سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرط کناره گیری هاشمی از انتخابات/ هاشمی برای ماندن نیامده

شرط کناره گیری هاشمی از انتخابات/ هاشمی برای ماندن نیامده
«هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو  گفت: «اگر نامزد دولت تایید صلاحیت شود، بخش عمده ای از اصولگرایان یا به صورت چراغ خاموش و یا خیلی روشن پشت سر آقای هاشمی خواهند ایستاد.»

 

وی ادامه داد: «اما اگر نامزد دولت تایید نشود اصولگرایان چنین تفاهمی با آقای هاشمی پیدا نخواهند کرد؛ چون خیلی برای آنها مهم نیست که آقای هاشمی بیاید یا نیاید. در این شرایط فقط بخشی از اصولگریان پشت جناح های رادیکال همچون پایداری بسیج می شوند.»

 

وی تصریح کرد: «اما در هر حال اصولگرایان نمی توانند با مجموعه اصلاح طلبان و برخی نیروهای دیگر که پیرامون آقای هاشمی بسیج می شوند رقابت کنند. مگر اینکه مسئله حضور آقای هاشمی به صورت دیگری رقم بخورد.»

 

آقای هاشمی برای ماندن نیامده است

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»

 

وی ادامه داد: «به هر حال اکنون نامزد دولت ثبت نام کرده و اگر تایید صلاحیت شود آقای هاشمی بدون شک تا پایان خواهد ایستاد زیرا به درستی فکر می‌کند که دیگران نمی‌توانند در برابر نامزد دولت پیروز شوند و به همین دلیل حضور همزمان آنها در وزارت کشور به نوعی به محل رزم رستم و اسفندیار تبدیل شده بود.»

 

وی افزود: «اما اگر نامزد دولت رد صلاحیت شود این امر برای کنار کشیدن آقای هاشمی شرط لازم است. آقای هاشمی اکنون در میان تمام شخصیت های موجود پرسابقه ترین فرد در انقلاب است. تمام انتقاداتی هم که اصولگرایان به ایشان وارد می کنند بدون استثناء مربوط به دوره هشت ساله ریاست جمهوری ایشان است که همه آنها دربست از ایشان حمایت می کردند.»

 

وی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که برای کنار رفتن آقای هاشمی فقط می توان با ایشان تفاهم کرد و گرنه در غیاب نامزد دولت بدون شک آقای هاشمی انتخاب خواهند شد.»

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181087



کلمات کلیدی : شرط کناره گیری هاشمی از انتخابات/ هاشمی برای ماندن نیامده

هاشمی، رهبری را تنها گذاشت

 

هاشمی، رهبری را تنها گذاشت
بی بی سی با انعکاس انتقاد اخیر آقای ولایتی از هاشمی نوشت: «پیش از این چندین مقام و چهره برجسته نیز علیه آقای هاشمی رفسنجانی موضع گرفته بودند، از جمله حیدر مصلحی وزیر اطلاعات او را به دست داشتن در "فتنه" متهم کرده و سید محمد خامنه‌ای نیز او را بهترین گزینه برای "توطئه آمریکا" خوانده بود.»

وب سایت بی بی سی به انتقاد اخیر آقای ولایتی از هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و نوشت: ««علی اکبر ولایتی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری و مشاور سیاست خارجی رهبر ایران، گفته است که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ناآرامی‌های سال 88 موضع درستی نگرفته و آیت‌الله علی خامنه‌ای را تنها گذاشته است.

آقای ولایتی گفته است که آقای هاشمی رفسنجانی در سال 88 "موضعی که باید در برابر فتنه می گرفت، نگرفت. وی در آن شرایط رهبری را تنها گذاشت و همراهی نکرد."

 

 

آقای ولایتی گفته است: "به هیچ وجه از عزم خود کوتاه نمی‌آییم و تصمیم گرفته‌ایم نگذاریم آنهایی که با رهبری نظام زاویه دارند امور کشور را به دست بگیرند."

او افزوده: "با شرایط اخیر هر کس که کاری از او بر می‌آید باید به میدان بیاید و اگر غیر از این باشد خالی کردن صحنه است."...

آقای ولایتی با اشاره به ثبت‌نام‌های دیروز گفته است: "فکر می‌کنیم همه اتفاقات هدایت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی‌کردیم نیم ساعت آخر ثبت نام چنین هجومی شود. ما همه باید به انسجام برسیم تا امکان اداره این وضع تحت مدیریت رهبر انقلاب را پیدا کنیم."

 

 

او تاکید کرده: "باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در مقابل دو طیفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پیروز شویم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می‌شود اصولگرایان را دور هم جمع کنیم."

او با اشاره به این که با توجه به انسجام اصلاح‌طلبان و هواداران آقای احمدی‌نژاد، محافظه‌کاران هم باید هماهنگ عمل کنند گفته است: "تا پیش از این نمی‌دانستیم که آقای جلیلی وارد می‌شود و اگر جامعتین به هر نتیجه‌ای برسند ما تبعیت می‌کنیم و برای فرد منتخب تبلیغ هم می‌کنیم."»»

 

 

بی بی سی در پایان می نویسد: «پیش از این چندین مقام و چهره برجسته نیز علیه آقای هاشمی رفسنجانی موضع گرفته بودند، از جمله حیدر مصلحی وزیر اطلاعات او را به دست داشتن در "فتنه" متهم کرده و سید محمد خامنه‌ای نیز او را بهترین گزینه برای "توطئه آمریکا" خوانده بود.»

 

ekun2ihwxx2af5cb7m.jpg (516×702)

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/181080

...

خبر مرتبط

هاشمی در جریان فتنه 88 رهبری را تنها گذاشت

 



کلمات کلیدی : هاشمی، رهبری را تنها گذاشت

جزئیات برنامههای انتخاباتی صدا و سیما

جزئیات برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما
برنامه‌ریزی صدا و سیما برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات رسانه ملی، نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی را برای ارائه برنامه ها و تبلیغ خود خواهند داشت.

 

به گزارش فارس؛ بر اساس تصمیمات ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا و سیما هر یک از نامزدها فرصت دارند 420 دقیقه از طریق تلویزیون و 216 دقیقه از طریق رادیو با مردم سخن بگویند. طبق این برنامه‌ریزی هریک از نامزدها فرصت می‌یابند دو مستند سی دقیقه‌ای از شبکه یک برای معرفی خود پخش کنند. حضور در بخش گفتگوی ویژه شبکه دو سیما به مدت 45 دقیقه و پاسخ به سوالات جوانان به مدت یک ساعت در شبکه سه سیما از دیگر امکانات تبلیغی نامزدها در رسانه ملی است.

