سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی

اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی
بی بی سی فارسی: «در هفته ای که گذشت، در حوزه جدل های سیاسی، حمله اصولگرایان به آقای رفسنجانی شدت بی سابقه ای گرفت و عملا از تمام بخش های دستگاه تبلیغاتی آن ها به گوش می رسید.»

"سعید برزین" مفسر سیاسی بی بی سی فارسی (BBCPersian) طی یادداشتی با عنوان "اعلام جنگ به رفسنجانی" برای وب سایت این شبکه انگلیسی، در ترسیم رقابت های انتخاباتی ایران نوشته است:

 

 

««در هفته ای که گذشت، در حوزه جدل های سیاسی، حمله اصولگرایان به آقای رفسنجانی شدت بی سابقه ای گرفت و عملا از تمام بخش های دستگاه تبلیغاتی آن ها به گوش می رسید.

لحن و کلام این تهاجم به حدی بود که اسم نویسی او به معنی "اعلام جنگ با اصولگرایان و نظام" قابل تفسیر بود.

 

حداقل پنج اصولگرای ارشد با حمایت از گروهای سیاسی شناخته شده برای ریاست جمهوری اسم نویسی کردند. تعداد بیشتری هم بدون حمایت گروهی نام نوشته اند. تکثر نامزدهای این جناح، فرصت ها و تهدیدهایی را برای خودشان و حکومت ایجاد می کند.

 

تعدد نامزد، تصویری از یک انتخابات جدی، رقبای متنوع و حق انتخاب ترسیم می کند که برای مشروعیت بخشیدن به نظام کشور مطلوب است. به اضافه، به اصولگرایان فرصت می دهد تا در مراحل بعدی با توجه به افکار عمومی، نامزد مطلوب تر خود را گزینش کنند.

 

 

تحلیل منتشر شده در وب سایت بی بی سی فارسی

 

 

اما در حالی که اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی نام نویسی کرده اند، تعددنامزدهای اصولگرا، رقابت های شخصی میان آن ها را برای کسب قدرت و نفوذ سیاسی دامن می زند و همچنین به شکاف و بی نظمی صفوفشان می افزاید.

 

به همین خاطر، بخش قابل توجهی از صحبت اصولگرایان در هفته گذشته درباره ایجاد و حفظ وحدت بود...»»

 

 

نکته قابل توجه در تفسیر بالا، یکسان دانستن جریان اصولگرایی با کلیت نظام است.

 

 

گفتنی است "سعید برزین" بلافاصله پس از ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی، در تلویزیون فارسی بی بی سی حاضر شده و گفته بود: «سیاستمدار کهنه کار خط میانه ایران وارد صحنه شده و این، همه معادلات را به هم خواهد ریخت؛ در مرحله اول موجب نگرانی جدی و شدید جناح اصولگرا خواهد شد.»

 

وی یادآور شده بود: «او کسی است که در آخرین نمازجمعه اش خواهان آزادی زندانیان و باز شدن جو سیاسی مملکت شده بود و همچنان بر سر مواضعش بوده؛ البته راه بسیار سخت و دشواری در پیش رو دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند بازی را ببرد...»

 http://jamnews.ir/detail/News/181392



کلمات کلیدی : اعلام جنگ اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی