سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زرگترین چرخ و فلک شیشهای جهان

زرگترین چرخ و فلک شیشه‌ای جهان
جام جم آنلاین: بزرگترین چرخ و فلک با دیواره های شیشه ای جهان روز گذشته در شهر عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان افتتاح شد تا نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، این چرخ و فلک  با ارتفاع 47.6 متر دارای 24 کابین با گنجایش شش سرنشین در داخل سازه ای از شیشه و فولاد سفید می چرخد.


یک نماینده کتاب رکوردهای گینس خاطرنشان کرد: ساخت این چرخ و فلک که " عالم" نامگذااری شده  بیش از 50 میلیون یورو هزینه در برداشته  و بزرگترین چرخ و فلک  جهان در سازه ای محصور است.

بزرگترین چرخ و فلک شیشه ای جهان با حضور قربان قلی بردی محمداف ، رییس جمهور ترکمنستان افتتاح شد که در سال 2006 پس از مرگ صفرمراد نیازاف، رییس جمهور مادام العمر و ملقب به ترکمن باشی( پدر تمام ترکمن ها) این کشور به قدرت رسیده است.

بردی محمداف که کشورش دارای ذخایر عظیم گاز است مانند سلف خود به ایجاد بناهای عظیم و اغلب پرهزینه و بی فایده در عشق آباد پایتخت کشور علاقه زیادی دارد.

در 18 مه سال 2011 بردی محمداف  یک بنای عظیم به ارتفاع 185 متر را در عشق آباد به عنوان نماد قانون اساسی افتتاح کرده بود. مترجم : بهرام افتخاری.

پی نوشت: جام جم



کلمات کلیدی : زرگترین چرخ و فلک شیشه‌ای جهان