سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76

 

تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76
گویا نیوز:«باید توجه داشت که هاشمی سال 92 هاشمی سال 76 نیست. او با عشقی که به انقلاب دارد می داند که نمی توان کشور را نه با شیوه ی آن سال ها و نه با شیوه فعلی اداره کرد.»

پایگاه اینترنتی "گویانیوز"(Gooya News) وابسته به محافل ضدانقلاب، در یادداشتی به تحلیل "اهمیت ورود هاشمی رفسنجانی به مبارزات انتخاباتی" پرداخت.


به نوشته گویا نیوز: «به ظن قریب به یقین اصلاح طلبان حکومتی و به خصوص طرفداران آقای خاتمی و مهندس موسوی و جناب کروبی این بار با تمام قوا و البته شاید با چراغ های خاموش به هواداری هاشمی وارد میدان خواهند شد تا بازی انتخابات را که در مقابل کاندیداهای مورد نظر حاکمیت شروع شده به نفع خود تمام کنند. در این صورت احتمال رفع حصر مهندس موسوی و آقای کروبی هم افزایش پیدا خواهد کرد.»


"گویا نیوز" که به محلی برای قلم فرسایی عناصر ضد انقلاب، سلطنت طلب، کمونیست ها، ملی مذهبی ها و.... علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران و روحانیت و مراجع عظام تقلید تبدیل شده است این بار در قامت دایه مهربانتر از مادر برای نظام جمهوری اسلامی ظاهر شده و هاشمی رفسنجانی را تنها منجی کشور خوانده است: «ورود هاشمی رفسنجانی به مبارزات انتخاباتی این بار از جنس دیگر است. حکومتی اسلامی در گردابی مهلک[!] گرفتار شده و تنها کسی که می تواند آن را نجات دهد هاشمی رفسنجانی ست. از طرف دیگر وجود هاشمی به عنوان رئیس جمهور برای مردم جان به لب رسیده از اجتماعی نیز اهمیت بسیار دارد.»

 

این سایت در ادامه با تعریف و تمجید از هاشمی تاکید می کند: «باید توجه داشت که هاشمی سال 92 هاشمی سال 76 نیست. او با عشقی که به انقلاب دارد می داند که نمی توان کشور را نه با شیوه ی آن سال ها و نه با شیوه فعلی اداره کرد.»


گویا نیوز در بخش پایانی این یادداشت می نویسد: «این که در صورت انتخاب هاشمی چه آینده ای در پیش روی ایران خواهد بود در مقالات آتی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد. فعلا تا پایان انتخابات و اعلام نتایج آرا نه تنها ما بلکه قدرت های غربی چون امریکا و انگلیس و بخصوص اسرائیل منتظر خواهیم ماند و استراتژی برخورد با حکومت اسلامی بعد از تعیین رئیس جمهور جدید اتخاذ خواهد شد.»

d0lfud4bngob1jxooug0.jpg (647×445)

 

سایت بی بی سی فارسی(bbcpersian)نیز روز گذشته با تعریف و تمجید از مسن ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «طی ماه گذشته رفسنجانی زیر شدیدترین بمباران سیاسی و رسانه ای محافظه کاران بوده تا شاید از نام نویسی در انتخابات منصرف شود. در صحنه سیاسی ایران، رفسنجانی همیشه به عنوان عالی ترین نمود عملگرایی زیرکانه و مصلحتی شناخته شده است.»


بی بی سی در ادامه خواستار حمایت از هاشمی رفسنجانی شده و تاکید کرد: «برای اینکه رفسنجانی این بار پیروز شود او نیازمند ائتلاف وسیعی از مراکز ذینفع قدرت، فعالین خط میانه و اصلاح طلب و اقشار متوسط اجتماعی است. او محتاج تمام کسانی است که خواهان کوچکترین تغییر و تحول در ایران اند.»

 

801gdi5te9la9ampwh.jpg (643×533)

 

 

 

 

 خاطر نشان می شود  از هفته های پیش و با اعلام چندین باره برنامه اصلاح طلبان مبنی بر "یا خاتمی ، یا هاشمی" از زبان کارشناسان و مهمانان این شبکه، حضور محتوایی آقای هاشمی در بی بی سی فارسی bbcpersian)) بیشتر شد.

 

اما در تاریخ  92/02/16 در برنامه ای با موضوع انتخابات -که قسمتی از آن به بررسی اظهارات اخیر آقای هاشمی( برای آمدن با رهبر انقلاب مشورت خواهم کرد) اختصاص داده شد- جمال الدین موسوی مجری شبکه می پرسد: "نیامدن آن ها [اصلاح طلبان] در حد چهره ای مانند آقای هاشمی و یا آقای خاتمی، نمی تواند [برای اصلاح طلبان] هزینه ای داشته باشد؟"

 

گزارش بی بی سی فارسی

 

"مصطفی خسروی" که از او با عنوان "عضو شورای سیاستگذاری ادوار تحکیم وحدت" نام برده شد، در پاسخ مدعی می شود: «نیامدن آن ها هزینه ای که خواهد داشت بیشتر به سمت مردم و کشور خواهد بود»!

 

وی اضافه می کند: «نیامدن آن ها همچنین یک هزینه دیگر هم خواهد داشت وآن این است که ادبیات و گفتمان آن ها برای حداقل 8 سال از عرصه سیاست کشور حذف خواهد شد.»

 

 

تلویزیون موسوم به "سیمای آزادی" رسانه سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نیز یک روز قبل از پایان ثبت نام کاندیداها پیامی به نقل از  "مسعود رجوی" سرکرده این گروهک جنایتکار، منتشر کرد که در آن با اشاره به انتخابات پیش رو، به آقای هاشمی رفسنجانی توصیه شده بودکه برای ریاست جمهوری نامزد شود!

 

پیام منسوب به سرکرده منافقین، طبق معمول با فحاشی به ارکان انقلاب آغاز  و با تعریف و تمجید از زیردستان فریب خورده رجوی ادامه یافته، و در نهایت با چند توصیه به فرازهای پایانی خود نزدیک می شود.

در یکی از توصیه های رهبر سازمان تروریستی مجاهدین خلق، با اشاره به انتخابات پیش رو، آمده است: «رفسنجانی باید پیرانه سر، ترس را کمی کنار بگذارد و بلادرنگ برای انتخابات ریاست جمهوری رژیم ثبت نام کند.»

 

 

kplese2kky5f2qfh3idn.jpg (658×478)

پخش پیام منسوب به رجوی در تلویزیون سیمای آزادی

 

مسعود رجوی در ادامه، بیان اظهاراتی مانند جمله «من بدون موافقت ایشان [رهبر انقلاب] وارد عرصه نخواهم شد» از سوی آقای هاشمی رفسنجانی را اقدامی با قصد "در محذور قرار دادن رهبر جمهوری اسلامی" ارزیابی نموده، به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سفارش کرده است که از این "تعارف" دست بردارد.

 

فایل ویدیویی

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/181110

 



کلمات کلیدی : تفاوت هاشمی 92 با هاشمی 76