سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز تعویض کارتهای پایانخدمت سال 70 به بعد

 

 

آغاز تعویض کارت‌های پایان‌خدمت سال 70 به بعد

تمام افرادی که از سال 1370 به بعد خدمتشان به اتمام رسیده می‌توانند از اول خرداد ماه نسبت به تعویض کارت‌شان با مراجعه به پلیس+10 اقدام کنند.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ازاجرای فاز دوم طرح تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت با کارت هوشمند خبرداد و گفت: کلیه افرادی که از سال 1370 به بعد خدمتشان به اتمام رسیده می توانند از اول خرداد ماه نسبت به تعویض کارت های قدیمی خود با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

به گفته وی دارندگان این کارت ها تا اول آذرماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند و بعد از آن کارت های قدیمی فاقد اعتبار است.

وی افزود: فاز اول اجرای این طرح مربوط به دارندگان کارت های قدیمی پایان خدمت سال 1385 به بعد بود که از مهرماه سال 91 آغاز و متقاضیان تا پایان همان سال مهلت داشتند تا با مراجعه به این دفاتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

کریمی درباره تمدید مهلت تعویض کارت های مربوط به سال 85 به بعد گفت: دارندگان این کارت ها فقط تا اول تیرماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به تعویض کارت های قدیمی خود اقدام کنند، بدیهی است بعد از این تاریخ، کارت های قدیمی از درجه اعتبار ساقط و برای انجام کارهای اداری فاقد اعتبار است.

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1041187536166335479



کلمات کلیدی : آغاز تعویض کارت‌های پایان‌خدمت سال 70 به بعد

هاشمی در جریان فتنه 88 رهبری را تنها گذاشت

 

ولایتی:

هاشمی در جریان فتنه 88 رهبری را تنها گذاشت

ولایتی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در سال 88 موضعی که باید در برابرفتنه می گرفت،نگرفت تصریح کرد: وی در آن شرایط رهبری را تنها گذاشت و همراهی نکرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علی اکبر ولایتی ، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حضور یافته بود در سخنانی با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور گفت: امیدواریم با توافق اصولگرایان، در نهایت یک نفر بالا بیاید و صحنه را به نفع معتقدین اصلی به نظام به پیروزی برساند.

وی با تشریح شرایط انتخاب اعضای کابینه خود به ویژگی هایی چون تدین افراد، تجربه و تقوا اشاره کرد و افزود: باید مدیریت کلان در اختیار افرادی با تجربه باشد و در کنار آن، از افراد جوان و با تحصیلات عالیه و صاحب ابداع استفاده کنیم.

ولایتی از دیگر موضوعات مهم در انتخاب کابینه خود را مشورت پذیر بودن افراد دانست و گفت: مدیران باید با استفاده از افراد صاحب نظر، کمیسیون های مشورتی ایجاد کنند و در عین حال، رعایت اعتدال را نیز داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص علت حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: هر کس در هر دوره ای احساس کند می تواند اداره کشور را بر عهده بگیرد، وظیفه شرعی دارد تا خود را عرضه کند و بنده به این نتیجه رسیده ام که در صورت عبور از مراحل مقدماتی، می توانم برخی از این مسئولیت ها را بر عهده بگیرم.

وی با اشاره به روز آخر ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شرایط اخیر بخصوص با اتفاقات امروز بعد از ظهر، هر کس که کاری از او بر می آید باید به میدان بیاید و اگر غیر از این باشد خالی کردن صحنه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اشراف خود به شرایط داخلی و خارجی گفت: با این اوصاف، بر این باورم از عهده این کار بر می آیم.

ولایتی با اشاره به اینکه پرچمدار اتحاد اصولگرایان بوده چراکه احساس می کرده ممکن است در بین اصولگرایان تفرق پیش بیاید، افزود: در حالی که طرف مقابل ما – یعنی جبهه اصلاح طلبان و دولت موجود که داعیه دارند- کاملا منسجم عمل می کند، بنده ائتلاف سه گانه را با دعوت از دیگر افراد، شکل دادم.

این صاحب نظر مسائل سیاسی با اشاره به قضایای عصر امروز گفت: همانطور که دیدید هر کس در دولت بود امروز برای ثبت نام آمده بود و فکر می کنیم همه اتفاقات هدایت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی کردیم نیم ساعت آخر ثبت نام چنین هجومی شود.

وی تصریح کرد: ما همه باید به انسجام برسیم تا امکان اداره این وضع تحت مدیریت رهبر انقلاب را پیدا کنیم و اتفاقات اخیر نشان داد تدبیر ائتلاف اصولگرایان درست بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: به هیچ وجه از عزم خود کوتاه نمی آییم و تصمیم گرفته ایم نگذاریم آنهایی که با رهبری نظام زاویه دارند امور کشور را به دست بگیرند.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به سوالات دانشجویان، موضع گیری خود و سایر اعضای ائتلاف پیشرفت را تشریح کرد و در جواب به سوال آنها در خصوص موضع گیری های آیت الله هاشمی در سال 88 گفت: ایشان موضعی که باید می گرفت را نگرفت و رهبری را در آن شرایط همراهی نکرد.

ولایتی در تشریح ضرورت وحدت و همراهی اصولگرایان نیز گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در مقابل دو طیفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پیروز شویم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می شود اصولگرایان را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: بنده پرچم دار تجمع اصولگرایان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف 5+6 صحنه را با رهنمود پیشکسوتان و اصولگرایان مدیریت کردم و به همین خاطر اصولگرایان در مجلس هشتم و نهم اکثریت آرا را در اختیار گرفتند.

برخی دانشجویان درباره ملاک بودن یا نبودن نظرسنجی ها سوال کردند که ولایتی در پاسخ با اشاره به اینکه برخی افرادی که در نظرسنجی ها رای بیشتری دارند در معیارهای ارزشی نمی گنجند، گفت: تصمیم بر این است هر سه نفر به فعالیت خود ادامه دهند تا رای اصولگرایان به حد قابل قبولی برسد و در نهایت بر پایه نظر جامعتین، یک نفر از اصولگرایان بالا بیاید و وقتی علما نیز تایید کنند، این تایید رای آور خواهد بود.

وی همچنین از پیشنهاد خود به صداوسیما سخن گفت که بر اساس آن، هر سه عضو ائتلاف در مناظره ها در یک سو قرار بگیرند و گروههای مقابل در طرف دیگر تا ائتلاف سه نفره، هم افزایی داشته باشد.

ولایتی در خصوص امکان اضافه شدن نفرات جدید به ائتلاف سه نفره و تحلیل حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در انتخابات نیز گفت: درهای ائتلاف باز است و تا پیش از این نمی دانستیم که آقای جلیلی وارد می شود و اگر جامعتین به هر نتیجه ای برسند ما تبعیت می کنیم و برای فرد منتخب تبلیغ هم می کنیم.