 

نامزدها همچنین در نشستی تخصصی در شبکه چهار سیما با کارشناسان به مدت 45 دقیقه فرصت تبلیغ برنامه ها و دفاع از آن را دارند.

 

پرسش و پاسخ با مخاطبان شبکه های جام جم به مدت یک ساعت نیز از فرصت هایی است که رسانه ملی در اختیار آنان قرار می دهد .ستاد انتخابات صدا و سیما همچنین اعلام کرد مناظره های تلویزیونی نامزدها در صورتی که تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده به پنج نفر برسد بصورت انفرادی در تلویزیون خواهد بود اما اگر تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده به بیش از 5 نفر برسد این مناظره‌ها بصورت جمعی و با حضور مجری برگزار خواهد شد.

 

سید عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما چندی قبل در همایش افق رسانه اعلام کرد بیش از دو هزار ساعت برنامه انتخاباتی تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پخش خواهیم کرد.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181094



کلمات کلیدی : جزئیات برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما

وکالت نامه رهبر معظم انقلاب به رهبر شیعیان عربستان/عکس

وکالت نامه رهبر معظم انقلاب به رهبر شیعیان عربستان/عکس
آیت‌الله شیخ محمدعلی العمری، وکالت بسیاری از مراجع تقلید شیعه، از جمله رهبر معظم انقلاب را برعهده داشت.
جام گیشه؛

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، تصاویر تعدادی زیادی از این وکالت‌نامه‌ها در دفتر کار آن مرحوم، در حسینیه شیعیان این شهر موجود است.

در حکم وکالت رهبر انقلاب خطاب به شیخ العمری، مجموعه از امورات مقلدین نظیر تصدی امور حسبیه، جمع‌آوری وجوهات شرعیه، اخذ و مصرف سهمین مبارکه و... به وی واگذار شده است.

این عالم مجاهد و فرهیخته در 1337 ق (1909میلادی) در مدینه‌منوره متولد شد و پس از 105 سال عمر پُربرکت در چهارم بهمن‌ماه 1389 ش و هم‌زمان با ایام اربعین سالار شهیدان، دارفانی را وداع گفت.

http://jamnews.ir/detail/News/181115



کلمات کلیدی : وکالت نامه رهبر معظم انقلاب به رهبر شیعیان عربستان/عکس

عجیب ترین اتحاد انتخابات 92

 

عجیب ترین اتحاد انتخابات 92
با توجه به پیچیدگی و حساسیت و نحوه آرایش جریان های مختلف در این انتخابات، بر آن شدیم تا در چهار محور به طور شفاف مروری بر انتخابات ریاست جمهوری از دوره هشتم تا کنون داشته باشیم.

 

با توجه به پیچیدگی و حساسیت و نحوه آرایش جریان های مختلف در این انتخابات، بر آن شدیم تا در چهار محور به طور شفاف مروری بر انتخابات ریاست جمهوری از دوره هشتم تا کنون داشته باشیم.

 


1. سال 76 / دولت اصلاحات / کلاه گشاد


از سال 68 که دولت سازندگی روی کار آمد، تیم آقای هاشمی رفسنجانی و حزب کارگزاران با سیاست لیبرالی و با توجه ویژه به مسائل اقتصادی! باعث شدند طبقات ضعیف جامعه زیر بار مشکلات معیشتی خرد شوند. در همین دوره، مردم ایران برای اولین بار تورم 50  درصدیرا تجربه کردند.


دوره 4 ساله دوم آقای هاشمی رفسنجانی رو به پایان بود و باید شخص دیگری رئیس جمهور می شد. کارگزاران و در واقع تیم آقای هاشمی به ظاهر با کاندیداتوری آقای ناطق موافقت کردند تا در بین مردم با زیرکی تمام اینگونه مطرح شود که انتخاب آقای ناطق یعنی ادامه وضع موجود اقتصادی، ولی خاتمی یعنی تغییر و تحول.
مردم هم که از وضع موجود خسته بودند، به امید تحول، به خاتمی رأی دادند.


شاهد ادعای ما آنجاست که رویه آقای خاتمی نشان داد که همراه آقای هاشمی است و جالب تر آنکه خانم فائزه هاشمی در همایش دوم خرداد سال 88 به صراحت اعلام کرد: «دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است و ما آقای موسوی را می‌خواهیم برای اینکه استمرار همان راه است.»

 


2. سال 84 / دولت عدالت محور


اولین سؤالی که در مورد سال 84 به ذهن می رسد این است که چرا احمدی نژاد رأی آورد؟


مردم خسته از دوره های سازندگی و اصلاحات، منتظر یک پدیده بودند. آقای احمدی نژاد با عملکرد جهادی در شهرداری تهران با شعار مبارزه با رانت و فساد اداری و... به طور جدی و واقعی نشان داد که قصد دارد مقابل کارگزاران و اصلاح طلبان بایستد.


سال 84 به بعد، تقابل جدی بین آقایان احمدی نژاد و هاشمی شکل گرفت. مردم این بار به درستی به احمدی نژاد رأی دادند. اما آنچه در ادامه راه از احمدی نژاد مشاهده شد، فاصله گرفتن از آرمان های امام راحل(ره) و توصیه های مقام معظم رهبری و اجرای شیوه ها و منش های هاشمی بود. مواردی از قبیل:


• عدم توجه به مسائل فرهنگی؛


در دولت آقای هاشمی، رهبر معظم انقلاب بارها بر جدی گرفتن تهاجم فرهنگی دشمن توسط مسؤولان تذکر دادند. به عنوان نمونه، ایشان در 75/9/14 فرمودند: «در بخش دیگر و گسترده‌تر مسائل فرهنگى، یعنى فرهنگ عمومى، وظائف مسؤولان کشور سنگین‌تر و حساس تر است. امروز حتى دیرباورترین اشخاص نیز خط و نشان دشمنان سوگندخورده انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى را در صحنه پرماجراى تهاجم فرهنگى، به وضوح مشاهده مى‌کنند.»
در دولت آقای احمدی نژاد نیز علیرغم تذکرات معظم له، بارها واژه هایی مانند مکتب ایرانی و بهار عربی و... به کار برده شد.


• مذاکره با آمریکا


در دولت آقای هاشمی بارها و بارها صحبت از مذاکره با آمریکا شد.
در دولت آقای احمدی نژاد نیز علیرغم اینکه در ابتدا گفته می شود: "تحریم ها کاغذپاره ای بیش نیست" اما در ادامه بارها و بارها در مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد برای مذاکره دلایلی مانند: "فشار تحریم ها زیاد است، ناچاریم مذاکره کنیم" مطرح شد.


• دشمنی با اسرائیل


این جمله آقای هاشمی بسیار جنجال به پا کرد: "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم"
در دولت آقای احمدی نژاد هم این جمله به شکل دیگری مطرح شد: "ما با مردم اسرائیل دوست هستیم"


• رانت خواری


در دولت آقای هاشمی موارد زیادی از رانت خواری مانند جریان کرباسچی و... وجود داشت.
در دولت آقای احمدی نژاد نیز در سال های آخر این موضوع قوت گرفت. مواردی مانند: پرونده 3هزار میلیاردی، بیمه و...


بنابراین بسیار روشن است که احمدی نژاد و هاشمی در یک خطند؛ یا به زبان ساده تر: فتنه و انحراف یک آبشخور دارند. زیرا اعتراض هایی که به هاشمی وارد بود و اتفاقا بیشتر هم توسط خود آقای احمدی نژاد مطرح می شد، در حال حاضر به عملکرد احمدی نژاد وارد است.
احمدی نژادی که منتقد برنامه های هاشمی بود، اکنون همراه و مجری آن برنامه هاست.

 


3. اصولگرایان


اصولگرایان که در سالیان گذشته به "راستی ها" معروف بوده اند، هرچند در ابتدای دوران سازندگی موافق آقای هاشمی بودند، اما به محض اینکه ایشان از خط اصلی فاصله گرفتند، بدون اغماض و رودربایستی مخالفت خود را ابراز داشتند. مثلا در مجلس پنجم حاضر نشدند با کارگزاران لیست مشترک بدهند.
همین برخورد با آقای احمدی نژاد هم شد. در واقع اصولگرایان -در هر زمانی- حسابشان را از کسی که از مسیر خارج شده، جدا کرده اند.
بنابراین پرواضح است که این انتخابات از لحاظ گفتمانی، رقابت بین اصولگرایان با جریان فتنه و انحراف است.

 


4. سیاست اتحاد


آنچه مسلم است، جریان فتنه و انحراف از تجربه موفق سال 76 کارگزاران استفاده می کنند و در حال حاضر با ایجاد عملیات روانی و جنگ زرگری، می کوشند رقابت اصلی را بین کاندیدای دولت و آقای هاشمی نمایش دهند و به طور کلی اصولگرایان را بایکوت نمایند.
در واقع، تمام تلاش جریان فتنه و انحراف بر "مدیریت فضای انتخابات" است (مثل سال 76) چرا که گفتمان و عمل در فتنه و انحراف یکی است.

 

 

نشانه ها و نقاط مشترک فتنه و انحراف


اتحاد فتنه و انحراف در انتخابات 92 نشانه هایی دارد که در زیر بیان می شود:


• سکوت و حرکت چراغ خاموش
هر دو جریان فتنه و انحراف با اینکه مشغول تبلیغ بودند (یکی با  بازی "میام نمیام" و دیگری با همراه نمودن کاندیدای مورد علاقه اش در سفرها) سعی کردند در مرکز توجه رسانه ها باشند؛ اما در لحظه آخر برای ثبت نام آمدند.


• فرصت ثبت نام
5 روز و هر روز 10 ساعت فرصت ثبت نام بوده است. این نکته را هم باید اضافه کرد که در دنیای سیاست هیچ حرکتی بی حساب و کتاب نیست، اما سؤال این است که چرا هر دو کاندیدای مورد نظر روز پنجم و در حالی که فقط نیم ساعت از فرصت باقی مانده است، ثبت نام می کنند؟ در واقع در یک صدم پایانی!! آیا غیر از این است که می خواهند القا کنند قطب های اصلی انتخابات آن ها هستند و اصولگرایان نقشی ندارند؟!!


• رسانه های خارجی
پس از پایان فرصت ثبت نام، اولین تیتر رسانه های بیگانه از جمله بی بی سی و... این بود: "هاشمی و مشایی آمدند"!
پیداست که رسانه های بیگانه -که در واقع خروجی اتاق فکر دشمن هستند- نیز سعی دارند تا رقابت را بین نماینده دولت و آقای هاشمی جلوه دهند؛ چرا که در این حالت، هر کدام رأی بیاورند به نفع آن هاست و متضرر اصلی، مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهند بود.
با توجه به آنچه در بالا گذشت، بر اهل خرد و بصیرت و رسانه ها و نخبگان است که با این بازی زیرکانه مقابله کنند تا ضمن برگزاری انتخاباتی پرشور، انتخابی با شعور نیز صورت گیرد.

http://jamnews.ir/detail/News/180868



کلمات کلیدی : عجیب ترین اتحاد انتخابات 92

تأثیر حضور

تأثیر حضور

 


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید فرمودند: «اگر حضور مردم نباشد، دشمنان به راحتی تهاجم خود را چند برابر می‌کنند».

 

دیدار رهبر با دست اندرکاران انتخابات

 

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، کم‌تر از 40  روز دیگر، روز جمعه 24 خرداد برگزار خواهد شد و ان‌‌شاءالله با حضور حماسی و تاریخی دیگری از مردم ایران در این روز، رئیس جمهوری تراز انقلاب اسلامی و معادل شایستگی ملت و اعضایی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا که ان‌شاءالله از خادمان به این ملت و کشور خواهند بود، برگزیده می‌شوند.

از مواردی که همواره از سوی دشمنان نظام اسلامی پی‌گیری شده و با طراحی‌ها و برنامه‌های مختلف سعی کرده‌اند حضور مردم را کمرنگ و بی‌اثر کنند، انتخابات مختلف جمهوری اسلامی، نظامی که با پیروزی آن، مردم واقعا توانستند رای و نظر خود را اعمال کرده و به آن تحقق بخشند، است.

در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، دشمنان سعی می‌کردند از حربه انتخابات استفاده برده و نفوذیهای خود را در ریاست جمهوری و مجلس وارد کنند. رئیس‌جمهور شدن فردی چون ابوالحسن بنی‌صدر یا ورود افراد معلوم‌الحال ضدملی و ضدمذهبی گروهک نهضت ‌آزادی در مجلس اول، نشان می‌داد اولا «مردم» و تنها و تنها «مردم» هستند که رای و نظر خود را درایران اعمال کنند و نظام اسلامی، همان کسی را به قدرت می‌رساند که نامش از صندوق آرا بیرون می‌آید و ثانیا همان مردم پس از خیانت افراد، آنها را از صحنه سیاست، حذف می‌کنند. جمهوری اسلامی با گردش نخبگان و انتخاب افراد از طیف‌ها و افکار گوناگون نشان داده هرچه مردم بگویند و بخواهند اعمال می‌شود و نظام گرچه مردم را راهنمایی می‌کند اما به مردم سالاری و انتخاب ملت احترام می‌گذارد.

هرگاه تهدیدهای مستکبران شدید شده است، مردم شجاع ایران اسلامی نیز، شدت علاقه و ارادت خود به این نظام را به بهترین وجه، به نمایش می‌گذارند

 

گردش افراد و جریان‌ها نیز در ایران جالب توجه و محل فکر است. به عنوان مثال در این کشور مجالس سوم و ششم چپگرا بودند؛ چهارم و هفتم و هشتم و نهم راستی بوده و اول و دوم و پنجم بیشتر از افراد مستقل تشکیل شده بود و گرچه برخی گروه‌ها اکثریت را در اختیار داشتند اما چندان غالب نبودند. در این کشور افراد معلوم‌الحالی مانند بنی‌صدر و خاتمی با رای مردم بر سر کار می‌آیند و از همان صندوق نام بزرگانی چون حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی و شهید رجایی رحمت‌الله علیه نیز خارج می‌شود. صندوق آرا به خواست مردم روزی رفسنجانی را پیروز و رئیس‌جمهور می‌کند که به هر حال فردی از اشخاص مشهور بوده است و روزی احمدی‌نژاد گمنام را به خواست همان مردم در مسندی می‌نشاند که حتی در خواب هم آن را ممکن نمی‌دید.

دیدار رهبر با دست اندرکاران انتخابات

 

پس از تاثیر حضور مردم در انتخابات و تصمیم‌گیر بودن کامل آنان در انتخاب و داخل کشور، باید به موضوع دیگر یعنی تاثیر میزان حضور ملت در پای صندوق‌های رای و شکستی که دشمنان در پی آن متحمل می‌شوند اشاره کرد. هرگاه تهدیدهای مستکبران شدید شده است، مردم شجاع ایران اسلامی نیز، شدت علاقه و ارادت خود به این نظام را به بهترین وجه، به نمایش می‌گذارند.

وقتی صدام ملعون هنگام جنگ 8 ساله مردم را به بمباران مساجد محل رای‌گیری یا تظاهرات 22 بهمن و روز قدس تهدید می‌کرد، حضور ملت بسیار بیشتر و شورانگیزتر بود و از این سو در انتخابات سال 88 که دشمن تمام توان خود را به میدان آورد تا حضور ملت را کم رنگ کند، با مشت محکم و تاریخی 40 میلیون ایرانی روبه‌رو شد. در انتخابات مجلس نهم در اسفند 90 نیز که نخستین انتخابات پس از حوادث فتنه 88 بود، باز دشمن با همراهی فتنه‌گران داخل که انتخابات را تحریم کرده بودند، سعی در کاهش حضور مردم داشت که باز با حضور 64 درصدی ملت، باخت دیگری را تحمل کرد.

در شرایط فعلی نیز که تحریم‌های دشمنان مستکبر ایران اسلامی علیه نظام به شدیدترین صورت ممکن و به قول خود دشمن فلج‌کننده شده است، این حضور ملت پای صندوق است که تهاجم آنان را به شکست می‌کشاند و خدای ناکرده کم رنگ بودن حضور مردم در انتخابات به فرمایش رهبر انقلاب، دشمنان این مرز وبوم را امیدوار کرده و تهاجم‌شان را چند برابر می‌کند.

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=245665

 



کلمات کلیدی : تأثیر حضور

خاتمی، هاشمی را فریب داد/ پیام احمدی نژاد

 

خاتمی، هاشمی را فریب داد/ پیام احمدی نژاد
«آقای خاتمی بعد از اصرار آقای هاشمی برای کاندیدا شدن به چند تن از افراد بسیار نزدیک خود می‌گوید؛ آقای رفسنجانی می‌داند که شورای نگهبان صلاحیت مرا رد می‌کند...»

حسین شریعتمداری امروز دوشنبه 92/02/23 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

 

 

1- آوردگاه «جمل» است. آتش جنگ فرو نشسته و امیر مؤمنان علیه‌السلام در حالی که چشم فتنه را کور کرده‌اند، با تأسف به کشته شدگان سپاه فریب می‌نگرند و در وصف جنگ‌افروزان فتنه‌گر که بعد از آنهمه رجزخوانی و خط و نشان کشیدن‌ها به سختی شکست خورده و به خاک مذلت افتاده‌اند می‌فرمایند: «و قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل ولسنا نرعد حتی نوقع و‌لانسیل حتی نمطر... اصحاب فتنه جمل چون رعد غریدند و مثل برق جرقه زده و از جای برآمدند اما، علی‌رغم آنهمه لاف گزاف، هنگام کارزار، ناتوان و ترسان بودند و از هم گسیخته و پراکنده شدند، ولی ما، خروش برنمی‌داریم مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و هرگز نمی‌باریم مگر آن که سیل به راه می‌ اندازیم».

حضرت پیش از آغاز جنگ و هنگامی که پرچم را به دست فرزندش محمد حنفیه می‌سپرد، خطاب به او فرموده بود؛ «اگر کوه‌ها از جای کنده شدند، تو بر جای خویش بمان، دندان‌ها را بر هم بفشار، جمجمه‌ات را به خدا بسپار، پای بر زمین کوب و چشم به دور دست‌های سپاه دشمن بدوز، بیم به خود راه مده و بدان که پیروزی از جانب خداست».

 

 

2- بعد از ثبت‌نام آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری یازدهم، که متأسفانه در قاب مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافی صورت پذیرفت، رسانه‌ها و مقامات خارجی و دنباله‌های داخلی آنها در اقدامی هماهنگ و مانند دهها مورد مشابه دیگر، صدا به هلهله بلند کردند و صفحات اول روزنامه‌ها و خروجی سایت‌ها را از این توهم انباشتند که چه نشسته‌اید؟! کار نظام و انقلاب تمام شد! و حزب‌الله می‌رود که خانه‌نشینی پیشه کند! و...

این همه هیاهو در حالی است که وقتی به صحنه نگاه می‌کنی به وضوح می‌بینی که هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده است. آمریکا به عنوان حامی رسماً اعلام شده ائتلاف فتنه و انحراف، همان آمریکاست که به قول هفته‌نامه «ویکلی استاندارد» تمامی رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی(ره) به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». مردم، همان مردم هستند که فتنه آمریکایی- اسرائیلی88 -جنگ احزاب- را علی‌رغم آنهمه برنامه‌ریزی بیرونی و ائتلاف همه دشمنان داخلی و خارجی به دیوار بصیرت 9 دی کوبیدند. همان‌ها که بعد از آنهمه رجزخوانی مشترک دشمنان بیرونی و درونی، حماسه بی‌نظیر 22 بهمن را آفریدند. همان مردمی که با وجود تحریم انتخابات مجلس نهم از سوی مدعیان اصلاحات، به مراتب بیشتر و گسترده‌تر از انتخابات‌های قبلی پای صندوق‌های رأی آمدند و...

و اما، اصحاب فتنه و حلقه انحرافی نیز همان‌ها هستند که بودند و تاکنون هرچه کوشیده‌اند و خروشیده‌اند، راه به جایی نبرده و در نهایت اعتراف کرده‌اند که برای «هیچ» بیهوده به خود پیچیده‌اند! بنابراین چه فاکتور جدیدی به ائتلاف فتنه و انحراف اضافه شده است که تاکنون نبوده است؟! اگر پاسخ «هیچ» است- که هست- بی‌تردید این همه سر و صدای مشترک بیرونی و داخلی نیز برای هیچ است. نیست؟!

 

 

3- اکنون باید پرسید حضور آقای هاشمی رفسنجانی در قاب نامزد مشترک فتنه و انحراف چه تغییری می‌تواند در معادلات قبلی این دو جریان ایجاد کند؟ و چه ارزش افزوده‌ای برای این ائتلاف بی‌ارزش در پی خواهد داشت؟ مگر جناب هاشمی بیرون از جبهه مدعی اصلاحات طرفداران دیگری هم دارد؟ پاسخ منفی است یعنی کسانی که از آقای هاشمی طرفداری می‌کنند همان‌ها هستند که پیش‌‌از‌‌این و طی چند سال گذشته در میان طرفداران و حامیان فتنه و انحراف حضور داشته‌اند بنابراین آقای رفسنجانی جمع جدیدی را به طیف یاد شده اضافه نکرده و نمی‌کند که اینهمه هیاهو برای آن قابل اعتناء باشد. مگر مدعیان اصلاحات بارها اعلام نکرده‌اند که هاشمی رفسنجانی سردار بی سپاه است؟! و مگر کارگزاران و مدعیان اصلاحات قبل از این با یکدیگر در ائتلاف نبوده‌اند که حالا پیوند آنان، یک حرکت و اتفاق جدید تلقی شود؟! و به قول کودکانه یکی از اصحاب فتنه، نامزدی هاشمی به منزله «انفجار بمب در میان اصولگرایان»! باشد؟!... خب! با این حساب باید پرسید، آن اتفاق مهمی! که دشمنان بیرونی و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف در بوق و کرنا کرده‌اند چیست؟!

 

 

4- حالا به این نکته می‌رسیم که وقتی نامزدی آقای رفسنجانی هیچ تغییر جدیدی در جبهه فرو ریخته و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف پدید نمی‌آورد، اصرار فتنه‌گران برای نامزدی ایشان با چه هدف و منظوری صورت پذیرفته است؟ پاسخ به این سؤال اگرچه فصل جداگانه‌ای می‌طلبد ولی در این مختصر به دو نکته اشاره می‌کنیم:

 

الف: برخی از مدعیان اصلاحات و چند رسانه بیگانه طی همین 48 ساعت گذشته با صراحت اعلام کرده‌اند نباید انتظار داشت که نامزدی آقای رفسنجانی، پایگاه از دست رفته جبهه اصلاحات را به آنان بازگرداند چرا که هاشمی یک بار در همین میدان حضور داشته و نگاه مردم به ایشان با اندکی تفاوت همان نگاه به اصلاح‌طلبان است ولی نامزدی آقای رفسنجانی- به قول بی‌بی‌سی- می‌تواند پوششی برای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان باشد و زمینه‌ای برای بازگشت آنها به درون حلقه نظام فراهم آورد. ولی از این فرصت- به گفته تحلیلگر رادیو فردا- نباید انتظار تجدید حیات اصلاح‌طلبان را داشت.

 

ب: و اما، اکنون به خبری اشاره می‌کنیم که می‌دانیم جناب هاشمی رفسنجانی می‌تواند با تحقیق و بررسی دقیق از صحت آن اطمینان حاصل کند. تحقیق در این زمینه برای ایشان دشوار نیست: آقای خاتمی بعد از اصرار آقای هاشمی برای کاندیدا شدن به چند تن از افراد بسیار نزدیک خود می‌گوید؛ آقای رفسنجانی می‌داند که شورای نگهبان صلاحیت مرا رد می‌کند و قصد دارد بعد از رد صلاحیت من، بدون آن که هزینه‌ای پرداخته باشد، آرای اصلاح‌طلبان را به صندوق کاندیدای تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمی می‌گوید؛ نامزد مورد نظر او هم رای نمی‌آورد ولی شکست وی به حساب هاشمی نوشته نمی‌شود و هاشمی می‌تواند کماکان منتقد شرایط کنونی باقی بماند بی آن که جایگاه خود را به رای مردم گذاشته باشد. در همین حال و هوا، جلسه‌ای در «...» تشکیل می‌شود. در این جلسه آقای «م» پیشنهاد می‌کند می‌توانیم با این توضیح- بخوانید ترفند و توجیه- که خرابکاری‌های احمدی‌نژاد باعث رویگردانی مردم از ایشان شده است و فرصت برای نامزدی آقای هاشمی فراهم است و... توافق هاشمی را برای کاندیداتوری جلب کنیم و تاکید می‌کند که اگرچه آقای هاشمی فاقد پایگاه مردمی است و شکست می‌خورد ولی این شکست به حساب اصلاح‌طلبان نوشته نمی‌شود، چرا که هیچکس هاشمی را اصلاح‌طلب نمی‌داند! و سابقه همراهی او با نظام را فراموش نمی‌کند. در پی همین تصمیم است که از یکسو آقای خاتمی روی نامزدی آقای هاشمی اصرار می‌ورزد و سخن «کاش هاشمی می‌آمد» او در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب گسترده داده می‌شود و از سوی دیگر برخی از افراد مطرح در همین طیف ماموریت می‌یابند که تاکید ‌کنند هاشمی همان عالیجناب سرخپوش است!... و بدین ترتیب بار دیگر آقای هاشمی به عنوان «پل» در اختیار مدعیان اصلاحات قرار می‌گیرد. یعنی همان‌ها که بیشترین اهانت‌ها را علیه وی روا‌داشته بودند و هرگز از آن همه اهانت و دشمنی ابراز پشیمانی نکرده و نمی‌کنند!

پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری که به برخی از آنها اشاره شد در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

 

 

5- در این میان پیوند حلقه انحرافی با اصحاب فتنه نیز در فریب جناب هاشمی بی‌تاثیر نبوده است. توضیح آن که حلقه انحرافی به پایان عمر خود رسیده است و با خاتمه دولت احمدی‌نژاد، باید از قطاری که بی بلیت سوار آن شده بود پیاده شود. بنابراین حلقه انحرافی برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز پیوند با یک جریان سیاسی دیگر نداشت. اما برای ائتلاف با اصحاب فتنه مانند هر معامله دیگری پای داد و ستد در میان است. حلقه انحرافی اگرچه هویت ندارد ولی دست گشاده‌ای بر رانت قدرت و ثروت دارد. و این همان امتیازی است که به اصحاب فتنه داده است و از سوی دیگر اصحاب فتنه در مقابل برخورداری از رانت قدرت و ثروت حلقه انحرافی، این حلقه را در بازی بعدی می‌پذیرد. حضور غیرقانونی آقای احمدی‌نژاد در جریان ثبت نام مشایی و اعلام حمایت از وی که علی‌رغم اعتراض‌های فراوان صورت گرفت در همین بستر قابل ارزیابی است. آقای احمدی‌نژاد با این اقدام انتحاری خود به اصحاب‌فتنه پیام می‌دهد که برای تنش‌آفرینی و فتنه‌انگیزی آماده است و می‌توانند روی قانون‌گریزی و ساختارشکنی حلقه انحرافی حساب باز کنند. پیام‌های پنهانی رد‌و‌بدل شده بماند برای فرصتی دیگر.

 

 

6- تنها تغییر قابل توجه در صورت مسئله این روزها، حضور پرشورتر از همیشه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، چرا که از یکسو مردم در مشاهده همراهی و همخوانی بیگانگان با اصحاب فتنه و انحراف، انگیزه قوی‌تری برای حضور در انتخابات یافته‌اند و از سوی دیگر حضور همه سلیقه‌ها، آرای انبوه‌تری را به صندوق‌ها سرازیر می‌کند.

و بالاخره اصحاب فتنه و انحراف می‌دانند و آزموده‌اند که اگر بار دیگر خیال فتنه و آشوب در سر داشته باشند، حزب‌الله یعنی همان مردم پاکباخته حتی به اندازه چند ساعت نیز به آنها امان نمی‌دهند و به قول مولایشان حضرت امیر علیه‌السلام، وقتی نوبت باریدن به آنها می‌رسد، سیل به راه می‌اندازند. به اعتراف واشنگتن‌پست، فدائیان رهبر ایران- حضرت آقا- از چند هزار کیلومتر فاصله بحران سوریه را مدیریت می‌کنند و در لبنان و فلسطین حضور دارند. نباید مقابله این نیروی عظیم با آشوب‌های داخلی را نادیده گرفت... یاد مرحوم حاج بخشی به‌خیر، گوش کنید! هنوز فریادش طنین‌انداز است که؛ ماشاءالله، حزب‌الله.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/181027



کلمات کلیدی : خاتمی، هاشمی را فریب داد/ پیام احمدی نژاد

وقتی فرشته «ایراج» به خواب رفت/عکس

 

وقتی فرشته «ایراج» به خواب رفت/عکس
ایراج در سال های دفاع مقدس، بین 250 تا 300 نفر (حدود صدخانوار) جمعیت داشت که گروهی از آنان در میادین دفاع مقدس حاضر شدند و شش تن از آنان شربت شهادت نوشیدند.

جام گیشه؛

 "ایراج"، روستایی است از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان که حدود چهار هزار سال قدمت تاریخی دارد. این روستا در سال های دفاع مقدس، بین 250 تا 300 نفر (حدود صدخانوار) جمعیت داشت که گروهی از آنان در میادین دفاع مقدس حاضر شدند و شش تن از آنان شربت شهادت نوشیدند.

اسامی این شهدا عبارت است از:

رحمت الله زاهد
هوشنگ مسعود
قربانعلی رفیع
علی یگانه
کوچکعلی مسعود
محسن حسین دانا

عکسی که مشاهده می کنید، شهید "علی یگانه" را لحظاتی پس از اصابت گلوله و شهادت نشان می دهد. او در ابتدای وصیتنامه اش، خود را این گونه معرفی می کند:
"پاسدار فدایی اسلام و امام امت، خمینی بت شکن، حقیر، علی یگانه"

شهید علی یگانه در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است:
"به یگانه فرزندم بگویید، پدرت به سفر کربلا، به زیارت قبر شش گوشه اباعبدالله(ع) رفته و وقتی بزرگ شد، او را کاملا روشن نموده و به او بگویید پدرت به مقابله با دشمنان اسلام و پیامبر خدا رفته و برای اسلام قیام نموده و در این راه جان خود را به پیشگاه مقدس خداوند تقدیم نمود."
شادی روحشان صلوات

http://jamnews.ir/detail/News/181035



کلمات کلیدی : وقتی فرشته «ایراج» به خواب رفت/عکس

حداد خبر داد؛ احتمال کنارهگیری نامزدهای اصولگرا به نفع جلیلی

 

حداد خبر داد؛ احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع جلیلی
یک عضو ائتلاف سه گانه از احتمال کناره گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آیا احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی وجود دارد گفت: بله این احتمال وجود دارد اصولگرایان باید همه احتمالات را در نظر داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا؛ حداد عادل تصریح کرد: تحولاتی که در روز آخر انتخابات صورت گرفت شرایط جدیدی را در مورد انتخابات به وجود آورد که ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر کرد. در یک ماهی که باقی مانده است اصولگرایان باید با توجه به موقعیت خطیر پیش آمده در جهت حفظ آرمان‌های امام و رهبری تلاش کنند.

 

وی درباره این‌که آیا احتمال خودداری برخی از نامزدهای اصولگرا، از کناره‌گیری به نفع شخص دیگر وجود دارد؟ گفت: اصولگرایان نشان دادند که مصالح انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181032



کلمات کلیدی : حداد خبر داد؛ احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع جلیلی

پیام حمایت احمدینژاد از مشایی به اصحاب فتنه/ ماجرای جلسه خصوصی خ

 

شریعتمداری مطرح کرد
پیام‌ حمایت احمدی‌نژاد از مشایی به اصحاب فتنه/ ماجرای جلسه خصوصی خاتمی

حسین شریعتمداری معتقد است احمدی‌نژاد با حضور غیرقانونی در جریان ثبت‌نام مشایی و اعلام حمایت از وی، به اصحاب‌ فتنه پیام خاصی را منتقل کرده است.

خبرگزاری فارس: پیام‌ حمایت احمدی‌نژاد از مشایی به اصحاب فتنه/ ماجرای جلسه خصوصی خاتمی

-------------------------------

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری امروز دوشنبه 23/02/92 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

1- آوردگاه «جمل» است. آتش جنگ فرو نشسته و امیر مؤمنان علیه‌السلام در حالی که چشم فتنه را کور کرده‌اند، با تأسف به کشته شدگان سپاه فریب می‌نگرند و در وصف جنگ‌افروزان فتنه‌گر که بعد از آنهمه رجزخوانی و خط و نشان کشیدن‌ها به سختی شکست خورده و به خاک مذلت افتاده‌اند می‌فرمایند؛

«و قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل ولسنا نرعد حتی نوقع و‌لانسیل حتی نمطر... اصحاب فتنه جمل چون رعد غریدند و مثل برق جرقه زده و از جای برآمدند اما، علی‌رغم آنهمه لاف گزاف، هنگام کارزار، ناتوان و ترسان بودند و از هم گسیخته و پراکنده شدند، ولی ما، خروش برنمی‌داریم مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و هرگز نمی‌باریم مگر آن که سیل به راه می‌ اندازیم».

حضرت پیش از آغاز جنگ و هنگامی که پرچم را به دست فرزندش محمد حنفیه می‌سپرد، خطاب به او فرموده بود؛ «اگر کوه‌ها از جای کنده شدند، تو بر جای خویش بمان، دندان‌ها را بر هم بفشار، جمجمه‌ات را به خدا بسپار، پای بر زمین کوب و چشم به دور دست‌های سپاه دشمن بدوز، بیم به خود راه مده و بدان که پیروزی از جانب خداست».

2- بعد از ثبت‌نام آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری یازدهم، که متأسفانه در قاب مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافی صورت پذیرفت، رسانه‌ها و مقامات خارجی و دنباله‌های داخلی آنها در اقدامی هماهنگ و مانند دهها مورد مشابه دیگر، صدا به هلهله بلند کردند و صفحات اول روزنامه‌ها و خروجی سایت‌ها را از این توهم انباشتند که چه نشسته‌اید؟! کار نظام و انقلاب تمام شد! و حزب‌الله می‌رود که خانه‌نشینی پیشه کند! و...

این همه هیاهو در حالی است که وقتی به صحنه نگاه می‌کنی به وضوح می‌بینی که هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده است. آمریکا به عنوان حامی رسماً اعلام شده ائتلاف فتنه و انحراف، همان آمریکاست که به قول هفته‌نامه «ویکلی استاندارد» تمامی رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی(ره) به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». مردم، همان مردم هستند که فتنه آمریکایی- اسرائیلی88 -جنگ احزاب- را علی‌رغم آنهمه برنامه‌ریزی بیرونی و ائتلاف همه دشمنان داخلی و خارجی به دیوار بصیرت 9 دی کوبیدند. همان‌ها که بعد از آنهمه رجزخوانی مشترک دشمنان بیرونی و درونی، حماسه بی‌نظیر 22 بهمن را آفریدند. همان مردمی که با وجود تحریم انتخابات مجلس نهم از سوی مدعیان اصلاحات، به مراتب بیشتر و گسترده‌تر از انتخابات‌های قبلی پای صندوق‌های رأی آمدند و...

و اما، اصحاب فتنه و حلقه انحرافی نیز همان‌ها هستند که بودند و تاکنون هرچه کوشیده‌اند و خروشیده‌اند، راه به جایی نبرده و در نهایت اعتراف کرده‌اند که برای «هیچ» بیهوده به خود پیچیده‌اند! بنابراین چه فاکتور جدیدی به ائتلاف فتنه و انحراف اضافه شده است که تاکنون نبوده است؟! اگر پاسخ «هیچ» است- که هست- بی‌تردید این همه سر و صدای مشترک بیرونی و داخلی نیز برای هیچ است. نیست؟!

3- اکنون باید پرسید حضور آقای هاشمی رفسنجانی در قاب نامزد مشترک فتنه و انحراف چه تغییری می‌تواند در معادلات قبلی این دو جریان ایجاد کند؟ و چه ارزش افزوده‌ای برای این ائتلاف بی‌ارزش در پی خواهد داشت؟ مگر جناب هاشمی بیرون از جبهه مدعی اصلاحات طرفداران دیگری هم دارد؟ پاسخ منفی است یعنی کسانی که از آقای هاشمی طرفداری می‌کنند همان‌ها هستند که پیش‌‌از‌‌این و طی چند سال گذشته در میان طرفداران و حامیان فتنه و انحراف حضور داشته‌اند بنابراین آقای رفسنجانی جمع جدیدی را به طیف یاد شده اضافه نکرده و نمی‌کند که اینهمه هیاهو برای آن قابل اعتناء باشد. مگر مدعیان اصلاحات بارها اعلام نکرده‌اند که هاشمی رفسنجانی سردار بی سپاه است؟! و مگر کارگزاران و مدعیان اصلاحات قبل از این با یکدیگر در ائتلاف نبوده‌اند که حالا پیوند آنان، یک حرکت و اتفاق جدید تلقی شود؟! و به قول کودکانه یکی از اصحاب فتنه، نامزدی هاشمی به منزله «انفجار بمب در میان اصولگرایان»! باشد؟!... خب! با این حساب باید پرسید، آن اتفاق مهمی! که دشمنان بیرونی و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف در بوق و کرنا کرده‌اند چیست؟!

4- حالا به این نکته می‌رسیم که وقتی نامزدی آقای رفسنجانی هیچ تغییر جدیدی در جبهه فرو ریخته و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف پدید نمی‌آورد، اصرار فتنه‌گران برای نامزدی ایشان با چه هدف و منظوری صورت پذیرفته است؟ پاسخ به این سؤال اگرچه فصل جداگانه‌ای می‌طلبد ولی در این مختصر به دو نکته اشاره می‌کنیم.

الف: برخی از مدعیان اصلاحات و چند رسانه بیگانه طی همین 48 ساعت گذشته با صراحت اعلام کرده‌اند نباید انتظار داشت که نامزدی آقای رفسنجانی، پایگاه از دست رفته جبهه اصلاحات را به آنان بازگرداند چرا که هاشمی یک بار در همین میدان حضور داشته و نگاه مردم به ایشان با اندکی تفاوت همان نگاه به اصلاح‌طلبان است ولی نامزدی آقای رفسنجانی- به قول بی‌بی‌سی- می‌تواند پوششی برای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان باشد و زمینه‌ای برای بازگشت آنها به درون حلقه نظام فراهم آورد. ولی از این فرصت- به گفته تحلیلگر رادیو فردا- نباید انتظار تجدید حیات اصلاح‌طلبان را داشت.

ب: و اما، اکنون به خبری اشاره می‌کنیم که می‌دانیم جناب هاشمی رفسنجانی می‌تواند با تحقیق و بررسی دقیق از صحت آن اطمینان حاصل کند. تحقیق در این زمینه برای ایشان دشوار نیست.

آقای خاتمی بعد از اصرار آقای هاشمی برای کاندیدا شدن به چند تن از افراد بسیار نزدیک خود می‌گوید؛ آقای رفسنجانی می‌داند که شورای نگهبان صلاحیت مرا رد می‌کند و قصد دارد بعد از رد صلاحیت من، بدون آن که هزینه‌ای پرداخته باشد، آرای اصلاح‌طلبان را به صندوق کاندیدای تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمی می‌گوید؛ نامزد مورد نظر او هم رای نمی‌آورد ولی شکست وی به حساب هاشمی نوشته نمی‌شود و هاشمی می‌تواند کماکان منتقد شرایط کنونی باقی بماند بی آن که جایگاه خود را به رای مردم گذاشته باشد. در همین حال و هوا، جلسه‌ای در «...» تشکیل می‌شود. در این جلسه آقای «م» پیشنهاد می‌کند می‌توانیم با این توضیح- بخوانید ترفند و توجیه- که خرابکاری‌های احمدی‌نژاد باعث رویگردانی مردم از ایشان شده است و فرصت برای نامزدی آقای هاشمی فراهم است و... توافق هاشمی را برای کاندیداتوری جلب کنیم و تاکید می‌کند که اگرچه آقای هاشمی فاقد پایگاه مردمی است و شکست می‌خورد ولی این شکست به حساب اصلاح‌طلبان نوشته نمی‌شود، چرا که هیچکس هاشمی را اصلاح‌طلب نمی‌داند! و سابقه همراهی او با نظام را فراموش نمی‌کند. در پی همین تصمیم است که از یکسو آقای خاتمی روی نامزدی آقای هاشمی اصرار می‌ورزد و سخن «کاش هاشمی می‌آمد» او در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب گسترده داده می‌شود و از سوی دیگر برخی از افراد مطرح در همین طیف ماموریت می‌یابند که تاکید ‌کنند هاشمی همان عالیجناب سرخپوش است!... و بدین ترتیب بار دیگر آقای هاشمی به عنوان «پل» در اختیار مدعیان اصلاحات قرار می‌گیرد. یعنی همان‌ها که بیشترین اهانت‌ها را علیه وی روا‌داشته بودند و هرگز از آن همه اهانت و دشمنی ابراز پشیمانی نکرده و نمی‌کنند!

پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری که به برخی از آنها اشاره شد در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

5- در این میان پیوند حلقه انحرافی با اصحاب فتنه نیز در فریب جناب هاشمی بی‌تاثیر نبوده است. توضیح آن که حلقه انحرافی به پایان عمر خود رسیده است و با خاتمه دولت احمدی‌نژاد، باید از قطاری که بی بلیت سوار آن شده بود پیاده شود. بنابراین حلقه انحرافی برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز پیوند با یک جریان سیاسی دیگر نداشت. اما برای ائتلاف با اصحاب فتنه مانند هر معامله دیگری پای داد و ستد در میان است. حلقه انحرافی اگرچه هویت ندارد ولی دست گشاده‌ای بر رانت قدرت و ثروت دارد. و این همان امتیازی است که به اصحاب فتنه داده است و از سوی دیگر اصحاب فتنه در مقابل برخورداری از رانت قدرت و ثروت حلقه انحرافی، این حلقه را در بازی بعدی می‌پذیرد. حضور غیرقانونی آقای احمدی‌نژاد در جریان ثبت نام مشایی و اعلام حمایت از وی که علی‌رغم اعتراض‌های فراوان صورت گرفت در همین بستر قابل ارزیابی است. آقای احمدی‌نژاد با این اقدام انتحاری خود به اصحاب‌فتنه پیام می‌دهد که برای تنش‌آفرینی و فتنه‌انگیزی آماده است و می‌توانند روی قانون‌گریزی و ساختارشکنی حلقه انحرافی حساب باز کنند. پیام‌های پنهانی رد‌و‌بدل شده بماند برای فرصتی دیگر.

6- تنها تغییر قابل توجه در صورت مسئله این روزها، حضور پرشورتر از همیشه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، چرا که از یکسو مردم در مشاهده همراهی و همخوانی بیگانگان با اصحاب فتنه و انحراف، انگیزه قوی‌تری برای حضور در انتخابات یافته‌اند و از سوی دیگر حضور همه سلیقه‌ها، آرای انبوه‌تری را به صندوق‌ها سرازیر می‌کند.

و بالاخره اصحاب فتنه و انحراف می‌دانند و آزموده‌اند که اگر بار دیگر خیال فتنه و آشوب در سر داشته باشند، حزب‌الله یعنی همان مردم پاکباخته حتی به اندازه چند ساعت نیز به آنها امان نمی‌دهند و به قول مولایشان حضرت امیر علیه‌السلام، وقتی نوبت باریدن به آنها می‌رسد، سیل به راه می‌اندازند. به اعتراف واشنگتن‌پست، فدائیان رهبر ایران- حضرت آقا- از چند هزار کیلومتر فاصله بحران سوریه را مدیریت می‌کنند و در لبنان و فلسطین حضور دارند. نباید مقابله این نیروی عظیم با آشوب‌های داخلی را نادیده گرفت... یاد مرحوم حاج بخشی به‌خیر، گوش کنید! هنوز فریادش طنین‌انداز است که؛ ماشاءالله، حزب‌الله.

انتهای پیام/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920223000059

 

 



کلمات کلیدی : پیام‌ حمایت احمدی‌نژاد از مشایی به اصحاب فتنه/ ماجرای جلسه خصوصی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >