سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات

 

امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات/ در حال تکمیل...
31 روز تا حماسه بزرگ ایرانیان همیشه سربلند باقیست، در تلاشیم تا هر روز در بسته ای ویژه آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع شما مخاطبین همیشه همراه برسانیم.
 

00 : 7

* به گفته مدیر روابط عمومی زیرساخت، این شرکت برنامه‌ریزی می‌کند در ایام انتخابات ریاست جمهوری با برقراری بسترهای ارتباطی، شبکه امن، پایدار و مطمئن را در اختیار کاربران و برگزارکنندگان اینترنت قرار می‌دهد.

 

* کاربران اینترنت و جامعه مجازی، آنهم آمار جستجوها در جامعه مجازی که حتی می تواند توسط مخالفان یک نامزد نیز صورت گرفته باشد، قابل تعمیم کامل به جامعه واقعی نیست. اما آمار جستجوهای انجام شده در گوگل نشان داد، هاشمی - مشایی - قالیباف و جلیلی تا پریروز (قبل از ثبت نام) بیشترین جستجو را برای خود ثبت کرده بوده اند و البته باید در نظر داشت که گوگل با نظرات شورای نگهبان چندان آشنا نیست!

 

* به منظور پوشش برنامه‌های تبلیغاتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نصب دکور برنامه معرفی برنامه‌های نامزدها در استودیو 11 تولید سیما از روز دوشنبه آغاز شد.

 

* منوچهر متکی کاندیدای ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد شاخص‌هایی چون پرکاری، سخت‌کوشی، پرتلاشی و برداشتن گام‌هایی برای حوزه‌های عمرانی در زیرساخت‌ها که رهبری بر آن تاکید داشتند، دارا بود و قابل مقایسه با دولت‌های دیگر نیست. متکی در عین حال گفت: احمدی نژاد معمولاً انتقادات را پذیرا نبود و دارای جزمیتی در تصمیم‌گیری بود که معتقد بود «این است و جز این نیست»، بنابراین بسیار طول می‌کشید که موضوعی خلاف آن امر و کار، برای ایشان ثابت شود.

 

* هفته‌نامه‌ی اشپیگل آلمان، از هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از بنیانگذاران جمهوری اسلامی، میلیاردر و پادشاه پسته یاد کرده و همچنین به ماجرای دستور بازداشت هاشمی رفسنجانی به‌خاطر مسئول دانستن وی در بمب‌گذاری علیه مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 2006 اشاره کرده است.

 

00 : 8

 

* صادق زیبا کلام فعال اصلاح طلب گفته: انتخابات اگر سه قطبی نشود، قطعاً دو قطبی خواهد شد. چون اکثریت اصولگرایان در مقابل هاشمی قرار می‌گیرند.

 

* داریوش مهرجویی درباره ساخت فیلم انتخاباتی گفت: به هیچ وجه قرار نیست فیلم انتخاباتی بسازم و ساختن فیلم انتخاباتی را تکذیب می‌کنم.

 

* آیت ‌الله معلمی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات در کنار مشایی، شان ملت ایران را به بازی گرفت. وی در مورد همراهی رییس جمهور با اسفندیار رحیم مشایی در ستاد انتخابات کشور گفت: همراهی رئیس جمهور با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کار غیرمتعارف و بدعت سیاسی محسوب می‌شود.

 

* عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون نامزدهای هر سه جریان دولت، اصلاح طلبان و اصولگرایان با انواع گرایش های موجود در این جریان ثبت نام کردند؛ ولی همانطور که قبلا هم گفته‌ام با حضور آقای هاشمی محور انتخابات شامل آقای هاشمی و غیرهاشمی می شود.

 

* حسن تامینی لیچایی نماینده رشت خاطرنشان کرد: از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا حوادث فتنه 88 بار دیگر احیا نشود. وی با اشاره به ایجاد تنش‌ها و حاشیه‌های احتمالی در انتخابات پیش رو افزود: ورود هاشمی منجر به سوءاستفاده افراد ضد انقلاب و معاندان وابسته به بیگانگان خواهد شد. وی افزود: هاشمی باید دقت داشته باشد تا به نظام آسیب نرساند.

 

* در پی اعتراضات به همراهی مشایی توسط رئیس جمهور، چند حقوقدان نیز معتقدند این اقدام غیرقانونی نیست ابراهیم اعتمادیان و بهمن کشاورز، حقوقدان، معتقدند «صرف‌نظر از این موضوع که حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی برای او سود یا زیان دارد، همراهی رییس‌جمهور منع قانونی ندارد. ماده 68 تصریح دارد که این اقدامات پس از اعلام اسامی نامزد‌ها ممنوع است. این در حالی است که هنوز اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده اعلام نشده است.»

 

* روزنامه تلگراف چاپ لندن نوشت: ثبت نام هاشمی رفسنجانی مهم‌ترین عامل تاثیرگذاردر روند انتخابات ریاست جمهوری ایران است. این روزنامه هاشمی را به عنوان کسی معرفی می‌کند که سال‌هاست با ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مخالف بوده، از اپوزیسیون انتخابات سال 1388 پشتیانی کرده است.

 

* ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری با رویکردهای بی‌سابقه و جدیدی به‌زودی فعال خواهد شد. بر اساس اخبار رسیده، آقایان علی‌اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی برای تبلیغ هاشمی به شهرهای مختلف کشور سفر و به نفع هاشمی سخنرانی می‌کنند.

 

غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف 1+2 در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران از احتمال کناره گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد.

 

* روزنامه کیهان نوشت: هاشمی نه تنها از اصلاح‌طلبان و عقبه اپوزیسیونی آنها خاطرجمع نیست، بلکه حتی از فائزه و مهدی هاشمی نیز در درون خانواده اطمینان خاطر ندارد.

 

بی بی سی مدعی شده است که رئیس جمهور آینده ایران، هرکس که باشد، از برنامه هسته ای عقب نشینی خواهد کرد!

 

00 : 9

 

* بدرلو، سخنگوی حزب آبادگران جوان، تصریح کرد: علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران از احمدی نژاد در راستای کمک به وی در جهت خدمت‌رسانی به مردم کرده است، متاسفانه وی ضمن قدرنشناسی، از هیچ اقدامی نیز جهت برهم زدن ثبات و آرامش نسبی در کشور فروگذار نکرده است. همراهی احمدی‌نژاد با مشائی نشان‌دهنده اعتقاد رئیس جمهور مبنی بر عدم صلاحیت و توانایی این کاندیدا است. احمدی نژاد با این کار به دنبال کسب صلاحیت و محبوبیت برای مشائی است که باید بداند که حتی با نذر و نیاز نیز این کار ناشدنی است.

 

* عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هنوز ما هیچ کاری نکرده‌ایم چرا که هیچکس نمی‌دانست آیت الله هاشمی می‌خواهد ثبت نام کند بنابراین هیچ آمادگی وجود نداشت و هیچ برنامه‌ای هم نبود لذا به تازگی یعنی طی دو روز گذشته دوستان به فکر افتاده‌اند که برنامه‌ریزی و فعالیت‌هایی را ساماندهی کنند.

 

*

 

 

***

 

 

گزارش روزهای گذشته

32 روز مانده به انتخابات

33 روز مانده به انتخابات

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181403



کلمات کلیدی : امروز سه شنبه/ آخرین گزارش ها از اخبار و حواشی انتخابات