سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران از طرح ابتکاری روسیه و آمریکا استقبال میکند

 

ایران از طرح ابتکاری روسیه و آمریکا استقبال می‌کند
وی در مصاحبه ختصاصی با هفته نامه آلمانی "دیر اشبیگل" با بیان اینکه تاکنون دعوتی برای حضور در این کنفرانس بین المللی به ما نرسیده، افزود: در صورت دعوت شدن حتما در آن حضور می‌یابیم.
جام بین الملل: خبرگزاری فرانسه (afp) امروز گزارش داد که علی اکبر صالحی" در مصاحبه اختصاصی خود با هفته نامه "اشپیگل" اظهار داشت ایران از طرح ابتکاری روسیه و آمریکا در راستای برگزاری کنفرانس بین المللی در خصوص سوریه حمایت کرده و آمادگی حضور در این کنفرانس را دارد.

 

بنا بر این گزارش، وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون دعوتی برای حضور در این کنفرانس بین المللی به ما نرسیده، افزود: در صورت دعوت شدن حتما در آن حضور می‌یابیم.
 
 
صالحی همچنین تصریح کرد ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و امکان پیشبرد مذاکرات بین مخالفان و نظام سوریه را دارد.
 
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه برای ایران این مهم است که کناره گیری "بشار اسد" از قدرت پیش شرط مذاکرات نباشد افزود با راه حل مسالمت آمیز می‌توان به بحران سوریه پایان داد.
 
 
وی در جایی دیگر از مصاحبه خود با "اشپیگل" به رابطه ایران با مصر هم پرداخت و گفت تهران همکاری و روابط مستحکمی با قاهره در خصوص مسئله سوریه دارد و ایران و مصر بر سر سه گزینه عدم مداخله خارجی در خط بحران، ضمانت استقلال و وحدت اراضی سوری و تشکیل رهبری انتقالی مشترکی از سوی مخالفان و نظام این کشور توافق نظر دارند.
 
 
علی اکبر صالحی همچنین با محکوم کردن استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی در سوریه تصریح کرد ایران هم در خلال جنگ دهه هشتاد با عراق با چنین حادثه ای روبرو شده است.
 
 
وزیر امور خارجه در مصاحبه با این رسانه آلمانی گفت هرگونه استفاده از سلاح کشتار جمعی را محکوم می کنبم.511



کلمات کلیدی : ایران از طرح ابتکاری روسیه و آمریکا استقبال می‌کند

اولین بیانیه هاشمی رفسنجانی

اولین بیانیه هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور نخستین بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرد که با حضور مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نخستین اقدام انتخاباتی خود بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی

 

پس از گذشت ماه‌ها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا، ایثارگران و با ایمان کامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خونگرم و صمیمی در تعیین سرنوشت کشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریخ کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک‌بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.

 

عزم پاسخ قاطع به ادعاهای کذب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی، ضرورت ایجاد اتحاد، اعتماد و قابلیت جمع کردن همه سلایق و طیف‌های داخل خانواده نظام و انقلاب اسلامی و مدیران دلسوز و با تجربه کشور را می‌طلبد که بعضاً به دلیل برخوردهای تنگ‌نظرانه و افراطی، در حال حاضر، کم‌کار، منزوی یا خانه‌نشین شده‌‌اند، ایجاد اعتدال و استفاده از همه قابلیت‌های مدیران مجرب از طیف‌های مختلف، مرا نیز مانند سایر دلسوزان نظام بر آن داشت تا با توجه به شرایط داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، برای رفع تدریجی معضلات و مشکلات عدیده کشور، به مدد شما مردم وفادار، پا به عرصه خدمتگزاری بگذارم تا انشاءالله، دست در دست هم دهیم به مهر/ میهن خویش را کنیم آباد.

 

برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت (ع) بسیار مهم‌تر از آنست که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم.

 

آنگونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سال‌های پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم. سال‌هایی که به دلیل وجود همدلی، اتحاد و اعتماد در جامعه و به کمک شما مردم فهیم و قدرشناس، به تدریج رکود اقتصادی، دلسردی‌های اجتماعی، ویرانی‌های زیرساخت‌ها و تولید، کسر بودجه، بیکاری و مشکل کسب و کار، از کشور رخت بربست و ایران عزیز به دست شما مردم و استفاده از مدیران لایق، دلسوز و معتدل از همه طیف‌ها و سلایق سیاسی، به رشد و بالندگی رسید و در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی نیز، با تنش‌زدایی، ایجاد تعامل و گفت‌وگوهای سازنده و شفاف براساس احترام و حفظ عزت و کرامت، حقانیت سیاسی کشور را هم به اثبات رساندیم.

 

اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده تلاش خواهند کرد.

 

انشاءالله

اکبر هاشمی رفسنجانی

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/180852



کلمات کلیدی : اولین بیانیه هاشمی رفسنجانی

اعلام حمایت جبهه پایداری اصفهان از سعید جلیلی

 

اعلام حمایت جبهه پایداری اصفهان از سعید جلیلی
جبهه پایداری استان اصفهان در اولین لحظات پس از ثبت نام سعید جلیلی حمایت قاطع و همه جانبه خود را از این کاندیدای مستقل ریاست جمهوری یازدهم اعلام نمود.

جبهه پایداری استان اصفهان حمایت قاطع و همه جانبه خود را از دکتر سعید جلیلی کاندیدای مستقل ریاست جمهوری یازدهم اعلام نمود.


جبهه پایداری اصفهان طی پیامی آورده است؛ این شورا در اصفهان از ابتدا منحصرا بر اصلح بودن سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری یازدهم بر اساس معیارهای صریح و ظریف رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید و اجماع داشته است.


در این پیام آمده است، جبهه پایداری استان اصفهان در اولین لحظات پس از ثبت نام سعید جلیلی حمایت قاطع و همه جانبه خود را از این کاندیدای مستقل ریاست جمهوری یازدهم اعلام نمود.


سید مهدی سیدین نیا دبیر شورای مرکزی جبهه پایداری استان اصفهان در این پیام آورده است بر اساس مدل اسلامی انقلابی "تشخیص حجت محور"، این شورا در اصفهان از ابتدا منحصرا بر اصلح بودن سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری یازدهم بر اساس معیارهای صریح و ظریف رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید و اجماع داشته است.


وی با اشاره به دیدار اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری اصفهان با حضرت آیت الله مصباح یزدی، مدل انتخاب اصلح بر اساس حجت شرعی را مورد تأیید و تأکید ایشان دانست.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/180846



کلمات کلیدی : اعلام حمایت جبهه پایداری اصفهان از سعید جلیلی

دلیلی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

 

دلیلی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
المیادین: حضور ماراتنی و با تعداد فراوان مسئولان نظام ایران در انتخابات این کشور را دلیلی در حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران دانست.

شبکه المیادین (Almayadeen) در گزارشی ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری را سوژه خبری خود نمود.

 

گزارشگر المیادین با اشاره به ثبت نام هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران و مشایی رئیس دفتر سابق احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری، این ثبت نام ها را حاکی از به هم خوردن قواعد بازی دانست.

 

المیادین حضور "سعید جلیلی" دبیر شورای امنیت ملی ایران را برای ثبت نام در وزارت کشور را یک ورود غیر منتظره از عیاری سنگین دانست که در آینده سبب ائتلاف ها و کناره گیری های فراوانی خواهد شد.

 

این شبکه خبری در ادامه افزود: حضور ماراتنی و با تعداد فراوان مسئولان نظام ایران در انتخابات این کشور دلیلی در حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران است.

 

516

http://jamnews.ir/detail/News/180751

 



کلمات کلیدی : دلیلی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

کناره گیری یکی از کاندیداها به نفع هاشمی

 

کناره گیری یکی از کاندیداها به نفع هاشمی
یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از کناره‌گیری خود در این انتخابات به نفع هاشمی رفسنجانی خبر داد.

جواد اطاعت با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی? تأکید کرد: با حضور ایشان دیگر تکلیفی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و به تبعیت از تصمیم اصلاح‌طلبان در اجماع بر روی کاندیدای واحد?اعلام انصراف خود را به نفع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز در کنفرانس خبری خود کردم در صورت حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی یا سید محمد خاتمی انصراف خود را اعلام خواهم کرد که اکنون هنگام عمل به این گفته است.



باشگاه خبرنگاران آورد: عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان? گفت: به طور طبیعی رویکرد من در انتخابات پیش‌رو? رویکردی برآمده از خرد جمعی اصلاح‌طلبان است و تصمیم دارم پروسه انتخابات ریاست‌جمهوری را هماهنگ با سایر اصلاح‌طلبان به پیش ببرم.



این نماینده ادوار مجلس? یادآور شد: در آینده نزدیک تصمیم دارم در قالب ارسال نامه‌ای برای آیت الله هاشمی رفسنجانی مشکلات پیش‌روی کشور بویژه معضلات اقتصادی را به اطلاع وی برسانم.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180735

 



کلمات کلیدی : کناره گیری یکی از کاندیداها به نفع هاشمی

آخرین خبرها از استقلال/ بازیکن محبوب آبی ها مصدوم شد

آخرین خبرها از استقلال/ بازیکن محبوب آبی ها مصدوم شد
فرهاد مجیدی در تمرین امروز تیمش از ناحیه بینی دچار آسیب‌دیدگی شد.

جام ورزشی، تیم فوتبال استقلال از ساعت 17:30 دقیقه امروز تمرینات خود را جهت آماده‌سازی برای دیدار مقابل الشباب برگزار کرد. در تمرین امروز تیم استقلال تمامی بازیکنان حضور داشتند و مجتبی جباری و آرش برهانی با اندکی تأخیر به ورزشگاه آزادی رسیدند.

*هواداران تیم استقلال با تهیه یک سی‌دی آن را میان حاضرین در استادیوم پخش کردند. محتویات این سی‌دی آهنگ‌هایی بود که برای قهرمانی استقلال سروده شد.

*کیانوش رحمتی و حسن اشجاری فرزندان خود را به محل تمرین آورده و آنها نیز در زمین مشغول بازی بودند.

*قبل از آغاز تمرین امروز امیر قلعه‌نویی برای دقایقی کوتاه با بازیکنان صحبت کرد.

*فرهاد مجیدی که روز گذشته در تمرین حضور نداشت امروز پا به پای دیگر بازیکنان در کارهای گروهی شرکت کرد.

*در ابتدای تمرین بازیکنان زیر نظر دکتر حاج‌قاسم به گرم کردن بدنهای خود پرداختند سپس کارهای تاکتیکی را انجام دادند و در نهایت فوتبال درون‌تیمی را پشت سر گذاشتند. در جریان فوتبال درون‌تیمی امروز فرهاد مجیدی از ناحیه بینی دچار آسیب‌دیدگی شد و مجبور شد در حین تمرین بینی خود را بپوشاند اما وی در ادامه کارهای گروهی شرکت داشت.

*منصور پورحیدری در حاشیه تمرین امروز برای دقایقی با مهدی رحمتی به صحبت پرداخت. علاوه بر پورحیدری، بیانی، دین‌محمدی، فنونی‌زاده و ماجدی نیز در تمرین حاضر بودند.

*در جریان تمرین امروز آبی‌پوشان سرمربی تیم استقلال پا به توپ شد و در کارهای تیمی شرکت کرد.

*حدود 70 نفر از طرفداران استقلال در تمرین امروز حاضر شدند.

*جواد نکونام در تمرینات گروهی آبی‌پوشان شرکت نداشت و تنها زیر نظر مربی بدنساز استقلال تمرین کرد. وی در اواخر تمرین به مهدی رحمتی ضربات ایستگاهی زد و با وی به تمرین پرداخت.

*تمرینات تیم استقلال فردا مجدداً از ساعت 10:30 دقیقه پیگیری خواهد شد و آبی‌پوشان بعد از تمرین راهی فرودگاه می‌شوند تا به کشور امارات سفر کنند. تیم استقلال روز چهارشنبه به مصاف الشباب امارات می‌رود.

116

فارس

http://jamnews.ir/detail/News/180829



کلمات کلیدی : آخرین خبرها از استقلال/ بازیکن محبوب آبی ها مصدوم شد

4 مجهول در معادله انتخابات یازدهم...!؟

4 مجهول در معادله انتخابات یازدهم...!؟
روز آخر ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به نیمه های خود نزدیک می شود و حضور یا عدم حضور 4 نفر از افراد مطرح همچنان موضوع گمانه زنی هاست.

بسیاری از کاندیداها و طرفداران آنها منتظر حضور یا عدم حضور 4 نفر در انتخابات ریاست جمهوری هستند. آیت الله هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی ، سعید جلیلی و اسفندیار رحیم مشایی... سعی می کنیم در این مطلب به بررسی احتمال حضور یا عدم حضور این 4 نفر و نحوه آرایش انتخابات با حضور یا عدم حضور این افراد بپردازیم.

 

* سید محمد خاتمی (10 - 90)

شاید برای بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران بعد از بررسی اخبار این چند ماه و این چند روز مشخص شده باشد که رئیس جمهور هفتم و هشتم قید کاندیدا شدن در انتخابات را زده است.

بسیاری از اخبار منتشر شده در این مدت احتمال عدم احراز صلاحیت در شورای نگهبان را دلیل اصلی خاتمی برای کاندیدا نشدن در انتخابات یازدهم می دانند و خود خاتمی هم بیشتر از اینکه زمینه ساز حضور خود در انتخابات باشد سعی در مهیا کردن شرایط برای حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشته است.


حتی دیروز در آخرین اظهار نظری که آقای خاتمی در حاشیه مجلس ختم پدر همسر کمال خرازی درباره انتخابات داشت هاشمی رفسنجانی را بهترین گزینه برای شرایط فعلی معرفی کرد.( خاتمی: همه خوب هستند اما هاشمی در شرایط فعلی بهترین گزینه است )

 

اما عالم سیاست پیچیدگی های خاص خود را دارد و نمی توان احتمال حضور خاتمی را صفر در نظر گرفت و اگر خاتمی برای ثبت نام در انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد زیاد تعجب نکنید.


اما حضور خاتمی باعث خواهد شد ، محمدرضا عارف ، کواکبیان ، اسحاق جهانگیری ، شریعتمداری ، مهرعلیزاده و حسن روحانی از حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا منصرف شوند و این اتفاق بسیار خوبی برای اصلاح طلبان خواهد بود آن هم در روزهایی که رقیب همیشگی آنها دارای تعدد کاندیدا و ائتلاف هستند.


* سعید جلیلی ( 50 - 50)

شاید قبل از رسیدن ماه اردیبهشت بسیاری فکر می کردند که سعید جلیلی کاندیدای نهایی جبهه پایداری و شخص مورد تایید آیت الله مصباح خواهد بود اما معرفی کامران باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری معادلات انتخابات را پیچیده کرد.

 

فردای معرفی لنکرانی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری طرفداران سعید جلیلی دست به کار شدند و از نقاط مختلف کشور بیانیه ها و دعوت های مردمی برای حضور مستقل سعید جلیلی آغاز شد.

مشخصا سعید جلیلی دغدغه عدم احراز صلاحیت را مانند خاتمی ندارد و شاید تنها دغدغه سعید جلیلی پشتوانه مردمی برای کاندیدا شدن در انتخابات باشد. موردی که به درستی از سوی طرفداران سعید جلیلی درک شده بود و انتشار این همه بیانیه و دعوتنامه در حمایت از سعید جلیلی در رسانه ها فقط برای کاهش این دغدغه بود.

 

با اخبار منتشر شده در این چند روز حتی می توان احتمال حضور سعید جلیلی در انتخابات را بیشتر از 50 درصد دانست و اگر اتفاق خاصی نیفتد فردا سعید جلیلی برای ثبت نام به ستاد انتخابات خواهد رفت.

اما با حضور سعید جلیلی در انتخابات معادلات در جبهه اصولگرایان کمی پیچیده خواهد شد. زاکانی اعلام کرده با جلیلی ائتلاف خواهد کرد اما طرفداران سعید جلیلی شاید خیلی از این ائتلاف راضی نباشند. حتی این احتمال هم وجود دارد که احمدی نژاد در صورتی که کاندیدایی از طرف دولت مطرح نشود تمایلش به سمت سعید جلیلی باشد. این احتمال از آن جهت است که احمدی نژاد با سایر ائتلاف های اصولگرایان فاصله فکری بیشتری دارد.


اگر سعید جلیلی در انتخابات شرکت کند وضعیت جبهه پایداری نیز مبهم خواهد بود. لنکرانی در یکی از سخنرانی های خود گفته بود رقابتی بین خود و جلیلی احساس نمی کند و مشخصا وقتی جلیلی به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات شود پیام های روشنی برای جبهه پایداری خواهد داشت.

 

فارغ از همه این بحث ها دیدار جلیلی با اشتون در 25 اردیبهشت و نتایج این نشست ، می تواند تاثیر بسیار زیادی در پشتوانه مردمی دکتر جلیلی برای انتخابات ایجاد کند.

 

* آیت الله هاشمی رفسنجانی ( 50 - 50)

در وصف هاشمی رفسنجانی هر چه گفته شود کم بوده است و بدون شک مرد میدان سیاست برازنده آیت الله هاشمی رفسنجانی است. در آستانه 80 سالگی هنوز از وی به عنوان یک کاندیدای مطرح در انتخابات یاد می شود و خیلی از افراد تنها راه حل مشکلات کشور را حضور وی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور می دانند.

 

برای آیت الله هاشمی مانند خیلی از افراد رسیدن به ریاست جمهوری یک آرزوی بزرگ نیست. او تمام منصب های مهم در این کشور را داشته است و همه چیز را در عالم سیاست تجربه کرده است.

مقدمه بالا برای این بود که می خواهیم به این نتیبجه برسیم چه انگیزه ای باعث می شود که آیت الله هاشمی در سن 80 سالگی بخواهد منصب ریاست جمهوری را در دست بگیرد. منصبی که با آن همه تلاش و پشتکار احمدی نژاد برای هر کسی که رئیس جمهور شود سخت خواهد بود چه برسد به هاشمی رفسنجانی در سن 80 سالگی.

 

بله انگیزه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات کسی نیست جز محمود احمدی نژاد. آیت الله در طول حیات سیاسی خود دو بار مغلوب احمدی نژاد شد... یک بار مستقیم در سال 84 و یک بار به صورت غیر مستقیم در سال 88. دو قطبی احمدی نژاد - هاشمی آنقدر فرمول کارایی در این دو دور انتخابات بود که حال نیز لنکرانی در این دوره باز می خواهد از همین فرمول استفاده کند. اینکه چقدر این دو قطبی برای این انتخابات جواب می دهد را باید منتظر بود و بعد از انتخابات دید؟!

 

در دنیای ورزش همیشه ورزشکارانی که در اوج خداحافظی می کنند بیشتر در خاطر مردم می مانند تا افرادی که در افول دوران ورزشی خود از ورزش کناره گیری می کننداگر این مسئله را برای دنیای سیاست تعمیم بدهیم ، شاید انگیزه بعدی آیت الله هاشمی رفسنجانی خداحافظی با دنیای سیاست با منصب ریاست جمهوری باشد. رسیدن به ریاست جمهوری در سن 80 سالگی برای مرد دنیای سیاست می تواند انگیزه زیادی باشد.

 

جبران شکست ، رسیدن به اوج در شطرنج سیاست می تواند انگیزه های لازم باشد اما برای انگیزه اول حضور یک رقیب الزامی است... بله اسفندیار رحیم مشایی... آیت الله بدون شک منتظر حرکت رقیب در صفحه شطرنج است... حضور یا عدم حضور کاندیدای احمدی نژاد برای هاشمی بسیار اهمیت خواهد داشت و بسیاری معتقدند اگر مشایی بیاید هاشمی نیز خواهد آمد.

 

با حضور هاشمی در انتخابات موقعیت جبهه اصلاحات باز مانند حالت اول می شود و همه برای آیت الله هاشمی کنار خواهند رفت و این فرصت مناسبی برای آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد بود تا بتواند به عنوان تنها فردی مطرح شود که 3 دوره رئیس جمهور ایران شده است.


* اسفندیار رحیم مشایی (50 - 50 )

با همه حاشیه ها و حرف هایی که در مورد اسفندیار دولت زده می شود اما حضورش در انتخابات می تواند باعث افزایش هیجانات انتخاباتی و مقدمه ساز حماسه سیاسی باشد.

 

اگر اسفندیار رئیس جمهور شود ، مدل پوتین - مدودف در ایران پیاده خواهد شد. تئوری که چند سال پیش مطرح شد و البته مطرح شدن این تئوری باعث شد تا رقیبان محمود احمدی نژاد بیکار ننشینند و در راستای عدم تحقق این تئوری کارهای مختلفی را انجام دهند. از مطرح کردن جریان انحرافی تا بحث مفاسد اقتصادی و ....!

 

احتمال در مورد آمدن یا نیامدن مشایی بسیار سخت است. مشخصا بحث احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان با مباحثی که در کشور مطرح شده (جریان انحرافی) دغدغه اصلی مححمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی است.


یک انگیزه که برای نیامدن مشایی می توان متصور بود این است که با ثبت نام نکردن و با استفاده از رسانه ها این جو را حاکم کنند که تمام سخنان این چند وقت اتهاماتی بیش نبوده است و دولت اصلا به فکر ادامه کار با تئوری پوتین - مدودف نیست. اما در مقابل گروه رقیب نیز این جو را القا خواهند کرد که ترس از رد صلاحیت و ... باعث عدم حضور اسفندیار مشایی شده است.



با همه این تفسیر ها ، به نظر نویسنده مطلب ، مشایی و احمدی نژاد قواعد بازی را پذیرفته اند و این ریسک را خواهند کرد و اسفندیار فردا به ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام خواهد رفت. بعد از آن 2 حالت وجود دارد تایید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت! در حالت اول که قضیه مشخص است اما در حالت دوم احمدی نژاد و مشایی سعی خواهند کرد مانند سال 84 و تایید صلاحیت دکتر معین با حکم رهبری به دنبال تایید صلاحیت باشند. به نظر می رسد حالت دوم بسیار برای مشایی بهتر باشد تا اینکه به صورت مستقیم تایید صلاحیت بشود.

 

و در نهایت این است که مشایی نتواند احراز صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد که در این حالت ، می توان فرضیات مختلفی را بررسی کرد که خود یک مقاله دیگر را می طلبد.

اما یک حالت دیگر هم وجود دارد و اینکه فردا شخص سومی مانند الهام یا نیکزاد یا ثمره هاشمی به عنوان کاندیدای دولت ثبت نام کند.

 

با حضور مشایی به احتمال زیاد هاشمی خواهد آمد و دو کاندیدای اصولگرا از ائتلاف های پنجگانه و سه گانه و سعید جلیلی و کاندیداهای مستقل آرایش نهایی انتخابات را شکل خواهند داد.


به نظر نویسنده به احتمال زیاد در آخرین ساعات امروز شاهد حضور جلیلی ، هاشمی و مشایی در وزارت کشور خواهیم بود ولی دنیای سیاست پیچیدگی های خود را دارد و شاید اتفاقات ویژه تری در راه باشد.

 

منبع: حماسه سیاسی

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/179949



کلمات کلیدی : 4 مجهول در معادله انتخابات یازدهم...!؟

رقیب اصلی اصولگرایان مشخص شد

رقیب اصلی اصولگرایان مشخص شد
بی بی سی: روشن است که مانور های آقای هاشمی رفسنجانی یک وزن کشی سیاسی را به اصولگرایان تحمیل کرد که طراز، قابلیت و محدودیت هر دو طرف را بیان می کند.

بی بی سی فارسی از "نزدیکی بی سابقه هاشمی و خاتمی" خبر داده و مدعی شد که آنها  توانستند با بازی "می آییم- نمی آییم" خود را در برابر رقبای اصولگرایشان تبدیل به "هیولاهای ترسناک سیاسی" کنند.

 

 

در گزارش بی بی سی که زیر عنوان "استراتژی رفسنجانی و تحمیل وزن کشی سیاسی" منتشر شده است، می خوانیم: «استراتژی مبهم نام نویسی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری به معنایی میزان قدرت و حوزه مانور او را در قبال اصولگرایان حاکم مشخص می کند.
یکی اینکه مشخص کرد خط میانه به رهبری هاشمی رفسنجانی و متحد تاکتیکی اش، یعنی اصلاح طلبان به رهبری محمد خاتمی، بیش از پیش به هم نزدیک شده اند و در ائتلافی اعلام نشده با یکدیگر همکاری می کنند.»

 

 

بی بی سی با بیان اینکه "بازی ابهام برانگیز و چند ماهه آنها که نه گفتند می آیند و نه گفتند نمی آیند آنها را برای رقبای اصولگرایشان تبدیل به هیولاهای ترسناک سیاسی کرد" می افزاید: «اصولگرایانی که برای چهار سال می گفتند که جنبش اعتراضی مرده و کفن و دفن شده اکنون مجبور شدند برای جلوگیری از خطر نام نویسی آنها توپخانه سنگین خود را یک پارچه آتش کنند.»

 

cwzypp6tfqbjkdp9135v.jpg (606×322)


این رسانه وابسته به وزارت خارجه انگلیس که نقش کلیدی را در فتنه 88 ایفا کرده است، افزود: «اما هاشمی رفسنجانی، به همراه خاتمی، در صحنه سیاسی قدرت نمایی کردند و ثابت کردند که ائتلاف آنها می تواند اصولگرایان را تا سرحد تب و لرز متشنج کند، با این حال نباید گول این عرض اندام را خورد و تصویری غلط از قدرت این دو و حامیانشان ترسیم کرد. در پایان روز اصولگرایان هم ثابت کردند با این بادها نخواهند لرزید و به این آسانی ها تسلیم نخواهند شد.»

 


در پایان این گزارش آمده است: «اما بهرحال روشن است که مانور های آقای هاشمی رفسنجانی یک وزن کشی سیاسی را به اصولگرایان تحمیل کرد که طراز، قابلیت و محدودیت هر دو طرف را بیان می کند.»

 

1ivvns60nmjl3hi0scip.jpg (636×533)

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/180508



کلمات کلیدی : رقیب اصلی اصولگرایان مشخص شد

عوامل فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی؟

عوامل فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی؟
در فیلم تبلیغاتی کمال تبریزی؛ آیت‌الله هاشمی نریشن مشهوری بر روی فیلمی که از او در خانه و میان خانواده و اطرافیانش گرفته شده بود می‌خواند. نریشنی که این قسمتش در رقابت‌های انتخاباتی آن سال فوق‌العاده مشهور شد.


با ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات و داغ شدن رقابت حالا ورود سینمایی‌ها به مرحله تبلیغات انتخاباتی پررنگ‌تر پیگیری خواهد شد.

8 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دو فیلم تبلیغاتی خاص پا به عرصه انتخابات گذاشت. فیلم‌هایی که رسول صدرعاملی و کمال تبریزی آن‌ها را ساخته بودند.



در فیلم تبلیغاتی کمال تبریزی؛ آیت‌الله هاشمی نریشن مشهوری بر روی فیلمی که از او در خانه و میان خانواده و اطرافیانش گرفته شده بود می‌خواند. نریشنی که این قسمتش در رقابت‌های انتخاباتی آن سال فوق‌العاده مشهور شد:

"این روزها بچه‌ها مراعات مرا می‌کنند، این را از رفتار و گفتارشان می‌شود فهمید و از نگاهشان دیروز فاطمه مرا می‌پایید – فهمیدم – صدای او بی تابم می‌کند، خدایا من در مقابل گریه دیگران ناتوانم می‌دانم حرف‌های آنها چیست روز جمعه محسن نشست همه را گفت خبر داد می‌خواهند این بار هم حرمت شکنی کنند نگران بود گفت: چند دستگی‌ها بالا گرفته، هرکس حرفی دارد گفت: شما اگر بیایید با این همه تفرقه و تشتت چه می‌خواهید بکنید؟ گفتم: به همین دلیل شاید بیایم. گفت: مردم اوضاع را رصد می‌کنند و تصمیم گیری برایشان دشوار شده . حالش را درک می‌کنم. ولی می‌داند که آدمی از آن خویشتن نیست . خاطره ملاقات با امام در روزهای بسیار دور را برایش گفتم. درست مثل روزی که هم سن و سال محسن بودم که خدمت امام رفتم. بعضی‌ها از این جنس حرفها زدند و ایشان گفتند: همین‌هاست که وظیفه ما را سنگین می‌کند"



فیلمی که سرانجامش تصمیم آیت‌الله هاشمی برای ورود به عرصه انتخابات بود. این صحنه مشهوری از فیلم آیت‌الله هاشمی است که همسرش برای او ظرفی پر از هندوانه می‌اورد و با او در مورد حضور در انتخابات صحبت می‌کرد.


در فیلم دیگر آیت‌الله هاشمی که توسط رسول صدرعاملی کارگردان مشهور سینما ساخته شده بود میزگردی با حضور چند جوان نزد او برگزار می‌شد، در جریان این میزگرد یکی از دخترهای جوان جمع کاملا سکوت کرده بود تا اینکه خود آیت‌الله هاشمی به سراغش می‌رفت و از او علت سکوتش را می‌پرسید و او هم بغضش می‌شکست و انتقادات تند و صریحی علیه وضع موجود می‌کرد. واکنش آیت‌الله هاشمی به این اظهارنظرها چند جمله ‌آرام‌کننده‌ای به همراه بغض معروف آیت‌الله بود.


اگر چه تصمیم ناگهانی و دیرهنگام آیت‌الله هاشمی برای ورود به انتخابات امکان برنامه‌ریزی قبلی برای ساخت فیلم او را از بین برده است، اما به نظر می‌رسد این بار نیز سینماگران مشهوری در ایران ساخت فیلم انتخاباتی او را به عهده بگیرند. از منوچهر محمدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان ساخت فیلم او نام برده می‌شود، علاوه بر اینکه محتمل‌ترین گزینه همین دو کارگردانی هستند که تجربه ساخت فیلم تبلیغاتی آیت‌الله را دارند.


علاوه بر اینکه درست یک هفته قبل خبرهایی از ساخت فیلم آیت‌الله هاشمی توسط علی عطشانی سازنده فیلم این روزهای اکران آقای الف شنیده می‌شد. چیزی که با توجه به تماشای خصوصی آقای الف توسط آیت‌الله در هفته‌های قبل زیاد دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/180524



کلمات کلیدی : عوامل فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی؟

امیدواری انگلیسی ها به پیروزی هاشمی رفسنجانی

 

امیدواری انگلیسی ها به پیروزی هاشمی رفسنجانی
گاردین: «اصلاح طلبان هنوز درخواستی مبنی بر تحریم انتخابات مطرح نکردند و به نظر می رسد آن ها رفسنجانی را به عنوان رئیس جمهور آینده خود برگزیده اند.»
جام بین الملل: روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian) پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در خبری به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.

 

این روزنامه نوشت: « سه شنبه گذشته تا دیروز گمانه زنی های بسیاری در مورد ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت و بالاخره اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در واپسین ساعات ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شدند و برای انتخابات آینده، اعلام کاندیداتوری کردند.»

 

گاردین با اعلام اینکه سعید جلیلی نیز در آخرین روز ثبت نام وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد، از او به عنوان نزدیک ترین کاندیدا به مقام معظم رهبری یاد کرد.

 

در ادامه، این روزنامه انگلیسی در مورد آقای هاشمی رفسنجانی چنین نوشت: «هاشمی 79 ساله یکی از بزرگترین ناجیان سیاسی ایران است که نقش بارزی در انتخاب آقای خامنه ای به عنوان رهبر عالی ایران ایفا نمود اما پس از انتخابات سال 2005 (1384) و شکست در مقابل محمود احمدی نژاد با رهبر عالی ایران به تضاد رسید. البته پیش تر،  هاشمی رفسنجانی گفته بود برای کاندیداتوری، چشم به اجازه رهبر عالی ایران دوخته است اما معلوم نشد آیا در ساعات پایانی ثبت نام، این اجازه از سوی آقای خامنه ای داده شد یا نه؟  امید آن می رود که هاشمی رفسنجانی از حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار شده و به پیروزی برسد.»

 

گاردین در پایان نوشت: « اگرچه مشایی و هاشمی از دو طیف مختلف سیاسی هستند اما هر دوی آن ها به خاطر تلاش برای تضعیف قدرت رهبری نزد حامیان رهبر عالی ایران منفور هستند.»505

http://jamnews.ir/detail/News/180555



کلمات کلیدی : امیدواری انگلیسی ها به پیروزی هاشمی رفسنجانی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >