سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزاری انتخابات یازدهم در 120 کشور

برگزاری انتخابات یازدهم در 120 کشور/ 280 شعبه اخذ رأی در 5 قاره

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با داخل در 120 کشور و 280 شعبه اخذ رای در 5 قاره جهان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری انتخابات یازدهم در 120 کشور/ 280 شعبه اخذ رأی در 5 قاره

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین جلسه مشترک اعضای هیئت نظارت و اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نمایندگانی از شورای نگهبان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

حاضران در این جلسه با ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته، به بحث و تبادل نظر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بین هموطنان خارج از کشور پرداختند.

در ابتدای این جلسه، حسن قشقاوی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور، با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بر لزوم تمهید همه لوازم برای مشارکت گسترده هموطنان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: از همه کشورها انتظار می‌رود که در همکاری با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، زمینه‌های لازم برای مشارکت هر چه بیشتر ایرانیان مقیم خارج در انتخابات را فراهم کنند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همزمان با داخل کشور در 120 کشور جهان و در بالغ بر 280 شعبه اخذ رای در 5 قاره جهان برگزار می‌شود.

زمان آغاز اخذ رای انتخابات در هر منطقه با توجه به ساعت رسمی آن کشور، ساعت 8 صبح روز بیست و چهارم خرداد ماه خواهد بود.

ایرانیان مقیم یا مسافر در خارج از کشور با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی می‌توانند در رای گیری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

انتهای پیام/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920223001208



کلمات کلیدی : برگزاری انتخابات یازدهم در 120 کشور

ورود جامعه مدرسین به انتخابات

ورود جامعه مدرسین به انتخابات
جامعه مدرسین بر انتخاب یک کاندیدای اصلح رای آور سفارش کرده است؛ چراکه ممکن است یک کاندیدا اصلح باشد ولی رای آور نباشد؛ بنابراین بر حضور اصولگرایان در انتخابات با یک کاندیدای واحد تاکید داریم.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وارد صحنه شدن این نهاد روحانی برای تجمیع آراء و معرفی یک کاندیدای حداکثری در جریان اصولگرایی خبر داد و گفت: جامعه مدرسین بر انتخاب یک کاندیدای اصلح رای آور سفارش و تاکید دارد.

به گزارش مهر؛ آیت الله حسن ممدوحی با تاکید براینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای تجمیع آراء و معرفی یک کاندیدای حداکثری در جریان اصولگرایی وارد میدان خواهد شد، اظهارداشت: برای حضور قدرتمند اصولگرایان در انتخابات باید یک کاندیدای اصلح رای آور به عنوان گزینه نهائی انتخاب و به مردم معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه مواضع انتخاباتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از طرق بیانیه اعلام خواهد شد، افزود: جامعه مدرسین بر انتخاب یک کاندیدای اصلح رای آور سفارش کرده است؛ چراکه ممکن است یک کاندیدا اصلح باشد ولی رای آور نباشد؛ بنابراین بر حضور اصولگرایان در انتخابات با یک کاندیدای واحد تاکید داریم.

 

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت که گفته است تا آخر هفته جاری گزینه نهائی جامعتین انتخاب خواهد شد، صحت دارد، خاطرنشان کرد: هیچ زمانی برای این امر مشخص نشده و تا کنون جلسات مشترکی میان جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار نشده اما هریک از این دو نهاد روحانی جلساتی را با کاندیدا و جریانات سیاسی در این خصوص داشته اند.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181397



کلمات کلیدی : ورود جامعه مدرسین به انتخابات

فعالیت سرویسهای اطلاعاتی انگلیس و عربستان برای یک کاندیدای خاص

فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و عربستان برای یک کاندیدای خاص
«سوال غربی ها از فردی که با آنها مرتبط است اکنون این است که بهترین رفتار از سوی غرب که بتواند بیشترین تاثیر را در صحنه داخلی ایران داشته باشد چیست»؟


کریدورهای اطلاعاتی میان دو سرویس اطلاعاتی خارجی و یک فرد نزدیک به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درایران ظرف هفته گذشته به نحو قابل توجهی فعال شده است.

 

این منابع که به دلیل صحبت درباره مسائل محرمانه مایل به افشای نامشان نبودند، با اشاره به اقامت چند ساله یکی از بستگان این کاندیدا در انگلستان و تردد مکرر بقیه اعضالی خانواده وی به این کشور، تاکید کردند که MI6 اکنون تصور می کند نسبت به بقیه سرویس‌های اطلاعاتی غربی در موقعیت بهتری برای اثرگذاری بر رویدادهای داخلی ایران بویژه کنترل رفتار انتخاباتی یک کاندیدای خاص دارد.

