سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟

تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟
محسن رضایی گفت: تاثیری که با حضور خود در صحنه می‌بینم، بسیار بیشتر از آقای هاشمی است پس نمی‌توانم خودم را قانع کنم که به نفع ایشان کنار روم.

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع آقای هاشمی از عرصه انتخابات کنار خواهید رفت؟ گفت: چرا باید به نفع آقای هاشمی کنار روم؟ در حالیکه برنامه‌های من متفاوت است و برنامه‌های آقای هاشمی تست شده‌اند و جدید نیستند و من در بعد فرهنگی و مدیریت با ایشان متفاوت هستم.

 

به گزارش مشرق، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب این سوال که شما در انتخابات 88 شکست سنگینی خوردید پس چطور شد بار دیگر به صحنه آمدید، گفت: من شکست سنگین نخوردم و تنها کسی که در آن انتخابات پیروز شد من بودم که در بعد اخلاقی، برنامه و نتیجه پیروز شدم و شما باید ببینید آنهایی که پیروز شدند کجا رفتند و پیروزی را نباید به شکل برد و باخت دید، بلکه باید دید نتیجه پیروزی‌ها چه شد و به قول شما نتیجه شکست به کجا رسید.

 

وی در جواب این سوال که کابینه شما را چه کسانی تشکیل خواهند داد،‌با بیان این‌که یک کابینه 77 میلیون نفره خواهیم داشت، تصریح کرد: تمام تصمیمات را به مشارکت مردم می‌گذاریم و با دولت فراگیری که از همه توانایی‌های کشور از جمله سیاسی، قومی، استانی و قشری بهره می‌گیرد همه توانایی‌های ملی را در کابینه با در نظر گرفتن دو شاخص کارآمدی و قبول داشتن نظام و رهبری به کار می‌گیریم.

 

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا آماده ائتلاف هستید؟ تاکید کرد: دوران ائتلاف من با دیگران تمام شده، چون نتیجه خوبی نگرفتیم و اوضاع کشور بدتر شد، البته اگر دیگران به کمک من آیند استقبال می‌کنم، اما اینکه ائتلاف کنم ببینم چه نتیجه‌ای خواهم گرفت، خیر.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در رابطه با میزان رای‌آوری خود، گفت: در گذشته من فقط 30 روز وقت داشتم، اما مطمئن باشید این بار فرق دارد و امیدوار باشید.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بهتر است شما در سپاه بمانید، گفت: چنین چیزی را رهبری نگفته‌اند، چون من برای اقتصاد کشور نگرانم و احساس خطر می‌کنم، بنابراین در این زمینه مطالعات، تحقیقات و تحصیلات فراوان کرده‌ام تا بعدها حرف‌های منطقی و راهگشا داشته باشم و صحبت‌هایم رویایی نباشد.

 

رضایی در پاسخ به صحبت‌های دانشجویی مبنی بر این‌که شما گفته بودید اگر آقای مشایی بیایند، حرف‌هایی خواهید زد، پاسخ داد: من فردی سیاسی هستم که تا ضرورتی پیش نیاید حرف نمی‌زنم و نسبت به آقای مشایی، هاشمی و کاندیداهای دیگر نیز همین‌ نظر را دارم که تا ضرورت پیدا نشود، صحبت نمی‌کنم و اگر هم صحبت کنم از جنس تخریب نیست، بلکه از جنس نقد است چون باید مردم تفاوت‌های من را با دیگر کاندیداها بدانند و من حتما تفاوت‌های خود را نسبت به دیگر کاندیداها خواهم گفت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: معتقدم مسائل فرهنگی را نباید با زور و فشار درست کرد چون مسائل فرهنگی دلی و اعتقادی است، البته من به شدت به حجاب معتقدم و نباید مثل مالزی شویم که حجاب را تشریفاتی می‌دادند.

 

رضایی با تاکید بر این‌که باید حیا در کشور تقویت شود و دولتمردان ما بداخلاقی نکنند تا به جامعه سرایت پیدا کند، افزود: حیا و ارزش‌های اخلاقی اگر حفظ شود مسائل فرهنگی جامعه حل می‌شود و البته در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را مثل نماز می‌دانم و به آن معتقدم، اما بهتر است خود مردم در این زمینه وارد شوند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حوادث سوریه نیز گفت: امروز حادثه‌ای در سوریه شکل می‌گیرد که بسیار خطرناک‌تر از القاعده و طالبان است و به زودی وارد کشورهای عربی و اروپایی می‌شود پس بهترین راه برای سوریه، نشستن بر سر میز سه جانبه بین مردم، دولت و معارضین سوریه است تا دولت ائتلافی با ایجاد تغییراتی در قانون اساسی شکل گیرد.

 

رضایی در جواب این سوال که شما در سال 84 به نفع هاشمی کنار رفتید و در سال 88 جزو ساکتین بودید، گفت: من در سال 84 به نفع هاشمی کنار نرفتم، بلکه به نفع ملت ایران کنار رفتم و در سال 88 هم اصلا سکوت نکردم و هر هفته یک یا دو اطلاعیه می‌دادم و باید تاکید کنم، من حاضر نیستم آزادگی‌ام را به هیچ جناح و گروه بفروشم، بنابراین بر اساس تشخیص خود عمل می‌کنم و به هیچ وجه در عمرم کپی‌پیس نظرات دیگران نبوده‌ام.

 

وی همچنین در رابطه با اظهارنظرهای گذشته خود مبنی بر این‌که در نسل جدید همت‌ها و باکری‌ها را شناسایی خواهد کرد، گفت: اگر به جوانان ما میدان داده شود و آنها را شناسایی کنیم کمتر از گذشتگان نیستند، اما تا وقتی نتوانیم عرصه را برای آنها باز کنیم، این حرف در حد شعار است، اما متاسفانه در سه دولت گذشته شاهدیم که برای آینده‌سازی کاری نشده است و اکثریت بالای 70 سال هستند، در حالیکه فقط 10 سال وقت داریم نسل سوم و چهارم را برای آینده آماده کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد یارانه‌ها و این‌که میزان آن را به 110 هزار تومان خواهد رساند، توضیح داد: شاید بیشتر هم بشود، البته من معتقدم ریل یارانه‌ها از اول اشتباه گذاشته شد و در جنبه مصرفی به کار خود ادامه داد، اما در مرحله دوم باید روش جدیدی را در پیش گرفت و برای تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال به کار برد، چون از این راه می‌توان شش ماهه 30 هزار تومان به پس‌انداز اضافه کنیم و از آن در جهت رشد و تولید بهره بگیریم، بنابراین دیگر سکه‌های داغ به دست مردم نمی‌دهیم، بلکه سکه‌های خنک به دست مردم می‌دهیم.

 

رضایی همچنین با تاکید بر این‌که بانک مرکزی باید از حالت دم‌دستی بیرون آید، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی از رسالت و وظایف خود خارج شده است، پس باید از دست‌اندازی دولت بیرون آید.

 

وی با اشاره به این‌که ریال ما با نخی به دلار نفتی نصب شده است، گفت: باید سبد پشتوانه پول ملی ما منحصر به دلار نفتی نباشد چون این موضوع باعث شکننده شدن آن می‌شود و در همین راستا حتی در زمان آقای هاشمی در سال 73 و 74 شاهد افزایش تورم از حدود 40 درصد به حدود 50 درصد بودیم و در نتیجه آن در پنج یا شش شهر ایران تظاهرات به پا شد و چند نفر کشته شدند، پس باید ارتباط ریال و دلار نفتی را بازسازی کنیم و سبد پشتوانه پول ملی را تعریف کنیم که صرفا به دلار نفتی مرتبط نباشد و سبد پشتوانه پول ملی از حالت آسیب‌پذیری دور شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این‌که در 300 سال گذشته عقب نگه داشته شده بودیم، گفت: ما مسیر رو به رشد در پیش گرفته‌ایم و در این مسیر هر چه شتاب‌زدگی کنیم، عقب می‌رویم و همچنین هر نوع محافظه‌کاری داشته باشیم باعث آسیب‌پذیریمان می‌شود.

 

وی با تاکید بر این‌که قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است، اظهار کرد: من به آینده امیدوارم و معتقدم باید با صبر، تحمل و گفت‌وگو از نواقص عبور کنیم و در آنها نمانیم.

 

رضایی در جواب سوالی در مورد بحث‌هایی که درباره تقلب در انتخابات 88 شد، گفت: من نگران شکل‌گیری منازعه جدید هستم که مردم زیر بار آن له می‌شوند و معتقدم منازعات در کشور ما، بس است.

 

وی ادامه داد: در سال 88 دو اعتراض قانونی و خیابانی در کشور اتفاق افتاد و من راه قانونی را در پیش گرفتم تا این‌که قاضی در نهایت نتیجه رای خود را اعلام کرد و من به آن تمکین کردم و مطمئنم عمل به قانون ما را زودتر به نتیجه می‌رساند تا ساختارشکنی و قانون‌شکنی، البته تحمل و ایثار بالا می‌خواهد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نحوه مواجهه با تحریم‌ها، گفت: یکستراتژی، مذاکره مقدم بر تولید ملی است. یک استراتژی، تولید ملی مقدم بر مذاکره است که من معتقدم هر دوی اینها جواب نمی‌دهد و استراتژی دیگری به نام قیچی را قبول دارم که یک لبه آن کارآمدی اقتصادی است و لبه دیگر آن شکل‌گیری تیم قوی دیپلماتیک می‌باشد.

 

رضایی با بیان این‌که ما پیشنهاد یک به یک را با 1+5 مطرح می‌کنیم، توضیح داد: یعنی یک امتیاز می‌دهیم و یک امتیاز می‌گیریم و حداقل آن باید حفظ غنی‌سازی باشد تا بقیه کارها با چانه‌زنی یک به یک پیش برود.

 

وی ادامه داد: در زمانی که با آقای لاریجانی کار می‌کردیم در مذاکرات با سولانا روی دو هزار و 700 سانتریفیوژ به توافق رسیدیم و همچنین در شورای عالی هسته‌یی به خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدیم و نظرات خود را مطرح می‌کردیم اما وقتی دولت آقای احمدی‌نژاد روی کار آمد تیم‌ها عوض شد و به مسیر دیگری رفتیم که باعث ایجاد تحریم‌های اقتصادی شد اما ما همیشه نظرهایمان را داده‌ایم وگاهی به نظرات ما عمل نشده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد رابطه اخلاق و دین با سیاست، گفت: الان به نام تحجر، دین را از سیاست جدا می‌کنند و به جای آنکه فرهنگ، هنر و اقتصاد، دینی شود فرهنگ سیاسی شده است و در این راستا من با هر نوع سکولاریسم مخالفم چه به نام دین و چه به نام فرد، چون اگر بخواهیم با سیاسی کردن امور، خلاء اسلامی کردن آنها را رفع کنیم فاجعه به بار می‌آید.

 

رضایی همچنین با بیان این‌که من به ایستادگی و مقاومت معتقد هستم، تاکید کرد: ضمن اینکه ارزش‌های انقلاب را حفظ می‌کنیم، باید منافع ملی را حفظ کنیم، پس برنامه من توجه به زندگی مردم است و محور اصلی کارم تحول در فرهنگ و اقتصاد جامعه است چون معتقدم اقتصاد باید مردمی شود و از حالت تک‌محصولی در بیاید.

 

وی با اشاره به این‌که در سه دولت گذشته بیشتر تمرکز روی زیربناها بوده است، گفت: در اقتصاد سه مفهوم زیرساخت‌ها، زیربناها و فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد و ما در اقتصاد می‌خواهیم توجه‌مان به زیرساخت‌ها باشد.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181706



کلمات کلیدی : تنها پیروز انتخابات 88 من بودم/ چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