سفارش تبلیغ
صبا ویژن

>>رییس‌جمهور در جمع مدیران بنیاد شهید وامورایثارگران

>> رییس‌جمهور در جمع مدیران بنیاد شهید وامورایثارگران <<

صیانت از فرهنگ ایثارگری نیازمند یک برنامه قوی و همه‌جانبه است
خودخواهی و کوتاهی نباید وارد بنیاد شهید شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر رسیدگی ویژه به امور ایثارگران تصریح کرد که صیانت از فرهنگ ایثارگری نیازمند یک برنامه قوی، عمیق و همه‌جانبه است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمدی‌نژاد

 

رییس‌جمهور با تاکید بر رسیدگی ویژه به امور ایثارگران تصریح کرد که صیانت از فرهنگ ایثارگری نیازمند یک برنامه قوی، عمیق و همه‌جانبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمدی‌نژاد یکشنبه‌شب در دیدار مدیران و مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به یوم‌الله 17 شهریور افزود: روز 17 شهریور برگ زرینی در تاریخ کشور ما از رشادت‌ها ، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران رقم خورد. درخشش ملت ایران در صحنه 17 شهریور آن چنان بود که امام عزیز فرمودند یوم‌الله است؛ روزی که سرنوشت‌های بزرگ در آن رقم خورد. آن ایستادگی، همبستگی، شجاعت و آن آمادگی برای فداکاری در راه آرمان‌های بلند امام(ره) یک نقطه عطف شد و نقطه برداشتن پرده از چهره دروغین مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و آزادی و نشان داد که نظام وابسته هیچ ارتباط عاطفی و معنوی با بدنه ملت ایران ندارد.

وی افزود: درست است که در 17 شهریور مسلسل‌های انسان‌های بدخواه و بریده از ملت، سرهای بلند را درو کردند اما در حقیقت ریشه خودشان را از خاک این سرزمین درآوردند و عمر خود را کوتاه و مسیر سقوطشان را تسریع و تسهیل کردند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی افزود: طالقانی از ایثارگران بزرگ انقلاب اسلامی است و شاید جزو معدود یا منحصر به فرد شخصیت‌هایی باشد که بیش از نیمی از عمرشان را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، نجات ملت ایران و دفاع از اسلام ناب محمدی در زندان به سر برده‌اند.

وی ادامه داد: آن زبان گویا و بلند علیه بدی‌ها و آن دل مومن، آسمانی و خاضع در مقابل هدایت و خوبی ها و آن شجاعت و اخلاص بی‌نظیر و ایستادگی و مردمی‌بودن مثال‌زدنی از ویژگی‌های مرحوم طالقانی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش کار با ایثارگران و برای ایثارگران را هم به لحاظ مفهومی و فرهنگی و هم به لحاظ اجتماعی بهترین کارها خواند و گفت: چه کسی بهتر از ایثارگران که انسان در خدمت آنها باشد و چه کاری بالاتر از صیانت از حریم ایثارگری؟

وی افزود: ایثارگری رمز ماندگاری است و این‌ها سنت‌ها و قواعدی است که خدا قرار داده است. خدا برکت، رشد و اعتلایی در ایثارگری قرار داده که در کارهای دیگر قرار نداده است. هزاران کار را یک نفر انجام می‌دهد. کارهایش هم کارهای خوبی است، عمل صالح هم هست؛ ولی وقتی این ها را با هم جمع می کنی، می‌بینی به اندازه یک قدم و عمل کوچک که در درون آن ایثارگری است، برابری نمی‌کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: پشتوانه اصلی فرهنگ انبیاء ایثارگری بوده است و اگر نبود چیزی از خوبی‌ها ، جوانمردی‌ها، بزرگی‌ها و خداپرستی باقی نمی‌ماند و این حرکت و سنتی جاریست. امروز و آینده هم همان شرایط است و امروز هم اگر عزت، استقلال و ماندگاری می‌خواهیم، هم باید ایثارگری باشد و هم فرهنگ ایثارگری تا ایثارگری اتفاق بیفتد.

رییس‌جمهور ادامه داد: فضای ایثارگران با فضاهای دیگر متفاوت است. کار با ایثارگران با کار در دیگر جاها به طور ماهوی متفاوت است. در سفرهای استانی دیده‌اید ما ملاقات و جلسات زیادی داریم اما جلسه با ایثارگران یک چیز ویژه است و اصلا انگار در جلسه‌ی ایثارگران اتصال به آسمان خیلی نزدیک و قوی است و انگار ملائکه همان جا دارند پرواز می‌کنند و در فضای کاری شما این است.

وی خطاب به مدیران و مسوولان بنیاد شهید گفت: کار شما کار سختی است وزارت‌خانه‌هایی داریم که هر کدام یک کار مشخص انجام می‌دهند، ولی شما باید همه را با هم دنبال کنید، مجموعه‌ای متنوع از مسوولیت‌ها در مقابل شماست و فضای کاری شما فضای ویژه و کار مقدسی است. گر چه همه کارها در جمهوری اسلامی مقدس است، ولی طرف حساب شما متفاوت است.

احمدی‌نژاد از مجموعه‌ی تلاشگران بنیاد شهید در خلال صحبت‌هایش چندین بار تشکر کرد و گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی تاسیس همین بنیاد شهید و اهتمام امام(ره) ، رهبری و مسوولان به خانواده ایثارگران بوده است. الگوی خوبی در ایران درست شد و این را باید کامل کنید.

وی افزود: تنها نهادی که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم در آن عصبانیت و تندی راه پیدا کند بنیاد شهید است. تنها نهادی که نباید اجازه دهیم به هیچ وجه خودخواهی و کوتاهی وارد آن شود بنیاد شهید است البته دیگر جاها همین گونه است، ولی این جا ویژه است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: بنیاد شهید یک نهاد انقلابی و موضوع آن هم موضوع انقلاب است؛ بنابراین باید الگو باشد.

وی درباره‌ی فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید هم گفت: صیانت از فرهنگ ایثارگری نیازمند یک برنامه قوی، عمیق و همه‌جانبه است که باید آن را طراحی کنیم و بخشی از آن به تعامل شما با خانواده‌های ایثارگران برمی‌گردد؛ گرچه خدماتی که شما به ایثارگران می‌دهید خودش کار فرهنگی است ولی کار فرهنگی که ما می‌گوییم این نیست و بخش کوچکی از آن است. در بحث‌های مادی و رفاهی هم گزارش کامل دادید و در این دولت می‌توانید به سرعت این‌ها را برطرف کنید.

وی افزود: آن جلساتی که در استان‌ها گفتیم با خود ایثارگران بگذارید و بخشی از کار را به خودشان بدهید. هم مشورت بدهند و هم خودشان انجام دهند، لازم نیست مسوول دولتی جواب دهد، شورایی باشد خودشان تشخیص دهند، منتهی آن را ضابطه‌مند کنید تا در کل کشور هماهنگ انجام شود.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با بیان این که عزیزترین‌های این ملت همین ایثارگران هستند، افزود: مدیر کل جانبازان و ایثارگران و شهدا در هر استان خودش باید نماد و تجسم ایثارگری باشد. نمی‌گویم حتما جانباز و یا آزاده باشد، که اگر باشد خیلی بهتر است؛ ولی موضوع به این امر منحصر نیست، نوع رفتار، فداکاری در کار و تحرکی که دارد باید ایثارگونه باشد.

به گزارش ایسنا پیش از سخنان رییس‌جمهور «حسین دهقان» معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و درخواست‌های خود را در بخش های مختلف مطرح کرد.

انتهای پیام

منبع ایسنا



کلمات کلیدی :