سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی

 

رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی
سرنوشت هاشمی مانند سال 84 خواهد بود و تخریب هاشمی و اصلاح طلبان نیز ثابت می کند که آنها پایگاه مردمی ندارند.

ثبت‌نام‌های ساعات پایانی و تأثیر آن بر آرایش گروه‌های مختلف در قبال انتخابات یازدهم، موضوع پرسش‌های رادیو فردا (radiofarda) وابسته به سازمان سیا از مهدی مهدوی آزاد و علی افشاری دو ضدانقلاب فراری مقیم خارج بود.

 

رادیو فردا وابسته به سازمان سیا، به بهانه ثبت نام چهره های سیاسی که در دقیقه 90 به ستاد انتخابات کشور آمدند گفت وگویی با علی افشاری و مهدوی آزاد دو فعال سیاسی ضدانقلاب در خارج کشور، ترتیب داد و به بررسی این موضوع پرداخت.

 

جالب اینکه این دو گفت گو کننده حضور هاشمی را مثبت ارزیابی نکردند و معتقد بودند که هاشمی رای نمی آورد و اگر هم رای بیاورد باعث درگیری بین هاشمی زخم خورده با  نیروهای اصولگرا خواهد شد.


علی افشاری یکی از میهمانان این رادیو تاکید کرد که آقای هاشمی همان سرنوشت سال 84 را خواهد داشت و از سوی رای دهندگان اقبال نخواهد داشت.


علی افشاری در پاسخ به سوال مجری که از وی پرسید: "شما با ورود اقای هاشمی موافقید یامخالف و دلیلش چیست؟" گفت: «من به لحاظ شخصی با حضور آقای هاشمی مخالفم به این دلیل که نقطه عزیمت من در برخورد با انتخابات این است که اساسا با راهبرد انتخابات محور مخالفم و فکر می کنم که مشکلات سیاسی ایران، مطالبات مردم، گذار به دموکراسی و رشد و رفاه  کشور از مسیر انتخابات نمی گذرد و تغییرات گسترده تر و جدی تری را می طلبد.


لذا مطلوبیت انتخابات را در حد تاکتیک و ابزار می بینم ولی در مورد آقای هاشمی هم باید گفت که بنا به سوابقی که ایشان داشته اند و همچنین با مواضع کنونی، باید گفت که ایشان، توجهی به این راهبرد اصلی ندارند و نمی توانند تغییرات زیربنایی و عمیق ایجاد نمایند.»


افشاری ادامه داد: «دلیل دوم مخالفت من با حضور آقای هاشمی این است که آقای هاشمی شانس رای آوردن ندارد و برخلاف فضا سازی هایی که صورت می گیرد و می گویند که ایشان رای بالا خواهد داشت باید بگویم که معتقد هستم که  بیشترین احتمال این است که مانند سال 84 سرنوشت ایشان تکرار می شود و آقای هاشمی کم و بیش همان وضعیت را پیدا کند و شخص دیگری رئیس جمهور شود.


لذا فرصت مناسب تری برای حاکمیت بوجود می آید که با حضور هاشمی، هم به این  انتخابات مشروعیت  می دهد و حضور رای دهندگان بیشتر می شود و هم فرصت بیشتری برای تخریب هاشمی و اصلاح طلبان و کسانی ایجاد می شود که از منظر دموکراسی خواهی از تغییرات مثبت سیاسی، دفاع می کنند . یعنی با تخریب و منزوی کردن و شکست هاشمی و حمله به هاشمی و اصلاح طلبان نشان داده می شود که اینها پایگاه اجتماعی و مردمی ندارند. یعنی حکومت از این طریق ثابت می کند که اکثریت جامعه در تقابل با هاشمی و اصلاح طلبان قرار دارد.»


لذا به خاطر این پیش بینی ها، نظر مثبتی در مورد کاندیداتوری ایشان نداشته ام اما به این معنا نیست که حالا چون هاشمی آمده باید به تقابل با ایشان بپردازیم و فضا را قطبی کنیم.»

 

هاشمی اقبال عمومی ندارد لذا کاملا دلسرد شده اند  و آب سرد روی دست خود می بینند.

 

مهدوی آزاد دیگر میهمان این رادیو نیز با این گفته که "در رابطه با  رفتار وعملکرد آقای هاشمی برای حضور در انتخابات و ثبت نام وی در آخرین لحظات دو تحلیل وجود دارد" گفت: «عده ای معتقدند که آقای هاشمی با این کار و اعلام نکردن تصمیم خود، سعی کرد که در گام اول توجه رسانه ها را جلب کند و در گام دوم تاکید کند که بدون اجازه آقای خامنه ای نمی آیم، آقای خامنه ای باید از من حمایت کند و بدون حمایت آقای خامنه ای نمی آیم و بدون حمایت او نمی توان کار کرد و با این کار،  به رخ افکار عمومی بکشد که با حمایت آقای خامنه ای آمده است.»


وی در ادامه گفت: تحلیل دوم این است که در بلبشوی سیاسی ایران، خود اقای هاشمی نیز تا دقایق آخر نتوانست تصمیم بگیرد که بیاید یا نیاید و من به همین خاطر به تحلیل دوم معتقد هستم چون نزدیکان آقای هاشمی مثل حسن روحانی گفتند که آقای هاشمی نخواهد آمد و کمپین انتخاباتی راه انداختند و عفت مرعشی همسر هاشمی  نیز تا روز ثبت نام اعلام کرد که آقای هاشمی نمی آید. آقای هاشمی در لحظات آخر تصمیم گرفت هر چند که کمپین حامیان آقای هاشمی و بخشی که او را تنها منجی ایران می دانستند از این وضعیت و نوع آمدن هاشمی، بهره برداری تبلیغاتی کردند.»

 

 

به نظر می رسد این اظهارات روایتی پشت پرده از وضعیت آیت الله هاشمی است که البته این به اصطلاح کارشناسان همانند بسیاری دیگر در خارج و داخل ایران به آن معترف اند؛ اما اکنون چاره ای جز حمایت همه جانبه از ایشان را ندارند.

چنان که افشاری اگرچه با این بیان که "نظر مثبتی در مورد کاندیداتوری ایشان ندارم" دیدگاه هم طیفی های خود را آشکار می کند، اما ادامه استراتژی خارج نشینان فراری را نیز با این جمله برملا می سازد که نظر منفی ما "به این معنا نیست که حالا چون هاشمی آمده باید به تقابل با ایشان بپردازیم و فضا را قطبی کنیم".

همچنانکه از هم اکنون تبلیغات و سنگ تمام رسانه های ضد انقلاب برای آقای هاشمی شروع شده است.

