سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه بخورید سکته نکنید

قهوه بخورید سکته نکنید
جام جم آنلاین: براساس تحقیقات یک نهاد بهداشتی آمریکایی نوشیدن سه فنجان قهوه در روز می تواند تا 10 درصد خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از لکسپرس، انستیتوی ملی سرطان آمریکا اعلام کرد: در سال 1995 میلادی پرسشنامه هایی حاوی  سوالات گوناگون از جمله میزان مصرف قهوه بین 400 هزار نفر در رده سنی 50 تا 71 سال  توزیع شد.


ارتباط مکاتبه ای با افرادی که این پرسشنامه ها را پر کرده بودند تا 31 دسامبر 2008 ادامه یافت و پس از آن محققان به بررسی اطلاعات به دست آمده از این تحقیق طولانی مدت پرداختند.

در پایان این بررسی ها نتایج این تحقیق در شماره اخیر نشریه پزشکی "نیوانگلند جورنال آف مدسین" منتشر شد.

براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق طولانی مدت افراد بین سنین 50 تا 71 سال که روزانه به طور متوسط سه فنجان قهوه( عادی یا فاقد کافئین) مصرف می کنند 10 درصد کمتر از افراد همین رده سنی که قهوه نمی نوشند در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیمارهایی قلبی عروقی، تنفسی، سکته های مغزی، دیابت یا انواع عفونت ها هستند.

با این حال،‌محققان ضمن این تحقیق متوجه نرخ اندکی بالا از ابتلای به سرطان در نزد مردانی که در نوشیدن قهوه افراط کرده نسبت به مردانی که اعتدال در مصرف قهوه را رعایت می کنند،  شده اند. در حالی که در نزد زنان هیچ ارتباطی میان مصرف قهوه و ابتلا به سرطان مشاهده نشده است.

محققان برای صحت هرچه بیشتر نتایج این تحقیق سایر عوامل مرگ ومیر در این رده سنی از جمله عدم تحرک، افسردگی، تاثیرات دخانیات و الکلیسم را که در پرسشنامه مطرح شده بودند ، مورد بررسی قرار داده اند. به همین دلیل، محققان هشدار دادند که نمی توان از لحاظ کلینیکی اطمینان دهند که نوشیدن قهوه به تنهایی موجب طول عمر می شود. مترجم : بهرام افتخاری.

پ . ن: جام جم



کلمات کلیدی : قهوه بخورید سکته نکنید