 

یک منبع مطلع در این باره گفت: «ما الان داریم می‌بینیم که ارتباطاتی که قبلا به طور وسیع شکل گرفته بود، مجددا با قدرت فعال شده است طوری که گویی این ارتباطات اساسا برای همین روزها شکل گرفته بود».

این منبع اضافه کرد: «انگلستان تنها نیست. سعودی‌ها هم فعال شده اند و با هم هماهنگ هستند».

 

منابع آگاه می‌گویند در مجموعه این ارتباطات چند کد اساسی در حال مبادله است.

1- اولین کد این است که این دو سرویس خواهان آن هستند که فرد مرتبط با آنها، ظرفیت آغاز مجدد حرکت‌های خیابانی در ایران را برآورد کند. منبع مورد اشاه گفت یکی از این دو سرویس در یک گزارش درون سازمانی حرکت عصر شنبه (21 اردیبهشت) حامیان یکی از کاندیداها جلوی در وزارت کشور را «یک آغاز خوب توصیف» کرده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد این سرویس اکنون از مرتبطان خود خواسته است این موضوع را برآورد کنند که چنین تحرکاتی را چگونه می‌توان گسترش داد و چگونه می توان آنها را علیه نظام رادیکال کرد.

 

یک کارشناس که با موضوع سر و کار دارد گفت: «سوال غربی ها از فردی که با آنها مرتبط است اکنون این است که بهترین رفتار از سوی غرب که بتواند بیشترین تاثیر را در صحنه داخلی ایران داشته باشد چیست»؟

 

2- کد دوم مربوط به این است که هر دو سرویس خواهان جمع آوری اطلاعات و تدوین برآوردهایی دقیق در این باره هستند که چگونه می‌توان به بهانه انتخابات حداکثر مقدار بی‌ثبات سازی را در ایران ایجاد کرد.

 

گزارش های موجود حکایت از آن دارد که این سرویس ها خواهان آن هستند که در این حوزه دو اتفاق بیفتد:

 

اول- هرگونه نقد وضع موجود و عملکرد دولت باید بلافاصله به کلیت نظام گره بخورد.

دوم- باید برآورد شود که امکان دوباره طرح بحث تقلب از سوی یکی از کاندیداهای حاضر در صحنه –که در سال 88 هم بیشترین نقش را در این حوزه داشت- چقدر است؟

 

منبع گفت وگو کننده در این مورد تاکید کرد: «فرد مرتبط با سرویس انگلیس از دو شب پیش مجددا جلساتی را آغاز کرده است که در آن بحث امکان دست کاری در آرا طرح شده است».

 

در مجموع برآوردها حکایت از آن دارد که سرویس های غربی مجددا به امکان حضور میدانی در صحنه ایران امیدوار شده اند و تصور می کند حلقه های مرتبط با آنها قادرند کارایی گذشته بویژه تحولات 88 را احیا کنند.

 

منبع: ایران هسته‌ای

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181394



کلمات کلیدی : فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و عربستان برای یک کاندیدای خاص

وضعیت اینترنت در ایام انتخابات چگونه خواهد بود؟

 

وضعیت اینترنت در ایام انتخابات چگونه خواهد بود؟
به گفته مدیر روابط عمومی زیرساخت، این شرکت برنامه‌ریزی می‌کند در ایام انتخابات ریاست جمهوری با برقراری بسترهای ارتباطی، شبکه امن، پایدار و مطمئن را در اختیار کاربران و برگزارکنندگان اینترنت قرار می‌دهد.

به گفته مدیر روابط عمومی زیرساخت، این شرکت برنامه‌ریزی می‌کند در ایام انتخابات ریاست جمهوری با برقراری بسترهای ارتباطی، شبکه امن، پایدار و مطمئن را در اختیار کاربران و برگزارکنندگان اینترنت قرار می‌دهد.

 

به گزارش مهر،  مهدی خدایی با اشاره به برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای برقراری خدمات ارتباطی در بستر اینترنت در ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرکت زیرساخت به عنوان متولی اینترنت کشور برنامه‌ریزی منسجمی در بخش ارایه شبکه امن، پایدار و مطمئن برای کاربران و نیز نهادها و برگزارکنندگان انتخابات دارد بر این اساس گروه‌های نگهداری و سرویس‌دهی شبکه در شیفت‌های مشخص شبانه‌روزی برای انجام امور در آماده باش کامل به سر می‌برند.

 

وی گفت: تمامی تلاش این است که شاهد قطعی اختلال در شبکه اینترنت در این ایام نباشیم.


مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در زمینه افزایش ظرفیت پهنای باند مشکلی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند برای دریافت سرویس به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت و مخابرات اعلام نیازکنند.


وی افزود: در این زمینه شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی هرگونه افزایش پهنای باندی را دارد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

 

خدایی با اشاره به عضویت شرکت ارتباطات زیرساخت در کمیته برقراری ارتباطات پایدار وزارت ارتباطات که برای ایام انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است، گفت: شرکت زیرساخت به عنوان متولی بستر اینترنت در این کمیته مسوولیت برقراری ارتباطات مطمئن را بر عهده دارد و تمامی سعی و تلاش این است که هیچ‌گونه اختلال و قطعی در این ایام برای شبکه اینترنت به وجود نیاید.

 

وی گفت: در زنجیره توزیع اینترنت تنها یکی از بخش‌ها بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است و برای ارایه سرویس مناسب اینترنت، شرکت‌های اینترنتی و مخابرات نیز سهیم هستند.


103

http://jamnews.ir/detail/News/181395



کلمات کلیدی : وضعیت اینترنت در ایام انتخابات چگونه خواهد بود؟

اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی

اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی
بی بی سی فارسی: «در هفته ای که گذشت، در حوزه جدل های سیاسی، حمله اصولگرایان به آقای رفسنجانی شدت بی سابقه ای گرفت و عملا از تمام بخش های دستگاه تبلیغاتی آن ها به گوش می رسید.»

"سعید برزین" مفسر سیاسی بی بی سی فارسی (BBCPersian) طی یادداشتی با عنوان "اعلام جنگ به رفسنجانی" برای وب سایت این شبکه انگلیسی، در ترسیم رقابت های انتخاباتی ایران نوشته است:

 

 

««در هفته ای که گذشت، در حوزه جدل های سیاسی، حمله اصولگرایان به آقای رفسنجانی شدت بی سابقه ای گرفت و عملا از تمام بخش های دستگاه تبلیغاتی آن ها به گوش می رسید.

لحن و کلام این تهاجم به حدی بود که اسم نویسی او به معنی "اعلام جنگ با اصولگرایان و نظام" قابل تفسیر بود.

 

حداقل پنج اصولگرای ارشد با حمایت از گروهای سیاسی شناخته شده برای ریاست جمهوری اسم نویسی کردند. تعداد بیشتری هم بدون حمایت گروهی نام نوشته اند. تکثر نامزدهای این جناح، فرصت ها و تهدیدهایی را برای خودشان و حکومت ایجاد می کند.

 

تعدد نامزد، تصویری از یک انتخابات جدی، رقبای متنوع و حق انتخاب ترسیم می کند که برای مشروعیت بخشیدن به نظام کشور مطلوب است. به اضافه، به اصولگرایان فرصت می دهد تا در مراحل بعدی با توجه به افکار عمومی، نامزد مطلوب تر خود را گزینش کنند.

 

 

تحلیل منتشر شده در وب سایت بی بی سی فارسی

 

 

اما در حالی که اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی نام نویسی کرده اند، تعددنامزدهای اصولگرا، رقابت های شخصی میان آن ها را برای کسب قدرت و نفوذ سیاسی دامن می زند و همچنین به شکاف و بی نظمی صفوفشان می افزاید.

 

به همین خاطر، بخش قابل توجهی از صحبت اصولگرایان در هفته گذشته درباره ایجاد و حفظ وحدت بود...»»

 

 

نکته قابل توجه در تفسیر بالا، یکسان دانستن جریان اصولگرایی با کلیت نظام است.

 

 

گفتنی است "سعید برزین" بلافاصله پس از ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی، در تلویزیون فارسی بی بی سی حاضر شده و گفته بود: «سیاستمدار کهنه کار خط میانه ایران وارد صحنه شده و این، همه معادلات را به هم خواهد ریخت؛ در مرحله اول موجب نگرانی جدی و شدید جناح اصولگرا خواهد شد.»

 

وی یادآور شده بود: «او کسی است که در آخرین نمازجمعه اش خواهان آزادی زندانیان و باز شدن جو سیاسی مملکت شده بود و همچنان بر سر مواضعش بوده؛ البته راه بسیار سخت و دشواری در پیش رو دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند بازی را ببرد...»

 http://jamnews.ir/detail/News/181392



کلمات کلیدی : اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی

جنجال دو کاندیدای انتخابات ایران در روزنامه های آمریکا

 

جنجال دو کاندیدای انتخابات ایران در روزنامه های آمریکا
صدای آمریکا با پخش گزارشی از دو روزنامه مهم آمریکا، فضای دو قطبی که روزنامه های آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری ایران نشان می دهند، به تصویر کشید.

روزنامه های آمریکا نیز مانند شبکه های این کشور، چهره ای دوقطبی از فضای انتخاباتی ایران به نمایش گذاشته اند.

 

به گزارش صدای آمریکا، روزنامه های آمریکا در مقاله های مفصلی به انتخابات ایران پرداخته و حضور هاشمی رفسنجانی را بسیار با اهمیت توصیف کرده اند.

 

روزنامه "وال استریت ژورنال" با استناد به حرکات محمود احمدی نژاد در روز آخرین روز ثبت نام در وزارت کشور، از جنگ قدرت در ایران خبر داده است و بدون اشاره به دیگر کاندیداها، تنها بر دو کاندیدا مانور داد و نوشت: «اسفندیار رحیم مشایی و هاشمی رفسنجانی نقش آفرینان اصلی انتخابات ایران هستند.»

 

روزنامه "نیویورک تایمز" هم در مقاله ای با عنوان "دو نامزد انتخابات ایران جنجال آفریدند" با تحلیلی مشابه، مشایی را دست نشانده محمود احمدی نژاد خواند و در ادامه نوشت: «هاشمی رفسنجانی با آمدن به صحنه انتخابات، مخالفان اصولگرا را تکان داد.»

http://media.jamnews.ir/MMM444(1).flv

 

444

http://jamnews.ir/detail/News/181390



کلمات کلیدی : جنجال دو کاندیدای انتخابات ایران در روزنامه های آمریکا

کواکبیان کنار نمی رود

 

کواکبیان کنار نمی رود
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه برنامه‌های کواکبیان کماکان ادامه خواهد داشت، گفت: کواکبیان فعلاً تصمیمی برای کناره‌‌گیری ندارند.

حسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری طی گفت‌وگویی اظهار داشت: در برنامه‌های انتخاباتی مصطفی کواکبیان هیچگونه خللی ایجاد نشده است و برنامه‌های مذکور کماکان ادامه خواهد داشت و فعلاً تصمیمی برای کناره‌‌گیری ندارند.

 

به گزارش تسنیم، وی در خصوص ثبت‌نام هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بدون شک حضور هاشمی رفسنجانی در دقیقه 90 انتخابات، برخی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را تحت تاثیر قرار داد و قطعاً حزب مردم‌سالاری هم از این قاعده خارج نیست و با این حال باید تا تشکیل جلسه آینده شورای مرکزی حزب‌ مردم‌سالاری منتظر بمانیم.

 

عضو دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه نشست شورای مرکزی احتمالاً تا پایان هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: حضور دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بیش‌از 40 دانشگاه کشور در یکی دو ماه اخیر قطعاً تاثیرات زیادی در افزایش شور و نشاط انتخاباتی داشته است و به همین جهت هرگونه توقف در برنامه‌های وی را به مصلحت نمی‌دانیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به زودی از 50 برنامه مصطفی کواکبیان طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181371



کلمات کلیدی : کواکبیان کنار نمی رود

با هاشمیرفسنجانی اختلاف نظر دارم

 

با هاشمی‌رفسنجانی اختلاف نظر دارم
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف خود با هاشمی‌رفسنجانی را طبیعی دانست و در عین حال تاکید کرد که از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری نخواهد کرد.

محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعت آب‌ و برق (شهید عباسپور) با بیان اینکه نسل اول و دوم انقلاب در دوران سیاست زندگی می‌کردند، گفت: عرصه سیاست، ادبیات خود را داشت و در دوران جدید، ما در عرصه فرهنگ و اقتصاد قرار داریم و در این عرصه باید به زندگی توجه ویژه‌ای کرد.

 

وی با بیان اینکه باید بال سیاست و اقتصاد قوی شود، خاطرنشان کرد: بال سیاست ما به اندازه کافی قوی شده است اما در عرصه اقتصاد، ضعیف عمل کرده‌ایم و این نشان می دهد که ما در اقتصاد و زندگی قوی عمل نکرده‌ایم.

 

به گزارش تسنیم، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه من به جوانان امیدوارم، گفت: به امید جوانان وارد صحنه انتخابات شدم. معتقدم هر یک از این جوانان می‌توانند باکری، خرازی و ... شوند. بنابراین حرف امروز من با شما جوانان این است که با کمک هم می‌توانیم آینده را بسازیم به همین دلیل می‌گویند سلام به زندگی.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به نفع هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات کناره‌گیری می‌کنید، اظهار داشت: با حضور هاشمی‌ رفسنجانی ماندنم در انتخابات محکم‌تر شد.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه چرا در فتنه 88 نامه‌ای تند به رهبری نوشتید؟، گفت: در نامه بنده به آقا، اصلاً بحث نصیحت نیامده بود، ضمن آنکه اشکالی ندارد که در جامعه اسلامی، دلسوزانه مطالب را مطرح کنیم. بدانید من نامه‌هایی را به امام (ره) و رهبری دارم که نمی‌توانم آنها را منتشر کنم.

 

"گفته شد که من در این نامه امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر کردم که اینگونه هم نبود. در آن نامه آورده بودم که پس از حادثه 9 دی معترضین هم به وحدت بپیوندند که این جمله باعث تفسیرهای مختلفی شد. نامه‌ام به رهبری کاملا مشخص است، می‌توانید مراجعه کنید و بار دیگر آن نامه را مطالعه کنید."

 

رضایی درباره اینکه در سال 84 مدعی شده بودید که با گلوله و یا با رای مردم از صحنه انتخابات کناره‌گیری می‌کنید چرا در دقیقه 90 انصراف دادید، گفت: بله؛ این گفته من است در آن سال اعلام کرده بودم که یا با گلوله یا با نظر مردم از انتخابات کنار می‌روم اما دیدم که نتوانستم نظر مردم را جلب کنم در آن سال تقاضای مناظره کردم اما نگذاشتند مناظره برگزار شود. پس احساس کردم دیگر وقت مردم را تلف نکنم البته معتقدم در سال 84 صادقانه عمل کردم.

 

وی درباره اینکه چرا در دولت نهم رئیس دولت را دست ششم معرفی کرده‌ بودید، اظهار داشت: من دست ششم نگفته بودم، بلکه از لشکر ششم سخن گفته بودم که گویا آن خبرنگار نمی‌دانست لشکر یعنی چه و به جای لشکر از دسته ششم استفاده کرد. محسن رضایی به هیچ وجه به کسی توهین نکرده و نمی‌کند البته در مناظره سال 88 بعضی‌ها تلاش کردند تا مرا عصبانی کنند اما خونسردی خود را کاملا حفظ کردم. در زمان امام(ره) هم در خط ایشان بودم و در زمان آقا هم مطیع و وفادار ایشان هستم و همین مسیر را ادامه خواهم داد.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه چرا مقام معظم رهبری را تحت فشار قرار دادید تا با بکارگیری شما در فرماندهی کل سپاه موافقت کنند، یادآور شد: بنده 3 سال قبل از اینکه از سپاه استعفا دهم، از ایشان درخواست کرده بودم که استعفایم را بپذیرند و رهبری چند سال بعد مرا دعوت کردند و در یک جلسه یک ساعت و 45 دقیقه‌ای خدمت ایشان بودم و خطاب به من فرمودند، من قانع شدم مشروط به اینکه کسی را جای شما پیدا کنیم و همین که سردار صفوی به عنوان جانشین در نظر گرفته شد، ایشان با استعفایم موافقت کردند.

 

رضایی گفت:‌ من اولین مسئولی هستم که از مسئولیت خودم استعفا دادم و در آینده نیز دنبال نیروهای قدیمی نخواهم بود، به دنبال ساختن مدیر در کشور هستم. معتقدم با حضور جوانان می‌توانیم نیروها و مدیران خوبی را تربیت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را مور توجه قرار داد، افزود: 10 سال آینده نسل اول و دوم بالای 90 سال قرار می‌گیرد، همین آقای هاشمی 10 سال آینده 90 ساله خواهد شد.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در خصوص برنامه‌های اقتصادی خود افزود: مدل اقتصادی که در نظر گرفته‌ام کاملا بومی و مردمی است و برای این مدل مطالعه کرده‌ام. مدل اقتصادی‌ام ربطی به اقتصاد سوسیالیسم ندارد بلکه مردم و اهمیت به آنان مدل الگوی من در اقتصاد هستند.

 

دانشجویی از رضایی سوال کرد که چرا در دوره اصلاحات و در انتخابات مجلس ششم با حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب همکاری داشتید که وی در پاسخ به این دانشجو گفت: درباره انتخابات مجلس ششم، باید بگویم که سعید حجاریان پیش من آمد و گفت که اگر قبول کنید در فهرست روحانیون نباشید، ما شما را در فهرست خود قرار می‌دهیم  که من در پاسخ به او گفتم رضایی کسی نیست که برای آن تعیین تکلیف کنید از این رو به توافق نرسیدیم و بنده بر اصول و اعتقادات خود ماندم.

 

"در مورد مجاهدین انقلاب نیز بنده در تشکیل آن مؤثر بودم اما از زمانی که ترورها شروع شد، لباس سیاست را از تن درآوردم و لباس رزم را بر تن کردم و انتخابات ریاست‌جمهوری را به آقایان دیگر بخشیدیم. نمی‌توانستم به راحتی در کنار فرزندانم بمانم و ببینم کشورم اشغال شود."

 

رضایی با بیان اینکه نمی‌توانم نسبت به وضعیت کشور بی‌تفاوت باشم، اظهار داشت: یکی عده سوال می‌کنند که چرا در دوران جنگ لباس نظامی را بر تن کردم و الان وارد عرصه انتخابات شده‌ام، گفتم نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم؛ دیدیم که بعضی از افراد چه افتضاحاتی بوجود آوردند؛ محسن رضایی غبار خرمشهر را به 10 ریاست‌جمهوری تحویل نمی‌دهد.

 

وی در ادامه به نقش و جایگاه رئیس‌جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس‌قوه مجریه رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست، افزود: در آن شورا، همه فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه وزرای خارجه و اطلاعات شرکت می‌کنند و اگر رئیس‌جمهور از مسائل نظامی اطلاع داشته باشد، می‌تواند امنیت کشور را بهتر اداره کند ضمن آنکه بنده هیچ‌گاه ارتباطم را با مردم قطع نکردم.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: از زمانی که سازمان مجاهدین تشکیل شد، 2 گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند و پس از آنکه ما از این سازمان جدا شدیم، نیروهای اصلاح‌طلب در آن قرار گرفتند. بنده به آنها گفتم که شما اسم سازمان را مصادره کرده‌اید و هیچ‌گاه به صورت فعال کار نکرده و پس از جنگ نیز همکاری با سازمان مجاهدین نداشته است.

 

رضایی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما توسعه اقتصادی مقدم بر توسعه سیاسی است، اظهار داشت: من این رده‌بندی‌ها را قبول ندارم، توسعه‌ام پلکانی است.

 

وی در خصوص اینکه آیا در دقیقه 90 به نفع هاشمی‌رفسنجانی انصراف نخواهید داد، تاکید کرد: من مستقل آمده‌ام، اینکه فکر می‌کنید در مجمع تشخیص در کنار هاشمی‌ می‌نشینم به منزله نزدکی‌ام با وی نیست، البته لاریجانی بین من و هاشمی می‌نشیند.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنده با هاشمی اختلاف‌نظر دارم، گفت: هرگاه برنامه‌های انتخابات آغاز شود شما تفاوت‌هایم را با وی خواهید دید، بنده هیچ‌کس را نفی نمی‌کنم، فقط برنامه‌های خود را ارائه می‌دهم.

 

رضایی درباره اینکه آیا این موضوع صحت دارد که شما در صورت پیروزی از یک زن به عنوان رئیس بانک مرکزی استفاده خواهید کرد، گفت: بنده الان می‌توانم 4 الی 5 زن اقتصاددان را به شما معرفی کنم که در مجامع بین‌المللی شناخته‌ شده‌اند، البته برای خودم ثبات و آرامش در بانک مرکزی مهمتر است.

 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در دوران دفاع مقدس شما با رهبری اختلاف نظرهای فراوانی داشتید، پاسخ داد: خیر، این‌ گونه نبود، مهمترین حامی‌ام در دفاع مقدس، مقام معظم رهبری بود و اگر کسی غیر از این چیزی به شما گفته، اشتباه کرده است.

 

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین انتشار اخباری مبنی بر اینکه برخی از مفسدین اقتصادی با مدیران و معاونان مجمع تشخیص در تماس بوده‌اند، این خبر را تکذیب کرد و گفت: 200 الی 300 نفر کارآفرین، استاد دانشگاه و صاحب‌نظر در جلسات کمیسیون مجمع حضور می‌یابند و نظرات خود را به ما ارائه می‌دهند اما اینکه گفته می‌شود در پرونده 3 هزار میلیاردی معاونان مجمع نقش تاثیرگذاری داشته‌اند، دروغ است.

 

رضایی در ادامه درباره اینکه با وجود اختلاف نظری که با هاشمی‌ رفسنجانی دارید، چرا کماکان با وی در مجمع تشخیص همکاری می‌کنید؟ تصریح کرد: اینکه دو نفر اختلاف نظر داشته باشند اما با هم باشند، خیلی خوب است. دولتمردان فکر می‌کنند که باید با هم دست به یقه بشوند در حالی که با وجود اختلاف نظر ما می‌توانیم با هم باشیم و با هم کار کنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه به ایستادگی در عرصه سیاست خارجی معتقدم، افزود: در مقاومت نباید افراط و تفریط کنیم. بعضی‌ها فقط شعار می‌دهند  و بعضی‌های دیگر فقط به دنبال ماجراجویی و راه تنش‌زا هستند. این در حالی است که ما مذاکرات را با گروه 1+5 را می‌توانیم از حالت بن‌بست به راه روشن بکشانیم.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181367



کلمات کلیدی : با هاشمی‌رفسنجانی اختلاف نظر دارم

تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76

 

تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76
گویا نیوز:«باید توجه داشت که هاشمی سال 92 هاشمی سال 76 نیست. او با عشقی که به انقلاب دارد می داند که نمی توان کشور را نه با شیوه ی آن سال ها و نه با شیوه فعلی اداره کرد.»

پایگاه اینترنتی "گویانیوز"(Gooya News) وابسته به محافل ضدانقلاب، در یادداشتی به تحلیل "اهمیت ورود هاشمی رفسنجانی به مبارزات انتخاباتی" پرداخت.


به نوشته گویا نیوز: «به ظن قریب به یقین اصلاح طلبان حکومتی و به خصوص طرفداران آقای خاتمی و مهندس موسوی و جناب کروبی این بار با تمام قوا و البته شاید با چراغ های خاموش به هواداری هاشمی وارد میدان خواهند شد تا بازی انتخابات را که در مقابل کاندیداهای مورد نظر حاکمیت شروع شده به نفع خود تمام کنند. در این صورت احتمال رفع حصر مهندس موسوی و آقای کروبی هم افزایش پیدا خواهد کرد.»


"گویا نیوز" که به محلی برای قلم فرسایی عناصر ضد انقلاب، سلطنت طلب، کمونیست ها، ملی مذهبی ها و.... علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران و روحانیت و مراجع عظام تقلید تبدیل شده است این بار در قامت دایه مهربانتر از مادر برای نظام جمهوری اسلامی ظاهر شده و هاشمی رفسنجانی را تنها منجی کشور خوانده است: «ورود هاشمی رفسنجانی به مبارزات انتخاباتی این بار از جنس دیگر است. حکومتی اسلامی در گردابی مهلک[!] گرفتار شده و تنها کسی که می تواند آن را نجات دهد هاشمی رفسنجانی ست. از طرف دیگر وجود هاشمی به عنوان رئیس جمهور برای مردم جان به لب رسیده از اجتماعی نیز اهمیت بسیار دارد.»

 

این سایت در ادامه با تعریف و تمجید از هاشمی تاکید می کند: «باید توجه داشت که هاشمی سال 92 هاشمی سال 76 نیست. او با عشقی که به انقلاب دارد می داند که نمی توان کشور را نه با شیوه ی آن سال ها و نه با شیوه فعلی اداره کرد.»


گویا نیوز در بخش پایانی این یادداشت می نویسد: «این که در صورت انتخاب هاشمی چه آینده ای در پیش روی ایران خواهد بود در مقالات آتی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد. فعلا تا پایان انتخابات و اعلام نتایج آرا نه تنها ما بلکه قدرت های غربی چون امریکا و انگلیس و بخصوص اسرائیل منتظر خواهیم ماند و استراتژی برخورد با حکومت اسلامی بعد از تعیین رئیس جمهور جدید اتخاذ خواهد شد.»

d0lfud4bngob1jxooug0.jpg (647×445)

 

سایت بی بی سی فارسی(bbcpersian)نیز روز گذشته با تعریف و تمجید از مسن ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «طی ماه گذشته رفسنجانی زیر شدیدترین بمباران سیاسی و رسانه ای محافظه کاران بوده تا شاید از نام نویسی در انتخابات منصرف شود. در صحنه سیاسی ایران، رفسنجانی همیشه به عنوان عالی ترین نمود عملگرایی زیرکانه و مصلحتی شناخته شده است.»


بی بی سی در ادامه خواستار حمایت از هاشمی رفسنجانی شده و تاکید کرد: «برای اینکه رفسنجانی این بار پیروز شود او نیازمند ائتلاف وسیعی از مراکز ذینفع قدرت، فعالین خط میانه و اصلاح طلب و اقشار متوسط اجتماعی است. او محتاج تمام کسانی است که خواهان کوچکترین تغییر و تحول در ایران اند.»

 

801gdi5te9la9ampwh.jpg (643×533)

 

 

 

 

 خاطر نشان می شود  از هفته های پیش و با اعلام چندین باره برنامه اصلاح طلبان مبنی بر "یا خاتمی ، یا هاشمی" از زبان کارشناسان و مهمانان این شبکه، حضور محتوایی آقای هاشمی در بی بی سی فارسی bbcpersian)) بیشتر شد.

 

اما در تاریخ  92/02/16 در برنامه ای با موضوع انتخابات -که قسمتی از آن به بررسی اظهارات اخیر آقای هاشمی( برای آمدن با رهبر انقلاب مشورت خواهم کرد) اختصاص داده شد- جمال الدین موسوی مجری شبکه می پرسد: "نیامدن آن ها [اصلاح طلبان] در حد چهره ای مانند آقای هاشمی و یا آقای خاتمی، نمی تواند [برای اصلاح طلبان] هزینه ای داشته باشد؟"

 

گزارش بی بی سی فارسی

 

"مصطفی خسروی" که از او با عنوان "عضو شورای سیاستگذاری ادوار تحکیم وحدت" نام برده شد، در پاسخ مدعی می شود: «نیامدن آن ها هزینه ای که خواهد داشت بیشتر به سمت مردم و کشور خواهد بود»!

 

وی اضافه می کند: «نیامدن آن ها همچنین یک هزینه دیگر هم خواهد داشت وآن این است که ادبیات و گفتمان آن ها برای حداقل 8 سال از عرصه سیاست کشور حذف خواهد شد.»

 

 

تلویزیون موسوم به "سیمای آزادی" رسانه سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نیز یک روز قبل از پایان ثبت نام کاندیداها پیامی به نقل از  "مسعود رجوی" سرکرده این گروهک جنایتکار، منتشر کرد که در آن با اشاره به انتخابات پیش رو، به آقای هاشمی رفسنجانی توصیه شده بودکه برای ریاست جمهوری نامزد شود!

 

پیام منسوب به سرکرده منافقین، طبق معمول با فحاشی به ارکان انقلاب آغاز  و با تعریف و تمجید از زیردستان فریب خورده رجوی ادامه یافته، و در نهایت با چند توصیه به فرازهای پایانی خود نزدیک می شود.

در یکی از توصیه های رهبر سازمان تروریستی مجاهدین خلق، با اشاره به انتخابات پیش رو، آمده است: «رفسنجانی باید پیرانه سر، ترس را کمی کنار بگذارد و بلادرنگ برای انتخابات ریاست جمهوری رژیم ثبت نام کند.»

 

 

kplese2kky5f2qfh3idn.jpg (658×478)

پخش پیام منسوب به رجوی در تلویزیون سیمای آزادی

 

مسعود رجوی در ادامه، بیان اظهاراتی مانند جمله «من بدون موافقت ایشان [رهبر انقلاب] وارد عرصه نخواهم شد» از سوی آقای هاشمی رفسنجانی را اقدامی با قصد "در محذور قرار دادن رهبر جمهوری اسلامی" ارزیابی نموده، به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سفارش کرده است که از این "تعارف" دست بردارد.

 

فایل ویدیویی

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/181110

 



کلمات کلیدی : تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76

تماس هاشمی با رهبر انقلاب پیش از ثبتنام در انتخابات رسماً تکذیب

 

تماس هاشمی با رهبر انقلاب پیش از ثبت‌نام در انتخابات رسماً تکذیب شد/ سند
این خبرگزاری امروز طی خبری رسماً کذب بودن مطالب گفته شده توسط علی‌عسگری را اعلام و این خبر را نادرست عنوان کرد.

یکی از خبرگزاری‌ها روز گذشته در خبری به نقل از تیمور علی‌عسگری مشاور پارلمانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، اینگونه عنوان کرده بود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ثبت‌نام برای کاندیداتوری با رهبر انقلاب تماس گرفته و پس از صحبت با ایشان، اقدام به کاندیداتوری کرده است.

 

بر اساس این گزارش، همین خبرگزاری امروز طی خبری رسماً کذب بودن مطالب گفته شده توسط علی‌عسگری را اعلام و این خبر را نادرست عنوان کرد.

 

شایان ذکر است خبر کذب تماس هاشمی با رهبر معظم انقلاب پیش از ثبت نام در انتخابات بازتاب گسترده ای در رسانه های ضدانقلاب داشت و رسانه های حامی آقای هاشمی نیز این خبر کذب را به عنوان تاییدی بر موافقت مقام معظم رهبری با ثبت نام هاشمی در انتخابات به صورت گسترده پوشش دادند.

 

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181293



کلمات کلیدی : تماس هاشمی با رهبر انقلاب پیش از ثبت‌نام در انتخابات رسماً تکذیب شد/ سند
<      1   2   3   4   5   >>   >