سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی

 

رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی
سرنوشت هاشمی مانند سال 84 خواهد بود و تخریب هاشمی و اصلاح طلبان نیز ثابت می کند که آنها پایگاه مردمی ندارند.

ثبت‌نام‌های ساعات پایانی و تأثیر آن بر آرایش گروه‌های مختلف در قبال انتخابات یازدهم، موضوع پرسش‌های رادیو فردا (radiofarda) وابسته به سازمان سیا از مهدی مهدوی آزاد و علی افشاری دو ضدانقلاب فراری مقیم خارج بود.

 

رادیو فردا وابسته به سازمان سیا، به بهانه ثبت نام چهره های سیاسی که در دقیقه 90 به ستاد انتخابات کشور آمدند گفت وگویی با علی افشاری و مهدوی آزاد دو فعال سیاسی ضدانقلاب در خارج کشور، ترتیب داد و به بررسی این موضوع پرداخت.

 

جالب اینکه این دو گفت گو کننده حضور هاشمی را مثبت ارزیابی نکردند و معتقد بودند که هاشمی رای نمی آورد و اگر هم رای بیاورد باعث درگیری بین هاشمی زخم خورده با  نیروهای اصولگرا خواهد شد.


علی افشاری یکی از میهمانان این رادیو تاکید کرد که آقای هاشمی همان سرنوشت سال 84 را خواهد داشت و از سوی رای دهندگان اقبال نخواهد داشت.


علی افشاری در پاسخ به سوال مجری که از وی پرسید: "شما با ورود اقای هاشمی موافقید یامخالف و دلیلش چیست؟" گفت: «من به لحاظ شخصی با حضور آقای هاشمی مخالفم به این دلیل که نقطه عزیمت من در برخورد با انتخابات این است که اساسا با راهبرد انتخابات محور مخالفم و فکر می کنم که مشکلات سیاسی ایران، مطالبات مردم، گذار به دموکراسی و رشد و رفاه  کشور از مسیر انتخابات نمی گذرد و تغییرات گسترده تر و جدی تری را می طلبد.


لذا مطلوبیت انتخابات را در حد تاکتیک و ابزار می بینم ولی در مورد آقای هاشمی هم باید گفت که بنا به سوابقی که ایشان داشته اند و همچنین با مواضع کنونی، باید گفت که ایشان، توجهی به این راهبرد اصلی ندارند و نمی توانند تغییرات زیربنایی و عمیق ایجاد نمایند.»


افشاری ادامه داد: «دلیل دوم مخالفت من با حضور آقای هاشمی این است که آقای هاشمی شانس رای آوردن ندارد و برخلاف فضا سازی هایی که صورت می گیرد و می گویند که ایشان رای بالا خواهد داشت باید بگویم که معتقد هستم که  بیشترین احتمال این است که مانند سال 84 سرنوشت ایشان تکرار می شود و آقای هاشمی کم و بیش همان وضعیت را پیدا کند و شخص دیگری رئیس جمهور شود.


لذا فرصت مناسب تری برای حاکمیت بوجود می آید که با حضور هاشمی، هم به این  انتخابات مشروعیت  می دهد و حضور رای دهندگان بیشتر می شود و هم فرصت بیشتری برای تخریب هاشمی و اصلاح طلبان و کسانی ایجاد می شود که از منظر دموکراسی خواهی از تغییرات مثبت سیاسی، دفاع می کنند . یعنی با تخریب و منزوی کردن و شکست هاشمی و حمله به هاشمی و اصلاح طلبان نشان داده می شود که اینها پایگاه اجتماعی و مردمی ندارند. یعنی حکومت از این طریق ثابت می کند که اکثریت جامعه در تقابل با هاشمی و اصلاح طلبان قرار دارد.»


لذا به خاطر این پیش بینی ها، نظر مثبتی در مورد کاندیداتوری ایشان نداشته ام اما به این معنا نیست که حالا چون هاشمی آمده باید به تقابل با ایشان بپردازیم و فضا را قطبی کنیم.»

 

هاشمی اقبال عمومی ندارد لذا کاملا دلسرد شده اند  و آب سرد روی دست خود می بینند.

 

مهدوی آزاد دیگر میهمان این رادیو نیز با این گفته که "در رابطه با  رفتار وعملکرد آقای هاشمی برای حضور در انتخابات و ثبت نام وی در آخرین لحظات دو تحلیل وجود دارد" گفت: «عده ای معتقدند که آقای هاشمی با این کار و اعلام نکردن تصمیم خود، سعی کرد که در گام اول توجه رسانه ها را جلب کند و در گام دوم تاکید کند که بدون اجازه آقای خامنه ای نمی آیم، آقای خامنه ای باید از من حمایت کند و بدون حمایت آقای خامنه ای نمی آیم و بدون حمایت او نمی توان کار کرد و با این کار،  به رخ افکار عمومی بکشد که با حمایت آقای خامنه ای آمده است.»


وی در ادامه گفت: تحلیل دوم این است که در بلبشوی سیاسی ایران، خود اقای هاشمی نیز تا دقایق آخر نتوانست تصمیم بگیرد که بیاید یا نیاید و من به همین خاطر به تحلیل دوم معتقد هستم چون نزدیکان آقای هاشمی مثل حسن روحانی گفتند که آقای هاشمی نخواهد آمد و کمپین انتخاباتی راه انداختند و عفت مرعشی همسر هاشمی  نیز تا روز ثبت نام اعلام کرد که آقای هاشمی نمی آید. آقای هاشمی در لحظات آخر تصمیم گرفت هر چند که کمپین حامیان آقای هاشمی و بخشی که او را تنها منجی ایران می دانستند از این وضعیت و نوع آمدن هاشمی، بهره برداری تبلیغاتی کردند.»

 

 

به نظر می رسد این اظهارات روایتی پشت پرده از وضعیت آیت الله هاشمی است که البته این به اصطلاح کارشناسان همانند بسیاری دیگر در خارج و داخل ایران به آن معترف اند؛ اما اکنون چاره ای جز حمایت همه جانبه از ایشان را ندارند.

چنان که افشاری اگرچه با این بیان که "نظر مثبتی در مورد کاندیداتوری ایشان ندارم" دیدگاه هم طیفی های خود را آشکار می کند، اما ادامه استراتژی خارج نشینان فراری را نیز با این جمله برملا می سازد که نظر منفی ما "به این معنا نیست که حالا چون هاشمی آمده باید به تقابل با ایشان بپردازیم و فضا را قطبی کنیم".

همچنانکه از هم اکنون تبلیغات و سنگ تمام رسانه های ضد انقلاب برای آقای هاشمی شروع شده است.

 

101



کلمات کلیدی : رادیو فردا: سرنوشت 84 در انتظار هاشمی رفسنجانی