 

101



کلمات کلیدی : رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی

تصاویری که دوران هاشمی را توصیف میکنند /22 تصویر

تصاویری که دوران هاشمی را توصیف می‌کنند /22 تصویر
تصاویری که می بینید کاریکاتورهایی هستند که در سالهای دهه 70 در نشریه گل آقا منتشر شده اند . گل آقا با زبان طنز به نقد روندهای سیاسی و اجتماعی می پرداخت و به نوعی بازتاب دهند وضعیت اجتماعی آن دوران بود . از همین رو یکی از راه های سنجش دوران هاشمی را می توان رجوع به مطبوعات آن زمان به شمار آورد. چه انکه مطبوعات به مثابه حس‌گرهای یک جامعه به خوبی وقایع را ثبت می کنند...

عملکرد مسئله دار دولت احمدی نزاد در حوزه اقتصادی و سیاست زدگی آن باعث شده است روسای دولت های پیشین با استفاده از «کمتر» بودن مشکلات اقتصادی در دوران خویش تصویری «بهشت گونه» از دوران زعامت خود جلوه دهند.  در این خصوص البته آیت الله هاشمی پیشتاز است. او در کمتر گفتگو یا سخنرانی است که از گذشته ای طلایی سخن نگوید و زبان به تمجید از خود و دولت اش در سالهای موسوم به سازندگی نگشاید.

 

به گزارش"فردا"تصاویری که می بینید کاریکاتورهایی هستند که در سالهای دهه 70 در نشریه گل آقا منتشر شده اند . گل آقا با زبان طنز به نقد روندهای سیاسی و اجتماعی می پرداخت و به نوعی بازتاب دهند وضعیت اجتماعی آن دوران بود . از همین رو یکی از راه های سنجش دوران هاشمی را می توان رجوع به مطبوعات آن زمان به شمار آورد. چه انکه مطبوعات به مثابه حس‌گرهای یک جامعه به خوبی وقایع را ثبت می کنند...

 

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/180942



کلمات کلیدی : تصاویری که دوران هاشمی را توصیف می‌کنند /22 تصویر

چرا هاشمی رفسنجانی از مراجع هزینه میکند؟

 

چرا هاشمی رفسنجانی از مراجع هزینه میکند؟
خرج کردن از مراجع تقلید و پشتوانه‌سازی از آنان ـ آن هم در این سطح از نظام جمهوری اسلامی ـ رفتاری است که چندان با گفتمان انقلاب اسلامی سازگار نیست و جایگاه مرجعیت را متزلزل می‌کند. جریان‌های رسانه‌ای که کوشیدند تا این فضای القایی را ایجاد کنند، عملا ناموفق ماندند و جریان‌سازی خود را نقش بر آب دیدند.
جام گیشه؛

باز هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در ساعات پایانی ثبت نام نامزدها، برخی رسانه‌ها و جریان‌های خبری در تلاش هستند تا سوء استفاده‌های خاصی را در این فضای انتخاباتی انجام دهند. آنها با هیجانی کردن فضا و تهییج احساسات و شور مردم بر محور اعتقادات و ارزش‌های آنان سعی در جذب آرا و جلب نظر مردم دارند. این بار در اقدامی تازه، با سوء استفاده از جایگاه مرجعیت و راه اندازی جریان رسانه‌ای در این مورد، نامزدی فردی خاص در انتخابات پیشِ رو رو با اهمیت و با نفوذ جلوه دهند.

اخیرا برخی منابع خبری مدعی شده بودند که محمد هاشمی، برادر و رییس دفتر هاشمی رفسنجانی که به تازگی برای سفر زیارتی به کشور عراق سفر کرده بود با آیت الله العظمی سیستانی نیز دیدار داشته است. آیت الله سیستانی در این دیدار کوتاه با برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی از او می خواهد تا پیغام ایشان را به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برساند که «حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در راستای رونق امور مسلمین و به نفع شیعیان ایران و جهان است». همچنین نزدیکان هاشمی مدعی شده بودند آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در قم که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم کمتر به مسایل سیاسی ورود پیدا کرده، دیداری با علی مطهری نماینده مردم تهران داشته است. علی مطهری در این دیدار بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو تاکید می کند و آیت الله وحید خراسانی نیز حضور آیت الله هاشمی در انتخابات را اتفاقی مثبت برای کشور ، نظام و مردم می خوانند.

اما صبح امروز دفتر آیت‌الله وحید خراسانی در همین باره تکذیبه‌ای صادر نمود و در آن عنوان کرد: پیرو سؤالات مکرری که از دفتر معظم له در پی انتشار بعضی اخبار مبتنی بر تماس حضرت آیةالله العظمی وحیدخراسانی- مدظله العالی- با بعضی اشخاص جهت کاندیدا شدن گردیده است، به اطلاع می رساند: معظم له هیچ تماس تلفنی و غیره در این خصوص با کسی نداشته و از شخصی درخواستی نکرده اند و در این موضوع نظری نسبت به احدی ندارند.

همچنین محمد هاشمی مسئول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مطالبی که به‌نقل از وی در برخی رسانه‌ها منتشر شده و در آن از دعوت آیت‌الله وحید خراسانی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سخن به میان آمده است، تأکید کرد: من با آیت‌الله خراسانی دیدار داشتم، اما دراین‌باره و درباره محتوای آن هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشته‌ام. برخی رسانه‌ها درباره محتوای این دیدار سخنانی به‌نقل از من منتشر کرده‌اند که من این حرف‌ها را تأیید نمی‌کنم و تأکید می‌کنم که درباره محتوای این دیدار مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته‌ام.

در همین رابطه، در پی تماس خبرنگار مهر با دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ـ نماینده آیت الله سید علی سیستانی در قم ـ خبر منتسب به این مرجع تقلید در خصوص دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از سوی این دفتر تکذیب شد.

این جریان سازی رسانه‌ای در شرایطی صورت گرفته است که اصل قضیه تأمل‌برانگیز است و رفتار سوءاستفاده گونه از جایگاه مرجعیت را نشان می‌دهد. رفتاری که حتی بعد از آن موجب واکنش دفاتر و بیوت مراجع نیز می‌شود. خرج کردن از مراجع تقلید و پشتوانه‌سازی از آنان ـ آن هم در این سطح از نظام جمهوری اسلامی ـ رفتاری است که چندان با گفتمان انقلاب اسلامی سازگار نیست و جایگاه  افراد را متزلزل می‌کند. جریان‌های رسانه‌ای که کوشیدند تا این فضای القایی را ایجاد کنند، عملا ناموفق ماندند و جریان‌سازی خود را نقش بر آب دیدند.

در همین باره، جالب است که بخشی از خاطره‌ای از مسیح مهاجری که در کتاب «آیت الله سیستانی و عراق جدید» درباره ملاقات آیت‌الله سیستانی با حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در سال 1387 آمده است را مرور کنیم:

«... در این دیدار آقای هاشمی رفسنجانی به آیت الله سیستانی گفتند: ما اختلاف نداریم. من و رهبری با هم خیلی خوب هستیم و هیچ مشکلی نداریم. البته گاهی اختلاف نظرهائی پیش می آید ولی هر جا نتوانیم حل کنیم من کوتاه می آیم و از ایشان تبعیت می کنم. آیت الله سیستانی گفتند: بله خبر دارم که شما گفته اید نظر ایشان برایتان حجت است و تبعیت می کنید ولی مصاحبه آقای زیباکلام باشما را که خواندم دیدم شما با هم اختلاف زیادی دارید. این کتاب برای من مهم بود و من آنرا دو بار خواندم. آقای هاشمی رفسنجانی گفتند: اینها مهم نیست چون مباحث فکری است. آنچه مهم است اینست که در عمل ما متحد عمل می کنیم و به نظر رهبری عمل می شود. این بحث هرچه ادامه پیدا کرد آیت الله قانع نشدند و حدود نیمساعت به همین مطالب گذشت تا اینکه آقای افشار مسئول تشریفات از همه حضار خواست دو آیت الله را تنها بگذارند تا صحبت ها را بطور خصوصی ادامه دهند ...»

در این دیدار، آیت الله سیستانی این‌گونه بر عدم اختلاف با رهبری تکیه و تایید می‌کنند . آیا آقای هاشمی هنوز این دیدار را به یاد دارند؟

فردا

http://jamnews.ir/detail/News/180359



کلمات کلیدی : چرا هاشمی رفسنجانی از مراجع هزینه میکند؟

طنز؛ \گفت و شنود\ خواندنی کیهان درباره خاتمی

طنز؛ "گفت و شنود" خواندنی کیهان درباره خاتمی

افتخار‌! (گفت و شنود)


گفت: یکی از اصلاح‌طلبان فراری در سایت ضدانقلابی بالاترین خطاب به خاتمی نوشته؛ این دفعه دیگر قرار است چند نفر را از ایران فراری بدهید؟!
گفتم: چرا؟! واسه چی؟!
گفت: نوشته؛ باز هم که دارید همان حرف‌ها و ادعاهای سال 88 را تکرار می‌کنید، پس حتما در ادامه این راه، یک عده دیگر را بدبخت و آواره خواهید کرد!
گفتم: دیگه چی؟!
گفت: نوشته است من و خیلی‌های دیگر که در اروپا و آمریکا آواره شده‌ایم هنوز نمی‌دانیم چگونه باید فرار خودمان را توجیه کنیم؟!
گفتم: راست میگه! یارو می‌گفت؛ وقتی به من می‌گویند به افتخار فلانی دست بزن! گیج میشم و نمی‌دونم که دقیقا باید به کجاش دست بزنم!

105

http://jamnews.ir/detail/News/180941



کلمات کلیدی : طنز؛ "گفت و شنود" خواندنی کیهان درباره خاتمی

تنها کاندیدا با مدرک دکترای علوم سیاسی هستم

تنها کاندیدا با مدرک دکترای علوم سیاسی هستم
دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری با بیان اینکه می‌توانم اوضاع دیپلماسی را عوض کنم، گفت: رابطه با آمریکا باید در مذاکرات هسته‌ای ترمیم شود، مذاکراتی که فقط مکان دور بعدی مذاکرات را مشخص می‌کند، بی‌حاصل است؛ مذاکرات باید برد-برد باشد تا رضایتمندی را به دنبال داشته باشد.


مصطفی کواکبیان نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که عصر امروز (یکشنبه) در مجموعه تالارهای دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: تولید تنها راه برای رفع بیکاری در کشور است و ما باید سرمایه و سرمایه‌گذاری در داخل کشور را امنیت ببخشیم و این مهم با سعی دولت در ایجاد فرصت‌های برابر ایجاد می‌شود. 


وی دلیل موفق نبودن شرکت‌های خصوصی را تبدیل سازمان‌ها به سازمان‌های شبه‌دولتی عنوان کرد و گفت:  ما در عرصه اقتصادی باید محدودیت واردات و توسعه صادرات داشته باشیم و توانایی ایران را در صادرات غیرنفتی بالا ببریم و بودجه را از حالت صادرات نفتی رها کنیم. 


به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کاندیدای اصلاح‌طلب در خصوص برنامه‌های فرهنگی گفت: ما باید نهادهای فرهنگی را یکپارچه‌سازی کنیم و چون کمیت فرهنگی ما لنگ است ما آن را مظلومیت فرهنگی نقل می‌کنیم.


کواکبیان ادامه داد: ما می‌توانیم با کمک گرفتن از مجمع تشخیص مصلحت نظام رادیوتلویزیون خصوصی راه‌اندازی کنیم و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارجی را به هنرمندان توانمند داخلی خود بسپریم و مجددا خانه سینما را احیا کنیم. 


وی با تاکید بر آزادی بیان دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه پادگان نیست و دانشجویان باید مطالبات خود را به راحتی بیان کنند چرا که اصل 8 قانون اساسی همین معنی را القا می‌کند که کرسی‌های آزاداندیشی به صورت علمی و نقادانه حتما اجرا شود.


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری به نقش تشکل‌های دانشجویی اشاره داشت و افزود: تشکل‌های دانشجویی باید با رعایت حریم‌ها و قانون فعال باشند.


کواکبیان با اشاره به حضور 8 نماینده زن در حال حاضر در مجلس گفت: نقش زنان در کابینه من پررنگ خواهد بود، باید جایگاه سیاسی زنان ما ارتقاء پیدا کند.


وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه سیاست خارجی دولت آینده در باب مذاکرات هسته‌ای چیست؟ گفت: در مذاکرات هسته‌ای باید رابطه با آمریکا ترمیم شود، مذاکراتی که فقط مکان دور بعدی مذاکرات را مشخص می‌کند، بی‌حاصل است؛ مذاکرات باید برد-برد باشد تا رضایتمندی را به دنبال داشته باشد. 


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری نقش وزارتخارجه را در مسئله هسته‌ای موثر دانست و افزود: وزارت امور خارجه ما باید یک دیپلماسی منطقی با تعاملات منطقی و نه غوغاسازی و تشنج‌زا داشته باشد. 


کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره با دولت آمریکا به گفته شما در طی 6 ماه امکان‌پذیر است، گفت:‌ معتقدم در چارچوب اصول کشورمان و براساس منافع ملی به مصلحت ملت و در راستای حفظ اقتدار ملت مذاکره با آمریکا را پی بگیریم، اما اگر آمریکا بخواهد با مواضع بالا و تکبر با کشور ما که دارای قدمتی تاریخی و تمدن ساز است وارد گود سیاسی شود هیچگاه با آن مذاکره نمی‌کنیم. 


وی خود را تنها کاندیدای دارای مدرک دکتری علوم سیاسی دانست و اظهار داشت:‌من که سالها در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشته‌‌ام می‌‌توانم اوضاع دیپلماسی را عوض کنم. 


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری در پاسخ به سوال دانشجویی که چرا کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟ گفت:‌ ما یک کنگره و حزب داریم ما را مکلف کرده‌اند تا در این عرصه حاضر شویم و باید با آنهایی که به ما تکلیف دادند اعلام کنند که بمانیم یا به نفع هاشمی کناره‌گیری کنیم و این به بنده مربوط نیست.


کواکبیان همچنین در سوالی مبنی بر اینکه دیدگاه شما نسبت به ولایت فقیه چیست‌؟ اظهار داشت:‌ بنده 6 جلد کتاب تالیف کرده‌ام که 4 جلد آن تغییر کرده است و تاکید کردند که ولایت فقیه میراث امام (ره) است.


وی در سوالی مبنی بر اینکه روند مذاکرات هسته‌ای روحانی و جلیلی را مقایسه کنید، گفت:‌ سال 82 بحث هسته‌ای مطرح شد و آقای خاتمی برای اولین بار این مسئله را مطرح کردند و سیاست آن دوره در مقابل فشارهای آنها برای مدتی معلق بود تا فشارها برداشته شود و سپس مذاکرات ادامه یافت. در آن دوره ما یک قطعنامه علیه ایران نداشتیم و این یکی از ثمرات این سیاست بود که هیچ وقت مذاکرات ما متوقف نشد در حالی که در دوره جلیلی هفت قطعنامه داشتیم که 5 تای آن در خصوص نفت، کالا، بیمه، بانک و اشخاص بود.


کواکبیان ادامه داد:‌ ما می‌توانیم حقوق هسته‌ای را بدون هیچ قطعنامه‌ای داشته باشیم. 


نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان این نشست به سوالی مبنی بر اینکه برخورد شما با مفاسد اقتصادی چیست؟ بیان داشت: اگر دستگاه‌های رسمی نظارت به وظایف خود عمل می‌کردند 3هزار میلیارد دلار اختلاس صورت نمی‌گرفت و اصل 8 قانون اساسی در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد. 


وی افزود: اگر نمایندگان مجلس سکوت نکنند و اگر اجزای جامعه مدنی ابوذرگونه عمل کنند این مفاسد صورت نخواهد گرفت.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180966



کلمات کلیدی : تنها کاندیدا با مدرک دکترای علوم سیاسی هستم

حاشیههای حضور باقری لنکرانی در دانشگاه قم

 

حاشیه‌های حضور باقری لنکرانی در دانشگاه قم
سخنرانی کامران باقری لنکرانی در جمع دانشجویان دانشگاه قم با حاشیه‌هایی همراه بود.

کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم حاضر شد و برای دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

 

• تاخیر باقری لنکرانی در رسیدن به این جلسه به قدری بود که حجت‌الاسلام روانبخش از اعضای جبهه پایداری برای مدیریت جلسه به سخنرانی پرداخت.

 

• هنگامی که کاندیدای جبهه پایداری به سمت جایگاه می‌رفت دانشجویان وی را به شدت تشویق کردند.

 

• فارس نوشت: دانشجویی از نحوه معرفی کاندیدای دولت انتقاد داشت که لنکرانی در جواب به او گفت: مشایی رای نمی‌آورد زیرا تجربه هم نشان داده که معمولا نامزدی که توسط دولت قبلی مشخص می‌شود رای نیاورده است.

 

• یکی از سئوالات کتبی ظاهرا با خط بسیار بدی نوشته شده بود که مجری نتوانست آن را بخواند اما باقری لنکرانی گفت بدهید خودم می‌خوانم من خط بد دکتری را خوب می‌دانم.

 

• زمانی که باقری لنکرانی گفت مایل نیستیم هاشمی در سن 79 سالگی یک شکست سنگین دیگر را تجربه کند دانشجویان حاضر به شدت وی را تشویق کردند.

 

• باقری لنکرانی ادامه داد: تمام مطالعات نشان داده که رای اکثریت کشور به هاشمی منفی است.

 

• وی با بیان اینکه سبد رأی هاشمی و مشایی همپوشانی دارد خاطرنشان کرد: مشایی چه تایید بشود یا نشود به نوع عملکرد سیاسی او انتقاد داریم.

 

• کاندیدای جبهه پایداری در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی خود گفت: فعلا کار خاصی صورت نگرفته و با هزینه شخصی‌ام از شیراز به دیگر شهرها می‌روم البته تجربه نشان داده رأی مردم ایران براساس نظر دل‌هایشان است.

 

• دانشجوی دیگری که سوال خود را به صورت شفاهی مطرح کرد عنوان داشت: تو را به خدا به سرنوشت احمدی‌نژاد دچار نشوید.

 

• آخرین سوال از باقری لنکرانی هم به صورت شفاهی صورت گرفت؛ دانشجوی سوال‌کننده ابتدا گفت: بررسی کارنامه جبهه پایداری بدون نگاه به کارنامه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی مقدور نیست البته من برای شخصیت علمی حضرت علامه ارزش زیادی قائل هستم. در این هنگام باقری لنکرانی گفت این طرز صحبت روش صحیحی نیست زیرا قرار بود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری صحبت کنیم و کار خوبی نیست در مورد کسانی که اینجا حاضر نیستند حرف بزنیم.

 

• دانشجوی مذکور با اشاره به مصاحبه‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه ولایت فقیه ادامه داد: از همه دانشجویان می‌خواهم کارنامه سیاسی ایشان را مطالعه کنند؛ هر کسی که از جبهه پایداری رئیس جمهور این مملکت شود، آیت‌الله مصباح یزدی پدرخوانده دولت خواهد بود.

 

• پس از این سخنان گروهی از دانشجویان شعار «درود بر مطهری زمان» را سر دادند که این دانشجو هم گفت: ما هم اعتقاد داریم ایشان مطهری زمان هستند و رهبر معظم انقلاب هم همین صفت را در مورد آیت‌الله مصباح یزدی به کار برده‌اند.

 

• این دانشجو با بیان اینکه آقای هاشمی آرمان ما نیست گفت: زمانی که امثال آقای باقری لنکرانی دوران طفولیت را سپری می‌کردند آقای هاشمی کشور را مدیریت می‌کرد. در این هنگام یکی از حضار به سمت جایگاه رفت و قصد درگیری داشت که با ممانعت جمع روبه‌رو شد.

 

• باقری لنکرانی پس از این اتفاق شروع به صحبت کرد و بیان داشت: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی گروهی به آیت‌الله مصباح یزدی مراجعه کردند و گفتند شما که رهبر جبهه پایداری هستید اعلام کنید که فهرست جداگانه در تهران داده نشود، علامه مصباح گفته بود که من رهبر جبهه پایداری نیستم و برخی سایت‌های خبری و روزنامه‌ها در آن زمان نوشتند که بین جبهه پایداری و علامه مصباح جدایی افتاده است. من آن موقع سخنگو بودم و به محضر آیت‌الله مصباح رسیدم و گفتم که سوء‌استفاده‌هایی شده است و ایشان گفت من می‌خواهم تاکید کنم که ما در کشورمان تنها یک رهبر داریم و آن هم آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستند. در نگاه دینی اصل بر این است که هیچ کس تسلطی بر دیگری ندارد مگر اینکه به ولایت الهی متصل باشد و ولایت فقیه هم به تعبیر امام راحل استمرار ولایت انبیاست. رأی مردم هم در نظام اسلامی تصنعی نبوده و کارآمدی از رأی مردم بر می‌خیزد و این معنای مردم‌سالاری دینی است.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180965



کلمات کلیدی : حاشیه‌های حضور باقری لنکرانی در دانشگاه قم

ادعای مشاور هاشمی: رفسنجانی بعد از تماس تلفنی با دفتر رهبری ثبت

ادعای مشاور هاشمی: رفسنجانی بعد از تماس تلفنی با دفتر رهبری ثبت نام کرد

سایت بی بی سی در خبری بخش هایی از  آخرین مطلب وبلاگ "غلامعلی رجایی"، یکی از مشاوران اکبر هاشمی رفسنجانی را آورده و می نویسد: «دیروز علی مطهری و چند تن از نمایندگان مجلس به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی رفته و از او خواسته اند در انخابات ثبت نام کند: "در آخر ملاقات حاج آقا با صراحت سخنانی گفت. از جمله اینکه قصد حضور نداشته است ولی اصرار بسیار مردم و گروههای مختلف مقاومت ایشان را برای نیامدن تمام کرده است.

 

ایشان می گفت: من باید با رهبری مشورت کنم. اگر سکوت کردند می آیم و به تکلیفم در برابر مردم و خدا عمل می کنم ولی اگر مخالفت کردند حتما نمی آیم.

 

اعضای جلسه با نا امیدی اتاق ایشان را ترک کردند. دو سه گروه دیگر هم چند نفره به دیدارایشان رفتند و همین عبارات را شنیدند. ساعت چهار و نیم بعد از ظهر بود که سه تن از مشاورین خدمت ایشان رسیدیم و صحبتهایی داشتیم. فرمودند: بعد از پیغامهایی که از دیشب داده اند هنوز منتظر نظر رهبری هستند.

 

ساعت داشت به پنج نزدیک می شد و یک ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام... خدمت ایشان عرض شد این همه افرادی که در این چند ماه به دیدار شما آمدند و به شما اصرار کردند بیایید، اکنون منتظر جوابی از شما هستند. اگر نمی آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید و بیانیه ای صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید. پذیرفتند و به ما فرمودند متنی تهیه کنیم. فورا از محضرشان مرخص شدیم و به اتاق مجاور رفتیم و مشغول تهیه متن پیشنهادی شدیم.

 

ساعت حدود پنج و نیم بود و متن داشت تمام می شد که که حاج آقای علی خانی به در اتاق آمد و فریاد زد: آقای رجایی، حاج آقا برای ثبت نام حرکت کردند، جا نمانید! باورم نمی شد. معلوم شد در تماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته اند از صحبت هایی که رد و بدل شده مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده اند.»

 

لازم به ذکر است گذشته از تاکتیک گذاشتن هزینه آمدن و یا نیامدن آقای هاشمی بر عهده رهبری،  بخش هایی از ادعا های مطرح شده در صفحه آقای رجایی که البته بی بی سی نیز به آنها نپرداخته است، از سوی برخی شخصیت ها تکذیب شده است.

 

 http://jamnews.ir/detail/News/180938

 



کلمات کلیدی : ادعای مشاور هاشمی: رفسنجانی بعد از تماس تلفنی با دفتر رهبری ثبت نام کرد

محسن رضایی: معتقد به استراتژی قیچی هستم

محسن رضایی: معتقد به استراتژی قیچی هستم
نامزد جبهه ایستادگی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من معتقد به استراتژی قیچی هستم، یعنی باید اول تورم و گرانی را قیچی و پس از آن از قویترین دیپلمات‌های خود برای مذاکرات استفاده کنیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جلسه هفتگی کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه این کانون می‌تواند در شفاف‌سازی حسابرسی و نظم دادن به معاملات اقتصادی نقش تاثیرگذاری داشته باشد گفت: کانون سردفتران ظرفیت بزرگی دارد که متاسفانه به خوبی از آن استفاده نمی‌شود. معتقدم ما می‌توانیم فعالیت‌های بیشتری را به این کانون منتقل کنیم. از اعضای این کانون می‌خواهم پیشنهادهای خود را به من ارائه دهند تا بتوانم از این پیشنهادات به نحو مطلوب استفاده کنم.

 

وی کانون سردفتران و دفتریاران را نماد اصل 44 عنوان کرد و افزود: بنده قبول ندارم کارها فقط به بنیاد تعاون سپرده شود. دستگاه‌های حاکمیتی اصلا نباید ذینفع باشند، ضمن آنکه دستگاه های اجرایی نباید مصوبات مجلس را نادیده بگیرند. اگر دولت ذی‌نفع باشد خود را رقیب مردم می‌داند، اما اگر از این ذی‌نفع بودن بیرون بیاید دیگر خود را رقیب بخش خصوصی و حتی شما اعضای کانون سردفتران نمی‌داند.

 

به گزارش تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اعضای کانون سردفتران گفت: من را پشتیبان خود بدانید. نه اینکه کاندیدا شدم، بلکه معتقدم باید این کانون را تقویت کنیم تا به خوبی به پیش برود.

