سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری

 

گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ در حال بروزرسانی...
در32 روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در تلاشیم تا آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع برسانیم.

00 : 7

* نزدیکان آیت الله هاشمی اصرار دارند اینچنین وانمود کنند که وی بعد از تماس تلفنی با مقام معظم رهبری اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرده است.

 

حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت گفته در حال حاضر با ورود جلیلی باید منتظر بمانیم تا معلوم شود که آیا وی جهشی در میزان آرا دارد یا نه، اگر رأی وی بالا برود واقعیتی است که ما 3 نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به ورود هاشمی رفسنجانی به کارزار انتخابات اختصاص داده و نوشت: پیش از این با محاسبه شرایطی که می‌دانستیم از نگاه آقای رفسنجانی پنهان نیست پیش‌بینی کرده بودیم ایشان نامزد نمی‌شود ولی فاکتورهای دیگری در میدان محاسبات وی قرار گرفت و ایشان را در معرض یک شکست قطعی و غیرقابل اجتناب دیگر قرار داد.

 

* معاون وزیر خارجه و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور شورای نگهبان گفت: فردا جلسه مشترک هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار می‌شود.

 

* طباطبائی‌نائینی نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: چنانچه فرد در مقام رسمی و غیر آن، دلیل یا مدرکی برای ارتکاب جرم توسط اشخاص دیگر در دست دارد می‌بایست آن را به مراجع قضایی اطلاع دهد چراکه مطرح کردن آن در افکار عمومی به عنوان تهدید نه تنها سودی ندارد بلکه جرم تلقی شده و قابل تعقیب است.

 

* منوچهر متکی عضو ائتلاف پنج گانه به دعوت دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز در این دانشگاه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

 

15 : 7

 

* سخنگوی ستاد شریعتمداری با اشاره به جلسه دیروز عصر شریعتمداری با هاشمی، گفت: آقای هاشمی خواستند فعالیت های ستادهای انتخاباتی شریعتمداری ادامه پیدا کند تا اینکه خود آقای هاشمی در مورد نحوه تغییر ستادها به لحاظ ادغام ، انحلال و یا انصراف تصمیم گیری کنند.

 

* سخنرانی کواکبیان در دانشگاه امیرکبیر در حالی برگزار شد که تعدادی دانشجو پشت درب سالن محل سخنرانی با کف و صوت زدن و سر دادن دورد بر هاشمی سعی در ایجاد تشنج در این سخنرانی را داشتند. با اصرار کواکبیان درب سالن باز و این دانشجویان نیز وارد سالن محل سخنرانی شدند. این دانشجویان بعد از ورود؛ دوباره شروع به سردادن این  شعار که کی به نفع هاشمی کنار می روی کردند که البته کواکبیان در رابطه با این شعارها گفت: لطفا طرفداران هاشمی این جلسه را برای شعار دادن انتخاب نکنند من کواکبیان هستم هاشمی نیستم.

 

* غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، برخی اظهارنظرها درباره غیرقانونی بودن حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور به همراه مشایی را رد کرد.

 

حداد عادل در خصوص واکنش احمدی‌نژاد به رد صلاحیت مشایی گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی بوده و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.

 

حداد عادل: احمدی‌نژاد از این موضوع بدش نمی‌آید که صحنه انتخابات آینده دو قطبی شود و شاید از اینکه هاشمی آمده خوشحال شده باشد به تصور اینکه مثل دو دوره 84 و 88 می‌‌تواند با دو قطبی کردن فضای انتخابات نتیجه‌ای بگیرد.

 

30 : 7

 

علاء الدین بروجردی با اشاره به حضور احمدی نژاد در کنار مشایی هنگام ثبت نام گفت: این اتفاق در شان رئیس‌جمهور نبود اما متاسفانه اتفاق افتاد و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و براساس اعلام صریح سخنگوی شورای نگهبان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

 

* نشست خبری اعلام موجودیت یکی از ستادهای دانشجویی حامیان سعید جلیلی که عنوان «مقاومت رمز پیشرفت» را برای خود برگزیده است، ا توجه به اعلام جلیلی مبنی بر عدم انجام هرگونه اقدام تبلیغاتی تا پیش از فرا رسیدن موعد قانونی تبلیغات، به زمان دیگری موکول شد.

 

00 : 8

 

* یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه حسن روحانی حامل تمام ویژگی هایی است که مقام معظم رهبری برای یک رئیس جمهور اصلح عنوان کرده است، گفت: روحانی روش و منش اصلاح طلبانه دارد.

 

* کواکبیان کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی کناره گیری کند گفت: احتمالا در روزهای آینده با آقای هاشمی دیداری خواهم داشت.

 

*  مسعود پزشکیان در مورد احتمال کناره‌روی‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم و دیگر راه را ادامه نمی‌دهم. البته تاکنون در این زمینه رایزنی نکرده‌ام.

 

 

 

***

گزارش روز گذشته // 33 روز مانده به انتخابات

 

101



کلمات کلیدی : گزارش آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری