سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احمدی نژاد : روحیه نشاط در دانشگاهها حفظ شود

احمدی نژاد : روحیه نشاط در دانشگاهها حفظ شود
ئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم دهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور پایبندی به اصول و ارزشها را ذات حرکت دانشجویی خواند و با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت فضای شور و نشاط در دانشگاهها گفت: امروز بالاترین فرصت برای تقویت روحیه آرمانگرایی در میان قشر جوان به ویژه دانشجو فراهم است.
 

واحد مرکزی خبر : آقای احمدی نژاد افزود ، ظرفیت انقلاب و ملت ایران برای انجام مسئولیت الهی هدایت بشر بسیار بالاست و ما تنها ملتی هستیم که تقویت کننده حرکت ماندگار و متکی به سلسله انبیاء الهی بوده و به سرعت در این مسیر به حرکت خود ادامه می دهیم.

رئیس جمهور آرمان خواهی را رمز ماندگار و امیدواری بشر خواند و گفت:اگر آرمان های بلند الهی را از انسان بگیرید هیچ چیز باقی نخواهد ماند .

احمدی نژاد با اشاره به بن بست کنونی جامعه غربی و زیان های فراوان حاصل از فاصله گرفتن جامعه بشری از ارزش های معنوی والهی گفت:امروز آرمان گرایی وعدالت خواهی در جهان میلیاردها نفر پیرو دارد و مخالفان عدالت در انزوای کامل به سر می برند و به همین دلیل همواره عصبانی هستند و فریاد می کشند و تهدید می کنند.

رئیس جمهور حرکت ملت ایران را به سوی قله کمال و پیشرفت پرشتاب خواند و گفت :حرکتی در جهان ماندگار خواهد بود که ادامه حرکت و آرمان انبیای الهی باشد.

احمدی نژاد مسئولیت ملت ایران را در تحقق وعده الهی بسیار سنگین خواند و گفت:ما تنها ملتی هستیم که بدون تعصب قومی هرگز خود را برتر از دیگران ندانسته ایم و خداوند این مسئولیت را از زبان پیامبر گرامی اسلام به عهده ملت ایران گذشته است .

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ایران را کشوری هسته ای خواند و این موضوع را تمام شده اعلام کرد وگفت:جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه هیچ امتیازی بدهد و به رغم فشارهای سنگین سیاسی و تهدیدها در مدت چند سال هسته‌ای‌ و این موضوع تمام و پذیرفته شده است .

رئیس جمهور افزود:آنها تصور می‌کردند با هر قطعنامه ملت ایران عقب‌نشینی خواهد کرد ، اما پس از صدور هر قطعنامه ، ملت ایران گام دیگری در جهت پیشرفت هسته‌ای برداشت و هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه سانتریفیوژ راه اندازی کرده و هرهفته نیز یک مجموعه جدید نصب می کند .

آقای احمدی نژاد تاکید کرد: وقتی یک رهبری و ملت برای خدا می ایستند و مقاومت می کنند هیچ کس نمی تواند آنان را شکست دهد.

 رئیس جمهور درادامه سخنانش در دیدار با اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای کشور گفت : نظام سلطه ، همه حیثیت سیاسی و توان تبلیغاتی و قدرت دیپلماسی ، ابزارهای رسانه ای و سازمان های بین المللی را بکار گرفت تا از هسته شدن و پیروزی ملت ایران در این عرصه جلوگیری کند زیرا هسته ای شدن ایران در حقیقت شکست کامل نظام سلطه و اثبات حقانیت اندیشه انقلابی ملت ایران و تقویت قدرت تاثیر گذاری و الگو شدن این نظام و ملت برای دیگر ملت ها است .

احمدی نژاد گفت : دشمنان ملت ایران خیال می کردند در مسئله هسته ای می توانند ما را به کوچه بن بست بکشانند و ایران ا سلامی را سرکوب کنند اما می بینیم که خداوند آنان را بدست خودشان در بن بست قرار داده است.

رئیس جمهور افزود : بیش از فشارهای قدرت های غربی ، عده ای ترسو در داخل که فکر می کنند خیلی می فهمند و سیاستمدارند به سازش و کوتاه آمدن در مقابل دشمنان سفارش می کردند.

رئیس جمهور ، خیانت های برخی عناصر داخلی را در مسئله هسته‌ای یاد آور شد وگفت : ما سند داریم که برخی افراد از گروه‌های مدعی که فکر می‌کنند فقط خودشان می‌توانند کشور را اداره کنند هر روز با فحاشی در روزنامه هایشان تلاش و سازماندهی می‌کردند تا علیه ایران قطعنامه صادر شود و با انتقال آخرین اخبار و اطلاعات به دشمنان ، خواستار افزایش فشار به نظام جمهوری اسلامی شده اند والان چنین افرادی هستند که به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌روند و پیام می‌دهند که با دولت ایران همکاری نکنید.

احمدی نژاد تاکید کرد : خدا فرموده است درمقابل دشمنان بایستید و به فضل الهی و لطف خداوند و ایستادگی رهبری عزیز واین ملت ، گردنه های سنگین را پشت گذاشته ایم و بدانید اگر ذره ای در مسئله هسته ای کوتاهی می شد از استقلال این ملت وکشور هیچ چیز باقی نمی ماند.

رئیس جمهور افزود : دشمنان توانایی مقابله با ملت ایران را ندارند و همه راه ها به روی آنها بسته است .

احمدی نژاد با اشاره به فشارهای گوناگون امریکا به ملت ایران گفت : امریکائیها کشور به کشور می روند تا فشار بیاورند دیگر کشورها رابطه خود را با ما قطع کنند اما ما می گوئیم راه زندگی به شما منحصر نیست.

رئیس جمهور گفت: براساس سنت الهی برای مومن هیچ بن بستی وجود ندارد.

وی با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ، آن را نشان از حقانیت ایران خواند و آمادگی تهران را برای آموزش کشورهای نیازمند به استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای اعلام کرد .

احمدی نژاد دربخش دیگری از سخنانش ویژگی‌های منحصر بفرد و سرفصل های مهم برنامه ها و خدمات دولت نهم را برشمرد وگفت : اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی کشور، اصلاح ساختار و ساماندهی نظام پولی و بانکی، اجرای اصل چهل وچهار قانون اساسی ، واگذاری سهام عدالت و ایجاد اشتغال در سطح فراگیر از سرفصل های مهم این کارها است .

رئیس جمهور افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار مترقی وانقلابی است ، اما ساختار اجرایی با قوانین مصوب چهل سال قبل ، با قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی متناسب نیست.

وی افزود : هرچند دولت های پیشین می خواستند ساختار اجرایی را اصلاح کنند که یا نتوانستند و یا نخواستند اما این دولت تصمیم گرفت و عمل کرد .

رئیس جمهور گفت : اگر حتی یک دولت فقط این کار را انجام می داد و هیچ کار دیگری نمی کرد دولت موفقی بود.

احمدی نژاد گفت : نود درصد تسهیلات بانکی کشور در اختیار ده درصد متقاضیان است و از شصت تا هفتاد هزار میلیارد تومان موجودی ، چهل هزار میلیارد تومان ثابت و در دست عده ای خاص می چرخد که هیچ گاه تصفیه نمی شود و این روش ، فرصتی برای دیگران نمی گذاشت.

رئیس جمهور گفت: اگر با روند گذشته می رفتیم محال بود فاصله طبقاتی در کشور کم و عدالت اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای اصل چهل وچهار قانون اساسی گفت : می خواهیم اقتصاد بالای هشتاد درصد دولتی نهادینه شده را مردمی کنیم که این کار بسیار بزرگی است و اکنون همه دارایی ها دولت به جز صنایع بالادستی مانند نفت به تدریج در نوبت عرضه در بورس قرار دارند و با توجه به اینکه هم بورس ظرفیت کافی ندارد و هم مردم توان خرید ندارند باید مراقب باشیم ، عرضه سهام در بورس بدست عده ای خاص نیفتد.

احمدی نژاد با اشاره به توزیع سهام عدالت در بین ضعیف ترین ومحروم ترین قشرهای جامعه گفت: این همان پول نفت است که بگذارید سر سفره عده زیادی از مردم برود.

رئیس جمهور به کاهش فاصله درآمدها اشاره کرد وگفت: وزیران هرچه قدر هم کارکنند حقوقشان ثابت است و اضافه کار ندارند و افرادی که درآمد کمی دارند به صورت پلکانی حقوقشان را افزایش می دهیم .

وی تمرکز زدایی مدیریت از تهران وانتقال آن به ا ستان ها را ازجمله خدمات و برنامه های دولت برشمرد و با اشاره به ایجاد اشتغال در کشور گفت : اکنون سالی یک میلیون و دویست هزار نفر وارد بازار کار می شوند و سالانه هشتصد هزار نفر نیز ازدواج می کنند و دولت در سال هشتاد وچهار و هشتاد وپنج ، نهصد و پنجاه هزار شغل در کشور ایجاد کرده است و باید امسال به رقم یک میلیون و دویست هزار شغل برسیم .

رئیس جمهور، برنامه های جامع دولت در بخش های حمل ونقل، مصرف سوخت و مسکن را یادآور شد و گفت: این خدمات درحالی اتفاق افتاد که سنگین ترین چالش سیاسی و دیپلماسی را بر سر مسئله هسته ای با قدرت ها داشتیم .

احمدی نژاد بر ضرورت نگاه عمیق و به افق های بلند مدت در برنامه ریزی و حرکت کشور به سمت پیشرفت و ا رائه راه حل های انقلابی و نو در این زمینه تاکید کرد و گفت: جامعه اسلامی دانشجویان از همان آغاز فعالیتش تا کنون ، آرمان خواه بوده و همین امر عامل وحدت بین دانشجویان بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد : در دانشگاه باید کار علمی جایگاه شایسته خود را داشته باشد تا علم دردست انسان های صالح قرار گیرد.

وی لزوم تولید محصولات فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار را یادآور شد و گفت: تلاش دولت این است که حرکت های آرمانی فرهنگی را در حد مقدور و شرایط کشور اجرا کند.

رئیس جمهور حفظ روحیه جوانی و دانشجویی در میان اعضای دولت را از ویژ گی ها برشمرد وگفت : شما باید فریاد گر عدالت در فضای دانشگاه باشید وتصور نکنید اگر در جایی فریاد زدید احمدی نژاد تضعیف می شود ؛دستتان را هم می بوسم .

احمدی نژاد افزود: ما تلاش می کنیم صالحان در مسند امور باشند اما می بینید که با محدودیت هایی روبرو هستیم و برخی از جاهای دیگر به ما تحمیل می شوند و این نیست که هرکس را ما آورده ایم پسر پیغمبر است .

رئیس جمهور خطاب به دانشجویان گفت : خود را مالک کشور و انقلاب اسلامی و مسئول پیگیری آرمان ها بدانید.

دراین دیدار پیش از سخنان رئیس جمهور ،" مجتبی ابراهیمی" دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور اهداف و انگیزه های برگزاری دهمین کنگره این جامعه را عنوان کرد وخواستار توجه بیشتر به مقوله فرهنگ بویژه در برنامه سازی صدا وسیما و تولید کتاب و فیلم و رمان و همچنین اتحاد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم شد .

انتهای پیام

منبع واحدمرکزی خبر



کلمات کلیدی :