی از مسئولین برگزار کننده و چند نفر دانشجویان کسی در سالن حاضر نبود.

 

به تدریج بر تعداد دانشجویان افزوده و نماینده دکتر محسن رضایی و مسئولین ستاد وی در شیراز نیز با کمی تاخیر حضور یافتند. برنامه با تاخیر در ساعت 3 و پانزده دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

 

جلسه با سلام و احوال پرسی و کمی تعارف شروع و مجری با طرح موضوع از نماینده کاندیداها خواست که در 8 دقیقه محورهای اصلی بحث خود را مطرح نمایند. در ابتدا دکتر نیلی با اشاره شرایط منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی گفت که در چند دهه گذشته انقلاب اسلامی از آوردگاههای مختلف عبور کرده و با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده است.

 

ایشان اشاره کرد که در این چند دهه گذشته هرگاه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی حرکت کرده ایم، نتیجه آن افتخار آمیز بوده و باعث افزایش اقتدار ملی و بین المللی شده است. دلیل آن پیروزهای مقاومت در برابر اسرائیل و شکست های نظامی آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی در  چند دهه گذشته در منطقه می باشد.

 

دکتر نیلی با اشاره به دست آوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بین الملل گفت: سلسله شکست های نظامی غرب در منطقه با انقلاب اسلامی آغاز و محاصره ر‍ژیم اسرائیل هر روز تنگتر شده است. و جنگ 33روزه، 22روزه و 8 روزه نشان دهنده توانمندی انقلاب اسلامی در تغییر معادلات منطقه ای می باشد. از طرفی  هرکجا براساس مبانی نظری وارداتی عمل کرده ایم، نمی توانیم به عملکرد خود با نگاه مثبت بنگریم، دست ما در این حوزه مانند یک دست فلج و ناتوان است. از جمله این بخش ها میتوان به اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد.

 

دکتر صالحی نماینده دکتر محسن رضایی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه، گفت که خداوند ما را به دلیل عدم استفاده از سرمایه های عظیم خدادی مورد ملامت قرار میدهد. ایشان ذخایر نفتی و گازی کشور را مورد توجه قرار داده و اشاره کرد که فدرالیسم اقتصادی ارائه شده توسط دکتر رضایی میتواند ما در برون رفت از شرایط موجود یاری نماید.

 

دکتر نیلی در ادامه سرمایه های انسانی کشور را مهمتر از سرمایه های نفتی وگازی خواند و گفت حضرت امام (ره) اصل حرکت خود را بر روی سرمایه های انسانی قرار داده و از این جهت توانستند در دنیا تحول آفرین باشند. و متاسفانه دردوران بعد ازجنگ به دلیل تمرکز بیش از حد برروی سرمایه های زیرزمینی از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی کشور غافل شده ایم.

 

نماینده محسن رضایی گفت که رضایی در طول جنگ نشان داده است که به خوبی میتواند از سرمایه های انسانی استفاده نماید. و ایشان اکنون شناسایی خوبی از نیروهای موثر در کشور دارد و این بدلیل سابقه ایشان در دوران جنگ می باشد. وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت در بخش اقتصادی پرداخت یارانه ها توسط دولت را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت که معلوم نیست این همه درآمد نفتی کجا رفته است؟

 

وی عدم اقبال عمومی از برنامه های محسن رضایی در انتخابات های گذشته را عدم وجود عقلانیت در رای دهندگان دانست؟!. در ادامه دکتر نیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که باید دولتی بیاید که نقاط قوت این دولت را داشته و نقاط ضعف  این دولت را نداشته باشد، اشاره کرد که بالاخره علی رغم تمام کاستی هایی که وجود دارد نمی توان موفقیت های دولت نهم را نادیده گرفت. مثلا راه آهن شیراز- اصفهان که بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه برده است، در این دولت به انجام رسیده است و خیلی از پرو‍‍ژه های دیگر،

 

البته کاستی هایی نیز وجود داشته که باعث وضعیت اقتصادی موجود شده است و امیدواریم در دولت یازدهم برطرف شود. و نباید همه عملکرد اقتصادی دولت را در پرداخت یارانه ها خلاصه کرد. در ادامه نماینده دکتر لنکرانی بیان داشت که در آن زمان (دوران دفاع مقدس) که آقای محسن رضایی افتخاراتی آفریدند به دلیل آن بود که در زمین انقلاب اسلامی بازی می کرد. و به همین دلیل نتیجه عملکرد ایشان افتخار آمیز است. ولی فرمولهایی که ایشان در حال حاضر در زمینه اقتصادی ارائه می نماید، برگرفته ازمبانی نظری وارداتی است و از این جهت ما معتقد هستیم نمی تواند ما از چالشهای جاری عبور دهد. نوار این مناظره در حال پیاده شدن می باشد و در ادامه به خبر تکمیلی ارائه می شود.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181684



کلمات کلیدی : مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی

اعلام حمایت 20 هزار دانشجو از کاندیداتوری متکی

 

اعلام حمایت 20 هزار دانشجو از کاندیداتوری متکی
همزمان با ثبت نام منوچهر متکی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعی از دانشجویان کشور با امضای نامه‌ای از کاندیداتوری متکی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند.

همزمان با ثبت نام منوچهر متکی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از دانشجویان کشور با امضای نامه‌ای از نامزدی متکی در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.

 

به گزارش فارس؛ این نامه اعلام حمایت که به صورت حضوری به امضای بیش از  20 هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور رسیده قرار است طی روزهای آینده در مراسمی به طور رسمی به منوچهر متکی تحویل داده شود .

متن این نامه که اسامی امضاکنندگان آن موجود است به این شرح است:

 

بسمه تعالی

در آستانه برگزاری برگزاری حماسه سیاسی باشکوه ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرایش سیاسی فضای صحنه به سمتی پیش می رود که شناخت نامزدی با قابلیت ها و گفتمانی در طراز جایگاه شایسته نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش مهم به نظر می رسد .

 

در فضای انتخاباتی امروز و این روزهای کشور بی شک شناخت دقیق از فعالیت های مثبت انجام شده و آسیب شناسی نقاط ضعفی که مشکلاتی را برای مردم کشور ما پدید آورده است به یقین می تواند افق روشن تری از فعالیت دولت آینده را پش روی ما قرار دهد و ملاکی باشد برای انتخاب فردی که تجمیع نقاط مثبت گذشته منهای نقاط ضعف ها باشد .

 

ملت ایران بارها نشان داده اند که در عرصه های گوناگون و گذرگاه های پیچیده امتحان خود را به خوبی پس داده اند اما کیست که نداند دندان طمع دشمنان قسم خورده حیات عزتمندانه ایران اسلامی در انتخابات پیش‌روی کشیده خواهد شد و امید کور آنان را پس از فتنه سال 88 به یاس و نا امیدی تبدیل خواهد کرد .

 

حال با ضرورت های مهم کشور در این مقطع تاریخی و با توجه به بررسی های فراوان و شناخت گسترده از سوابق نامزدهای ریاست جمهوری و برنامه های آنان ما دانشجویان و جوانان جناب آقای منوچهر متکی دیپلمات انقلابی و یار دیرآشنای امام و رهبری را به عنوان کاندیدای شایسته اداره جامعه اسلامی می شناسیم و با امضای این نامه و بیانیه ضمن اعلام حمایت قاطع از حضور این شخصیت انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری از همه مردم دعوت می کنیم با رجوع با آراء و اندیشه های مرد روزهای سخت انقلاب انتخابی شایسته را در 24 خرداد ماه رقم بزنند .

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181657



کلمات کلیدی : اعلام حمایت 20 هزار دانشجو از کاندیداتوری متکی

بیانیه جبهه پایداری در مورد کاندیداتوری باقری لنکرانی

بیانیه جبهه پایداری در مورد کاندیداتوری باقری لنکرانی
جبهه پایداری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با اتمام ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری تغییری در تصمیم جبهه پایداری حاصل نشده است.

 به گزارش تسنیم؛ جبهه پایداری با تاکید بر انتخاب کامران باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای اصلح این جبهه تاکید کرد که با اتمام ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز تغییری در تصمیم جبهه پایداری حاصل نشده است.متن این بیانیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ایجاد جبهه‌ای مستحکم در برابر گفتمان سازش و ارتجاع و جریان‌های وابسته به فتنه و انحراف و رویکردهای تکنوکراتیک از مهمترین رسالت حامیان گفتمان مقاومت و عدالت در زمان کنونی است.

 

به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری بر اساس وظیفه دینی و انقلابی خود و با ملحوظ داشتن جمیع شاخص‌های مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پس از تائید و تصویب مصوبه شورای مرکزی توسط شورای محترم فقها، به معرفی جناب آقای دکتر باقری لنکرانی اقدام نموده است و با اتمام ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز تغییری در تصمیم جبهه پایداری حاصل نشده است.

 

لازم به ذکر است جبهه پایداری همکاری و همفکری و هم افزایی بین نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی را برای تبیین و گسترش مواضع گفتمانی در زمان انتخابات فرصتی مناسب قلمداد می‌کند.

 

جبهه پایداری ضمن دعوت نیروهای معتقد به گفتمان مقاومت و عدالت به رصد هوشمندانه و دقیق فضای سیاسی کشور نسبت به برنامه‌ریزی تخریب فقهای ربانی و بصیر علی‌الخصوص حضرت علامه مصباح یزدی حفظه‌الله تعالی هشدار می‌دهد و این برنامه‌ریزی‌ها را طراحی شده توسط مراکز قدرت و ثروت و پیروان گفتمان سازش و ارتجاع می‌داند.

 

به فضل الهی امت حزب‌اللهی و ولایت‌مدار اجازه پیاده‌شدن نقشه‌های شوم دشمنان این کشور را نخواهد داد و ملت قهرمان و آگاه ایران، ضمن لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب دام‌الله‌ظله‌العالی با حضور گسترده در انتخابات پیش‌رو و با انتخاب نامزد اصلح نقشه‌های پیچیده دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب خواهند نمود.

 

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

 

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181611



کلمات کلیدی : بیانیه جبهه پایداری در مورد کاندیداتوری باقری لنکرانی

واشنگتن پست: شش ماه زندان یا 74 ضربه شلاق برای احمدی نژاد

واشنگتن پست: شش ماه زندان یا 74 ضربه شلاق برای احمدی نژاد
«احمدی‌نژاد با همراهی مشایی در دفتر ثبت‌نام نامزدی، قانون‌شکنی کرده است. این اتهام می‌تواند قابل تنبیه با شش ماه زندان یا 74 ضربه شلاق باشد.»

روزنامه واشنگتن پست، در گزارشی به بررسی "تخلف انتخاباتی احمدی‌نژاد" پرداخته و می نویسد: «نگهبان قانون اساسی ایران روز یکشنبه گفت احمدی‌نژاد به خاطر همراهی مشاور خود در روز ثبت‌نام ریاست جمهوری جرمی مرتکب شده است... این موضوع می‌تواند کار را برای اسفندیار رحیم مشایی که قرار است برای انتخابات تایید صلاحیت شود مشکل کند.

 

شورای نگهبان در مورد صلاحیت تمام نامزدها تصمیم‌گیری می‌کند. مشایی یکی از 680 نفری است که برای ریاست‌جمهوری نامزد شده اند، اما تنها چند نفر به رقابت نهایی راه پیدا می‌کنند.

 

fiplrbpsus025oc8ebs.jpg (600×377)

 

تلویزیون ایران به نقل از عباسعلی کدخدایی گفته‌ است این تخلف احمدی‌نژاد به قوه قضاییه کشور ارجاع داده می‌شود. کدخدایی گفته است، احمدی‌نژاد با همراهی مشایی در دفتر ثبت‌نام نامزدی، قانون‌شکنی کرده است.

 

این اتهام می‌تواند قابل تنبیه با شش ماه زندان یا 74 ضربه شلاق باشد.»

 

mrg9snuwce45da12k2qt.jpg (588×392)

 

در ادامه این گزارش که از سوی روزآنلاین ترجمه و منعکس شده، با بیان اینکه "احمدی‌نژاد به شدت سعی دارد مشایی به عنوان جانشین او انتخاب شود"  آمده است: «مشایی از دیرباز همراه احمدی‌نژاد بوده است. پسر رئیس‌جمهور با دختر مشایی ازدواج کرده است. تلویزیون دولتی ایران روز شنبه چهره خندان احمدی‌نژاد را به همراه مشایی نشان داد که دست او را به نشانه حمایت بالا برد. مخالفان احمدی‌نژاد به دفعات او را متهم به استفاده از هر فرصتی برای تبلیغ مشایی می‌کنند.»

 

واشنگتن پست در پایان آقایان "علی اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف، حداد عادل و سعید جلیلی" را "نیروهای وفادار به انقلاب و رهبر ایران" لقب داده و می نویسد: «تا اینجا به نظر می‌رسد سنگینی وزنه به سمت این چهار نفر است.»

 

2jpsbz1i2mikxh2fyou7.jpg (865×744)

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/181590



کلمات کلیدی : واشنگتن پست: شش ماه زندان یا 74 ضربه شلاق برای احمدی نژاد

توهین محمود احمدینژاد به ریاست جمهوری

توهین محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اقدام اخیر احمدی‌نژاد در همراهی با مشایی برای ثبت‌نام در انتخابات توهین به جایگاه ریاست جمهوری و همچنین منزلت دولت به عنوان مجری انتخابات بود.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: حرکتی که دو روز پیش احمدی‌نژاد در همراهی با مشایی جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری داشت دهن‌کجی کامل به قانون و جایگاه ریاست جمهوری بود که باید در انتخابات بی‌طرف بوده و اجازه ندهد از سوی کاندیداها یا مردم ذهنیت بدی نسبت به مجریان انتخابات به وجود آید.

 

وی تصریح کرد: ‌این حرکت سبب شد تا بسیاری از دلسوزان نظام دل‌آزرده شوند و یا ابهامی در حمایت مجریان انتخابات از کاندیدای خاص در تفکر و اندیشه‌ها صورت بگیرد که این خود می‌تواند باب فتنه‌ای خطرناک و حرکتی ساختارشکنانه باشد.

 

فارس نوشت: افضلی‌فرد با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب بارها مسئولان و مجریان انتخابات را به حفظ بی‌طرفی، آرامش و جلوگیری از شائبه‌های مختلف انتخاباتی فرا خواندند،‌ خاطر نشان کرد: این اقدامات هم جهت با خواسته مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی نیست و به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد با این حرکت خود در حقیقت جایگاه ریاست جمهوری را خوار و خفیف کرد.

 

این نماینده مردم اردبیل در مجلس اضافه کرد: شکایتی که بیش از 150 نماینده مجلس از رئیس جمهور کردند در کمیسیون اصل 90 به سرعت رسیدگی و اعلام نظر قطعی به دستگاه‌های قضایی ارجاع می‌شود.

 

وی بیان کرد: رئیس جمهور باید در ادامه روند انتخابات از تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم مشایی به عنوان یار همراه خود پرهیز کند و اجازه ندهد شائبه‌ای در حمایت از مشایی برای او رقم بخورد.

 

این مسئول به حساسیت فضای انتخابات و رصد دشمن در باب مسایل و موضع‌گیری‌های رؤسای سه قوه و برخی مسئولان را یادآور شد و ادامه داد: ‌نباید بیهوده بهانه به دست دشمن بدهیم.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181442



کلمات کلیدی : توهین محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری

برگ برنده اصولگرایان در دقیقه نود

برگ برنده اصولگرایان در دقیقه نود
از مدت ها قبل، ائتلافی از کنشگران سیاسی در جبهه اپوزیسیون، ساختارشکنان داخلی و جناح اصلاحات بر محور دعوت از آیت الله "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" شکل گرفته بود. تمنای این ائتلاف با پروپاگاندای رسانه ای همراه گشت و به مثابه مطالبه ای جدی و فراگیر جلوه داده شد.

 

چهره های جنجالی و پرسروصدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چنانکه انتظار می رفت در آخرین دقایق ثبت نام، خود را به خیابان فاطمی و ساختمان وزارت کشور رساندند.

پرونده نامزدهای ثبت نام کرده، اکنون در اختیار شورای محترم نگهبان است و مرحله بررسی صلاحیت را طی می کند.

 

در این میان، بر حسب قرائن می توان پیش بینی کرد که گزینه اصلی دولت یعنی "اسفندیار رحیم مشایی" بخت چندانی برای عبور از فیلتر شورای نگهبان نخواهد داشت.

 

این در حالی است که از مدت ها قبل، ائتلافی از کنشگران سیاسی در جبهه اپوزیسیون، ساختارشکنان داخلی و جناح اصلاحات بر محور دعوت از آقای "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" شکل گرفته بود.

