سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با حضور وزیر نیرو

عملیات اجرایی نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان یک آغاز شد

اکونیوز: عملیات اجرایی نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان به عنوان چهارمین نیروگاه کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شود.

 

به گزارشخبرهفته، کلنگ احداث نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان یک، صبح امروز با حضور پرویز فتاح وزیر نیرو در کیلومتر 7 شهرستان خمیر در استان هرمزگان به زمین زده شد.

 

وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی این پروژه بزرگ اظهار داشت: در راستای توسعه ظرفیت‌های تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه جنوب کشور، نیروگاه گازی هرمزگان یک با 3 واحد گازی هریک به ظرفیت 165 مگاوات، جمعاً به میزان 500 مگاوات (در شرایط ایزو) در دستور کار سازمان توسعه برق ایران قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اهداف اجرایی این طرح اظهار داشت: تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ و همچنین افزایش ظرفیت تولید برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه از مهم‌ترین اهداف این پروژه است.

 

فتاح تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز روزافزون مصرف برق منطقه، ناشی از گسترش صنایع، توسعه کشاوزی و مصارف عمومی و خانگی، وزارت نیرو را بر آن داشت تا با اجرای سیاست تشویق، حمایت و جذب سرمایه‌گذاری غیردولتی در بخش نیروگاهی با استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌ها این پروژه را عملیاتی کند.

 

به گفته وی، در ساخت این نیروگاه با اتکا به توانمندی‌های مدیریتی، فنی و مهندسی داخل کشور، جدیدترین تکنولوژی ساخت نیروگاهی به کار گرفته خواهد شد.

 

همچنین این نیروگاه به روش (Boo) با سوخت گازی 3 واحد هر کدام به ظرفیت 165 مگاوات در مجموع 500 مگاوات برق تولید می‌کند.

 

وزیر نیرو عنوان کرد: این پروژه در مدت 30 ماه با اعتبار ریالی و ارزی 2376 میلیارد ریال احداث می‌شود.

 

شایان ذکر است، نیروگاه گازی 500 مگاواتی هرمزگان یک در زمینی به مساحت 50 هکتار با سوخت گاز طبیعی و گازوئیل توسط سازمان توسعه برق ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

منبع اقتصادی ایران

 



کلمات کلیدی :