سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخابات آتی 3 ضلع اساسی دارد

 

حدادعادل در دانشگاه تهران:

انتخابات آتی 3 ضلع اساسی دارد

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: انتخابات آتی سه ضلع اساسی دارد، پیش‌بینی ما از اول این بود که سه ضلع اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و جریان دولت در انتخابات حضور جدی دارند و کاملا روشن است که جریان اصولگرایی به هیچ کدام تعلق ندارد و راه ما از آنها جداست.

غلامعلی حدادعادل نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری یازدهم در نشست دانشجویی که امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه توجه دانشجویان به مسئله انتخابات امری ستودنی است، درباره نامزدی هاشمی و مشایی اظهار داشت: از نظر قانونی بنده نمی توانم مخالف این موضوع باشم. افرادی در انتخابات ثبت نام کرده اند که بسیار عجیب تر از ثبت نام هاشمی و مشایی بود، ما نه به جریان پشتیبان هاشمی تعلق داریم و نه جریان پشتیبان مشایی.

وی تصریح کرد: انتخابات آتی سه ضلع اساسی دارد، پیش بینی ما از اول این بود که سه ضلع اصولگرایان، اصلاح طلبان و جریان دولت در انتخابات حضور جدی دارند و کاملا روشن است که جریان اصولگرایی به هیچ کدام تعلق ندارد و راه ما از آنها جداست، ما در سال 88 به احمدی نژاد رای دادیم اما در حال حاضر شرایط امسال با سال 88 تفاوت اساسی پیدا کرده است.

عضو ائتلاف پیشرفت در خصوص برنامه سیاست خارجی دولت احتمالی اش اظهار داشت: به طور کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی تنش زایی نیست، دلیلی ندارد ما با کشورهای دیگر درگیر باشیم اما باید توجه داشت حکومت جمهوری اسلامی ایران برخواسته از انقلابی است که کشور را از دست آمریکا و متحدانش در آورده است.

حداد عادل با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران ربطی به هیچ دولتی ندارد، تصریح کرد: آمریکا باید قبول کند ملت ایران مستقل است و مادامی که این شرط رعایت شود هرنوع مذاکره امکان پذیر است، اگر آمریکا به دیده احترام به حقوق ملت ایران نگاه کند و از بهانه تراشی به ویژه در مسئله هسته ای دست بردارد، می توانیم وارد مذاکره شویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه سیاست شما در قبال احتمال تغییر نظام در کشور سوریه چیست؟ گفت: اگر راجع به آینده صحبت نکنیم بهتر است اما چیزی که مشخص است اینکه در نظام سوریه نیز مانند بسیاری از کشورهای عربی از لحاظ ساز و کار دموکراتیک اشکالاتی وجود دارد اما هجوم آمریکا و انگلیس، اسرائیل، عربستان، قطر و شبکه های الجزیره و العربیه به این کشور برای ایجاد دموکراسی در سوریه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بشار اسد به لحاظ تقید به اصول خانوادگی، اخلاقی، فردی پاک و عفیف است، اظهار داشت: دولت سوریه از زمان حافظ اسد با ایران رابطه خوبی داشته و تنها کشوری است که دستهایش در برابر نقشه های آمریکا برای تثبیت رژیم صهیونیستی به علامت تسلیم بلند نشده است لذا تلاش می کنیم این حلقه مقاومت که ایران نیز به آن تعلق دارد، گسیخته نشود.

حدادعادل درباره ثبت نام همزمان آیت الله هاشمی و مشایی در آخرین ساعات مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم گفت: ما نه تفکر و رفتار سیاسی احمدی نژاد و مشایی را می پسندیم و نه هاشمی را. ثبت نام هاشمی در دقایق آخر تاسف آور است چراکه برخی اوقات می گفت نمی آیم و در برخی زمان ها اعلام می کرد نمی دانم بیایم یا نه. احمدی نژاد بدش نمی آید صحنه انتخابات آینده دو قطبی باشد، شاید احمدی نژاد به تصور آنکه مثل دو دوره قبلی با دو قطبی کردن فضای انتخابات نتیجه بگیرد، از ثبت نام هاشمی خوشحال شود.

وی با بیان اینکه این دو جریان یک وجه اشتراک دارند و آن این است که اصولگرایان، منتقد هر دو جریان هستند، اضافه کرد: دو قطبی بودن انتخابات آتی، دیگر از نوع انتخابات سال 84 و سال 88 نیست انتخابات آینده رقابتی اساسی بین اصولگرایان و جریانات طرفدار هاشمی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احمدی نژاد امروز با احمدی نژاد سال 84 فرق دارد، زمانی که وی آمد مردم او را نماد گفتمانی دانستند که در آن گفتمان احیای شعارهای اصیل انقلاب را می دیدند. مردم از جریان اصلاحات خسته شده بودند و وی باآمدنش مسائلی همچون ساده زیستی، عدالت، اسلام و انقلاب را مطرح کرد و مردم نیز به او اقبال نشان دادند اما این نگرش در چهار سال اول سی درصد و در چهار ساله دوم هفتاد درصد تغییر پیدا کرد.(مهر)

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1041317604657287482



کلمات کلیدی : انتخابات آتی 3 ضلع اساسی دارد