سفارش تبلیغ
صبا ویژن

>>رنگ‌آمیزی انتخاباتی درسراسر کشور

>>رنگ‌آمیزی انتخاباتی درسراسر کشور<<

*رنگ‌آمیزی انتخاباتی درسراسر کشور*‌
گزارش ایسنا از افزایش فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروههای سیاسی در استان‌ها و شهرستان‌ها

درپی تشدید فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی در تهران، اخبار این فعالیت‌ها به خصوص در زمینه شناسایی کاندیداها در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افزایش یافته و گروهها

 

درپی تشدید فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی در تهران، اخبار این فعالیت‌ها به خصوص در زمینه شناسایی کاندیداها در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افزایش یافته و گروهها و جناح‌های سیاسی هرکدام مشغول رنگ‌آمیزی انتخاباتی شهر‌های کوچک و بزرگ کشورمان،به رنگ دلخواه خود، هستند.  

دفاتر استانی مجمع اسلامی بانوان هماهنگ با تهران فعالیت انتخاباتی می‌کنند

یک عضو شورای مرکزی مجمع اسلامی بانوان گفت: دفاتر و نمایندگی‌های این تشکل در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف فعالیت‌ انتخاباتی خود را از جمله انتخاب کاندیداهای هماهنگ و با معیارهای مجمع را همسو با تهران دنبال می‌کنند.

اختر درخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) با بیان این‌که " دفتر تهران در انتخاب کاندیداهای استان‌ها دخالت چندانی ندارد" افزود: استان‌های مختلف هماهنگ با فعالیت‌های دفتر مجمع اسلامی بانوان در تهران فعالیت کرده و کاندیداهای خود را انتخاب می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که " در تلاش برای افزایش فعالیت‌های انتخاباتی‌مان در شهرستان‌ها هستیم" خاطرنشان کرد: ما معیارهایی را برای انتخاب کاندیداهای‌مان در نظر گرفته‌ایم که بر اساس این معیارها در تهران و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنیم.

حزب موتلفه اسلامی برنامه‌ریزی انتخاباتی از تهران برای شهرستان‌ها‌ نخواهد داشت

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: درهراستان و شهرستان برای انتخابات باید به فراخور مقتضیات منطقه‌یی برنامه‌ریزی کرد.

خرسند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از آن‌جا که موتلفه‌ اسلامی حزبی فراگیر در سراسر کشور و دارای دفاتر متعددی است، در عرصه‌ انتخابات نیز به صورت جدی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌چه که خاص حزب موتلفه‌ اسلامی بوده، این است که اولویت اصلی ما حرکت هماهنگ با مجموعه اصولگرایان است، ضمن این‌که موتلفه اسلامی درچارچوب جبهه‌ متحد اصولگرایان حرکت می‌کند و دفاتر شکل گرفته در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز در این چارچوب حرکت کرده‌اند.

خرسند اظهار کرد: معمولا در شهرستان‌ها ملاک‌های حزبی و سیاسی مد نظر قرار نمی‌گیرد، یکی از انگیزه‌هایی که مردم با توجه به آن در شهرستان‌ها رای می‌دهند، مساله برطرف شدن مشکلات اجرایی در مناطق و تحقق عمران و آبادی‌هاست.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: از آن‌جا که مشکلات فراوانی در شهرستان‌ها وجود دارد، تبلیغات کاندیداها حول محور مسایل اجرایی است. اگرچه چنین امری به طور مطلق صحیح نیست؛ چراکه وظیفه‌ اصلی یک نماینده قانون‌گذاری است و تفاوتی بین این که او نماینده‌ تهران و یا شهرستان‌ دور افتاده است، وجود ندارد. این افراد نمایندگان ملت ایران هستند و لازم است به جای منطقه‌یی فکر کردن، ملی فکر کنند.

وی همچنین وجود یک کار فرهنگی به خصوص از سوی رسانه‌ها را در این راستا لازم دانست و گفت: در حال حاضر مسایل منطقه‌یی بیشتر غلبه پیدا می‌کند و حتی گرایش مردم به مسایل سیاسی وجود دارد، چنان‌چه مردم مثلا به اصول‌گرایی رای می‌دهند که در عمران و آبادی منطقه‌ خود نقش بسزایی ایفا کرده و توانمند باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ازآن‌جا که یک حرکت علمی به صورت کامل در کشور شکل نگرفته است، کمتر احزابی داریم که در شهرستان‌ها فعالیت منسجم داشته باشند.

