سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدمحمد خاتمی در دیدار شماری از دانشجویان تبریز؛

حرکت های دانشجویی در عرصه سیاسی ایفای نقش کنند
گروه سیاسی؛سیدمحمد خاتمی ابراز امیدواری کرد حرکت های دانشجویی بتوانند به عنوان نیروهای تاثیرگذار نقش خود را به خوبی در عرصه های سیاسی ایفا کنند.
 
به گزارش ایسنا خاتمی در دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، جنبش دانشجویی این منطقه را از پایگاه های مهم و تاثیرگذار در عرصه های گوناگون سیاسی دانست.

وی همچنین بر حرکت های دانشجویی به عنوان حرکت های تاثیرگذار تاکید کرد. البته خاتمی این سخنان را در شرایطی ابراز کرد که هرچه بر روزهای بازداشت 16 فعال دانشجویی اضافه می شود، تعداد معترضان نسبت به دور جدید برخورد با دانشگاه ها نیز افزایش می یابد.با گذشت پنج روز از دستگیری شش عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) و 10 نفر از فعالان دانشجویی در دفتر سازمان ادوار تحکیم، حجم بیانیه ها، نشست ها و سخنرانی ها در انتقاد از رویه یی که در برخورد با دانشگاه ها طی شده رشد قابل توجهی داشته است. واکنش هایی که گروه های مختلف سیاسی، دانشجویی و حقوق بشر در روزهای اخیر نشان داده اند همگی در چند مورد اشتراک داشته اند. اعتراض به نحوه رویکرد در تحدید فضای دانشگاه ها و درخواست آزادی فوری و بی قید و بند دانشجویان زندانی، دو موضوعی است که همه معترضان به آن پرداخته اند.
طی چند ماه اخیر دانشجویان روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته اند. یک روز خبر احضار تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته های انضباطی در همه جا منتشر شد و زمانی دیگر انحلال انجمن های اسلامی، اخراج و بازداشت دانشجویان، عدم صدور مجوز برای نشست های مختلف و امثال آن بحث داغ دانشگاه ها بود. «نجفقلی حبیبی» عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با ابراز تاسف از برخوردها و اظهار نظرهایی که از سوی برخی نسبت به جامعه دانشگاهی صورت می گیرد، معتقد است؛ «داستان حمله به دانشگاه و شکستن حرمت آن حادثه یی است که هر از گاهی تکرار می شود؛ هرچند امکان دارد حمله های پیش آمده متفاوت باشد، اما ماهیت موضوع یکی است؛ بنابراین توجه مصلحان جامعه، علما، روشنفکران و... به بعضی از نکات محیط دانشگاه بسیار ضروری است.»

وی در نشست دفاع از جامعه دانشگاهی با بیان اینکه «کسی نباید تلاش های دانشجویان را در اقشار مختلف فراموش کند» تصریح کرد؛ «دانشگاه و حوزه در تثبیت انقلاب اسلامی بسیار نقش داشته اند، عده یی هر از چندگاهی به بهانه یی متوسل می شوند و حملات خود را به دانشگاهیان آغاز می کنند، متاسفانه ما شاهد بودیم بعضی از حرف هایی که نسبت به دانشگاه و محیط آن زده می شود، بسیار مبتذلانه است. این مجموعه ها باید توجه داشته باشند که جوانان ما بزرگ ترین سرمایه های کشور هستند و در عصری که دارایی مهمترین اصل پیشرفت است، نباید دانایان را با لقب هایی به بی دینی، بیگانه پرستی و... لقب بدهیم و این گونه به انقلاب ضرر بزنیم.»

به گزارش ایسنا وی افزود؛ «کسانی که این گونه فکر می کنند باید بدانند دانشمندان بزرگ ترین سرمایه های کشور هستند و هیچ کس منکر این موضوع نیست. برخوردهای شگفت انگیز و ناشایست با هیچ مصلحتی هماهنگ نمی شود. به چه حقی عده یی می گویند شاخص ترین فسادها در سرمایه دانشجویی دیده می شود. از نظر امام خمینی(ره) دانشجویان سرمایه های ملی، آینده ساز و یکی از پایه های اصلی نظام هستند؛ بنابراین حفظ این سرمایه بر همه واجب است و اگر خطایی به وجود می آید باید با خردمندی فکری آن را به حداقل رساند نه آنکه وجهه مشخص، فساد اخلاقی به دانشگاه ها بدهیم.»

این عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه ها ادامه داد؛ «اگر به فرض فساد اخلاقی وجود داشته باشد، باید این سوال مطرح شود که متولیان فرهنگی جامعه چه کسانی بودند؟ کسانی که این گونه گستاخانه به دانشگاه حمله می کنند باید به آینده کشور بیشتر توجه داشته باشند؛ چرا که امروز می گذرد و بحث دانشگاه، بحث آینده کشور است؛ نمی توان سرمایه ملی کشور را نابود کرد.


کلمات کلیدی :