سفارش تبلیغ
صبا ویژن

>>اعلام اشتباهی نام 707 نفر در قبولی های کنکور!

>>اعلام اشتباهی نام 707 نفر در قبولی های کنکور! <<

سازمان سنجش کشور به اشتباه نام 707 نفر را قبولی نهایی مراکز تربیت معلم و تربیت دبیری معرفی کرده است.

 

سازمان سنجش کشور به اشتباه نام 707 نفر را قبولی نهایی مراکز تربیت معلم و تربیت دبیری معرفی کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 18 شهریور طی اطلاعیه‌ای فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌ نور (‌آموزش از راه دور)، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش درآزمون سراسری سال 1386 برای سال تحصیلی87 ـ 1386 را اعلام کرد.

بعد از اعلام پذیرفته‌شدگان مشخص شد لیست پذیرفته‌شدگان آموزش و پرورش با اعلام سازمان سنجش برابر نیست.
 
خیرالدین، معاون تربیت معلم و ادامه تحصیل فرهنگیان دفتر ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: امسال حدود 3 هزار و 500 سهمیه برای رشته‌های علوم پایه، فنی و حرفه‌ای و تعهد دبیری برای دانشگاه‌های تربیت معلم و تربیت دبیر کشور داشتیم.

وی افزود: از این تعداد، 5/1 برابر باید مصاحبه می‌شدند و سلامت جسم و روحشان احراز می‌شد. سازمان سنجش آمده است تعداد 257 نفر از داوطلبان تحصیل در رشته‌های مختلف دبیری، دبیری فنی و ستاره‌دار که در مصاحبه غایب بودند یا مردود شده بودند را قبول نهایی اعلام کرده است.
خیرالدین اظهار داشت: البته تعمدی در کار نبوده است و سازمان سنجش سهواً مرتکب اشتباه شده و 257 را که صلاحیت نداشتند، قبول اعلام کرده است.
 
وی در این خصوص که چه اقدامی باید کرد، گفت: نمی‌دانم، باید تدبیری بیندیشیم، متأسفانه این افراد برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند در حالی که پذیرفته نیستند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش اظهار داشت: از سویی حدود 450 نفر برای رشته‌های تربیت معلم تأخیر گزینشی بودند و هنوز مصاحبه نشده بودند. واحد گزینش وضعیت آن‌ها را از نظر صلاحیت اعتقادی، سیاسی، اجتماعی به موقع جواب نداده بود چرا که پرونده آن‌ها تکمیل نبوده است.

وی ادامه داد: زمانی که گزینش، به سازمان سنجش جواب صلاحیت‌ها را ارائه می‌دهد، سازمان سنجش که نتیجه اولیه را اعلام کرده بوده به اشتباه این افراد را بدون آن که مصاحبه شده باشند به عنوان قبولی نهایی معرفی می‌کند.

خیرالدین گفت: باید از این 450 نفر مصاحبه بگیریم. هماهنگی انجام شده است که از این افراد از تاریخ 28 شهریور تا 31 شهریور مصاحبه به عمل آید.

وی افرود: حوزه برادران مرکز تربیت معلم شهر ری و حوزه خواهران مرکز تربیت معلم عترت واوان تعیین شده است. لیست این افراد را نیز از سازمان سنجش گرفتیم و‌ به استان‌ها فکس کردیم تا به افراد ذی‌نفع اطلاع‌رسانی شود.‌

این مقام مسئول در خصوص 257 نفر مردود شده نیز گفت: ما با کسی رو در بایستی نداریم و آن کسی که مردود شده است، مردود است. به عنوان مثال شرایط سنی ما حداقل 17 و حداکثر 22 سال است و کسی که سن بیش‌تری دارد به هیچ عنوان پذیرفته نیست. سازمان سنجش این افراد را قبول اعلام کرده و باید پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: ما از سازمان سنجش گله‌ای نداریم و آن‌ها همکاری تنگاتنگی با ما داشتند. حجم کار سازمان سنجش خیلی بالاست و این اشتباهات سهواً پیش می‌آید و می‌دانیم که عمدی در کار نبوده است.

انتهای پیام

منبع باشگاه خبرنگاران جوان



کلمات کلیدی :