وی گفت: در هر منطقه‌یی باید به فراخور مقتضیات همان منطقه برنامه‌ریزی و از همان نیروهای فکری و تشکیلاتی منطقه استفاده کرد و این که بخواهیم از تهران برای شهرستان‌ برنامه‌ریزی کنیم نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: در همین راستا درحزب موتلفه اسلامی به دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها این اختیارات داده شده که در حیطه‌ فعالیت خود دارای اختیارات خاص باشند.

دفاتر انتخاباتی جامعه‌ اسلامی کارمندان در ارومیه و گیلان تاسیس شد

دبیرکل جامعه‌ اسلامی کارمندان گفت: در حال فعالیت‌های کمی و کیفی تشکیلاتی خود هستیم تا در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم.

سیدکمال الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بخشی از افراد مورد نظر درلیست استان‌ها به نمایندگان جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری در جبهه متحد اصولگرایان تحویل داده شده است و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وی هم‌چنین از تاسیس دفاتر انتخاباتی این حزب در ارومیه و گیلان خبر داد و افزود: شعبه‌های جامعه‌ اسلامی کارمندان همکاری لازم را با جبهه‌ متحد اصولگرایان خواهد داشت.

حزب اعتماد ملی متناسب بامطالبات منطقه‌یی برای استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند

مسوول ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی با اشاره به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های انتخاباتی این حزب برای استان‌های مختلف گفت: متناسب با مطالبات منطقه‌یی و با در نظر گرفتن مطالبات ملی، برنامه‌های مربوط به هر استان و شهرستان را جداگانه با همکاری شورای مرکزی حزب در همان استان تدوین می‌کنیم.

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که " فعالیت‌های حزب متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به مرکز مقداری تفاوت دارد" بررسی وضعیت کاندیداها را از جمله فعالیت‌های استانی حزب اعتماد ملی عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مختلف هم‌اکنون در حال بررسی این مساله هستیم که چه کسانی با ملاک‌ها و معیارهای اعتماد ملی تطبیق دارند تا بتوانیم آن‌ها را به عنوان کاندیدا مورد حمایت قراردهیم.

وی با بیان این‌که " همچنین در استان‌ها بررسی می‌کنیم که از بین اعضای شورای مرکزی در هر استان چه کسانی قصد کاندیداتوری دارند" افزود: همچنین بحث شکل‌گیری سازمان رای و کمیته صیانت از آرا از مباحثی است که از سوی شورای مرکزی به استان ها ابلاغ شده تا استان‌ها برنامه‌ریزی لازم را در این راستا داشته باشد.

مسوول ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی افزود: هم‌اکنون تشکیل سازمان رای و کمیته صیانت از آرا در استان‌های مختلف در دستور کار دفاتر قرار گرفته است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که " شورای مرکزی حزب هم‌اکنون متناسب با ملاک‌هایی که مشخص کرده و آن‌ها را به استان‌های مختلف ابلاغ نموده است، بررسی‌های خود را در رابطه با انتخاب کاندیداها در دستور کار دارد" گفت: در پنجمین گردهمایی حزب اعتمادملی که هفته گذشته برگزار شد، کل سیاست‌ها و برنامه‌های حزب برای استان‌ها تبیین شد.

سلطانی‌فر اضافه کرد: هم‌چنین چگونگی تعامل و همکاری با سایر گروه‌های همسو نیز به استان‌ها ابلاغ شده که طبیعتا بررسی و عملیاتی کردن این موضوع استان با استان متفاوت است.

دفاتر استانی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار برای انتخابات فعال شد

حسینی قائم مقام جامعه اسلامی نمایندگان ادوار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در گذشته در استان‌ها چندان فعال نبودیم ولی اکنون با توجه به ظرفیتی که داریم سعی کرده‌ایم که حضورمان را در استان‌ها با کمک نمایندگان دوره‌های قبل که عضو جامعه هستند گسترش دهیم و در حال حاضر نمایندگان استان‌های ما در جلسات جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری حضور پیدا می‌کنند که آن‌ها در صدد هستند تا افراد شایسته و موثر را برای انتخابات شناسایی کرده آن‌ها را به جبهه‌ خط امام و رهبری معرفی کرده و جبهه نیز در نهایت آن‌ها را به جبهه متحد اصولگرایان معرفی کردند.

