سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دولت هیچ گزینهای در انتخابات ندارد

 

فروزنده:

دولت هیچ گزینه‌ای در انتخابات ندارد

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: دولت مجری انتخابات است و باید تمام تلاشش این باشد که بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کند. دولت هیچ گزینه ای در انتخابات ندارد.این موضوع در دولت نیز مورد بحث قرار گرفت و بر آن تاکید شد.

لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی در پاسخ به سوال تسنیم، که پرسید «با توجه به نامزدی آقایان محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، رامین میهمانپرست دیپلمات وزارت خارجه در انتخابات ریاست جمهوری، آیا دولت برای ریاست جمهوری یازدهم گزینه ای دارد یا خیر؟ اظهار داشت: دولت برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ گزینه ای ندارد و قانوناً هم نمی تواند داشته باشد و همکاران ما که ثبت نام کردند، شخصاً ثبت نام کرده اند و اگرافرادی هم از جمع دولت  ازاین افراد حمایت کرده اند، آن هم نظر شخصی خودشان بوده است. لذا دولت قانوناً  سازوکاری که از این افراد حمایت کند، ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: دولت مجری انتخابات است و باید تمام تلاشش این باشد که بی طرفی خود را در انتخابات حفظ کند.

لطف زاده فروزنده تأکید کرد: دولت هیچ  گزینه ای در انتخابات ریاست جمهوری ندارد و اساساً نمی تواند هیچ گزینه ای داشته باشد چرا که طبق قانون و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حمایت قوای سه گانه از کاندیداها غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا این موضوع در جلسه هیئت دولت مطرح گردیده است یا خیر؟ » یادآور شد: این موضوع در دولت نیز مورد بحث و تاکید قرار گرفت که دولت هیچ گزینه خاصی در انتخابات ندارد.

فروزنده در جواب به این سوال که «نظر جنابعالی درباره توانمندی و کاری بودن نامزد ریاست جمهوری چیست؟» اظهار داشت: رئیس جمهور علاوه بر تدین و سایر شرایط ارزشی و شرایط مندرج در قانون اساسی باید از توانمندی و پرتحرکی و خصوصیت کاری بودن برخوردار باشد که لازمه آن برخورداری از شرایط  جسمی و سنی مناسب می باشد که برخی از نامزدهای فعلی فاقد آن هستند.

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1042208782678321120



کلمات کلیدی : دولت هیچ گزینه‌ای در انتخابات ندارد