محسن رضایی در ادامه این جلسه به برخی از سوال‌های اعضای کانون سردفتران و دفتریاران پاسخ داد. رضایی در پاسخ به این سوال که آیا خود را ملزم به قانونگرایی می‌دانید؟ اظهار داشت: بنده رزمنده هستم و یاد گرفتم که کوچکترین اشتباه جان آدم را از دست می‌دهد. نظم بدون نظارت و آموزش به وجود نمی‌آید و مطمئن باشید قانونگرایی جزو سرلوحه‌های کاری من خواهد بود.

 

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد با گروهی و یا شخصی در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف کنید، افزود: من با هیچ کس ائتلاف نمی‌کنم. دوران ائتلاف تمام شده و ملت نیاز به تحول جدی دارد. همچنین در این ائتلاف‌ها منازعات زیاد دیده می‌شود. در حالی که باید به جای این منازعات به فکر زندگی مردم باشیم. برخی از جوانان فارغ‌التحصیل می‌شوند اما نمی‌توانند کار مناسب برای خود پیدا کنند و عزت آن جوان نزد پدر و مادرش ریخته می‌شود.

 

به راستی چقدر از این دعواهای سیاسی برای مردم اهمیت دارد؟ لشکرکشی سیاسی بس است. باید زندگی مردم را مورد توجه قرار دهیم. شعار انتخاباتی خود را سلام به زندگی اعلام کرده‌ام و از من سوال کردند که چرا این شعار را در نظر گرفته‌ای که گفتم می‌خواهم با این شعار به برخی از چهره‌ها و مدیران طعنه بزنم و بگویم بس است. به فکر مردم باشیم و گرانی و تورم را حل کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متاسفانه دولت‌های گذشته تورمی بودند در حالی که دولت تورمی دیگر تمام شده است. دولت‌های گذشته پول خرج کن و مصرف کننده بودند، تولید کننده ثروت نبودند. از این رو باید دست فرمان دولت را عوض کنیم و آن را به سمت تولیدکننده ثروت ببریم.

 

رضایی با تاکید بر اینکه اگر دست فرمان دولت را عوض نکنیم، در اقتصاد به سمت سقوط حرکت خواهیم کرد، افزود: اگر این اقدام را انجام ندهیم سال آینده 45 هزار تومان برابر 5 هزار تومان دو سال قبل می‌شود و پول ملی ارزش خود را از دست می‌دهد و به سمت سقوط حرکت می‌کند.

 

وی اضافه کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر نقدینگی زیاد شده و بدهی بین بانکی نیز افزایش پیدا کرده است. راه حل آن است که مدیریت بانک مرکزی اصلاح شود. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که برای انرژی هسته‌ای چه برنامه‌ای دارید، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سر پای خود بایستیم باید ترمز تورم و گرانی را بگیریم و بعد از آن برویم سراغ مذاکرات. من معتقد به استراتژی قیچی هستم یعنی باید اول تورم و گرانی را قیچی و پس از آن از قویترین دیپلمات‌های خود برای مذاکره با طرف مقابل استفاده کنیم.

 

رضایی خاطرنشان کرد:تا الان مذاکرات برای ما نفعی نداشته و تحریم‌ها زیاد شده است. بنابراین معتقدم باید دیپلماسی قوی و کارآمدی اقتصاد را همزمان باهم عمل کنیم. در غیر این صورت دیپلماسی به تنهایی موفق نخواهد بود و طرف مقابل هم به راحتی به ما امتیاز نمی‌دهد. گروه 5+1 از قوی‌ترین دیپلمات‌ها استفاده می‌کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که از چه نیروهایی در کابینه خود استفاده خواهید کرد، اظهار داشت: من فراگیرترین دولت را تشکیل می‌دهم. کسانی که حتما رهبری را قبول داشته باشند و از کارآمدی لازم برخوردار باشند در دولت فراگیر قرار خواهند گرفت، حتی اگر خارج از اصولگرایی باشد. بدانید هیچ چیز جای پیروزی ملت ایران را نمی‌گیرد. تحریم اقتصادی چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: ما در یک بازی قرار داریم و در این بازی باید از قویترین، کارآمدترین و دلسوزترین نیروها استفاده کنیم. نیروهایی که جنگنده باشند و بتوانند به خوبی گل بزنند. رضایی در عین حال تصریح کرد: 30 درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌ها و 70 درصد به ضعف مدیریت، خودزنی و خود تحریمی است.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید وزارت امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل خواهید داد یا نه، گفت: معتقدم باید پای دولت از بحث امر به معروف کنار کشیده شود. مردم باید وارد شوند و من هم تاکنون به فکر طرح تشکیل چنین وزارتخانه‌ای نیفتاده‌‌ام. اگر هم بخواهد وزارتخانه‌ای درست شود باید کار نظارت و آموزشی را انجام دهد.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180963



کلمات کلیدی : محسن رضایی: معتقد به استراتژی قیچی هستم

رمزگشایی از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی

رمزگشایی از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی
پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری که به برخی از آنها اشاره شد در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

حسین شریعتمداری  در "یادداشت روز" امروز کیهان با عنوان "ماشاءالله‌،‌ حزب‌الله... " به تحلیل چرایی حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات پرداخت:


1- آوردگاه «جمل» است. آتش جنگ فرو نشسته و امیر مؤمنان علیه‌السلام در حالی که چشم فتنه را کور کرده‌اند، با تأسف به کشته شدگان سپاه فریب می‌نگرند و در وصف جنگ‌افروزان فتنه‌گر که بعد از آنهمه رجزخوانی و خط و نشان کشیدن‌ها به سختی شکست خورده و به خاک مذلت افتاده‌اند می‌فرمایند؛


«و قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل ولسنا نرعد حتی نوقع و‌لانسیل حتی نمطر... اصحاب فتنه جمل چون رعد غریدند و مثل برق جرقه زده و از جای برآمدند اما، علی‌رغم آنهمه لاف گزاف، هنگام کارزار، ناتوان و ترسان بودند و از هم گسیخته و پراکنده شدند، ولی ما، خروش برنمی‌داریم مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و هرگز نمی‌باریم مگر آن که سیل به راه می‌ اندازیم».


حضرت پیش از آغاز جنگ و هنگامی که پرچم را به دست فرزندش محمد حنفیه می‌سپرد، خطاب به او فرموده بود؛ «اگر کوه‌ها از جای کنده شدند، تو بر جای خویش بمان، دندان‌ها را بر هم بفشار، جمجمه‌ات را به خدا بسپار، پای بر زمین کوب و چشم به دور دست‌های سپاه دشمن بدوز، بیم به خود راه مده و بدان که پیروزی از جانب خداست».

 


2- بعد از ثبت‌نام آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری یازدهم، که متأسفانه در قاب مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافی صورت پذیرفت، رسانه‌ها و مقامات خارجی و دنباله‌های داخلی آنها در اقدامی هماهنگ و مانند دهها مورد مشابه دیگر، صدا به هلهله بلند کردند و صفحات اول روزنامه‌ها و خروجی سایت‌ها را از این توهم انباشتند که چه نشسته‌اید؟! کار نظام و انقلاب تمام شد! و حزب‌الله می‌رود که خانه‌نشینی پیشه کند! و...


این همه هیاهو در حالی است که وقتی به صحنه نگاه می‌کنی به وضوح می‌بینی که هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده است. آمریکا به عنوان حامی رسماً اعلام شده ائتلاف فتنه و انحراف، همان آمریکاست که به قول هفته‌نامه «ویکلی استاندارد» تمامی رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی(ره) به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». مردم، همان مردم هستند که فتنه آمریکایی- اسرائیلی88 -جنگ احزاب- را علی‌رغم آنهمه برنامه‌ریزی بیرونی و ائتلاف همه دشمنان داخلی و خارجی به دیوار بصیرت 9 دی کوبیدند. همان‌ها که بعد از آنهمه رجزخوانی مشترک دشمنان بیرونی و درونی، حماسه بی‌نظیر 22 بهمن را آفریدند. همان مردمی که با وجود تحریم انتخابات مجلس نهم از سوی مدعیان اصلاحات، به مراتب بیشتر و گسترده‌تر از انتخابات‌های قبلی پای صندوق‌های رأی آمدند و...


و اما، اصحاب فتنه و حلقه انحرافی نیز همان‌ها هستند که بودند و تاکنون هرچه کوشیده‌اند و خروشیده‌اند، راه به جایی نبرده و در نهایت اعتراف کرده‌اند که برای «هیچ» بیهوده به خود پیچیده‌اند! بنابراین چه فاکتور جدیدی به ائتلاف فتنه و انحراف اضافه شده است که تاکنون نبوده است؟! اگر پاسخ «هیچ» است- که هست- بی‌تردید این همه سر و صدای مشترک بیرونی و داخلی نیز برای هیچ است. نیست؟!

 


3- اکنون باید پرسید حضور آقای هاشمی رفسنجانی در قاب نامزد مشترک فتنه و انحراف چه تغییری می‌تواند در معادلات قبلی این دو جریان ایجاد کند؟ و چه ارزش افزوده‌ای برای این ائتلاف بی‌ارزش در پی خواهد داشت؟ مگر جناب هاشمی بیرون از جبهه مدعی اصلاحات طرفداران دیگری هم دارد؟ پاسخ منفی است یعنی کسانی که از آقای هاشمی طرفداری می‌کنند همان‌ها هستند که پیش‌‌از‌‌این و طی چند سال گذشته در میان طرفداران و حامیان فتنه و انحراف حضور داشته‌اند بنابراین آقای رفسنجانی جمع جدیدی را به طیف یاد شده اضافه نکرده و نمی‌کند که اینهمه هیاهو برای آن قابل اعتناء باشد. مگر مدعیان اصلاحات بارها اعلام نکرده‌اند که هاشمی رفسنجانی سردار بی سپاه است؟! و مگر کارگزاران و مدعیان اصلاحات قبل از این با یکدیگر در ائتلاف نبوده‌اند که حالا پیوند آنان، یک حرکت و اتفاق جدید تلقی شود؟! و به قول کودکانه یکی از اصحاب فتنه، نامزدی هاشمی به منزله «انفجار بمب در میان اصولگرایان»! باشد؟!... خب! با این حساب باید پرسید، آن اتفاق مهمی! که دشمنان بیرونی و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف در بوق و کرنا کرده‌اند چیست؟!

 


4- حالا به این نکته می‌رسیم که وقتی نامزدی آقای رفسنجانی هیچ تغییر جدیدی در جبهه فرو ریخته و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف پدید نمی‌آورد، اصرار فتنه‌گران برای نامزدی ایشان با چه هدف و منظوری صورت پذیرفته است؟ پاسخ به این سؤال اگرچه فصل جداگانه‌ای می‌طلبد ولی در این مختصر به دو نکته اشاره می‌کنیم.


الف: برخی از مدعیان اصلاحات و چند رسانه بیگانه طی همین 48 ساعت گذشته با صراحت اعلام کرده‌اند نباید انتظار داشت که نامزدی آقای رفسنجانی، پایگاه از دست رفته جبهه اصلاحات را به آنان بازگرداند چرا که هاشمی یک بار در همین میدان حضور داشته و نگاه مردم به ایشان با اندکی تفاوت همان نگاه به اصلاح‌طلبان است ولی نامزدی آقای رفسنجانی- به قول بی‌بی‌سی- می‌تواند پوششی برای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان باشد و زمینه‌ای برای بازگشت آنها به درون حلقه نظام فراهم آورد. ولی از این فرصت- به گفته تحلیلگر رادیو فردا- نباید انتظار تجدید حیات اصلاح‌طلبان را داشت.


ب: و اما، اکنون به خبری اشاره می‌کنیم که می‌دانیم جناب هاشمی رفسنجانی می‌تواند با تحقیق و بررسی دقیق از صحت آن اطمینان حاصل کند. تحقیق در این زمینه برای ایشان دشوار نیست.
آقای خاتمی بعد از اصرار آقای هاشمی برای کاندیدا شدن به چند تن از افراد بسیار نزدیک خود می‌گوید؛ آقای رفسنجانی می‌داند که شورای نگهبان صلاحیت مرا رد می‌کند و قصد دارد بعد از رد صلاحیت من، بدون آن که هزینه‌ای پرداخته باشد، آرای اصلاح‌طلبان را به صندوق کاندیدای تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمی می‌گوید؛ نامزد مورد نظر او هم رای نمی‌آورد ولی شکست وی به حساب هاشمی نوشته نمی‌شود و هاشمی می‌تواند کماکان منتقد شرایط کنونی باقی بماند بی آن که جایگاه خود را به رای مردم گذاشته باشد. در همین حال و هوا، جلسه‌ای در «...» تشکیل می‌شود. در این جلسه آقای «م» پیشنهاد می‌کند می‌توانیم با این توضیح- بخوانید ترفند و توجیه- که خرابکاری‌های احمدی‌نژاد باعث رویگردانی مردم از ایشان شده است و فرصت برای نامزدی آقای هاشمی فراهم است و... توافق هاشمی را برای کاندیداتوری جلب کنیم و تاکید می‌کند که اگرچه آقای هاشمی فاقد پایگاه مردمی است و شکست می‌خورد ولی این شکست به حساب اصلاح‌طلبان نوشته نمی‌شود، چرا که هیچکس هاشمی را اصلاح‌طلب نمی‌داند! و سابقه همراهی او با نظام را فراموش نمی‌کند. در پی همین تصمیم است که از یکسو آقای خاتمی روی نامزدی آقای هاشمی اصرار می‌ورزد و سخن «کاش هاشمی می‌آمد» او در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب گسترده داده می‌شود و از سوی دیگر برخی از افراد مطرح در همین طیف ماموریت می‌یابند که تاکید ‌کنند هاشمی همان عالیجناب سرخپوش است!... و بدین ترتیب بار دیگر آقای هاشمی به عنوان «پل» در اختیار مدعیان اصلاحات قرار می‌گیرد. یعنی همان‌ها که بیشترین اهانت‌ها را علیه وی روا‌داشته بودند و هرگز از آن همه اهانت و دشمنی ابراز پشیمانی نکرده و نمی‌کنند!