وی درباره نحوه انتخاب نفر برگزیده ائتلاف 5 نفره نیز گفت: خبر دقیق ندارم و تنها شنیده ام از این 5 نفر، یک نفر یک رای و دو نفر دیگر دو رای آورده اند و در نهایت آیت الله مهدوی کنی حکمیت کرده اند و به حضور حجت الاسلام ابوترابی به خاطر روحانی بودن رای داده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره سطح زندگی کارگزاران نظام نیز گفت: نباید افراط دیده شود و اشرافی زندگی کردن صحیح نیست و زندگی من نیز در سطح متوسط جامعه است.

این کارشناس مسائل بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم ما در شرایط مناسب اقتصادی زندگی نمی کنند، افزود: ظرف چند هفته و روز، ثروت بخشی از افراد به نصف کاهش یافته ارزش پول ملی سقوط آزاد کرده و قیمت ها افزایش یافته است.

وی با تحلیل آمارهای مربوط به افزایش نقدینگی در جامعه گفت: برای دردهای فوری جامعه، برنامه ای 100 روزه در نظر گرفته ایم تا جلوی این تورم موجود گرفته شود و اقدامات حمایت از تولید را نیز با دادن تنفس مالیاتی و پرداخت اقساط به کارگاههای کوچک برای رونق گرفتن تولید در مرحله اول و کنترل واردات و قاچاق و نیز اجرای کامل برنامه پنجم توسعه نیز مد نظر است. در مرحله دراز مدت نیز دست برداشتن دولت از تصدی گری بر اساس اصل 44 قانون اساسی و تبدیل اقتصاد توزیعی – مصرفی به اقتصاد مبتنی بر حمایت از تولید مد نظر خواهد بود.

ولایتی با معرفی تیم اقتصادی دکتر نهاوندیان به عنوان همکاران اقتصادی خود گفت: اگر بنده منتخب اصولگرایان باشم سایر همکاران خود را بر اساس ملاک های مشخص معرفی خواهم کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوال دانشجویان درباره نحوه مدیریت موضوع هسته ای گفت: در بحث هسته ای، رهبری تصمیم گیر اصلی است و ایشان مسئله هسته ای را از دست برخی بازیگران سیاسی نجات دادند. مقاومت ما نیز برای از دست ندادن این دستاورد عظیم است و اگر حاصل آن افزایش تحریم ها باشد یک جای کار اشکال دارد.

وی با ذکر سر بسته برخی خاطرات گفت: در مدتی که خدمت رهبر انقلاب هستم، چند مأموریت از این نوع انجام داده ام که برخی مواقع تا آستانه حل قضیه نیز پیش رفته ایم و نشان داد اجرای تدابیر ایشان می تواند مسائل و تحریم ها را حل کند.

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1040999342004435547



کلمات کلیدی : هاشمی در جریان فتنه 88 رهبری را تنها گذاشت

امسال بنزین لیتری چند؟

 

 

امسال بنزین لیتری چند؟

این روزها هر جا می روید صحبت از افزایش نرخ بنزین،گاز،گازوئیل و خلاصه حامل‌های انرژی است، همه می پرسند بنزین چند؟ اما چیزی که مشخص است مجلس ریش وقیچی قیمت گذاری بنزین را دست دولت داده تا خودش بر اساس سقف اعلامی مجلس،قیمت را تعیین کند.

حالا که فصل بررسی بودجه سال 92 است از گوشه و کنار خبر می رسد، تصمیم بر این است که قیمت حاملهای انرژی 38 درصد گران، تا در آمد حاصل از آن در بودجه مصرف شود، البته نکته اساسی این است که رقم افزایش، شامل همه حامل های انرژی می شود و مجلس دست دولت را باز گذاشته که این مبلغ را هر طور صلاح می داند اعمال کند.

گران شدن حامل های انرژی از جمله خبرهایی است که تبعات آن باعث می شود نرخ اقلام وابسته، تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم بگذارد.

از آنجایی که گران شدن شیر تا برنج و روغن و دارو همیشه به بالا و پایین رفتن نرخ بنزین مربوط می شده این بار نیز این حس وجود دارد که با تعیین نرخ جدید بنزین ،اقلام با نرخ های جدید که تاب و توان را از مردم گرفته است عرضه شود.

در حالی که دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها تأکید کرده است که قیمت بنزین بین هزارو 60 تا 2 هزار و 160 تومان خواهد بود اما مجلسی ها تأکید دارند که افزایش نرخ بنزین با توجه به ارقام پیش بینی شده باید بین 700 تا هزارتومان تعیین شود.

البته رئیس جمهوری هم گفته است که اگر یارانه ها 250 هزار تومان شود بنزین بیشتر از 2000 تومان نخواهد شد.

افزایش نرخ حامل های انرژی که به گفته دولتی ها تأثیری در افزایش نرخ تورم نداشته است ، دل نگرانی های زیادی را میان اقشار آسیب پذیر بخصوص حقوق بگیران بوجود آورده است.

تعیین نرخ بنزین با دولت است

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون تلفیق بررسی کننده بودجه در گفت وگو با جام جم آنلاین در یان باره تاکید کرد: در لایحه بودجه سال 92 پیش بینی مجلس برای در آمدحامل های انرژی برای پرداخت یارانه ها افزایشی تا 38 درصد است.

وی با بیان اینکه مجلس در مورد تعیین نرخ حامل های انرژی ورود پیدا نمی کند اما سقف آنرا مشحص می کند گفت:تا سقف 50 هزار میلیارد تومان به دولت اجازه داده شده که در این بخش اقدام کند.

نماینده مسجد سلیمان افزود: افزایش قیمت برخی از حامل های انرژی مثل گاز،برق،آب، بنزین و حامل های انرژی تاثیر متفاوتی بر زندگی روزمره مردم دارد و برخی مثل گازوییل و نفت کوره تأثیرمهمی بر تولید دارند لذا باید تلاش کنیم حداقل تأثیر وارد زندگی مردم شود.

وی گفت:اینکه دقیقاً بگوییم نرخ بنزین چقدر است مجلس این رقم را مشخص نکرده ،اما براساس افزایش 38 درصدی برای حامل های انرژی ،اگربنزین سهمیه ای 38 درصد افزایش قیمت  پیدا کند از 400 تومان به 550 تومان و نرخ بنزین غیر یارانه ای به 950 تومان می رسد  اما اینکه آیا این قیمت مشخص شده و قطعی است باید بگوییم تعیین نرخ دست دولت است.

عضو کمیسیون تلفیق در مورد اینکه چنانچه دولت بنزین را با نرخ 2هزارو 160 تومان عرضه کند، مجلس چه واکنشی خواهد داشت تأکید کرد :دولت اجازه افزایش بیش از پیش بینی که برایش در نظر گرفته شده را ندارد و قطعاً اگر دست به این اقدام بزند تخلف کرده است.

جلیلی گفت: در بودجه ای که کمیسیون تلفیق مصوب کرده 50 هزار میلیارد تومان برای درآمد یارانه ها درنظر گرفته شده و اگر دولت افزایش درآمد از این محل داشته باشد و بخواهد درآمدی بیشتری از فروش بالای بنزین داشته باشد خلاف قانون عمل کرده است.

وی افزود:ذهنیتی در جامعه در چند روز گذشته بوجود آمده که با مبلغ در نظر گرفته شده یارانه ها از سوی مجلس ،با کاهش در آمد در بودجه روبه رو می شویم در صورتی که الان دولت 28 هزار میلیارد تومان درآمد دارد تا پرداخت ها را انجام دهد و در بودجه 92 این اجازه تا سقف 38 هزار میلیارد تومان داده شده است یعنی عملا چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد پیدا کرده و مجلس کمک کرده تا سهم کسری بودجه دولت را که قبلاً 14 هزار میلیارد تومان بوده با این رقم جبران کند.

نماینده مسجد سلیمان تأکید کرد: انتظاراست دولت از منابعی که در اختیار دارد در پرداخت یارانه ها با مشکل مواجه نشود و در حوزه سلامت و تولید آنراهزینه کند.

مجلس نمی تواند نرخ تعیین کند

جعفرقادری سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز تعیین تکلیف قیمت بنزین را از سوی دولت میسر دانست و گفت: آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شده این است که منابع  یارانه ها تا سقف 50 هزار میلیارد تومان تعیین شده در حالی که سال گذشته مبلغ 42 هزار میلیارد تومان محل در آمد دولت از بخش یارانه ها بود.

وی افزود: مجلس میزان افزایش حامل های انرژی را تعیین تکلیف نکرده و آنرا در اختیار دولت گذاشته و اگر دولت قصد داشته باشد این افزایش را تنها از بنزین تامین کند باید آثار تورمی آنرا بسنجد،البته بحث تخصصی قیمت گذاری در اختیار دولت است و ما نمی توانیم در مورد تعیین نرخ فرآورده ها اظهار نظر کنیم.

نماینده شیراز در مورد تعیین قیمت بنزین که در برخی از محافل صحبت هزار و 160 تومان و در برخی موارد صحبت از بنزین 2 هزار و 160 تومان است گفت: این ارقام گمانه زنی است و هر کس می تواند آنرا مطرح کند.لذا اختیار با دولت است تا هر کدام از حامل های انرژی را تا میزانی که قانون  اجازه داده اضافه کند.

قیمت بالای بنزین نگرانی به دنبال دارد

ابراهیم نکو نماینده رباط کریم و دبیر کمیسیون اقتصادی نیز در مورد تعیین قیمت بنزین گفت:آنچه که دولت مطرح کرده قیمتی در حدود 2 هزار تومان است، ولی با سیاست های دولت این احتمال داده می شود که 2 هزار تومان به 2 هزارو 500 تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه قیمت بنزین بالا رود مردم با دلهره و نگرانی شدید رو به رو خواهند شد افزود: به دلیل فشاری که به سبد کالا مردم وارد خواهد شد بیشترین ضرر به قشرآسیب پذیر و متوسط جامعه وارد خواهند شد و دولت باید تصمیم عاقلانه ای در این زمینه بگیرد.

ابراهیم نکو گفت:قیمت بنزین بیش از 700 تا 800 تومان موجب خسارات به سبد کالای خانوار است.

وی درپاسخ به اینکه مجلس اختیار قیمت گذاری را به دولت واگذار کرده است پس نمی تواند درمورد قیمت گذاری بنزین اظهار نظر کند گفت:دوستانی که با این رویه موافقت کردند به عواقب آن فکر نکردند ،ما زمانی به چنین سیاست هایی  باید روی بیاوریم که به مردم نیم نگاهی داشته باشیم.

قیمت بالا را مجلس قبول نمی کند

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب و عضو کمیسیون انرژی نیز تأکید کرد که با توجه به شرایط کشور به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت بنزین خواهیم بود گفت:در کمیسیون انرژی صحبت هایی شد و تصمیم بر این شد که اطلاعات دقیق تری به کمیسیون برسد و قیمت ها بین 700 تومان برای بنزین یارنه ای و هزار تا هزار و 200 تومان برای بنزین غیر یارنه ای در نظر گرفته شود اما چیزی که واضح است هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است.

وی افزود:حدس من این است که قیمت 2 هزار تا 2 هزارو 16 تومان رادر شرایط فعلی مجلس به آسانی قبول نکند.

بنزین 700 تا 900 تومان

احمد امیرآبادی نماینده قم وعضو کمیسیون تلفیق نیز نرخ آینده بنزین رامیانگین 700 تا 900 تومان پیش بینی کرد و گفت:البته طبق قانون تعیین نرخ بنزین با دولت است.

وی درمورد تاثیر نرخ بنزین برافزایش حمل ونقل عمومی و سایر اقلام گفت: قطعا خدمات مربوط به حمل و نقل عمومی با افزایش قیمت بنزین افزایش نرخ خواهند داد اما انتظار است که با بالا رفتن منطقی قیمت، جهش کنترل شده ای را داشته باشیم.

بنزین 2 هزار تومانی نداریم

غلامرضا کاتب سخنگو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده گرمسار نیز در این زمینه گفت:قیمت بنزین در سال 92  بین 700 تا 1000 تومان است چون دولت نمی تواند با سقف در آمدی که از محل هدفمندی یارانه ها مشخص شده صحبت از بنزین دو هزار تومانی کند به دلیل اینکه نمی تواند بیش از 50 هزار میلیارد تومان  از این محل کسب درآمد کند.

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1039762947419090883



کلمات کلیدی : امسال بنزین لیتری چند؟

قالیباف: آذربایجان یعنی ایران

قالیباف: آذربایجان یعنی ایران
عضو ائتلاف پیشرفت گفت: در دوره‌هایی که‌ توانستیم به اهدافمان دست پیدا کنیم، مدیریت جامعه، ‌مدیریت موفق زمان جنگ بود به همین دلیل بنده به دنبال احیای مدیریت جهادی هستم.

عقب‌ماندگی آذربایجان، عقب‌ماندگی ایران است‌، این جمله‌ای است بر آن شدیدا تاکید دارد و بعد شفاف و صریح ادامه می‌دهد که چرا همین آذربایجان که سر ایران است باید امروز دچار تبعیض و بی‌عدالتی باشد و از بسیاری از مناطق و استان‌های دیگر که توسعه را دیرتر از او آغاز کرده‌اند و به اندازه او هم استعداد و استحقاق نداشته‌اند، عقب‌تر بماند؟

 

وی اساس تبعیض را سیاسی کاری می‌داند و می‌گوید: هر مسئولی که به قدرت رسیده است به خود اجازه داده است بدون در نظر گرفتن استعدادها و استحقاق‌ها و تنها بر مبنای سلایق شخصی و سیاسی، منابع و سرمایه‌های ملی را در مناطق مورد علاقه خودش سرمایه‌گذاری کند‌. آنچه خواهید خواند گفت‌وگوی ‌فارس با محمد باقر قالیباف است.

 

آیا شما تحریم‌هایی که بر ضد کشور ما اِعمال می‌شود را نادیده می‌گیرید؟

تحریم‌ها مهم هستند اما مطمئنا سوء مدیریت از آن مهمتر است. برای اینکه بفهمیم واقعاً مسئله اصلی ما چیست باید نگاهی واقع‌بینانه به موقعیت و وضعیت کشورمان داشته باشیم. ما جامعه‌ای داریم که در آن، چند میلیون دانشجو و چند میلیون فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف وجود دارد،

 

کشوری با منابع عظیم انرژی، تجربه حداقل 100 سال تلاش در مسیر توسعه و پیشرفت، دارای جایگاه مهم در منطقه، مجهز به یک پشتوانه عمیق دینی، دارای نظام سیاسی بدیع در جهان اسلام و چندین و چند ویژگی منحصر به فرد دیگر. اما وضعیتمان چگونه است؟ یکی از بالاترین نرخ‌های تورم و بیکاری در جهان را داریم، صنایع، کشاورزی و تولید ملی‌مان ضعیف شده است، اقتصادمان به شدت متکی به نفت است، تحریم‌های بین‌المللی شدیدی علیه ما وضع شده است، از سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه منحرف شده‌ایم و آمار اعتیاد و طلاق و ‌افسردگی در میان جوانانمان افزایش یافته است.

 

در همه جای دنیا، آن عاملی که سرمایه‌ها و منابع مادی و معنوی یک جامعه را تبدیل به پیشرفت و توسعه و رفاه کشورها می‌کند، مدیران کارآمد آن کشورها هستند. اینکه من اصرار بر عامل مدیریت در وضعیت کنونی کشورمان دارم حاصل تجربه ای است که در همه کشورهای موفق به دست آمده است. اگر به مالزی، اندونزی، کره‌جنوبی، سنگاپور، برزیل و ده‌ها کشور دیگر که زمانی حتی از ما هم عقب‌تر بودند اما امروز جزو کشورهای پیشرفته و مرفه دنیا هستند نگاه کنید می‌بینید که در همه آنها عامل مدیریت در توسعه کشور بسیار مهم بوده است.

 

در همین کشور خودمان هم در دوره‌هایی که ما توانستیم به اهدافمان دست پیدا کنیم، مدیریت جامعه بود که پیشگام بود. مدیریت موفق زمان جنگ، نمونه‌ای از همین مدیریت‌ها بود که بنده به آن مدیریت جهادی می‌گویم. در دوران هشت ساله شهرداری تهران هم تمام تلاش ما این بود که همین الگوی مدیریت جهادی را پیاده کنیم و به لطف خداو همکاری مردم موفق شدیم با وجود تحریم‌هایی که هم از خارج و هم از داخل و از طرف برخی نهادهای دولتی علیه ما صورت می‌گرفت، بسیاری از اهدافمان در توسعه و پیشرفت شهر تهران را تنها با استفاده از منابع و سرمایه‌های خود شهر تهران محقق گردانیم.

 

تجربه اداره تهران نشان داد که حتی بدون پول نفت هم می‌توان به توسعه و پیشرفت رسید. بنده بر این باورم که اگر همین الگو را در سطح کشور هم پیاده کنیم هم از اثرات تحریم‌ها در امان خواهیم بود، هم اقتصاد بدون نفتی که سال‌های طولانی آرزوی ملت ایران و دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است، محقق می‌شود و هم روند توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات و دغدغه های مردم شتاب می‌گیرد.

 

شما ظرفیت‌‌های آذربایجان شرقی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگر من بخواهم فقط یک مثال از وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده برای پیشرفت در کشور بزنم آذربایجان شرقی گزینه اول خواهد بود. جایگاه ایران در منطقه و آسیا، شبیه جایگاه آذربایجان در ایران است. دقیقا همه اتفاقی که در مورد ایران رخ داده است در مورد آذربایجان ما هم رخ داده است. آذربایجانی که در همه لحظات تاریخ ساز و سرنوشت ساز این کشور پیشرو و پیشگام بوده است و از هیچ ایثارگری فروگذار نکرده چرا باید امروز دچار تبعیض و بی عدالتی باشد و از بسیاری از مناطق و استان‌های دیگر که توسعه را دیرتر از او شروع کرده‌اند و به اندازه او هم استعداد و استحقاق نداشته‌اند،

 

عقب‌تر باشد؟ آیا جایگاه آذربایجان و تبریز امروز در حد نام و افتخارات فراوان این خطه است؟ تبریزی که همواره شهر اولین‌ها بوده است. اولین مدرسه، اولین چاپخانه‌، اولین تئاتر‌، اولین نشریه، اولین بلدیه و ... آیا امروز باید در بی‌عدالتی و تبعیض اول باشد؟ بنده معتقدم که سرنوشت ایران و سرنوشت آذربایجان به هم گره خورده است. عقب‌ماندگی آذربایجان، عقب‌ماندگی ایران است و بالعکس سربلندی آذربایجان یعنی سربلندی ایران و سربلندی ایران یعنی سربلندی آذربایجان.

 

یکی از مهم‌ترین عرصه‌های توسعه و پیشرفت در یک کشور، توسعه منطقه‌ای است. وضعیت ما در این زمینه بسیار ناامیدکننده است. ما گرفتار یک تبعیض و بی‌عدالتی گسترده در توسعه منطقه‌ای هستیم که آذربایجان ما هم از این تبعیض بی نصیب نبوده است.

 

آیا آذربایجان واقعا زمینه و استعدادش کمتر از سایر نقاط کشور است؟

نگاه غیرعلمی به توسعه موجب شده است تا شاهد تدوام محرومیت استان‌های محروم و تداوم رونق استان‌های از قبل ثروتمند باشیم. هر مسئولی که به قدرت رسیده است به خود اجازه داده است بدون در نظر گرفتن استعدادها و استحقاق‌ها و تنها بر مبنای سلایق شخصی و سیاسی، منابع و سرمایه‌های ملی را در مناطق مورد علاقه خودش سرمایه‌گذاری کند. به اعتقاد بنده مشکل ما در جمهوری اسلامی در خصوص این بی‌عدالتی‌ها، مشکل قانون اساسی و قواعد نیست بلکه مشکل اصلی ما سوء مدیریت و سیاسی کاری و شعارگرایی مسئولان ما است.

 

آذربایجان همیشه قطب کشاورزی - صنعتی کشورما بوده است. یکی از متخصصان خارجی، بعد از بازگشت از آذربایجان، در جلسه‌ای به صراحت گفته بود که وجود آذربایجان برای تولید محصولات کشاورزی برای یک کشور 100 میلیونی کافی است. اگر کشاورزی استان به شکلی علمی و کارآمد مدیریت شود محصولات استان چند برابر شده و نه تنها پاسخگوی نیازهای داخلی خواهد بود بلکه می‌توانیم با صادرات آنها هم بر رونق اقتصاد استان و هم بر افزایش صدارات غیرنفتی کشور بیفزاییم. اما تا وقتی که فارغ‌التحصیلان کشاورزی استان بیکار هستند، روند خروج روستائیان از مناطقشان زیاد است و واردات غیرمنطقی و بی رویه محصولات کشاورزی از خارج، رمق تولیدات داخلی را گرفته است، نمی توان امیدی به رونق کشاورزی استان داشت.

 

از لحاظ صنعتی هم آذربایجان‌شرقی همواره از پیشگام‌ترین مناطق کشور بوده است که البته امروزه دیگر از آن رونق همیشگی خبری نیست. اگر امروز شاهد افزایش بیکاری و مهاجرت در این استان هستیم به خاطر از رونق افتادن صنایع این استان است.

 

بخش صنعت استان هم با وجود آنکه بسیار بهتر از این می‌توانست باشد، به لحاظ ظرفیت از نقاظ قوت استان است. برخورداری از صنایع مادر نسبتاً پیشرفته، شهرک فناوری قطعات خودرو، واحدها و تشکل‌های صنعتی، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه، شیمیایی، نساجی و صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی، چرم و کنسانتره تنها چند مورد از ظرفیت‌ها و نقاط قوت آذربایجان است.

 

برخورداری از مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و وجود خطوط ‌ارتباطی ‌با اروپا، منطقه ‌قفقاز، ترکیه ‌و حوزه ‌مدیترانه‌ و قرارگیری در کریدورهای بین‌المللی حمل و نقل فرصت بی‌نظیری برای پیشرفت آذربایجان فراهم کرده است. ما حتی اگر تاریخی هم نگاه بکنیم صنعت در کشور ما برای اولین بار از تبریز و آذربایجان آغاز شد و بعد به دیگر نقاط کشور راه پیدا کرد. تبدیل استان به مهمترین قطب صنعتی کشور، یک خیال نیست. تاریخ این را می‌گوید، سرمایه های انسانی استان این را می گوید، همت و غیرت آذربایجانی ها هم این را تایید می‌کند.

 

 

خروج نخبگان استان، یکی از دردهای مردم استان است. شما چه اقدامی را برای توقف این روند انجام می دهید.؟

اینکه متخصصان آذری در جای جای میهن عزیز ما حضور دارند نشان دهنده قابلیت‌ها و توانایی‌های بالای آذربایجان در زمینه سرمایه انسانی است. مشکل از آنجا آغاز می‌شود که این خروج، از روند طبیعی خارج شود و باعث خالی شدن استان از ظرفیت‌های انسانی‌اش شود. برای حل اصولی و ریشه‌ای این مهاجرت، باید بدنبال برقراری عدالت توسعه‌ای در کشور باشیم. اینکه ما به بهانه فعالیت چند گروه بی‌پشتوانه مردمی و اقدامات غیردوستانه چند کشور همسایه، جلوی پیشرفت استان‌های مرزی را سد کنیم کاملا نارست و غیرعقلانی است.

 

بنده با تمام وجود معتقدم که اگر کشور به سمت تقسیم کار ملی و محلی حرکت نکند، ما نخواهیم توانست روی عدالت و پیشرفت را در کشور ببینیم بلکه حتی دچار مشکلات امنیتی هم شویم. مدیریت محلی؛ ضرورتی برای رفع تبعیض و تحقق عدالت توسعه ای درکشور است.

 

مناصب اداری در شهرستان‌ها نباید در تهران تقسیم شوند. ما مجموعه‌ای از نخبگان در هر استان و منطقه داریم که باید هم در انتخاب مسئولین محلی استان و هم در مراحل تصمیم سازی و برنامه ریزی برای مناطق و هم در اجرای این تصمیمات مشارکت فعال داشته باشند.

 

در ایران امروز، دوران مسئولان و مدیران غیربومی به سر رسیده است. هر استان و نقطه این کشور باید به وسیله نخبگان و متخصصین و معتمدین همان منطقه اداره شود، زیرا مدیران بومی دردهای منطقه خود را بهتر از دیگران می شناسند و دلسوزی بیشتری نیز نسبت به رفع فقر و افزایش رفاه منطقه خود دارند. یک فرد بومی که هم درد را می شناسد و همان راه درمان را می‌داند، بهتر از تمام مدیران تهرانی می‌تواند برای منطقه خودش تصمیم بگیرد. برای نده این رویکرد، ادامه همان شیوه ای است که در تهران پیاده شد و در آن، اختیارات و مسئولیت‌های زیادی به نهادهای محلی در قالب طرح ناحیه محوری واگذار شد. حقیقتاً یکی از مهمترین علل پیشرفت کنونی تهران محصول این همیاری و تمرکززدایی بوده است.

 

نظرتان در مورد وضعیت ورزش استان چیست؟

من اگر فرصتی برایم پیش بیاید حتماً مسابقات ورزشی مخصوصاً رشته فوتبال را پیگیری می‌کنم. به نظرم خیل هوادارانی که پشتیبانان اصلی تیمی مثل تراکتور هستند نشان می‌دهد که ورزش و مشخصاً تیم فوتبال تراکتور چه جایگاه بالایی در میان آذربایجان دارد. حتی در دیگر نقاط کشور هم هواداران این تیم کم نیستند. اگر به عقب‌تر برگردیم می‌بینیم که همیشه از آذربایجان چندین نفر در تیم های ملی حضور دارند. اما این به معنای آن نیست که در حوزه ورزش، آذربایجان مشکلی ندارد.

 

مدیریت غیرتخصصی ورزش و فقدان نظام شناسایی استعدادهای ورزشی از مهمترین مشکلات استان در حوزه ورزش است. در حوزه ورزش بانوان هم متاسفانه کم کاری های بسیاری شده و نیاز است تا دولت بعد، توسعه امکانات ورزشی برای بانوان را از اولویت های خود بداند. اینکه آذربایجانی در همه تیم های ملی حضور دارد اما در خود آذربایجان، تیم های ورزشی مطرح کمی وجود دارند نشان می دهد که در این حوزه هم، ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های استان در خود استان استفاده کنیم.

 


 لطفا شفاف بگویید که در صورت پیروزی در انتخابات چه اقداماتی برای پیشرفت آذربایجان انجام خواهید داد؟

همان طور که اشاره کردم، آذربایجان استانی است با ظرفیت‌های زیاد و مشکلات متعدد. طبعاً در چارچوب یک مدیریت کارآمد است که می توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و آذربایجان را به جایگاه شایسته‌اش بازگرداند. به نظرم محور همه اقدامات ما باید کاهش فقر و کاستن نابرابری‌های درآمدی و منطقه‌ای، کاهش نرخ بیکاری و یک رقمی شدن آن، اشتغالزایی و حفظ و بهبود اشتغال در آذربایجان و در یک کلام، تبدیل آذربایجان به قطب صنعتی نیمه غربی کشور و در مرحله بعد، صنعتی‌ترین منطقه کل کشور باشد.

 

برای این که به این هدف مهم دست پیدا کنیم، به جز مواردی که پیش از این به آنها اشاره کردم، باید در چند محور مهم اقداماتی انجام داد از جمله بسترسازی و ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتقا سطح تولیدات صنعتی و تولیدات با فناوری بالا با توجه به نیازهای بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه صنایع تبدیلی برای محصولات باغی با هدف صادرات، ارتقا کمی و کیفی زیرساخت‌های گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی و مواردی دیگر. من به طور ویژه برنامه‌ای دقیق با مشورت نخبگان آذربایجان برای این استان تهیه کرده‌ام که به موقع، آن را برای قضاوت آذربایجانی‌های عزیز منتشر خواهم کرد.

 

در پایان چه صحبتی با هموطنان آذربایجانی خود دارید؟

تنها صحبت من این است که شما تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها در تاریخ ایران هم از پیشگامان توسعه و پیشرفت کشور بوده‌اید و هم با پیشگامی در جنبش مشروطه، نخستین گروه از مردم ایران بودید که برای تحقق عدالت قیام کردید. در دوران دفاع مقدس نیز سرداران بزرگ آذربایجان نقشی بزرگ و انکارناپذیر در دفاع از استقلال و سربلندی ایران اسلامی ایفا کردند نام شهیدان بزرگی نظیر باکری‌ها امروز در ردیف بزرگ‌ترین اسطوره‌ها و قهرمانان تاریخی این سرزمین برده می‌شود. اما با وجود همه آن رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و به رغم تمام تاکیدات رهبر معظم انقلاب به نظر می‌رسد که کشور ما امروز از مسیر پیشرفت و عدالت منحرف شده است.

 

برای جلوگیری از هدر رفتن آن همه ایثار و فداکاری و برای پاسداری از عزت و سربلندی همه ملت ایران، امروز نیازمند یک عزم ملی برای تغییر در وضعیت موجود و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت و عدالت هستیم. انتظار بنده و همه ملت ایران از مردم و نخبگان آذربایجانی این است که در این میدان مبارزه جدید نیز همچون همیشه پیشگام و امیدبخش باشند.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180967



کلمات کلیدی : قالیباف: آذربایجان یعنی ایران

ارتباط هاشمی با مشایی

 

ارتباط هاشمی با مشایی
حداد عادل درباره حضور هاشمی و مشایی به طور همزمان در وزارت کشور و اینکه آیا این دو ارتباطی با هم دارند یا خیر افزود: ما تفکر احمدی‌نژاد، مشایی و هاشمی را نمی‌پسندیم اما حضور این دو با هم و اینکه در آخرین دقایق آقای هاشمی ثبت‌نام کرد تعجب‌آور است.

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد کاندیداتوری هاشمی و مشایی چیست، تصریح کرد: راه ما از آنها جداست و ما به جریانی که پشتیبان آقای هاشمی یا مشایی است تعلق نداریم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: البته بسیار روشن است که جریان اصولگرا به این دو جریان که هاشمی و احمدی‌نژاد در آن حضور دارند تعلق نداشته و راهش از آنها جداست.

 

حداد عادل درباره حضور هاشمی و مشایی به طور همزمان در وزارت کشور و اینکه آیا این دو ارتباطی با هم دارند یا خیر افزود: ما تفکر احمدی‌نژاد، مشایی و هاشمی را نمی‌پسندیم اما حضور این دو با هم و اینکه در آخرین دقایق آقای هاشمی ثبت‌نام کرد تعجب‌آور است؛ هاشمی صریحا یا می‌گفت نمی‌آیم یا می‌گفت نمی‌گویم که نمی‌آیم.

عضو ائتلاف پیشرفت یادآور شد: البته به صورت قانونی هر کس می‌تواند در ساعت تعیین شده برای ثبت‌نام برود؛ شاید احمدی‌نژاد از این موضوع بدش نمی‌آید که صحنه انتخابات آینده دو قطبی شود و شاید از اینکه هاشمی آمده خوشحال شده باشد به تصور اینکه مثل دو دوره 84 و 88 می‌‌تواند با دو قطبی کردن فضای انتخابات نتیجه‌ای بگیرد.

 

وی با بیان اینکه این دو جریان وجه اشتراکی دارند و آن این است که گروهی از مردم حزب‌اللهی و اصولگرا به هر دو جریان انتقاد دارند، افزود: دو قطبی بودن انتخابات ماه بعد از نوع 84 و 88 نیست بلکه دو قطبی بودن انتخابات اینگونه است که به جای مشایی یا احمدی‌نژاد اصولگرایان و هاشمی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات به سمت دو قطبی بودن می‌رود، اظهار داشت: اینکه انتخابات دو قطبی یا سه قطبی شود تابع بررسی‌های شورای نگهبان است و این احتمال هست اگر کاندیدای موردنظر دولت تائید صلاحیت نشود در این صورت دوقطبی شکل نمی‌گیرد.

 

حداد عادل درباره وحدت بین اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: اگر در ائتلاف بنده، آقای قالیباف، آقای ولایتی، آقای ابوترابی و دیگران هم بگویند ما در انتخابات حضور داریم احتمال پیروزی کم است؛ در واقع باید گفت این هوشمندی را در بین اصولگرایان می‌بینیم که به سمت وحدت پیش بروند.

عضو ائتلاف پیشرفت درباره انتخاب نامزد از سوی جامعتین نیز گفت: خود جامعتین نگفته‌اند که مصداق تعیین کنیم؛ نظر جامعه مدرسین و روحانیت محترم است ولی آنها هنوز به جمع‌بندی روی یک فرد نرسیدند اما ما با آنها در ارتباط هستیم.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/180952

 



کلمات کلیدی : ارتباط هاشمی با مشایی

احمدی نژاد: آن 11 روز دورکاری بود!/ از مشایی بپرسید

احمدی نژاد: آن 11 روز دورکاری بود!/ از مشایی بپرسید
وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی منتقدان شما اعلام کرده‌اند رییس‌جمهور 11 روز هم قبلاً به مرخصی رفته بود، اظهار داشت: آن 11 روز دورکاری بود.
محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تا کنون چند بار به مرخصی رفته‌اید؟ گفت: یک بار‌که دیروز بود.

به گزارش تسنیم، وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی منتقدان شما اعلام کرده‌اند رییس‌جمهور 11 روز هم قبلاً به مرخصی رفته بود، اظهار داشت: آن 11 روز دورکاری بود.

 

 

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که حرف و حدیث درباره حضور دیروز شما در وزارت کشور به همراه اسفندیار رحیم مشایی زیاد است، گفت: به هر حال ما کشور حرف و حدیث هستیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که عده‌ای از مقامات اعلام کرده‌اند اقدام دیروز شما خلاف قانون بوده است، گفت: بالاخره رییس‌جمهور هر کاری کند، حرف و حدیث درباره‌ی آن زیاد است.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشایی ردصلاحیت می‌شود؟‌ گفت: شما دیروز در وزارت کشور حضور داشتید و سخنان وی را شنیدید.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا آقای مهندس در ادامه سفرهای استانی شما را همراهی می‌کنند یا نه؟ خطاب به این خبرنگار گفت: کدام مهندس؟ ما مهندس زیاد داریم. خبرنگاران گفتند منظورمان آقای مشایی است که وی به خبرنگاران گفت: از خود ایشان بپرسید.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/180955



کلمات کلیدی : احمدی نژاد: آن 11 روز دورکاری بود!/ از مشایی بپرسید

نقاط قوت و ضعف احمدی نژاد/ واکنش به رد صلاحیت مشایی

نقاط قوت و ضعف احمدی نژاد/ واکنش به رد صلاحیت مشایی
وی در خصوص واکنش احمدی‌نژاد به رد صلاحیت مشایی مشایی گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی بوده و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره نقاط مثبت و ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت: پرکاری از نقاط مثبت این دولت بود؛ در این دولت عموماً افرادی پرکار و سالم روی کار بودند و ارتباط نزدیک رئیس جمهور با مردم، سفرهای استانی، مسکن مهر و پافشاری بر مبانی انقلاب در سیاست‌های هسته‌ای خوب بود، اما بیان مطالبی مانند نفی هولوکاست که بهانه دست رسانه‌های اسرائیلی داد، باعث شد برخی از حرف‌های درست آقای احمدی‌نژاد شنیده نشود که مسئله خوبی نبود.

 

 

به گزارش فارس، وی همچنین درباره نقاط ضعف دولت یادآور شد: بی‌توجهی به قانون، انحراف فرهنگی و سپردن مسئله فرهنگی به دست کسانی که حتی تصمیمات دوره اول احمدی‌نژاد را نفی می‌کردند و عدم تعامل و تفاهم با قوای دیگر از نقاط ضعف احمدی‌نژاد بود.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم  در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واکنش احمدی‌نژاد در برابر عدم تائید صلاحیت کاندیداهای دولت گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی بوده و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/180958



کلمات کلیدی : نقاط قوت و ضعف احمدی نژاد/ واکنش به رد صلاحیت مشایی

گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری

 

گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ در حال بروزرسانی...
در32 روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در تلاشیم تا آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع برسانیم.

00 : 7

* نزدیکان آیت الله هاشمی اصرار دارند اینچنین وانمود کنند که وی بعد از تماس تلفنی با مقام معظم رهبری اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرده است.

 

حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت گفته در حال حاضر با ورود جلیلی باید منتظر بمانیم تا معلوم شود که آیا وی جهشی در میزان آرا دارد یا نه، اگر رأی وی بالا برود واقعیتی است که ما 3 نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به ورود هاشمی رفسنجانی به کارزار انتخابات اختصاص داده و نوشت: پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

 

* معاون وزیر خارجه و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور شورای نگهبان گفت: فردا جلسه مشترک هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار می‌شود.

 

* طباطبائی‌نائینی نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: چنانچه فرد در مقام رسمی و غیر آن، دلیل یا مدرکی برای ارتکاب جرم توسط اشخاص دیگر در دست دارد می‌بایست آن را به مراجع قضایی اطلاع دهد چراکه مطرح کردن آن در افکار عمومی به عنوان تهدید نه تنها سودی ندارد بلکه جرم تلقی شده و قابل تعقیب است.

 

* منوچهر متکی عضو ائتلاف پنج گانه به دعوت دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز در این دانشگاه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

 

15 : 7

 

* سخنگوی ستاد شریعتمداری با اشاره به جلسه دیروز عصر شریعتمداری با هاشمی، گفت: آقای هاشمی خواستند فعالیت های ستادهای انتخاباتی شریعتمداری ادامه پیدا کند تا اینکه خود آقای هاشمی در مورد نحوه تغییر ستادها به لحاظ ادغام ، انحلال و یا انصراف تصمیم گیری کنند.

 

* سخنرانی کواکبیان در دانشگاه امیرکبیر در حالی برگزار شد که تعدادی دانشجو پشت درب سالن محل سخنرانی با کف و صوت زدن و سر دادن دورد بر هاشمی سعی در ایجاد تشنج در این سخنرانی را داشتند. با اصرار کواکبیان درب سالن باز و این دانشجویان نیز وارد سالن محل سخنرانی شدند. این دانشجویان بعد از ورود؛ دوباره شروع به سردادن این  شعار که کی به نفع هاشمی کنار می روی کردند که البته کواکبیان در رابطه با این شعارها گفت: لطفا طرفداران هاشمی این جلسه را برای شعار دادن انتخاب نکنند من کواکبیان هستم هاشمی نیستم.

 

* غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، برخی اظهارنظرها درباره غیرقانونی بودن حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور به همراه مشایی را رد کرد.

 

حداد عادل در خصوص واکنش احمدی‌نژاد به رد صلاحیت مشایی گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی بوده و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.

 

حداد عادل: احمدی‌نژاد از این موضوع بدش نمی‌آید که صحنه انتخابات آینده دو قطبی شود و شاید از اینکه هاشمی آمده خوشحال شده باشد به تصور اینکه مثل دو دوره 84 و 88 می‌‌تواند با دو قطبی کردن فضای انتخابات نتیجه‌ای بگیرد.

 

30 : 7

 

علاء الدین بروجردی با اشاره به حضور احمدی نژاد در کنار مشایی هنگام ثبت نام گفت: این اتفاق در شان رئیس‌جمهور نبود اما متاسفانه اتفاق افتاد و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و براساس اعلام صریح سخنگوی شورای نگهبان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

 

* نشست خبری اعلام موجودیت یکی از ستادهای دانشجویی حامیان سعید جلیلی که عنوان «مقاومت رمز پیشرفت» را برای خود برگزیده است، ا توجه به اعلام جلیلی مبنی بر عدم انجام هرگونه اقدام تبلیغاتی تا پیش از فرا رسیدن موعد قانونی تبلیغات، به زمان دیگری موکول شد.

 

00 : 8

 

* یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه حسن روحانی حامل تمام ویژگی هایی است که مقام معظم رهبری برای یک رئیس جمهور اصلح عنوان کرده است، گفت: روحانی روش و منش اصلاح طلبانه دارد.

 

* کواکبیان کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی کناره گیری کند گفت: احتمالا در روزهای آینده با آقای هاشمی دیداری خواهم داشت.

 

*  مسعود پزشکیان در مورد احتمال کناره‌روی‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم و دیگر راه را ادامه نمی‌دهم. البته تاکنون در این زمینه رایزنی نکرده‌ام.

 

 

 

***

گزارش روز گذشته // 33 روز مانده به انتخابات

 

101



کلمات کلیدی : گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری

صدای امریکا: درس قانون شکنی احمدی نژاد به مشایی!/ فیلم

صدای امریکا: درس قانون شکنی احمدی نژاد به مشایی!/ فیلم 

رئیس جمهور در هنگام گفتگوی زیرلبی با کاندیدای مورد علاقه اش در جریان کنفرانس مطبوعاتی، ظاهرا متوجه نبود که صدایش از طریق میکروفن ها به گوش حضار می رسد و همچنین ضبط می شود.

 

http://jamnews.ir/detail/Video/180859



کلمات کلیدی : صدای امریکا: درس قانون شکنی احمدی نژاد به مشایی!/ فیلم

رهبر انقلاب در دیدار با هاشمی به او چه می گوید؟

 

رهبر انقلاب در دیدار با هاشمی به او چه می گوید؟
کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تا روز شنبه فرصت دارند تا به شک و شبهه‌‌های موجود درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پایان دهند.نکته مهم در این میان، ادعای برخی ‌کاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو درباره کاندیداتوری خود با ایشان است.

کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تا روز شنبه فرصت دارند تا به شک و شبهه‌‌های موجود درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پایان دهند، چرا که با پایان ‌نام‌‌نویسی کاندیداها در وزارت کشور، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد جدی‌ترین مراحل خود یعنی بررسی صلاحیت‌‌ها و برنامه‌ریزی برای تبلیغات انتخاباتی خواهد شد.

 

به نوشته تابناک، اما نکته مهم در این میان، ادعای برخی ‌کاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو درباره کاندیداتوری خود، با ایشان است. در روز‌‌های اخیر، دو رویکرد درباره دیدارهای برخی از کاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو با ایشان در مورد کاندیداتوری خود وجود دارد؛

 

رویکرد نخست، این گونه است که برخی ‌کاندیداها در دیدار با رهبر انقلاب، تصمیم خود برای کاندیداتوری را با ایشان در میان می‌گذارند و به قصد کسب فیض و استفاده از نصایح ایشان، فعالیت‌‌های انتخاباتی خود را آغاز می‌کنند؛ البته چنین رویکردی از گذشته تا کنون بوده و افرادی که قصد انجام کار مهمی را دارند، در گفت‌وگو با رهبر انقلاب، علما، مراجع، انسان‌‌های صالح و ... تصمیمشان را در میان می‌گذارند و از این افراد التماس دعا و راهنمایی و رهنمود کلی دارند. چنین افرادی نیز عموما رهنمود‌‌های کلی و عمومی می‌دهند و از امر و نهی برای ورود کاندیداها خودداری می‌کنند.

 

رویکرد دوم که اتفاقا نقد اساسی به آن وارد است، ادعای برخی از کاندیداها برای دیدار با رهبر انقلاب و منوط و مشروط کردن کاندیداتوری خویش به نتیجه دیدار خود با ایشان است. این کاندیداهای احتمالی در گفته‌‌های خود این گونه به افکار عمومی القا می‌کنند که اگر پس از دیدار آنان با رهبری، ‌اعلام کاندیداتوری کردند، پس رهبر انقلاب با حضورشان در انتخابات موافقت کرده ‌و در صورتی هم که اعلام کاندیداتوری نکردند، به دلیل مخالفت رهبر انقلاب با حضور آنان در انتخابات بوده است.

 

این در حالی است که برخی از کاندیداهای احتمالی که تمایل دارند در انتخابات شرکت کرده و ردای ریاست جمهوری را بر قامت خود ببینند، به دلایلی همچون رسیدن به این ارزیابی که مردم به آنان اقبال مناسبی ندارند، ‌فراهم نبودن شرایط جامعه و کشور برای ریاست جمهوری احتمالی آنان، ملاحظات شخصی و ... خود را کاندیدای انتخابات نکرده و رندانه این ‌حضور نیافتن خود را به مخالفت رهبر انقلاب با حضور آنان در انتخابات تفسیر کنند.

 

اما همگان می‌دانند، همان گونه که رهبر انقلاب بارها تصریح کرده‌اند که ‌نام کاندیدای خاصی را به مردم معرفی نکرده و نمی‌کنند و هیچ کس از زبان ایشان نخواهد شنید که به فردی خاصی رأی بدهند یا ندهند، همان گونه هم با نام، مخالف حضور کسی نخواهند شد و همچون همیشه در این زمینه توصیه و راهنمایی عمومی و کلی خواهند داد.طبیعی است که اگر کاندیداهای احتمالی همچون آیت الله هاشمی هم بنا به گفته خود با رهبر انقلاب دیدار کنند، جز رهنمود و توصیه مطلبی نخواهد شنید. رهبر انقلاب اگر چه به عنوان سکاندار نظام اسلامی ملاحظات و نکات بیشماری در مورد افراد و کاندیدای احتمالی دارند، اما مشی و سیره ایشان، همانگونه که خود گفته اند امر و نهی شخص خاص برای انتخاب شدن توسط مردم و یا برای کاندیدا شدن و نشدن نیست.لذا طبیعی است که آقای هاشمی هم حرفی بر خلاف این نخواهد شنید.

 

بنابراین، چنین کاری از سوی ‌کسانی که ‌با این رویکرد رهبری آشنا هستند، ‌جفا و ظلم ‌آشکار‌ به رهبری است و به همان اندازه این کار ‌‌آنان که ‌خود یا کاندیدای مورد نظرشان را کاندیدای رهبری می‌دانند، مطرود و مورد نکوهش است، افرادی هم که ‌حضور نیافتن خود را به مخالفت رهبری با حضور آنان تعبیر می‌کنند، نیز ‌نکوهیده و مورد سرزنش است.

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/179138

 



کلمات کلیدی : رهبر انقلاب در دیدار با هاشمی به او چه می گوید؟
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >