سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی

مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی
در این چند دهه گذشته هرگاه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی حرکت کرده ایم، نتیجه آن افتخار آمیز بوده و باعث افزایش اقتدار ملی و بین المللی شده است...

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز مناظره بین نمایندگان دکتر کامران باقری لنکرانی و دکتر محسن رضایی در تالار دکتر طاهری این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش سایت اخبار انتخابات 92؛ در این مناظره نمایندگان کاندیداهای مدعو اقدام به بیان دیدگاهها و برنامه های کاندیدای مورد نظر خود پرداخته و از برنامه های آنها دفاع نمودند. در ادامه به پرسش های دانشجویان پاسخ داده شد. ساعت کمی به 3 بعد از ظهر روز یک شنبه 22/2/92 مانده بود،  که نماینده دکتر لنکرانی وارد سالن طاهری دانشگاه صنعتی شیراز شد. هنوز سالن خلوت و به جز تعدادی از مسئولین برگزار کننده و چند نفر دانشجویان کسی در سالن حاضر نبود.

 

به تدریج بر تعداد دانشجویان افزوده و نماینده دکتر محسن رضایی و مسئولین ستاد وی در شیراز نیز با کمی تاخیر حضور یافتند. برنامه با تاخیر در ساعت 3 و پانزده دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

 

جلسه با سلام و احوال پرسی و کمی تعارف شروع و مجری با طرح موضوع از نماینده کاندیداها خواست که در 8 دقیقه محورهای اصلی بحث خود را مطرح نمایند. در ابتدا دکتر نیلی با اشاره شرایط منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی گفت که در چند دهه گذشته انقلاب اسلامی از آوردگاههای مختلف عبور کرده و با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده است.

 

ایشان اشاره کرد که در این چند دهه گذشته هرگاه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی حرکت کرده ایم، نتیجه آن افتخار آمیز بوده و باعث افزایش اقتدار ملی و بین المللی شده است. دلیل آن پیروزهای مقاومت در برابر اسرائیل و شکست های نظامی آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی در  چند دهه گذشته در منطقه می باشد.

 

دکتر نیلی با اشاره به دست آوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بین الملل گفت: سلسله شکست های نظامی غرب در منطقه با انقلاب اسلامی آغاز و محاصره ر‍ژیم اسرائیل هر روز تنگتر شده است. و جنگ 33روزه، 22روزه و 8 روزه نشان دهنده توانمندی انقلاب اسلامی در تغییر معادلات منطقه ای می باشد. از طرفی  هرکجا براساس مبانی نظری وارداتی عمل کرده ایم، نمی توانیم به عملکرد خود با نگاه مثبت بنگریم، دست ما در این حوزه مانند یک دست فلج و ناتوان است. از جمله این بخش ها میتوان به اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد.

 

دکتر صالحی نماینده دکتر محسن رضایی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه، گفت که خداوند ما را به دلیل عدم استفاده از سرمایه های عظیم خدادی مورد ملامت قرار میدهد. ایشان ذخایر نفتی و گازی کشور را مورد توجه قرار داده و اشاره کرد که فدرالیسم اقتصادی ارائه شده توسط دکتر رضایی میتواند ما در برون رفت از شرایط موجود یاری نماید.

 

دکتر نیلی در ادامه سرمایه های انسانی کشور را مهمتر از سرمایه های نفتی وگازی خواند و گفت حضرت امام (ره) اصل حرکت خود را بر روی سرمایه های انسانی قرار داده و از این جهت توانستند در دنیا تحول آفرین باشند. و متاسفانه دردوران بعد ازجنگ به دلیل تمرکز بیش از حد برروی سرمایه های زیرزمینی از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی کشور غافل شده ایم.

 

نماینده محسن رضایی گفت که رضایی در طول جنگ نشان داده است که به خوبی میتواند از سرمایه های انسانی استفاده نماید. و ایشان اکنون شناسایی خوبی از نیروهای موثر در کشور دارد و این بدلیل سابقه ایشان در دوران جنگ می باشد. وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت در بخش اقتصادی پرداخت یارانه ها توسط دولت را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت که معلوم نیست این همه درآمد نفتی کجا رفته است؟

 

وی عدم اقبال عمومی از برنامه های محسن رضایی در انتخابات های گذشته را عدم وجود عقلانیت در رای دهندگان دانست؟!. در ادامه دکتر نیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که باید دولتی بیاید که نقاط قوت این دولت را داشته و نقاط ضعف  این دولت را نداشته باشد، اشاره کرد که بالاخره علی رغم تمام کاستی هایی که وجود دارد نمی توان موفقیت های دولت نهم را نادیده گرفت. مثلا راه آهن شیراز- اصفهان که بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه برده است، در این دولت به انجام رسیده است و خیلی از پرو‍‍ژه های دیگر،

 

البته کاستی هایی نیز وجود داشته که باعث وضعیت اقتصادی موجود شده است و امیدواریم در دولت یازدهم برطرف شود. و نباید همه عملکرد اقتصادی دولت را در پرداخت یارانه ها خلاصه کرد. در ادامه نماینده دکتر لنکرانی بیان داشت که در آن زمان (دوران دفاع مقدس) که آقای محسن رضایی افتخاراتی آفریدند به دلیل آن بود که در زمین انقلاب اسلامی بازی می کرد. و به همین دلیل نتیجه عملکرد ایشان افتخار آمیز است. ولی فرمولهایی که ایشان در حال حاضر در زمینه اقتصادی ارائه می نماید، برگرفته ازمبانی نظری وارداتی است و از این جهت ما معتقد هستیم نمی تواند ما از چالشهای جاری عبور دهد. نوار این مناظره در حال پیاده شدن می باشد و در ادامه به خبر تکمیلی ارائه می شود.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181684



کلمات کلیدی : مناظره نماینده محسن رضایی و نماینده باقری لنکرانی