 

تمنای این ائتلاف با پروپاگاندای رسانه ای در سطح شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها، وب سایت ها و نشریات وابسته به جریانات یادشده همراه گشت و به مثابه مطالبه ای جدی و فراگیر جلوه داده شد.

 

پوشش پررنگ این جریان حساب شده در بلندگوهای دشمن (بی بی سی، صدای امریکا، رادیوفردا، رادیواسرائیل، رادیوفرانسه و...) هم نقش غیرقابل انکاری در شکل گیری چنین انگاره ای ایفا نمود که تشریح آن به مجال فراخ تری محتاج است.

 

در فضای داخلی نیز رسانه ها و فعالان سیاسی بودند که پیگیری این خط تبلیغاتی را وجهه همت خود قرار دادند و در نهایت با آمدن آقای هاشمی، به مطلوب خویش رسیدند.

 

گام دوم این برنامه، آدرس غلط دادن به افکار عمومی با اصرار بر این گمانه است که رقابت واقعی و دوقطبی اصلی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مواجهه آیت الله هاشمی رفسنجانی با اسفندیار رحیم مشایی می باشد.

 

 

954l5iy9p28h435e47pw.jpg (455×300)

 

 

از حضور دقیقه نودی این دو برای ثبت نام نیز به عنوان تدبیری کارساز برای القای چنین دیدگاهی بهره برداری شد.

 

 

اما خبرگان سیاسی به نیکی دریافته اند که در پس این نزاع صوری و جنگ به اصطلاح زرگری، هدف بزرگتری نهفته است: "به حاشیه راندن جریان ریشه دار اصولگرایی"

 

 

مخرج مشترک کلیه تکاپوهای سیاسی-تبلیغاتی حامیان هاشمی و مشایی، منحصر کردن رقابت انتخاباتی به دوقطبی مذکور است و تشتت کنونی در میان اصولگرایان نیز به تحقق چنین آرزویی کمک می کند.

 

به نظر می رسد در حال حاضر "اجماع اصولگرایان بر کاندیدای واحد" تنها گزینه ای ست که می تواند این انحصار تبلیغاتی را در هم بشکند و امید دلسوزان نظام به تشکیل دولت انقلابی را استمرار بخشد.

 

بدیهی است که این مهم باید بسیار مدبرانه، زیرکانه و همراه با ایثار و مدارا صورت بپذیرد. تصمیم گیران اصولگرا که از پشتوانه اعتماد توده های متدین و علاقمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند، باید این امتیاز برجسته را پاس بدارند.

 

بی تردید هر گزینه ای که پتانسیل بیشتری برای رودررویی با ائتلاف شکل گرفته حول آقای هاشمی رفسنجانی داشته باشد -صرف نظر از اختلافات مقطعی و غیربنیادی- لاجرم باید با حداکثر قوت و جدیت از جانب کلیه گروه های اصولگرا پشتیبانی شود و در برابر اصلاح طلبان و ساختارشکنان و خارج نشینان قد علم کند.

 

 

2ve5osbx1ktxuw2bmzr6.jpg (500×337)

 

 

این نوشتار به هیچ وجه در صدد تعیین مصداق برای برادران عزیز اصولگرا نیست و اساسا چنین تلاشی را یک "خطای استراتژیک" تلقی می کند؛ ولی بر آن است که اصولگرایان می توانند از میان گزینه های متعدد، اجماع محتوم خود را بر یکی از سه پایه زیر بنیان نهند:

 

- چهره ای که واجد بیشترین میزان مقبولیت است.

- چهره ای که کارآمدتر می نماید.

- چهره ای که تهاجمی ترین موضع را در برابر جبهه مقابل (حامیان هاشمی) اتخاذ کرده است.

 

 

مجددا خاطرنشان می کنیم که تقابل با ائتلاف فتنه گران و اصلاح طلبان نسبت به رویارویی با گزینه دولت و حامیان جریان انحرافی در اولویت است.

 

 

به هر ترتیب، از آنجا که همآوردان جبهه اصولگرایی تاکتیک "حرکت در دقیقه نود" را سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند، اصولگرایان نیز -در عین ضرورت رسیدن به اجماع سریع و بدون تعلل- باید از شتابزدگی بپرهیزند و برگ برنده خود را برای دقیقه نود نگه دارند.

 

والعاقبه للمتقین

 

 

 

102

http://jamnews.ir/detail/News/180939



کلمات کلیدی : برگ برنده اصولگرایان در دقیقه نود

امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات

 

امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات/ در حال تکمیل...
31 روز تا حماسه بزرگ ایرانیان همیشه سربلند باقیست، در تلاشیم تا هر روز در بسته ای ویژه آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع شما مخاطبین همیشه همراه برسانیم.
 

00 : 7

* به گفته مدیر روابط عمومی زیرساخت، این شرکت برنامه‌ریزی می‌کند در ایام انتخابات ریاست جمهوری با برقراری بسترهای ارتباطی، شبکه امن، پایدار و مطمئن را در اختیار کاربران و برگزارکنندگان اینترنت قرار می‌دهد.

 

* کاربران اینترنت و جامعه مجازی، آنهم آمار جستجوها در جامعه مجازی که حتی می تواند توسط مخالفان یک نامزد نیز صورت گرفته باشد، قابل تعمیم کامل به جامعه واقعی نیست. اما آمار جستجوهای انجام شده در گوگل نشان داد، هاشمی - مشایی - قالیباف و جلیلی تا پریروز (قبل از ثبت نام) بیشترین جستجو را برای خود ثبت کرده بوده اند و البته باید در نظر داشت که گوگل با نظرات شورای نگهبان چندان آشنا نیست!

 

* به منظور پوشش برنامه‌های تبلیغاتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نصب دکور برنامه معرفی برنامه‌های نامزدها در استودیو 11 تولید سیما از روز دوشنبه آغاز شد.

 

* منوچهر متکی کاندیدای ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد شاخص‌هایی چون پرکاری، سخت‌کوشی، پرتلاشی و برداشتن گام‌هایی برای حوزه‌های عمرانی در زیرساخت‌ها که رهبری بر آن تاکید داشتند، دارا بود و قابل مقایسه با دولت‌های دیگر نیست. متکی در عین حال گفت: احمدی نژاد معمولاً انتقادات را پذیرا نبود و دارای جزمیتی در تصمیم‌گیری بود که معتقد بود «این است و جز این نیست»، بنابراین بسیار طول می‌کشید که موضوعی خلاف آن امر و کار، برای ایشان ثابت شود.

 

* هفته‌نامه‌ی اشپیگل آلمان، از هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از بنیانگذاران جمهوری اسلامی، میلیاردر و پادشاه پسته یاد کرده و همچنین به ماجرای دستور بازداشت هاشمی رفسنجانی به‌خاطر مسئول دانستن وی در بمب‌گذاری علیه مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 2006 اشاره کرده است.

 

00 : 8

 

* صادق زیبا کلام فعال اصلاح طلب گفته: انتخابات اگر سه قطبی نشود، قطعاً دو قطبی خواهد شد. چون اکثریت اصولگرایان در مقابل هاشمی قرار می‌گیرند.

 

* داریوش مهرجویی درباره ساخت فیلم انتخاباتی گفت: به هیچ وجه قرار نیست فیلم انتخاباتی بسازم و ساختن فیلم انتخاباتی را تکذیب می‌کنم.

 

* آیت ‌الله معلمی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات در کنار مشایی، شان ملت ایران را به بازی گرفت. وی در مورد همراهی رییس جمهور با اسفندیار رحیم مشایی در ستاد انتخابات کشور گفت: همراهی رئیس جمهور با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کار غیرمتعارف و بدعت سیاسی محسوب می‌شود.

 

* عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون نامزدهای هر سه جریان دولت، اصلاح طلبان و اصولگرایان با انواع گرایش های موجود در این جریان ثبت نام کردند؛ ولی همانطور که قبلا هم گفته‌ام با حضور آقای هاشمی محور انتخابات شامل آقای هاشمی و غیرهاشمی می شود.

 

* حسن تامینی لیچایی نماینده رشت خاطرنشان کرد: از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا حوادث فتنه 88 بار دیگر احیا نشود. وی با اشاره به ایجاد تنش‌ها و حاشیه‌های احتمالی در انتخابات پیش رو افزود: ورود هاشمی منجر به سوءاستفاده افراد ضد انقلاب و معاندان وابسته به بیگانگان خواهد شد. وی افزود: هاشمی باید دقت داشته باشد تا به نظام آسیب نرساند.

 

* در پی اعتراضات به همراهی مشایی توسط رئیس جمهور، چند حقوقدان نیز معتقدند این اقدام غیرقانونی نیست ابراهیم اعتمادیان و بهمن کشاورز، حقوقدان، معتقدند «صرف‌نظر از این موضوع که حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی برای او سود یا زیان دارد، همراهی رییس‌جمهور منع قانونی ندارد. ماده 68 تصریح دارد که این اقدامات پس از اعلام اسامی نامزد‌ها ممنوع است. این در حالی است که هنوز اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده اعلام نشده است.»

 

* روزنامه تلگراف چاپ لندن نوشت: ثبت نام هاشمی رفسنجانی مهم‌ترین عامل تاثیرگذاردر روند انتخابات ریاست جمهوری ایران است. این روزنامه هاشمی را به عنوان کسی معرفی می‌کند که سال‌هاست با ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مخالف بوده، از اپوزیسیون انتخابات سال 1388 پشتیانی کرده است.

 

* ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری با رویکردهای بی‌سابقه و جدیدی به‌زودی فعال خواهد شد. بر اساس اخبار رسیده، آقایان علی‌اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی برای تبلیغ هاشمی به شهرهای مختلف کشور سفر و به نفع هاشمی سخنرانی می‌کنند.

 

غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف 1+2 در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران از احتمال کناره گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد.

 

* روزنامه کیهان نوشت: هاشمی نه تنها از اصلاح‌طلبان و عقبه اپوزیسیونی آنها خاطرجمع نیست، بلکه حتی از فائزه و مهدی هاشمی نیز در درون خانواده اطمینان خاطر ندارد.

 

بی بی سی مدعی شده است که رئیس جمهور آینده ایران، هرکس که باشد، از برنامه هسته ای عقب نشینی خواهد کرد!

 

00 : 9

 

* بدرلو، سخنگوی حزب آبادگران جوان، تصریح کرد: علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران از احمدی نژاد در راستای کمک به وی در جهت خدمت‌رسانی به مردم کرده است، متاسفانه وی ضمن قدرنشناسی، از هیچ اقدامی نیز جهت برهم زدن ثبات و آرامش نسبی در کشور فروگذار نکرده است. همراهی احمدی‌نژاد با مشائی نشان‌دهنده اعتقاد رئیس جمهور مبنی بر عدم صلاحیت و توانایی این کاندیدا است. احمدی نژاد با این کار به دنبال کسب صلاحیت و محبوبیت برای مشائی است که باید بداند که حتی با نذر و نیاز نیز این کار ناشدنی است.

 

* عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هنوز ما هیچ کاری نکرده‌ایم چرا که هیچکس نمی‌دانست آیت الله هاشمی می‌خواهد ثبت نام کند بنابراین هیچ آمادگی وجود نداشت و هیچ برنامه‌ای هم نبود لذا به تازگی یعنی طی دو روز گذشته دوستان به فکر افتاده‌اند که برنامه‌ریزی و فعالیت‌هایی را ساماندهی کنند.

 

*

 

 

***

 

 

گزارش روزهای گذشته

32 روز مانده به انتخابات

33 روز مانده به انتخابات

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181403



کلمات کلیدی : امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات

کناره گیری همه اصولگرایان به نفع جلیلی

 

کناره گیری همه اصولگرایان به نفع جلیلی
یک عضو ائتلاف 1+2 از احتمال کناره گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آیا احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی وجود دارد گفت: بله این ا حتمال وجود دارد اصولگرایان باید همه احتمالات را در نظر داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: تحولاتی که در روز آخر انتخابات صورت گرفت شرایط جدیدی را در مورد انتخابات به وجود آورد که ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر کرد. در یک ماهی که باقی مانده است اصولگرایان باید با توجه به موقعیت خطیر پیش آمده در جهت حفظ آرمان‌های امام و رهبری تلاش کنند.

وی درباره این‌که آیا احتمال خودداری برخی از نامزدهای اصولگرا، از کناره‌گیری به نفع شخص دیگر وجود دارد؟ گفت: اصولگرایان نشان دادند که مصالح انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/181434



کلمات کلیدی : کناره گیری همه اصولگرایان به نفع جلیلی
<      1   2   3   4   5   >>   >