 

پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری که به برخی از آنها اشاره شد در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

 


5- در این میان پیوند حلقه انحرافی با اصحاب فتنه نیز در فریب جناب هاشمی بی‌تاثیر نبوده است. توضیح آن که حلقه انحرافی به پایان عمر خود رسیده است و با خاتمه دولت احمدی‌نژاد، باید از قطاری که بی بلیت سوار آن شده بود پیاده شود. بنابراین حلقه انحرافی برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز پیوند با یک جریان سیاسی دیگر نداشت. اما برای ائتلاف با اصحاب فتنه مانند هر معامله دیگری پای داد و ستد در میان است. حلقه انحرافی اگرچه هویت ندارد ولی دست گشاده‌ای بر رانت قدرت و ثروت دارد. و این همان امتیازی است که به اصحاب فتنه داده است و از سوی دیگر اصحاب فتنه در مقابل برخورداری از رانت قدرت و ثروت حلقه انحرافی، این حلقه را در بازی بعدی می‌پذیرد. حضور غیرقانونی آقای احمدی‌نژاد در جریان ثبت نام مشایی و اعلام حمایت از وی که علی‌رغم اعتراض‌های فراوان صورت گرفت در همین بستر قابل ارزیابی است. آقای احمدی‌نژاد با این اقدام انتحاری خود به اصحاب‌فتنه پیام می‌دهد که برای تنش‌آفرینی و فتنه‌انگیزی آماده است و می‌توانند روی قانون‌گریزی و ساختارشکنی حلقه انحرافی حساب باز کنند. پیام‌های پنهانی رد‌و‌بدل شده بماند برای فرصتی دیگر.

 


6- تنها تغییر قابل توجه در صورت مسئله این روزها، حضور پرشورتر از همیشه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، چرا که از یکسو مردم در مشاهده همراهی و همخوانی بیگانگان با اصحاب فتنه و انحراف، انگیزه قوی‌تری برای حضور در انتخابات یافته‌اند و از سوی دیگر حضور همه سلیقه‌ها، آرای انبوه‌تری را به صندوق‌ها سرازیر می‌کند.
و بالاخره اصحاب فتنه و انحراف می‌دانند و آزموده‌اند که اگر بار دیگر خیال فتنه و آشوب در سر داشته باشند، حزب‌الله یعنی همان مردم پاکباخته حتی به اندازه چند ساعت نیز به آنها امان نمی‌دهند و به قول مولایشان حضرت امیر علیه‌السلام، وقتی نوبت باریدن به آنها می‌رسد، سیل به راه می‌اندازند. به اعتراف واشنگتن‌پست، فدائیان رهبر ایران- حضرت آقا- از چند هزار کیلومتر فاصله بحران سوریه را مدیریت می‌کنند و در لبنان و فلسطین حضور دارند. نباید مقابله این نیروی عظیم با آشوب‌های داخلی را نادیده گرفت... یاد مرحوم حاج بخشی به‌خیر، گوش کنید! هنوز فریادش طنین‌انداز است که؛ ماشاءالله، حزب‌الله.

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/180940



کلمات کلیدی : رمزگشایی از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی

انتخابات در رسانه های ضد انقلاب/ ازانتخابات آزاد در دقیقه نود تا

 

 

انتخابات در رسانه های ضد انقلاب/ ازانتخابات آزاد در دقیقه نود تا اولین بیانیه هاشمی
 

 

رادیو فرانسه:  یک روز پس از آن که احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم مشایی را برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کرد، هیأت مرکزی نظارت بر این انتخابات، این اقدام احمدی‌نژاد را «مجرمانه» تشخیص داد. یک نماینده مجلس نیز خواستار طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس شد.

 

 

 

رادیو فردا:  اکبر هاشمی رفسنجانی که در آخرین دقایق مهلت قانونی ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، در وزارت کشور حاضر شد و ثبت نام کرد، روز یکشنبه اولین بیانیه‌اش را در این زمینه منتشر کرد.

رییس‌جمهوری پیشین ایران در این بیانیه که در وبسایت شخصی او منتشر شده، با اشاره به مشکلات سیاسی و اقتصادی‌ای که به گفته او زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده،‌ می گوید برای عمل به وظیفه انقلابی اش، نامزد ریاست جمهوری شده است.

 

العربیه: طرح شعار انتخابات آزاد از جانب رفسنجانی و اصلاح طلبان با استفاده از پلاتفرم های تبلیغاتی و "اندیشه ورزی" موجود در خارج از کشور، با توجه به تنگناهای رسانه ای درونمرزی، یک استراتژی فعال می باشد که هدف مشخصی را در چارچوب نظام و بخصوص در رقابت با طرفداران احمدی نژاد و کاندیداهای اصولگرایان تامگرا دنبال می کنند.

 

 

روز آنلاین و القای دو قطبی بودن فضای انتخابات: در این میان ثبت‌نام اکبر هاشمی‌رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی در دقایق آخر، باعث شد تا جو فضای انتخاباتی کمی تغییر کند. به خصوص آن‌که تا آخرین ساعت‌های منتهی به پایان زمان ثبت‌نام آرا، هنوز مشخص نبود که آیا رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وارد انتخابات خواهد شد یا خیر.

 

 

 

بی بی سی: خبرگزاری های ایران متن نامه ای را با امضای حدود 150 نماینده مجلس منتشر کرده اند که در آن به مواضع اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد دشمنی با اسرائیل، ولایت فقیه و وضعیت موجود کشور اعتراض شده است.

http://jamnews.ir/detail/News/180876



کلمات کلیدی : انتخابات در رسانه های ضد انقلاب/ ازانتخابات آزاد در دقیقه نود تا
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >