سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگر طمعکار سارق پول های گاوصندوق بود

کارگر طمعکار سارق پول های گاوصندوق بود
جام جم آنلاین: کارگر خدماتی یک شرکت پخش مواد غذایی که بیش از 12 میلیون تومان پول دزدیده بود، دستگیر شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، صبح روز شنبه ششم خرداد ماه سال جاری ماموران کلانتری 150 تهرانسر از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان سرقت از یک شرکت پخش مواد غذایی واقع در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری در خیابان تهرانسر قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل، صاحب شرکت در اظهارات اولیه خود به مأموران اعلام کرد که طبق روال همیشگی، به شرکت مراجعه کردم؛ درب اصلی و حفاظ آن کاملا سالم و قفل بود اما پس از باز کردن درب و وارد شدن به داخل شرکت متوجه تخریب کامل درب گاو صندوق شدم ؛ بلافاصله با بررسی محتویات داخل گاوصندوق متوجه شدم که تمامی مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومانی را که در پایان ساعت اداری روز چهارشنبه در داخل گاوصندوق قرار داده بودم، به سرقت رفته است.


با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه با مراجعه به محل شرکت پخش مواد غذایی اقدام به بررسی دقیق صحنه سرقت نموده و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقین از وجود پول در داخل گاوصندوق اطلاع و اطمینان کامل داشته و در زمان سرقت نیز به راحتی و بدون ایجاد هرگونه صدا و یا تخریب درب ورودی و حفاظ آن، وارد شرکت شده و پس از تخریب درب گاوصندوق ، اقدام به سرقت وجوه نقد داخل آن کرده اند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت از نوع داخلی است لذا اقدام به بررسی سوابق تمامی اعضای شرکت کرده و در بررسی های خود اطلاع پیدا کردند که شرکت در حدود دو ماه پیش اقدام به استخدام یک کارگر خدماتی از طریق آگهی روزنامه کرده و دیگر کارکنان شرکت از اعضای قدیمی و افراد مورد اطمینان مالباخته می باشند.

تحقیقات در خصوص اعضای شرکت در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت که با وجود وقوع سرقت، هیچکدام از اعضای شرکت اقدام به غیبت و یا گرفتن مرخصی از شرکت نکرده و همگی آنها حتی کارگر خدماتی شرکت نیز در محل شرکت مشغول به کار روزانه خود بودند.

کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه تحقیقات خود و با انجام تحقیقات میدانی از محل ساختمان شرکت اطلاع پیدا کردند که در طبقه اول ساختمان تجاری که شرکت پخش مواد غذایی در طبقه چهارم آن قرار داشت، یک مغازه ساندویچی قرار دارد که صاحب آن به تازگی اقدام به نصب دوربین های مداربسته در داخل و بیرون مغازه کرده است ؛ بلافاصله کارآگاهان اقدام به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته مغازه ساندویچی کرده و در بررسی های خود موفق به شناسایی تصویر کارگر خدماتی شرکت به هویت «فرشاد.پ» متولد 1359 شدند که در ساعت 23 روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه اقدام به ورود به داخل مجتمع تجاری کرده و پس از گذشت نزدیک به دوساعت نیز از آن خارج شده است.

تحقیقات نامحسوس از کارگر خدماتی

با وجود تصاویر بدست آمده از حضور کارگر خدماتی شرکت در محل سرقت، کارآگاهان پایگاه پنجم با توجه به احتمال نقش و مشارکت فرد یا افراد دیگری در ارتکاب سرقت، مراقبت و تحقیقات نامحسوس از کارگر خدماتی شرکت را در دستور کار خود قرار داده و اطلاع پیدا کردند که این شخص مالک یک دستگاه خودروی سمند می باشد.

با شناسایی خودروی سمند متعلق به «فرشاد» و بررسی ارکان هویتی آن مشخص گردید که وی خودرو را به صورت اقساطی خریدار کرده اما دو روز پس از زمان سرقت به یکباره با مراجعه به نمایشگاه محل تنظیم قرارداد خرید خودرو اقدام به تصفیه کامل مبلغ خرید و دریافت مدارک خودرو نموده است.

دستگیری سارق شرکت

سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی و اطمینان از نقش اصلی «فرشاد» در ارتکاب سرقت و عدم حضور فرد یا افراد دیگر در سرقت، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی که مراقبت های نامحسوس از متهم را در دستور کار خود قرار داده بودند در ساعت 14:30 روز دوشنبه 22 خرداد اقدام به دستگیری متهم در حین رانندگی با سمند کرده و در بازرسی از داخل خودرو نیز موفق به کشف مقادیری از وجوه نقد سرقت شده از داخل گاو صندوق شرکت شدند.

با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، فرشاد که چاره ای جز اعتراف در برابر دلایل و مدارک بدست آمده از سوی کارآگاهان نداشت ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت: در روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در پایان ساعت کار شرکت و در حین تمیز کردن اتاق مدیر (‌صاحب شرکت) متوجه شدم که وی در حال قرار دادن دسته های تراول چک و وجه نقد در داخل گاو صندوق می باشد. پس از آن با اطلاع از تعطیلی شرکت در روزهای پنجشنبه و جمعه تصمیم گرفتم تا در اواخر روز پنجشنبه به شرکت برگشته و وجوه نقد و تراول چک های داخل گاو صندوق را به هر شکل ممکن سرقت کنم. به همین منظور در حدود ساعت 23 با مراجعه به شرکت و پس از ورود به داخل شرکت، اقدام به تخریب درب گاوصندوق و سرقت مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد داخل آن کردم.

رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص سرقت وجوه نقد متعلق به شرکت و تحقیقات انجام شده مشخص گردید که متهم پس از ارتکاب سرقت، مبلغ هشت میلیون تومان از وجوه نقد سرقتی را برای تصفیه مبلغ خرید خودرو و مبلغ دو میلیون دیگر را نیز صرف خرید سیستم پخش خودرو و انجام تزئینات خودرو (اسپرت کردن خودرو) نموده و مابقی پول های سرقتی نیز توسط کارآگاهان کشف و ضبط گردید.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم برای متهم پرونده صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار پاگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. 

(جام جم)

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100814474894



کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، کارگر طمعکار سارق پول های گاوصندوق بود