سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رییس جمهور:‌ اگر در ورزش باورمحوری به وجود بیاید

رییس جمهور:‌
اگر در ورزش باورمحوری به وجود بیاید، جوانان ما همه‌ی عرصه‌ها را فتح می‌کنند

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر توجه به خودباوری در ورزش‌های قهرمانی گفت: سال گذشته گفتم آن چه بیشتر در معرض دید یک ملت است و انگیزاننده است و امید و نشاط می‌دهد ورزش قهرمانی است. در این عرصه یک باورمحوری

 

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر توجه به خودباوری در ورزش‌های قهرمانی گفت: سال گذشته گفتم آن چه بیشتر در معرض دید یک ملت است و انگیزاننده است و امید و نشاط می‌دهد ورزش قهرمانی است. در این عرصه یک باورمحوری اگر به وجود بیاید جوانان ما همه‌ی عرصه‌ها را فتح می‌کنند.

به گزارش خبرهفته،‌ محمود احمدی‌نژاد در جمع قهرمانان ورزشی کشورمان گفت: فضایی که ورزشکاران در آن حضور دارند ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. این فضا مقدس است و اراده و همت و دوستی و عشق و محبت و هنرمندی و هوشمندی دارد. از ویژگی‌های دیگر این فضا اخلاق و جوانمردی، تواضع و فروتنی و دیگر فضای خدمت‌گذاری و احساس تواضع در مقابل مردم است.

وی با تاکید بر توجه به خودباوری در ورزش‌های قهرمانی گفت: سال گذشته گفتم آن چه بیشتر در معرض دید یک ملت است و انگیزاننده است و امید و نشاط می‌دهد ورزش قهرمانی است. در این عرصه یک باورمحوری اگر به وجود بیاید جوانان ما همه‌ی عرصه‌ها را فتح می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به پیروزی والیبالیست‌های کشورمان در مقابل تیم‌های قدرتمند جهان گفت: والیبالیست‌های ما تا این جا هم که رسیده‌اند قهرمان هستند. بسکتبالیست‌های ما هم همین‌طور و لو این که با شرایطی که شما و من می‌دانیم پیش آمد به سومی رسیدند. سومی آنها شایستگی قهرمانی را داشت.

وی تاکید کرد: عنصر محوری در قهرمانی، خود باوری است و این که باور کنیم می‌توانیم. بر اساس این خودباوری است که حیدری عزیز – کشتی‌گیر - با این که در کسوت مربی‌گری است می‌گوید می‌خواهد روی تشک برود و مبارزه کند.

رییس‌جمهور گفت: خودباوری در هر جا تقویت شد، ما پیروز شدیم. نماد این خود باوری جانبازان و معلولان هستند که سیل مدال‌ها را به کشور ما سرازیر کرده‌اند. ما می‌توانیم قله‌ها را فتح کنیم؛ همان طور که دیدید در بازی‌های آسیایی از دهم به ششم رسیدیم. می‌توانیم در دوره‌ی بعد به سومی یا چهارمی هم برسیم و برای این هدف همه باید دست به دست هم بدهیم.

وی از رسانه‌ها خواست که خودباوری در کشور را تقویت کنند و گفت: برخی از رسانه‌ها یک بازیکن خارجی را برجسته می‌کنند و در مقابل قهرمانان خودی را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.

احمدی‌نژاد به رضازاده اشاره کرد و گفت:‌ آقای رضازاده اگر امسال و سال بعد هم طلا بگیرد در تاریخ وزنه برداری منحصر به فرد می‌شود به طوری که تا 10 سال آینده کسی نتواند به رکوردش برسد.

وی گفت: در یکی از تیم‌های فوتبال قرار بود یک ایرانی مقیم خارج از کشور را برای مربی‌گری بیاورند به من گفتند فلانی نظر تو چیست؟ دیدم گزارشگری درباره‌ی این فرد گزارش منفی می‌دهد و در مقابل به یک مربی درجه هشتم پر و بال می‌دهند. در این باره تذکر لازم را دادم.

احمدی‌نژاد به موفقیت جوانان کشورمان در ورزش‌های رزمی اشاره کرد و گفت: جوانان ما در ورزش‌های رزمی که مال خودمان هم نبوده است صاحبان آن ورزش را شکست داده‌اند و آنها را عقب گذاشته‌اند.

وی از سازمان تربیت بدنی و کمیته‌ی ملی المپیک و هیات‌های ورزشی خواست که فضا را برای ورزشکاران باز کنند و از آنها پشتیبانی علمی کنند و گفت: علم هر ورزش را بیاورید و تلاش کنید نیروها در کلاس‌های مربی‌گری در سطوح بالا شرکت کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به حسین رضازاده – قهرمان سنگین‌وزن کشتی جهان – گفت: در این کشور هزاران رضازاده وجود دارد اما باید آنها را بشناسیم و معرفی کنیم و فضای ورزش را از فضاهای کاذب و حرف‌های بی‌ربط خالی کنیم.

وی از ورزشکاران جوان خواست که احترام به بزرگترها و پیشکسوتان را داشته باشند و گفت:‌ احترام به بزرگترها در فرهنگ ما از قبل بوده است باید این را تقویت کرد؛ چرا که آنهایی که امروز پیشکسوت هستند قبل از ما قهرمان بوده‌اند.

در این مراسم از طرف ورزشکاران لوحی به رییس جمهور اهدا شد و احمدی نژاد نیز در پایان با ورزشکاران هر رشته به صورت جداگانه عکس یادگاری انداخت.

منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



کلمات کلیدی :