سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دزد امامزاده، حاتمبخشی میکرد

دزد امامزاده، حاتم‌بخشی می‌کرد
جام جم آنلاین: دزد حرفه‌ای که پس از پایان محکومیت هفت ساله‌اش، پول‌های امامزاده عابد روستای مشهد میقان اراک در استان مرکزی را دزدیده بود، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، بعدازظهر روز شنبه با توقف یک دستگاه خودروی پژو مقابل امامزاده عابد روستای مشهد میقان در اراک، مرد میانسالی گریه‌کنان از خودرو پیاده و وارد امامزاده شد.

او با ادعای این‌که برای اجابت دعایش باید تا پاسی از شب در صحن امامزاده بماند، با التماس از خادمان اجازه اقامت خواست.

خادمان که ابتدا با خواسته این مرد مخالفت می‌کردند، سرانجام با التماس‌های او، اجازه دادند وی ساعاتی بیشتر در صحن امامزاده راز و نیاز کند.


سرقت هشت میلیون تومانی از ضریح امامزاده

ساعاتی بعد وقتی خادمان امامزاده وارد صحن شدند، مشاهده کردند قفل در ضریح تخریب و هشت میلیون تومان پول موجود در آن سرقت شده است و از مرد مسافر نیز خبری نیست.

آنها پس از جستجو در محوطه امامزاده وقتی او را پیدا نکردند، موضوع سرقت را به پلیس خبر دادند. به این ترتیب جستجوی ویژه ماموران برای دستگیری زائر سارق شروع شد.

در ادامه جستجو‌ها ماموران اطلاع یافتند، خودروی متهم فراری در اتوبان قم ـ تهران در حرکت است.

دستگیری متهم در تهران

بنابراین ماموران با هماهنگی قضایی عازم تهران شدند و خودروی دزد فراری را در ورودی این شهر توقیف و او را دستگیر کردند.

در بازرسی از متهم نیز شش میلیون تومان از پول‌های دزدیده شده از امامزاده کشف و ضبط شد. متهم برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی اراک انتقال یافت.

متهم هفت سال را در زندان گذرانده بود

مرد سارق با اعتراف به دزدی از امامزاده گفت: هفت سال پیش به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و زندانی شدم. چند روز پیش وقتی از زندان آزاد شدم، تصمیم گرفتم از امامزاده‌های اطراف اراک سرقت کنم.

متهم اضافه کرد: برای اجرای نقشه، با خودرویم از تهران راهی شهر اراک شدم. ابتدا قصد سرقت از امامزاده‌ای را داشتم که موفق نشدم و به امامزاده دیگری رفتم.

متهم با اشاره به نحوه سرقت از امامزاده عابد گفت: روز حادثه به عنوان زائر وارد امامزاده شدم و به خادمان گفتم از راه دور برای زیارت و شفای یکی از اعضای خانواده‌ام به این امامزاده آمده‌ام و می‌خواهم تا پاسی از شب دعا کنم.

وی افزود: با این ترفند خادمان را مجاب کردم، اجازه دهند در صحن بمانم. با خلوت شدن امامزاده، قفل ضریح را شکستم و پول‌های موجود را که هشت میلیون تومان بود، دزدیده و فرار کردم.دو میلیون تومان از پول‌ها را به یکی از دوستانم قرض دادم.

سرهنگ احمدی رییس پلیس اداره آگاهی اراک در این باره گفت: با اعتراف متهم سابقه‌دار به دزدیدن پول‌های ضریح امامزاده عابد، او با قرار قانونی روانه زندان شد.

در ادامه، مردی که متهم دو میلیون تومان به وی قرض داده بود، شناسایی و این مبلغ پول از او تحویل گرفته شد و همراه شش میلیون دیگر به خادمان امامزاده بازگردانده شد.

وی افزود: تحقیق از متهم برای شناسایی دیگر جرایم او ادامه دارد.

(جام جم)

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100814362637



کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، دزد امامزاده، حاتم‌بخشی می‌کرد