دفتر حزب مردم‌سالاری در مرکز کاندیداهای مورد نظر را به شهرستان‌ها دیکته نمی‌کند

مسوول کمیته امور استان‌های حزب مردم‌سالاری گفت: دبیران استانی حزب در لابی تصمیم‌گیری با مجموعه گروه‌های همفکر و به ویژه اصلاح‌طلبان هستند.

سیدجلال افتخاریان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: مسوولان استانی حزب مردم‌سالاری صرفا نگاه خاص حزبی ندارند، بلکه متناسب با وضعیت استان‌ها و شهرستان‌ها درباره‌ افرادی که دارای مقبولیت عامه و واجد شرایط قانونی هستند و تفکر اصلاح‌طلبی را پذیرفته‌اند و البته برای کمیسیون‌های مجلس آن‌ها را مفید می‌دانند را مورد بررسی قرار می‌دهند و اسامی آن‌ها را در یک تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی در فهرست انتخاباتی خود قرار داده و به دفتر مرکزی حزب ارائه می‌کنند.

وی با بیان این‌که " در حزب مردم‌سالاری علی‌رغم این‌که دبیران حزب تابع سیاست‌های دفتر مرکزی هستند، اما برای خودشان دارای استقلال در تصمیم گیری‌ها می‌باشند" گفت: با توجه به این مساله تصمیم‌گیری درحوزه‌های انتخابیه مختلف به این صورت است که دفاتر حزب در شهرستان‌ها نظر خودشان را به دفاتر حزب در مرکز استان فرستاده و دفاتر استان‌ها نیز نظر خود را برای ستاد مرکزی انتخابات ارسال می‌کنند و ستاد مرکزی انتخابات نیز نظر خود را به شورای مرکزی حزب جهت تصمیم گیری نهایی ارایه می‌کند.

افتخاریان با تاکید بر این‌که " همه این سلسله مراتب از پایین به بالا صورت می‌گیرد" گفت: این‌گونه نیست که شورای مرکزی افرادی را در آستین خود داشته باشد و به نحوی آن‌ها را از مرکز به شهرستان‌ها دیکته کند تا آن‌ها هم حتما مبلغ افراد تعیین شده از مرکز باشند.

مسوول کمیته امور استان‌های حزب مردم‌سالاری با تاکید بر این‌که "دفاتر استانی و شهرستانی خود مستقلا از بالا به پایین تصمیم می‌گیرند و نظرات خود را برای نهایی شدن به ستاد مرکز می‌فرستند" گفت: تصمیم‌گیری در استان‌ها از پایین به بالا صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که دفاتر حزبی ما بتوانند اختیارات خود را داشته باشند، به این معنا که اگر تشخیص یک دفتر استانی این است که از یک کاندیدا در یک حوزه انتخابیه اختصاصی حمایت کند و یا به صورت مشترک با گروه‌های همسو این اختیار را داشته باشد. ما این اختیار را واگذار کرده‌ایم و دفاتر استانی نیز با هماهنگی دفتر مرکزی قادر خواهند بود که از افراد بنا به تشخیص خود حمایت کنند.

کاندیداهای جبهه مشارکت در استان‌ها از طریق میز مشورتی انتخاب می‌شوند

معاون سیاسی دبیرکل جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی گفت: در دفتر دایمی انتخابات جبهه‌ مشارکت با کمک شوراهای استانی فعال میزهای مشورتی را تشکیل داده و به شناسایی نامزدها در مناطق مختلف شهرستان‌ها، استان‌ها و روستاها پرداخته‌ایم.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه برنامه‌ریزی‌های دفتر دایمی انتخابات در نشست‌های فصلی مناطق در سطح کشور به مسوولین مناطق و بخش‌های مربوط ابلاغ می‌شود و آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی خود را منطبق با این برنامه‌ها انجام می‌دهند و در عین‌حال شوراهای استانی هم که در نشست‌های فصلی برنامه‌های مشخص خود را اعلام می‌کنند، میزهای مشورتی را تشکیل داده‌اند که ارکان اصلی این میزها برای انتخابات شوراهای مناطق هستند و به عنوان مجموعه‌های حزب در کل کشور فعالیت می‌کنند.

منصوری ادامه داد: اولین اقدامی که در دست اجرا قراردارد، تعیین و شناسایی نامزدهای مناطق است که درهر استان توسط شورای مناطق و در شهرستان‌ها شوراهای مربوط این جمع‌بندی‌ها صورت گرفته به دفتر دایمی انتخابات اعلام و درنهایت به عنوان افرادی اولویت‌های اول، دوم و یا چندم هستند، انتخاب و به دفتر دایمی انتخابات معرفی می‌شوند.

وی افزود: اگر در منطقه یا شهرستانی رکنی را به نام" مشارکت" نداشته باشیم با کمک افرادی که در آن منطقه مشارکت را نمایندگی می کنند و یا احزابی که نزدیک به ما هستند، جمع‌بندی‌های لازم برای انتخاب افراد در آن منطقه صورت می‌گیرد، که جمعا این اقدامات در حال انجام است که پس از نتیجه گیری در دفتر دایمی انتخابات به ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان ارایه می‌شود.

معاون سیاسی دبیرکل جبهه‌ مشارکت در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل در روستاها نیز گفت: فعالیت ما در روستاها بستگی دارد به این‌که شوراهای شهرستان‌های ما تا چه حد افرادی را به عنوان رابطین خود در روستاها انتخاب کرده و بتوانند از پتانسیل آن‌ها استفاده کنند اما طبق برنامه‌ریزی‌های کلی صورت گرفته( باهماهنگی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان) اگر شوراهای شهرستان‌های ما بتوانند از ظرفیت‌های لازم در روستاها نیز استفاده کنند، ارتباط ما با روستاها از طریق این نهادها برقرار خواهد شد و در صورت نبودن این شوراها رابطین روستاها این کار را انجام می‌دهند.

منصوری اضافه کرد: در نهایت آن‌چه در انتخاب افراد واجد شرایط در شهرستان‌ها و روستاها اهمیت دارد گرایشات محلی، قومی خاستگاه شهرستان، استان یا روستای مورد نظر است و این موارد دراولویت کار ما قرار گرفته است.

هماهنگی شعب استانی جامعه اسلامی فرهنگیان‌ برای شناسایی کاندیداها با جبهه پیروان

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان با بیان این‌که " این تشکل در سه بعد فرهنگی، سیاسی و صنفی فعالیت می‌کند" گفت: ‌بعد سیاسی فعالیت‌های ما بیشتر در موقع انتخابات متجلی می‌شود.

دهقان در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: لیست پیشنهادی انتخاباتی خود را برای تهران به جبهه پیروان خط امام و رهبری داده‌ایم و در استان‌ها نیز شعب استانی‌مان برای شناسایی کاندیداها با جبهه پیروان خط امام ورهبری هماهنگی می‌کند و از طریق جبهه که مرتبط با جبهه متحداصولگرایان است، فعالیت‌های‌شان را پیش می‌برند.

جامعه‌ زینب(س) از طریق احزاب زنان اصولگرا در سراسر کشور فعال است

دبیرکل جامعه‌ زینب(س) گفت:‌ احزاب و گروه‌های سیاسی در شهرستان‌ها به ایجاد روشنگری به منظور جهت دادن به افکار عمومی بپردازند.
مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا از وجود دفاتر جامعه زینب(س) در 80 شهر و مرکز استان‌ به طور رسمی خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که شعبه نداریم نیز اعضا و نمایندگان تشکل به فعالیت می‌پردازند.
وی با بیان این‌که " از طریق احزاب زنان اصولگرا در سراسر کشور فعال هستیم" افزود: فعالیت ما در انتخابات مجلس هشتم فراگیر و سراسری خواهد بود.
دبیرکل جامعه زینب(س) با بیان این‌که " در شهرستان به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازیم" شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی هم چنین شرکت مراجع تقلید در این عرصه را الگوی بسیار مشخص برای تشخیص و ترغیب مردم در عرصه‌ انتخابات دانست.
وی گفت: با توجه به این‌که ده حوزه علمیه و 100 کانون قران وعترت زیر نظر جامعه‌ زینب(س) در سراسر کشور وجود دارد، از ناحیه فعالیت‌های مذهبی فرهنگی و اجتماعی و با تاکید بر وظایفی که نظام جمهوری اسلامی شهدا و مراجع به عهده مردم گذاشته‌اند، به ترغیب مردم برای حضور در عرصه‌ انتخابات خواهیم پرداخت.
انتهای پیام

منبع ایسنا



کلمات کلیدی :