سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا چشم آب سیاه میآورد

چرا چشم آب ‌سیاه می‌آورد
جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر بهرام عین الهی، متخصص بیماری‌های چشم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

***

از بیماری‌های مهم چشم، آب‌سیاه است. در گذشته چون درمان کافی برای بیماری‌های چشمی وجود نداشت، آب‌سیاه باعث کوری فرد می‌شد.

تغذیه چشم انسان توسط خون انجام نمی‌شود، چراکه خون مستقیما به قسمت جلوی چشم نمی‌رود. اگر خون جلوی چشم می‌رفت همه چیز را قرمز می‌دیدیم، خداوند مایعی را در چشم آفریده که «زلالیه» نام دارد.

این ماده از جایی تولید و از جایی خارج می‌شود و پس از تولید، تغذیه جلوی چشم را انجام می‌دهد. اگر این مایع تولید شود و خوب خارج نشود به مرور حجم مایع افزایش یافته و چشم دچار فشار می‌شود. فشار بالای داخل چشم به عصب چشم و سلول‌های بینایی فشار وارد می‌کند و عصب را از بین می‌برد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، دانش، تیر 91، چرا چشم آب ‌سیاه می‌آورد

خانه وحشت در آلمان

خانه وحشت در آلمان
جام جم آنلاین: دو پرستار سادیک مدت دو ماه بدترین شکنجه ها را به روی ساکنان یک خانه سالمندان در آلمان اعمال کرده و دو نفر از آنها را به قتل رساندند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از لومتن، خانه سالمندان الوسبرگ درغرب آلمان از بیرون همواره شبیه یک بهشت بوده است. بخش های مختلف  خدمات درمانی آن نام های زیبایی مانند" مزرعه گل ها" یا " آسمان" داشتند.

هیچ یک از اهالی روستای 8000 نفری الوسبرگ در نزدیکی شهر ساربروکن به ذهنشان خطور نمی کرد که این خانه سالمندان در واقع یک خانه وحشت باشد. از چندین ماه قبل دو پرستارمرد در بخش خدمات درمانی خود که نام" اشعه خورشید" را داشت با شکنجه، تحقیر و حتی قتل سالمندان بستری در این بخش وقت گذرانی و تفریح می کردند.

در پی شکایت یک سازمان خیریه افراد نیازمند که این خانه سالمندان را اداره می کند دو پرستار مرد به نام های دانیل 35 ساله و مایکل 25 ساله به دلیل ضرب و شتم  منجر به مرگ افراد سالمند تحت تعقیب قرار گرفتند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، تیر 91، خانه وحشت در آلمان

وقتی عضلهها خسته و ضعیف میشود

وقتی عضله‌ها خسته و ضعیف می‌شود
جام جم آنلاین: شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاکنون بیش از 150 بیماری عصبی ـ عضلانی (نوروموسکولار) شناخته شده است که مردم کمتر برای درمان آنها اقدام می‌کنند در حالی که بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی عصبی ـ عضلانی که با ضعف سیستم حرکتی بدن همراه باشد، قابل درمان است.

بیماری‌های نوروموسکولار از آزاردهنده‌ترین بیماری‌هایی است که سن و جنس نمی‌شناسد و بیشتر جنبه ژنتیکی دارد؛ بیماری‌هایی که با گزگز، سوزش و کاهش حس انگشتان دست و پا و در مراحل پیشرفته‌تر، ضعف پیشرونده عضلانی نمایان می‌شود. در بسیاری موارد ابتلا به برخی از بیماری‌های عصبی ـ عضلانی به از کار افتادگی بیمار منجر می‌شود.

این بیماری‌ها در جامعه ما شیوع دارد، اما بسیاری از مبتلایان، درمان آن را جدی نمی‌گیرند یا حتی از وجود ژن مغلوب این بیماری در خود بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند اگر تشخیص صحیح در ارتباط با این گروه از بیماری‌ها صورت بگیرد، امکان پیشگیری از بروز بسیاری از آنها وجود دارد.

دکتر شهریار نفیسی، فوق تخصص بیماری‌های نوروموسکولار و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به انجام تحقیقاتی برای یافتن درمان‌های جدید این گروه از بیماری‌ها می‌گوید: میزان قابل توجهی از بیماری‌های عصبی عضله‌های بدن، منشأ ژنتیکی دارد، حتی تاکنون بیش از 150 نوع از این بیماری‌ها شناخته شده است که بسیاری از آنها قابلیت تشخیص قبل از تولد را دارد، بنابراین نخستین اقدام ضروری برای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها، مشاوره ژنتیک است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، دانش، تیر 91، وقتی عضله‌ها خسته و ضعیف می‌شود

جرثقیل در بزرگراه حادثه آفرید

جرثقیل در بزرگراه حادثه آفرید
جام جم آنلاین: بر اثر برخورد یک‌دستگاه جرثقیل با خودروی سواری و موتورسیکلت‌ در بزرگراه امام علی(ع) تهران، راکب موتورسیکلت فوت کرد و سه سرنشین خودروی سواری مصدوم شدند.

به گزارش 125، در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشان‌های ایستگاه 71 را شامگاه یکشنبه به بزرگراه امام علی(ع)، مقابل باشگاه دیهیم کشاند.

علی خلیق، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در این باره گفت: در محل مورد نظر یک دستگاه جرثقیل در حال حرکت روی پل در امتداد بزرگراه امام علی بود که با یک دستگاه خودروی مسافربر و موتورسیکلت برخورد کرد. در این حادثه سه نفر از سرنشینان خودروی سواری به نام‌های مجید 21 ساله، مصطفی 46 ساله و مهدی 30 ساله مصدوم شدند و راکب موتورسیکلت نیز جان خود را از دست داد.

آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، مصدومان را به بیمارستان انتقال دادند. 

( متن خبر ... )



کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، تیر 91، جرثقیل در بزرگراه حادثه آفرید

احکام شرمآور دادگاههای بحرین

احکام شرم‌آور دادگاه‌های بحرین
جام جم آنلاین: هفته گذشته رای نهایی در پرونده فرجام‌خواهی 20 نفر از پزشکان بحرینی که در دادگاه‌های نظامی در سپتامبر سال گذشته محکوم شده بودند صادر شد.

 

بی‌تردید از همان جلسات ابتدایی دادگاه در ماه مارس و در پشت اتهاماتی نظیر «اشغال بیمارستان» و «قاچاق سلاح» انگیزه‌های سیاسی فراوانی وجود داشت و هدف در واقع تنبیه پزشکانی بود که اقدام به مداوای معترضان زخمی تظاهرات کرده و واقعیت‌ها درباره موج گسترده اعمال خشونت از سوی نیروهای امنیتی علیه مردم را به رسانه‌های بین‌المللی منعکس کرده بودند.

با آن‌که ابتدا مقامات بحرین اعلام کردند اتهامات علیه 15 نفر از این افراد را مسکوت خواهند گذاشت و فقط پنج نفر مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت، اما قاضی پرونده این ادعا را گمانه‌زنی رسانه‌ای نامید و اعتراض وکیل مدافع را وارد ندانست.

پنجشنبه هفته گذشته سرانجام دادگاه 9 نفر از این پزشکان را تبرئه، دو نفر را به 15 سال زندان و 9 نفر بقیه را به حبس‌هایی از یک ماه تا پنج سال محکوم کرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، تیر 91، احکام شرم‌آور دادگاه‌های بحرین

موافقت با جدایی زرنیچه و ساور

نشست هیات مدیره استقلال برگزار شد
موافقت با جدایی زرنیچه و ساور
جام جم آنلاین: موافقت با کناره گیری عبدالرضا ساور و جواد زرینچه و تعیین قائم مقام اقتصادی از مهمترین تصمیمات نشست هیات مدیره باشگاه استقلال بود.

نشست هیات مدیره باشگاه استقلال عصر دوشنبه برگزار شد که طی آن اعضا به بررسی شرایط موجود آبی پوشان و تصمیم گیری در خصوص استعفای دو نفر از اعضای هیات مدیره باشگاه پرداختند.

در این نشست ضمن موافقت با کناره گیری عبدالرضا ساور و جواد زرینچه از زحمات این دو در مدت حضور در هیات مدیره باشگاه تشکر و قدردانی شد. بدین ترتیب از این پس هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور پنج عضو؛ احمد رسولی‌نژاد، امیدوار رضایی، مقداد نجف‌نژاد، حسین فرزامی و علی فتح‌الله‌زاده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

همچنین در نشست امروز مدیران باشگاه استقلال علی صلاحی به عنوان قائم مقام اقتصادی باشگاه انتخاب شد. که او پیش از این به عنوان مدیرعامل در باشگاه پیام مشهد فعالیت کرده است، برای نجات باشگاه استقلال از بحران اقتصادی موجود به این باشگاه آمده است.

پیش از این جواد زرینچه و حسین فرزامی، مسئول کمیته اقتصادی باشگاه استقلال بودند که مشخص نشد در دوره فعالیت خود چه دستاوردی برای باشگاه داشتند. (مهر)

 



کلمات کلیدی : ورزشی، جام جم، تیر 91، موافقت با جدایی زرنیچه و ساور

شبکه های رادیویی قابل رقابت با رادیوهای بین المللی

معاون صدای رسانه ملی:
شبکه‌های رادیویی قابل رقابت با رادیو‌های بین‌المللی
جام جم آنلاین: معاون صددر جمع عوامل سیزدهمین جشنواره بین اللملی رادیو که برای تبیین دیدگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات مشورتی برگزار شد، شبکه‌های رادیویی را قابل رقابت و مقایسه با رسانه‌های بین‌المللی برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی صدا، محمدحسین صوفی در نشست مشورتی عوامل اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو با حضور دکتر محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در سالن کنفرانس ساختمان شهدای این معاونت برگزار شد و در طی این نشست محمد حسین صوفی رویکرد کلی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو را صرفاً بین‌المللی بودن آن دانست و اظهار داشت: در کنار بخش بین‌المللی این جشنواره بخش داخلی آن نیز با توجه به نتایج بدست آمده از برپایی آن در قالب یک امکان دیگر مطرح است که با عنوان معرفی رادیوی برتر در دستور کار قرار دارد و پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ارزیابی دقیق تر آثار دریافتی در بخش بین‌الملل جشنواره رادیو امکانات دیگری مد نظر قرار خواهد گرفت چرا که جشنواره رادیو را یک پدیده می‌دانیم و معتقدیم شبکه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری تعداد 12 جشنواره بین‌المللی به آن اندازه از بلوغ و نبوغ رسیده اند که بتوانند در حد و اندازه رقابت با رسانه‌های بین‌المللی قرار گیرند و با بخش‌های خارجی مقایسه شوند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، رادیو و تلویزیون، تیر 91، شبکه‌های رادیویی قابل رقابت با رادیو‌های بین‌المللی

خودروهای ناایمن در جادههای مرگ

خودروهای ناایمن در جاده‌های مرگ
جام جم آنلاین: رد خون روی آسفالت جاده کشیده شده، ماموران آتش‌نشانی در تلاشند تا اجساد یا مصدومان احتمالی را از میان تکه‌های آهنی مچاله شده خودرو بیرون بکشند، باز هم برخورد دو خودرو با یکدیگر حادثه خونباری را رقم زده است، کارشناس حاضر در صحنه تصادف می‌گوید؛ هرچند دو خودرو با شدت زیادی به یکدیگر برخورد کرده‌اند، اما پنج قربانی این حادثه شاید زنده می‌ماندند اگر خودرویشان مجهز به کیسه هوا بود تا هنگام برخورد حداقل باز شدن کیسه هوا مانع وارد شدن ضربه سخت به سرنشینان می‌شد.

آمارها نشان می‌دهد سال 90 را در حالی پشت‌سر گذاشتیم که در این سال روزانه حدود شش هزار خودرو وارد ناوگان حمل و نقل کشور شده است، این در حالی بود که بسیاری از این خودروها همچنان به تجهیزات ایمنی مانند ترمز ضدقفل و کیسه هوا مجهز نبودند، تجهیزات ایمنی که نبود آنها همچنان حوادث ترافیکی مرگباری را در جاده‌های کشور رقم می‌زند.

تجهیزاتی که در تصادفات تا 70 درصد می‌تواند مانع کشته شدن سرنشینان در تصادفات شود و حتی یک روز زودتر نصب شدن آنها بر روی خودروها می‌تواند روزانه از مرگ صدها نفر در حوادث رانندگی جاده‌ها جلوگیری کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، تیر 91، خودروهای ناایمن در جاده‌های مرگ

چشم انتظار فینال اسپانیا - آلمان

چشم انتظار فینال اسپانیا - آلمان
جام جم آنلاین: ماتادورها به فرانسه هم رحم نکردند تا با پیروزی 2 بر صفر بر شاگردان لوران بلان، یک گام دیگر به هدف خود برای رسیدن به فینال یورو 2012 نزدیک شوند.

هر چند تیم یکدست دل بوسکه، سرمربی خنده‌رو و مملو از اعتماد به نفس ماتادورها به جهت در?اختیار?داشتن کلی بازیکن خوب و همسطح، دغدغه چندانی روی نیمکت مربیگری ندارد و خیالش راحت است که با وجود ژاوی، اینیستا، ‌آلونسو، بوسکتس و فابرگاس، تیمش تمام و کمال میانه زمین را از آن خود دارد تا در اعجاب پاسکاری‌های زیبا، بهترین تیم‌های دنیا نیز در برابر این استراتژی به مشکل بر بخورند، اما حالا با عبور از سد فرانسه باید به پرتغالی فکر کند که تیم خوب و دونده‌ای نشان داده و برای رسیدن به فینال نیز دریایی از انگیزه است.

در شب بازی با فرانسه، ژابی آلونسو هافبک جنگنده و دونده اسپانیا در دیداری که صدمین بازی ملی‌اش به‌حساب می‌آمد، ستاره ماتادورها بود که موفق شد با زدن هر دو گل پیروزی بخش تیمش، شبی فراموش‌نشدنی را برای خود به تصویر بکشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : ورزشی، جام جم، تیر 91، چشم انتظار فینال اسپانیا - آلمان

انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام

از زمستان امسال صورت می گیرد؛
انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام
جام جم آنلاین: مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام این که پروازهای حج تمتع وعمره از زمستان امسال به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می‌شود، تاکید کرد: انتقال دیگر پروازهای بین المللی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) نیازمند آماده سازی زیرساخت‌های لازم است.

محمود رسولی‌نژاد تاکید کرد: پرداخت 170 میلیارد تومان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور می‌تواند در توسعه فرودگاه‌ها به عنوان زیربناهای اقتصادی وارتباطی کشور کمک کند.

وی افزود: خدمات نشست و برخاست 302 هزار پرواز با جابه‌جایی 38 میلیون مسافر داخلی و 8.9 میلیون نفر مسافر بین‌المللی انجام شده است. جابه جایی بار نیز 432 هزار تن از طریق صنعت هوایی کشور ثبت شده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، تیر 91، انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام

<      1   2   3   4   5      >